dieetillä eikä oo nälkä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Juu eli tässä nyt kolmatta päivää oon dieetillä, ja musta tuntuu, että mulla ei oo vielä kertaakaan ehtinyt tulemaan kunnolla nälkä. Oon suunnitellut nää syömiset siten, et syön 3 tunnin välein. Onko se ihan outoa, mulla on sellanen käsitys että dieetillä pitäisi tulla nälkä? :wall:
Vähän faktoja: Oon 20 vuotias ja pituutta 182 ja painoa 87.
Puntilla käyn 3 krt viikossa. (joka toinen päivä) Nyt dieetillä välipäivinä oon suunnitellut käydä sellasella 35-40 minsan aamuhölkällä (kuten esim tänään kävin).

Tässä parin päivän syömiset

eilen:
Aamu (noin klo 11)
150 grammaa keitettyä kaurapuuroa
250g maitorahkaa
3 lasia rasvatonta maitoa
rypsäriä 1 rkl

puntti (noin klo 13)
palkkariksi 50 grammaa heraa ja 50 grammaa hh.

päivällinen (n klo 15.00)
noin 200grammaa kanansuikaletta
150 grammaa keitettyä makaronia
1 rkl rypräriä

välipala klo 18
maitorahka 250g
1 banaani

iltapala n klo 21
2 purkkia tonnikalaa (n 200 grammaa)
rypsäriä 1 rkl

siinä kaikki, noista laskin finelin mukaan kalorimääräk noin 2100-2200kcal
Protskut laskin siinä jonnekin 190gramman tienoille. Se pitäs olla ihan ookoo määrä sillä jos nyt arvioin rasvaprosenttini, niin se on jotain 19% luokkaa, eli ton mukaan protskua/rasvaton painokilo tulis jotain 2.7 gramaa.
Kyllä tossakin määrässä on reippaasti yli sen mitä normaalisti oon syönyt. Esim toinen "lämmin ruoka" puuttuu kokonaan
Tän päivän ruokailu on melkeen täysin identtinen, mut aamulla korvasin ton rahkan heralla, koska kävin lenkillä.

Eli mitäs ootte tästä mieltä?
Pitäskö jotain vähentää/lisätä
ehdotuksia ottaisin innolla vastaan

Eniten mua hämää se, että ei mulla oo edes nälkä tällä kokooonpanolla :hyper:

Se pointtihan tuossa 3 tunnin välien syömisissähän on, että nälkä ei pitäisi tulla. :) Jos paino käy tippumaan, niin se kertoo vain, että olet suunnitellut itsellesi kunnon dieetin!
Itsekin dietillä kun olen ja meillä on miltein identtiset aamiaisetkin.. Ollaax samixii??
Mut illalla mulle riittää vain se yks purkki tonnikalaa... :D (tosin 140gr)

Eiköhän se nälkä parin kuukauden päästä tuu, kun lasket kaloreita tasasesti -500 kerralla.

No tosta ei kyllä kaloreita lasketa viittäsataa alaspäin edes yhtä kertaa. Luulis että noilla kaloreilla ja tolla liikunnalla paino tippuu jo liianki nopeesti.

Sehän on vain hyvä, jos ei ole nälkä. Katsellaan sitten tosiaan parin kuukauden päästä uudelleen. :) Jossain vaiheessa se ruoka alkaa olla tärkein asia maailmassa, jos rasvaprosentti vedetään tarpeeksi alas.

Mikä on kaverilla tavoitteena? Jos hän haluaa pudottaa rasvaprosenttiaan reilusti, niin kyllä se ois hyvä syömistä pikkuhiljaa vähentää n. kuukauden välein. Jos taas tavoitteena on kunnon ylläpito ja lihasmassan kasvatus, niin ruokaahan voi jopa lisätä, erityisesti hiilaria.

No jos kaveri on dieetillä ni mitä todennäköisimmin tavoitteena on päästä läskistä eroon. Tossa on ny vaan lähetty niin pienillä kaloreilla ettei oo paljoa varaa tiputtaa.

Sulla on grammoja suunilleen 195HH/225P/50R, prosentit ~37/42/21. Imo ihan hyvännäköset ruoat, ite söisin kyllä vähän enemmän, vaikka parisataa sata kcal rasvasta lisää ja kolmas rahka. Kato ny miten se paino tippuu.

Ei se vielä kolmannen päivän kohdalla tunnu missään. Menee yleensä vähän aikaa ennenkuin keho pääsee kärryille siitä mistä on kyse varsinkin jos lähtee tuolta lähempää kahdenkympin rasvoja liikenteeseen. Vielä kun on noinkin kohtalaiseksi rajattu miinustaso niin ei se nälänhätä ihan heti vastaan tule.

Jos tosiaan on sellainen olo että syö dieetillä enemmän kuin yleensä, niin kannattaa tietty vähän varautua siihenkin että joutuu laskemaan kaloreita alaspäin. Mut tolla painolla ja aktiviteettitasolla ei kyllä uskoisi ihan heti sitä tarvittavan ja voihan se olla vaan siitä kiinni että dieettiruoat on vähemmän kaloritiheitä ja tuntuvat vaan isolta kasalta ruokaa.

BTW, banaania lukuunottamatta ei mitään hedelmiä tai vihanneksia?

JSmith sanoi:
BTW, banaania lukuunottamatta ei mitään hedelmiä tai vihanneksia?

Ei ooo kyl oikeestaan muita vihanneksia... Pitäskö heittää messiin lisää vihanneksia? Mihin vihannesten ylensyönti dieetillä perustuu?
Jos vaikka syön puol kurkkua päivässä? Riittääkö?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Öh, mä luulin että se on jotenkin itsestäänselvää että veggies are good for u, kai sitä vielä kouluissa opetetaan? Ja tuskin yhden banaanin yli menevää saantia vielä voi ylensyönniksi sanoa.

(Kuituja, vitamiineja, todennäköisesti iso kasa muita terveellisiä ainesosia joita ei vielä edes tunneta, täyttävät vatsaa hyvin, hidastavat ruoan imeytymistä...tosin sullahan ei nälän kanssa ollut ongelmaa.)

Tuo on kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen juttu, että ei diettiä alotellessa ole nälkä. Mulla tuntuu aina ensimmäiset viikko tai pari olevan nälkä kokoajan, vaikkei miinukset kovia olekkaan ja sytön 6-7 kertaa päivässä. Mutta sitten siihen jotenkin tottuu ja homma helpottuu kummasti, on vaan kaikinpuolin kevyempi ja mukavampi olla.

Itsekin oon dieetillä eikä viikolla ole oikestaan koskaan nälkä mutta viikonloppuna tulee syötyä vähän enemmän kun maha tuntuu koko ajan kurnivan :) Johtuisikohan tämä siitä että kun ei ole töitä niin ruokaakin tulee silloin ajateltua enemmän

juu kyllä se nälkä sittenkin jo tässä vaiheessa yllätti kuitenkin!

Olis yks sellanen lisäkyssäri, et onko ihan normaalia, et kun on dieetillä, niin treenatessa tuntuu, et paikat on jotenkin jumissa, ja on muutenkin sellanen vähän heikko olo?
Tänään tein selkätreeniä normaaliin tapaan, niin sarjojen välissä ja niiden aikana jotenkin tuntu sellasta heikotusta...Mut lopputreeniä kohden se sit jotenkin hävis. Ja kun join palkkarin 50g pp/ 50g hh niin jo tuli virkeempi olo.

Mulla on muuten lähteny tässä viihen päivän aikana painoa jo pois yli kilon, ja selvää kiristymistä on tapahtunut.Pitäiskö olla tyytyväinen? Vai onko ihan liikaa? Nään sen selvästi, esim kylki/sivuvatsalihakset näkyy paljon paremmin! Samalla tavalla vatsapalatkin näkyy paljon paremmin.
Mitä luulette syökö se lihaksta samalla, vai onko toi yli kilo pois lähtenyttä massaa vaan rasvaa ja vettä?
Prodee oon ainakin nauttinu päivittäin noin 2.8g/ rasvaton painokilo. Rasvojakin ainakin luulen et oon saanu tarpeeksi...

Kyllä mulla ainakin on vähän "heikompi" ola dieetillä ollessa, siis varsinkin treenatessa. Ja johtuu vaan siitä, että hiilarit on paljon matalammalla mitä bulkilla ollessa. Kovissa jalka ja selkätreeneissä sen huomaa kun joutuu vähän puhaltelemaan joskus ylimääräistä.

Alussa sitä painoa lähtee todella nopeasti ja nestettä siitä on suurin osa, eli ihan normaalia sekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom