Dieetin jaksotus???

Pidin keväällä dieetin, jossa tiputin painon 88 kilosta 78 kiloon... Noin puoli kiloa viikkoon vauhtia. Painon lisäksi tippui myös lihasmassa, voimat ja itsetunto samassa suhteessa. Todennäköisesti olin ihan liian pienillä kaloreilla ja liian pitkään, siinä syy kun kaikki kusi käsiin. Nyt tiedustelisin, että kumpi on parempi: Kerran vuoteen isompi dieetti ja kunnon massan lisäys, vai monta pienempää dieettiä?
Olen nyt ajatellut seuraavaa systeemiä: kaksi kuukautta bulkkia ja kuukausi dieettiä. Samaan tahtiin kuin kreatiini. Eli ajattelin rytmittää dieetin krean off-jaksoihin. Mitä mieltä olette? Kiitti jo etukäteen vinkeistä mikäli niitä tulee!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, paljon parempi tuo jaksotus. 2kk off ja 1kk on (?) on varmasti hyvä jaksotus. antaa vaihtelua ravintoon + dietin jälkeen on yleensä puhdistuneempi olo ja keho on paljon vastaanottavaisempi ravinnon suhteen n. 1-2 viikkoa dietin loputtua. tämä aika kannattaa käyttää hyödyksi syömällä paljon ja puhtaasti

Tuo nyt taas on vähän miten asian ottaa, itse ainakin ennemmin "kärsin" vähän kauemmin kerran tai kaksi vuodessa verrattuna siihen, että joka kolmas kuukausi olisi dieetillä.

Kunhan muistaa pitää tuossa bulkkaamisessakin jonkinlaisen kohtuuden, niin sitä tiristeltävääkään ei sitten ole niin paljoa. Kerran-kaksi vuodessa kesää ajatellenhan tuon tekee ihan mielellään :)

Mutta kukin taplaa tavallaan...eihän tuo huono systeemi ole, oma psyyke ei oikein vaan kestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom