Dieetiltä bulkille

Nyt ollu noin kuukauden päivät vähä hiilarisella (<50g HH/päivä) dieetillä ja ajattelin vielä toisen kuukauden jatkaa. Mites sitten kun siirtyy pois dietiltä? Voiko heti aloittaa armottoman bulkin vai kannattaako ensin totutella kroppa maltillisesti hiilareille? Olisko joku 30/40/30 (PP/HH/R%) hyvä vai pitäiskö nostaa hiilareita?Paino tällä hetkellä 76, aloittaessa oli 83. Tuleeko nesteet kuinka nopeasti takaisin kun aloittaa taas hiilarin syömisen? Näitä asioita varmaankin puitu muissa thredeissä paljolti mutta en löytänyt oikein vastauksia näihin kysymyksiin. Kaikki niksit ja palautteet ovat tervetulleita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ite nostaisin ne pikku hiljaa, ettei se nyt kaikki mee vaan vatsan läpi ja muutu läskiksi, kun ruumis varmaan ehtinyt jo tottua vähiin hiilareihin

ite nostaisin ne pikku hiljaa, ettei se nyt kaikki mee vaan vatsan läpi ja muutu läskiksi, kun ruumis varmaan ehtinyt jo tottua vähiin hiilareihin

Itseasiassa muistan jostain lukeneeni, että elimistö osaa juurikin dieetin jälkeen käyttää hiilarit yms paremmin lihasten käyttöön siirryttäessä takasin plussalle. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta itse kysymykseen niin itse lähtisin pikkuhiljaa kuitenkin lisäilemään ettei lähde heti lapasesta se homma. Kuitenkin painon tiputtua sun peruskulutuskin on laskenut joten et tarvitse välttämättä niin paljon ravintoa kuin viimeksi bulkilla ennen dieetin alotusta. Ei tule sitten syötyä liikaa kun pikkuhiljaa rupee nostamaan ja tarkkailee millon se paino alkaa taas nousemaan sopivasti.

Pauliina Talus on myös sitä mieltä että dieetiltä plussalle siirryttäessä pitäisi kaloreita nostaa pikkuhiljaa, ettei fläsää tulisi heti takaisin. Ainakin aineenvaihdunta on hidastunut dieetillä, mutta paljonko se vaikuttaa fläsän kertymiseen tossa siirtymävaiheessa? Hormonitasotkin varmaankin matalammat tuossa vaiheessa.

Olisikko experteillä jotain sanottavaa tähän?

Itse olen huomannut nyt viikko dieetin loppumisen jälkeen että vaikka hiilareita lisäsikin jonkin verran nii paino jatkoi vielä pientä tippumista. Kaippa aineenvaihdunta oli sitten aika jumis dieetin lopus. En pitänyt dieetillä yhtäkään hiilaritankkauspäivää.
No maltillisesti pitää yrittää painoa nostaa tässä 6vk aikana ennen toista dieettiä. Sen olen huomannut että nestettä on kertynyt kehoon jonkun verran viikon aikana.
Parempi se on rauhallisesti nostella kaloreita. Nytkin kun on yrittänyt syödä normaalia enemmän nii melkein pahaa tekee.

Jos on ollut pidemmän aikaa vähähiilarisella, niin ei ainakaan kannata heti ensimmäisenä mennä mäkkäriin vetämään hampurilaista. Ei sillä, että siitä lihoisi mihinkään, vaan mulle tuli vatsa ihan törkeän kipeeksi. Illalla tempaisin pari Big Macia naamaan, niin koko alkuyö meni vessassa ravatessa.

Tuon jälkeen olin viikon normaaliruualla (etelänmatka)ja painoa tuli pari kiloa takaisin. Nestettä kaikki, ja lähti parissa päivässä pois, kun aloitti uudelleen VHH:n.

Pauliina Talus on myös sitä mieltä että dieetiltä plussalle siirryttäessä pitäisi kaloreita nostaa pikkuhiljaa, ettei fläsää tulisi heti takaisin. Ainakin aineenvaihdunta on hidastunut dieetillä, mutta paljonko se vaikuttaa fläsän kertymiseen tossa siirtymävaiheessa? Hormonitasotkin varmaankin matalammat tuossa vaiheessa.

Olisikko experteillä jotain sanottavaa tähän?

Ei expertteilyä:

dietillä ollessa aineenvaihdunta hidastuu, mutta sitten kun oikein syö niin aineenvaihdunta kiihtyy: tähänhän diettien "cheat" päivät perustuu, joten ei toi yhtäkkinen syöminen mitenkään dramaattisesti voi ainakaan pahasti lihottaa.. nesteitä voi kyllä tulla

Juu tiedän kyllä cheattien tarkoituksen. Voisi kuvitella että jos aineenvaihdunta on hidastunut dieetillä ja hormonitasot kenties matalalla niin extrakalorit menis läskiksi helposti sen jälkeen kun glykogeenivarastot on täyttyneet. Mutuilua, mutta itsellä sellainen fiilis ainakin viime dieetistä että olisi kannattanut nostaa hitaammin kaloreita :)

Kiitoksia vastanneille. Maltillinen kalorien lisäys kuuloastaa aika järkeenkäypältä, sillä mennään eteen päin -->

Näen jo unia ruisleivästä ja omena mehuista :D

Miten kannattais lähteä nostaa noita hiilareita siirtyessä vhh:ltä bulkille? Kaloreita ainakin maltillisesti lisäillen, mutta suoraan paljon hiilareita, vai pikkuhiljaa totutellen?

Miten kannattais lähteä nostaa noita hiilareita siirtyessä vhh:ltä bulkille? Kaloreita ainakin maltillisesti lisäillen, mutta suoraan paljon hiilareita, vai pikkuhiljaa totutellen?

Mun mielestä kannattaa ottaa kaikki irti parantuneesta insuliiniherkkyydestä eli aloita vaikka sillä, että tankkaat vain treenien jälkeen tärkkelyspitoista hiilaria. Sitten pikkuhiljaa lisäilet pieniä määriä hiilaria myös ennen treeniä oleviin ruokailuihin, mutta pidät välipäivät vielä vhh:na. Sitten, kun painon nousu pysähtyy tällä metodilla niin sitten vasta lisäisin hiilareita välipäiville. Ylipäätänsä kannattaa lisäillä kaloreita hyvin varovaisesti, sillä myös ne rasvasolut ovat dieetin jälkeen herkkiä turpoamaan. Mitään tarkkoja määriä on vaikea antaa, mutta sanoisin että maltti on valttia ja hiljaa hyvä tulee.

Suositut

Back
Ylös Bottom