Dieetin kalorimäärät... meniköhän oikein?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wiquel
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Kysytäänpä niiltä, joilla jotain perstuntumaa näistä numeroista.

Faktat:
Mies, 177cm. 77kg.

Salitreeniä noin 2-3 vuotta (itse oppineena, eli alussa ruuat jne. päin persettä).Salilla treenaan nykyään neljä kertaa/vko. Nyt kun pitäis pienentää vatsaröllää, niin tulee käveltyä/juostua treenin päälle matolla 30min kolme kertaa viikossa.

Ruokailu on melko siistiä yleisesti ottaen. Laskin että paino tippuisi syömällä 2300-2700kcal päivässä. Onko totta?

Sitten laskin, että kun syön päivässä aamupalan, purkin tonnikalaa, purkin Ehrmannia, palkkarin ja yöproteiinin, niin niistä tulee yhteensä noin 1200kcal. Menikö oikein?

Meneekös yli toleranssin, jos noiden lisäksi syö yhden normaalikokoisen ruoka-annoksen, ei siis mitään järjetöntä mättöannosta, vaan esim. 200g. vähärasvaista naudanjauhelihaa, ruoka creme ja siihen vähän makaroneja kylkeen? Kun ei kaikesta jaksa/pysty laskemaan ravintoarvoja. Esim. työruokalassa on vaihtelevaa ruokaa ja luulen, että rasvaa on käytetty ja aika huolella.

Lähinnä siis kiinnostaa, olenko laskenut ihan väärin nuo lukemat ja erityisesti onko tuo 2300-2700 kcal päivässä minunkokoiselle kohtalaiselle liikkujalle painoa pudottava määrä?

Kiitos paljon jo etukäteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt ole mikään huippu asiantuntija tässä asiassa, mutta omasta kokemuksesta ja pakkikselta etsityn tiedon varassa vois sanoa, että noi kalorilaskurien antamat lukemat on hyvin viitteellisiä, ja sen oman tason millä paino laskee löytä kokeilemalla, vaakaa ja peiliä hyväksi käyttäen. Itsellä ainakin toimii, kun parinsadan kalorin tarkkudella laskee/arvioi ja tilanteen mukaan viilaa syömisiä tarvittavaan suuntaan. Mulla tosin on tota fläsää rutkasti enemmän sulatettavana, ja voi olla tiukempaa toi painon pudotus kun sitä läskiä on vähemmän. Pari ekaa päivä paino tippuu jo sillä, että suolen sisältö vähenee, kun vähentää ruokailua, mutta sitten siitä eteenpäin fiksumpaa katsoa sen mukaan syömiset, että miten homma omalla kohdalla etenee, ja syödä sen mukaan. Tsemppiä dieetille!

1200kcal on vitusti liian vähän. Vähintään 2000kcal. Paino tippuu varmasti kun pidät kalorit välillä 2000-2500. Laske ne kalorit vaikka www.kalorilaskuri.fi. Ei pitäis liian vaikeeta olla. Riippuu ihan kulutuksesta, jos liikut kovinkin paljon niin voi se paino vaikka 2700kcal päiväannoksella tippuakin. Kannattanee lähteä vaikka 2500kcal liikkeelle, syöt viikon tai kaksi tuon verran, ja sitten katsot puntaria.

Aika samoilla linjoilla januzin kanssa, kokeilemalla sen oikean kalorimäärän löytää. Yksilöissä on kuitenkin paljon eroja peruskulutuksen ja elämän aktiviteettien suhteen, joten itse en ainakaan luottaisi satavarmasti mihinkään laskureihin.

Itse olen vuodenvaihteen jälkeen vähentänyt syömistä tuonne 1800-2400 kalorin paikkeille ja tuloksena on tähän mennessä +5 kiloa, sinänsä aika jännä juttu kun nuilla kaloreilla tuloksen olisi pitänyt olla päin vastainen. Painoa löytyy tällä hetkellä 113.5 ja punttia tulee veivattua 4-5 kertaa viikkooon. Aiemmin olen bulkkaillut tuolla 3000 kalorilla, mikä kalorilaskurin mukaan tarkoittaisi painonlaskua. Eli kokeilua kehiin, kyllä se sopiva kalorimäärä sieltä löytyy.

Joo en mä sitä tarkoittanut että tuon vain 1200kcal syön. Se oli vaan yhteenlaskettu nuista perustuotteista, mitkä tulee lähes päivittäin syötyä.

Eli tuon 1200kcal päälle yksi siisti ateria, ne päivän ruuat on siinä:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom