Dieetille opastusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EeDee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Poika on 16-v!!!! eli mielestäni on lähinnä sairasta ruveta laskeen mitn kaloreita tai proteiini määriä tai miettiin hiitteja ja aamuaerobisiä koska tavoitekkaan ei tainnut olla mikään lavakunto.Tuossa iässä tulee nauttia elämästä, eikä kilahtaa excelin kanssa syömiseen! Koska urheilumäärä on riittävä, riittää AIVAN VARMASTI että jättää paskan pois, elikäs sokeri ja kovat rasvat ja syö muuten mitä huvittaa, ei noissa leivissäkään mitään pahaa ole kunhan pitää huolen että syö vain ruisleipää(huom reissumiehetym. sisältää puolet vehnää!)... ja laittaa sentin kerroksen kalkkunaleikettä tai kinkkua päälle...

VIIDEN KILON PUDOTUKSESTA URHEILIJANUORUKAISELLA EI TARVI TEHDÄ MITÄÄN TÄHTITIEDETTÄ KOSKA EI NE RASVAT VIIKOSSA PALA KUITENKAAN!

Eli pääset haluamaasi kuntoon jättämällä sokerin pois!

jos joku haluaa listata sokerit tänne niin hyvä!

Sitähän minäkin, ruokavaliota korjaamalla pääsee varmasi jo parempaan kuntoon, itsehän threadin aloittaja kyseli hiittiä ja aamuaerobista. Noi mun antamat vinkit oli vaan asoita joita itse olen huomannut toimiviksi.

Joo, lähinnä minulla onkin tarkotus vaan korjata/siistiä ruokavaliotani, että ylimääräsestä rasvasta pääsis eroon.

ak8400 sanoi:
Itse vedän usein aerobiset kuntopyörällä, ensin 10min lämmittelyä, nopeat venyttelyt, 45min 140-150 sykkeellä ja loppuun HIIT tyylisesti 30sec on/off 5-10min. Olen myös huomannut että jos vetää tämän setin illalla ja tämän jälkeen vetää esim pelkästään rahkaa (tai jotain muutakin, mutta ei hiilareita), ja menee nukkumaan, on aamulla melko kireä olo :) En kuitenkaan suosittele tätä jos seuraavana päivänä pitäisi jaksaa tehdä jotain, eli on esim treenit..

Erehdyin vastaavan setin joskus illalla tekemään ja aamulla oli toki kireä olo. Mutta kroppa käy, ainakin minulla, aika kovilla kierroksilla tollasetn kunnon HIIT sessioiden jälkeen, joten veskissä sai ravata varmaan kolmesti alkuyön tunteina ja hikoilu oli sanoinkuvaamatonta. Eli mulle kyllä jäi tähän ainoaan kokeiluun. Päivällä teen ihan normaalisti HIITit ja yleensä välipäivinä 1-2 kertaa viikossa. Aika uusi juttu tämä HIIT tyylinen aerobinen minulle.

Dynamite88 sanoi:
sitä se mieki :D siis että 7kcal gramma alkoholia eikä 17 mutta enpä muistanu enää totakaa

Mutta ota silti huomioon, että tuo on laskettu grammasta puhdasta alkoholia, harvempi kuitenkaan sitä pirtua ihan raakana kiskoo. Yleensä tota alkoholia nautitaan oluen, siiderin, drinkkien yms. muodossa, joten niitä kaloreita kokonaisuudessaan tulee kiitettävästi. Että dieetillä on kuitenkin parasta pysytellä erossa alkoholista mahdollisimman pitkälle. Jokaviikkoiset kännäilyt varmasti kaataa dieetin kun dieetin.

Eikä tämä ollut mikään saarna sinulle, vaikka sinun tekstiäsi quottasinkin, ihan vain yleisenä huomiona.

Timba79 sanoi:
Erehdyin vastaavan setin joskus illalla tekemään ja aamulla oli toki kireä olo. Mutta kroppa käy, ainakin minulla, aika kovilla kierroksilla tollasetn kunnon HIIT sessioiden jälkeen, joten veskissä sai ravata varmaan kolmesti alkuyön tunteina ja hikoilu oli sanoinkuvaamatonta. Eli mulle kyllä jäi tähän ainoaan kokeiluun. Päivällä teen ihan normaalisti HIITit ja yleensä välipäivinä 1-2 kertaa viikossa. Aika uusi juttu tämä HIIT tyylinen aerobinen minulle.
Menee vähän offtopic mutta tuommoisen setin jälkeen en kyllä mennyt vain suihkuun, maitorahka suuhun ja nukkumaan, vaan menin nukkumaan ehkä 3 tuntia tuon jälkeen. En kuitenkaan syönyt juuri mitään hiilareita. Mutta tosiaan, kaikki on erilaisia, kokeilemalla selviää mikä toimii :thumbs: Itse suosin kuitenkin aamuaerobisia ihan sen takia että illlalla on kivempi katsoa esim telkkaria :nolo:

Timba79 sanoi:
Mutta ota silti huomioon, että tuo on laskettu grammasta puhdasta alkoholia, harvempi kuitenkaan sitä pirtua ihan raakana kiskoo. Yleensä tota alkoholia nautitaan oluen, siiderin, drinkkien yms. muodossa, joten niitä kaloreita kokonaisuudessaan tulee kiitettävästi. Että dieetillä on kuitenkin parasta pysytellä erossa alkoholista mahdollisimman pitkälle. Jokaviikkoiset kännäilyt varmasti kaataa dieetin kun dieetin.

Eikä tämä ollut mikään saarna sinulle, vaikka sinun tekstiäsi quottasinkin, ihan vain yleisenä huomiona.

Esimerkiksi:

Sixpäkki keskiolutta Prot: 4,9 g / Hiilari: 81,2 g / Rasva: 0 g / 843,5 kcal
Pullo viinaa ja 1,5 litraa kokista Prot: 1,5 g / Hiilari: 163,5 g / Rasva: 0 g / 1775 kcal

Ei oikein sovi dieetille. Tai jos jois molemmat niin ei tarvisi enää muuta. Hieno nestepaasto

Terve taas. Tuli vielä kysyttävää.
Voiko aamulla, jos tekee HIITin, niin sitä ennen syödä 250g maitorahkaa, vaikka pitäisi tyhjällä vatsalla tehdä se. Rahkassahan ei hiilareita juurikaan ole. Vai voiko tuon rahkan syödä heti kun on tehnyt HIITin? Luin jostain, että hiitin jälkeen pitäisi olla syömättä n. 30-60min, mutta voiko tuona aikana syödä pelkkiä proteiineja? Ei viitsis kovin myöhään aamuun oottaa, että tuon rahkan aamupalaksi söis niin sen takia kyselen.

:offtopic: en mä itse hirveesti ryyppää mut jos illal lähtee ryyppää nii syö vaik aamul ja päiväl pelkkää raejuustoo,maitorahkaa,tonnikalaa ja salaatteja että niistä tulee sen 600-1000kcal + sitte ku illal juo vaik 0.7 suomiviina pullon + 1.5 light cokista nii ei mennä plussalle ainaka kovi paljoo ja näin mä itse teen siis sillo jos oon lähös ryypylle , tietenki saatetaa grillata kavereiden kaa ja syön makkaran ehkä 2 ja jos muutenki ois viikonloppuna mässypäivä, mennään ehkä vähä plussalle 200-300kcal nii eikait toi ny pitäis haitata dieettii sen kummemmi entäkö et otan ne extra kalorit pitsasta ja limusta jotka sisältää kans kaloreita yli 1000? mutta oletetaan tietenki että seuraava päivä syödään suhkot normaalisti taas.

yrittäkää ottaa jotai selkoo :)

niin ja eedeelle semmosta et enne hiittii juot vaikka kupin kahvii ja juot vettä rutkasti sitte tehet sen hiitin ja kun oot tehny sen nii oot syömättä varmaa se 15-30min ois hyvä sitte vedät sen aamupalan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vedin jurria 24h sykemittaripäällä ja kulutus oli 4000kcal, enkä muuten urheile kännissä,eli kyllä se kulutuskin kasvaa... mutta on muuten katabolisin liemi mitä voi itseensä kaataa eli max pari kertaa kuussa.....

Onko tämä muuten normaalia, kun olen ollut n.1,5 viikkoa dieetillä ja kalorit on olleet 500 kcal-1000 kcal miinuksella massaa ja voimaa kirjan mukaisesti,niin tuntuu,että vyötärö on kaventunut ja läskiä on jo lähtenyt todella ja hyvin kun oon pihdeillä mitannu. No painokin pudonnut 80kg 3,5 kiloa,mutta se on nesteestä ja todennnäköisesti myös läskistä. Ajattelin nyt lopettaa dieetin ja vetää 1000 kcal plussalla 2 viikkoa ja sitten taas viikon dieetti. Kreatiinia ja glutamiinia taas dieetin jälkeen koneesen saa lihakset nesteeseen ja huippuohjelmaa vedetään eli hulkin postaamaa 2jakoista. Onko muutkin syklitelleet tälleen,kun tuntuu nyt ihan älyttömältä vetää miinus kaloreilla 1/2 vuotta. Rasvat oli dieetin aluksi reilu 16% nyt noin 14%. Kesän lopuksi tavoite 10%
Hiittiä olen vetänyt silleen 10kovaa vetoa 3kertaa vko, kun voi vetää hyvällä omallatunnolla,kun on pohjakunto niin hyvä cooper 3300m
Tää nyt meni :offtopic: ,mutta ehkä se aloittelijoiden osiossa sallitaan. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom