Diablo III

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phobos
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä kyllä, Reaper of Souls Collector's Edition varailtu verkkokaupasta.

Ai että, ei enää AH:ta. Uh, loistavaa. Kyllä on odotukset korkealla! Etenkin kun en edes ole pelannut kolmosta niiden suurempien muutosta jälkeen mitä on jo ollut.
 
Meitsi venaa ihan Reaperii asti, ja crusaderil hakkaa käytännössä täysin uutta peliä. :) En ole kuitenkaan pelannut piiiiiiiiiiitkääään aikaan, en ole tainnut esim. paragonien aikanakaan logata inee.
 
Enpä ole itsekkään pelannut käytännössä ollenkaan sitten originaali D3:sen. Silloin vielä pelasin kun inferno act II oli vielä helvetin vaikea ja peli tyssäsi siihen :D Sen jälkeen tullut kaikenmaailman monster powereita yms., jotka ilmeisesti hävisivät kokonaan nyt tässä updatessa.
 
Enpä ole itsekkään pelannut käytännössä ollenkaan sitten originaali D3:sen. Silloin vielä pelasin kun inferno act II oli vielä helvetin vaikea ja peli tyssäsi siihen :D Sen jälkeen tullut kaikenmaailman monster powereita yms., jotka ilmeisesti hävisivät kokonaan nyt tässä updatessa.
Joo, ite pelasin ku Inferno oli vielä vaikea. Taisin helpottamisen jälkeen kokeilla pienen hetken mut siihen jäi.

Latailen täs just D3 ihan läpällä, vaikka ajattelin että pelaan vasta ku reaperi on käsissä. Ehkä tota tulee ihmeteltyä jo aiemmin.
Toi Battle.net desktop applikaatio (joku uus, betassa) vaa jumittelee nyt latausta. Ei liiku mihinkään, 0B/s.
 
Ei ole odotuksia enää:(. Harmi, kun olin jo hypen kourissa kun tietoja alunperin julkaistiin mutta todellisuus iski tämän jälkeen. Tuskin lisäriä tulen hommaamaan, ellei jostain kumman syystä vielä jengi hypetä peliä muutama viikko pelin ulostulon jälkeen. Kaikki mitä olen lukenut/nähnyt viittaa edelleen siihen, että peli tulee olemaan muutaman kymmenen tunnin jälkeen aivan samaa kuraa mitä se on tälläkin hetkellä. Ne asiat, mitkä tekivät D2 kuolemattoman puuttuvat edelleen.

Niin, ja laddereita ei näillä näkymin ole tulossa ainakaan julkaisuun, saa nähdä tuleeko koskaan..
 
Kyllähän tämä tuntuisi taas maistuvan pitkästä aikaa :) Pitänee pistää RoS tilaukseen. Hyvin tippuu legeä ja suurimman osan gearista (paskasta sellaisesta) on saanut jo korvata uusilla kamoilla. Tippuipa äsken 40m+ arvoinen crafting plänikin :)
 
Jahas pieni bugi näemmä jäänyt tähän :D Porukka farmaa tällä hetkellä tuommoista cursed chest -eventtiä, mistä saa helvetisti xp ja paragon levuja tulee tunnissa useampia :D +uusia ukkoja voi powerlevuttaa lvl 1-60 noin minuutissa, minkä teinkin Demon hunterilleni. :D Eiköhän tuo huomiseen mennessä korjata :D
 
Pitänee nyt vähän ottaa takaisin, kun reilu puolentoista vuoden tauon jälkeen menin uusimman patchin asentamaan ja testailemaan. Eli ihan hauskaahan tolla mun hc wizzulla on frozen orbbia/glacial spikea spämmäillä, sc demon huntterilla testailin kanssa mutta siihen tylsisty heti. Jotenkin toi "respawn at corpse" ja millään mitään väliä ei oikeen innostanut. En ole vielä ihan varma, meinaanko ROS:n ostella, tuskin ainakaan heti alussa. Mutta, kyllähän tosta varmaan muutamiksi kymmeniksi tunneiksi saa pelattavaa, eli varmaan lopulta ihan rahan arvonen ostos. Mitään pitkän ajan peliähän tosta tuskin koskaan tuleekaan, pitää vaan se tosiasia hyväksyä.
 
On kyllä tullut merkittävää parannusta peliin viimeisen patchin myötä. Lisäri menee ostoon, koska ei ole epäilystä ettenkö saisi siitä euroilleni vastinetta. Uskon myös, että peli jatkaa paranemistaan.
Nyt saa muuten 50% enemmän XP lisärin julkaisuun saakka.
 
Itsekin aloittelin uudestaan tuon uusimman patchin tultua ja suunnitelmissa myös ostaa tuo RoS. Ei tuota kyllä tällä hetkellä yksin jaksa farmailla vaan kaveriporukalla huomattavasti mukavampaa.
 
Pelasin kun uusi patsi tuli intopinkeenä kolme-neljä päivää ja mietin että johan on kun saivat peliä parannettua mukavasti. Sitten se tunne taas iski, miksi ihmeessä farmaan parempaa gearia vain jotta voin farmata parempaa gearia? Jolla yllätys yllätys voi sitten farmata vähän taas parempaa gearia. You get the point. En tiedä missä mennään vikaan kun d2 tätä ongelmaa ei oikein tullut, olenko tullut itse vanhaksi ja tajuan tuon asian? Mietin myös voiko vika olla noissa hahmojen skillsysteemeissä. D2 elinikää lisäsi ainakin hieman se että hahmojen skillejä (pl. nykyisin) ei resetoitu joten eri hommiin piti tehdä eri hahmot, vaikkakin se nopeasti kävi kaverin avustuksella.

Olisiko sitten HC-hahmosta innostuksen pelastajaksi? Ehkä, mutta en takuulla ala pelaamaan HC-hahmoa pelissä jossa kaksi vuotta launchin jälkeen esiintyy microstrutteria ja välillä niin pahaa ruudun jäätymistä että hahmo ehtii oikeasti sen aikana kuolla, ja tämä ei tosiaan ole raudasta kiinni. Tuossahan sitä vasta hermot menisi. Ainoa asia joka etäisesti voisi peli-innon saada pysymään yllä on PvP, silloinhan siitä farmatusta gearista olisi konkreettisesti hyötyä. Mutta diablo pvp ei ole ikinä kiehtonut, toisaalta siksi että peli tehdään pve:n ehdoilla jolloin pvp on vain välipalanapostelua josta ei mitään konkreettisia palkintoja ja kunniaa saa (esimeriksi WoWissa tilanne on toinen). Taitaa loppua meikäläisen Diablo-ura nyt lopullisesti, johan tätä on viime vuosituhannelta pelattu joten pitänee siirtyä katselemaan uusia titlejä.
 
^Tossahan se D3:en suurin ongelma onkin. Ei ole mitään järkeä tehdä esim. toista wizzua, kun et voi sille mitään tehdä erilailla. Nytkun paragon levelitkin on account wide, niin jos sulla ois vaikka jokaista eri hahmoa yksi kappale (nykyään uuden hahmon lvlaus 60 kestää vain muutaman tunnin) ei ole mitään järkeä tehdä koskaan uutta hahmoa..Mitään end gamea ei ole muuta kuin juosta peliä läpi paremman gearin toivossa, mutta kun et tarvitse sitä a) uusille hahmoille, joilla yrittäisit eri buildia (buildin voi vaihtaa lennosta milloin vain) b) pvp:en c) kaiken aloittaminen alusta (ladder).

Mikä d2 oli eri? No, tein varmaan mun d2 urani aikana kymmeniä sorccuja ja amazoneja ja tuskin mikään oli täysin samanlainen kuin aikaisempi. Kamat sai aina löytää myöskin uudestaan, koska ladder. Farmaus oli viihdyttävämpää, koska sun ei tarvinnut juosta koko actia vaan vedettiin runeja (olisko joku oikeasti jaksanut juosta esim. act3:sta läpi d2:ssa kokoajan..). Ite tykkäsin paljon enemmän cow runeista, baal runeista, mephi runeista jnejne. Se, että tietyille bosseille oli myös "loot tablet", eli jos halusit kaman X tulisit sen luultavasti jossain vaiheessa saamaan kunhan vaan farmasit tätä bossia. Eli ei niin, että runaat kokonaista actia ja lege kun tippuu se voi olla mikä vaan niistä randomeista. Se, että myöskin leget/setit ovat PALJON mielenkiintosempia d2 vs d3+skillit. Niin, ja olihan siellä vähän parempi pvp:in mitä d3 (+pk).


Niin, ja nykytilanteessa kun miettii niin mitä järkeä edes olisi D3:en ladderilla? Sä tekisit ihan saman classin jokatapauksessa, koska pelissä ei ole lukittuja buildeja. Eli mikään muu ei muutu, kun ajaksi x uudestaan löydät uudet kamat. Toki tuokin parantaisi pelin pitkäikäisyyttä nykytilanteessa.

e: ja kun miettii sc:n tilannetta d3:ssa niin oikeastaan millään ei ole mitään väliä. Kuolemat ei merkitse mitään, koska et menetä mitään+voit respawnata suoraan corpsesta..hohhoijaa, tämän takia en jaksanut itse 10min kauempaa. HC olikin jo mielenkiintoisempaa, mutta kyllähän siihen actien runiin kyllästyy.
 
Hardcoressa on kyllä toi iso miinus, että useimmiten kuolee pelin jäätymiseen tai lagiin. Pelaisin itse pelkkää hardcorea, jos näitä ongelmia ei olisi, mutta eipä tohon oikein hyviä satavarmoja ratkaisuja taida löytyä. Jos systeemissä on jotain mitä voi exploitata välttääkseen kuoleman, niin HC on vaan toinen SC. On se HC silti kaveriporukalla erihauskaa. Silloin kun käy <5% healthissa hardcoressa hyvin gearatulla hahmolla, niin tietää ettei vastaavaa kokemusta saa muista peleistä. :D

Uudelleenpeluuarvoahan tässä pyritään parantamaan. Mitä nyt oon näitä uusia statseja, legendaryjä ja muutettuja skillejä nähnyt, niin kyllähän noilla voi rakennella vaikka minkälaisia hahmoja vrt. aiempaan. Esimerkkinä se, kun itemeihin voi rollata vahvoja %-bonuksia eri damagetyypeille ja yksittäisille skilleille, millä pystyy melko paljon jo näpräämään, jos haluaa parhaan mahdollisen setin juuri tiettyä skill buildia varten. Jossain legendaryissä taas on aika omaperäisiä uniikkeja ominaisuuksia, ja jotkut boostaavat jotain tiettyä class skilliä reilusti.
Eli eihän se nyt ihan niinkään mene, että vaihdat skillejä lennosta ja naps, kaikki on optimaalista. Joudut keräämään pitkälti kokonaan uuden gearin sitä varten.

Campaign modesta on tässä vaiheessa vähän myöhäistä valittaa, kun lisäri kolkuttelee jo ovella ja se tuo mukanaan adventure moden. Se on totta, että saman campaignin juokseminen uudestaan ja uudestaan kaikkine samoine questeineen, dialogineen ja cutsceneineen alkaa pian maistua puulta, mutta tosiaan adventure mode näyttää aika virkistävältä sen rinnalla.

Dimmu on kyllä siinä oikeassa, että pelissä tavoite on lopulta vain farmata gearia, jotta voi farmata lisää gearia. Itse pelaan kuitenkin lähinnä siksi, että minusta tätä on kiva pelata. Varsinkin viimeisessä patchissä moni pieni yksityiskohta on korjattu niin, että pelaaminen on muuttunut paljon mielekkäämmäksi.
 
Ei välttämättä kuse. Nyt on kaikki tarvittava ladattu etukäteeen ja ennaakko-ostajien ei tartte edes logata ulos pelistä ja ros aktivoituu itsestään. Ei miljoonaa käyttäjää kerralla kirjauumassa sisään = ei kaatumisia.
 
Back
Ylös Bottom