Dieetillä lounaan jälkeen järjetön nälkä. Miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
46
Dieetti on nyt käynnissä kahdeksatta viikkoa ja kiristyminen hyvässä vauhdissa. Parin viime viikon aikana olen huomannut, että lounaan jälkeen tulee mahdoton nälkä ja pinnaa kiristää. Olo helpottuu vasta iltapäivän välipalan jälkeen.

Kalorit on ollut samassa (2000) jo pidempään, prot. 180g, hh. 200g, rasva 50g, eikä ravintoaineiden suhteita ole muuteltu. Syön säännöllisesti kolmen tunnin välein ja lounaassa on tasapainoisesti riisiä, lihaa/kanaa/kalaa, öljyä,vihanneksia ja salaattia.

Onko tähän iltapäivänälkään hyvää selitystä? Sitä olisi ehkä helpompi sietää kun tietäis mistä se johtuu...:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo nälkä luultavammin johtuu alenevasta verensokerista. Verensokerin heilahteluihin auttaa proteiinin, kuidun ja rasvan lisäys ruokaan. Voi myös johtua siitä, että syöt liian vähän ja kroppa valittaa sitten sitä. Liian vähän syömisen erottaa myös esim väsymyksestä ja palelemista.

Itse ajattelisin parhaaksi vaihtoehdoksi syödä 1-2 tunnin päästä ruokailusta joku "hyvä" välipala. Eli esim hedelmä ja raejuustoa tai ruis-/täysjyväleipä jossa on paljon kinkkua ja juustoa. Pitäisi paremmin huolen siitä ettei verensokeri romahda. Voit myös koittaa syödä hieman "parempia" ruokia lounaalla. Itse lisäisin rasvoja diettiin jos tuohon määrään on piilorasvatkin laskettu. Voit tietenkin karsia muita hh/p pois jos kalori määrä tuntuu hyvältä.

ps. Sisältää paljon arvailuja siitä miten syöt. Jos kerrot hieman enemmän niin on helpompi miettiä ongelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom