Diabetes, reeni ja kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pforce
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Bodauspiireissä vissiin jotku käyttelee tota insuliinia johonkin?
Joku varmaa osaa äkkiseltää selittää mihin tää perustuu ja mitä tällä ajetaan
takaa? Ajattelin vain että voisinko minä hyödyntää jotenkin tätä omaa
insuliininkäyttöäni esim. reenin jälkeen? osaan kyllä kontrolloida hommaa,
mutta mitä pitäisi tehdä. Hommata sokerit liian alhaiseksi reenin jälkeen vai?

Toinen homma ois toi kreatiini. Oon nyt katellu sitä ja seachilla katellu tota
vaikutusta maksaan. OK, jokapaikas kaikki sanoo että ei se vaikuta maksaan
pahemmin kuin alkoholi tai mitenkään vaarallisesti vasta kun ottaa
moninkertaisen annoksen. Päteekö tää nyt sitte munuaisiinki?
No, mun pitää käydä noin puolen vuoden välein käyty näissä virtsatesteissä ja
siitä katsotaan jotain kuona aineita (keto aineita?). Tämä minua nyt huolettaa
koska nuo arvot ei saisi nousta muuten tulee munuaisille noutaja tai jotain
vastaavaa. Valtavasta diabeteskirjasta löysin hakemistosta vain "kreatinIINI"
kohdan joka on hieman eri asia kuin kreatiini? vai onko.. Eli siinä sanottiin
jotain että kreatiniiniä ei sais kertyä munuaisiin tai jotain.
Eli onko sattumaa että on näin lähellä olevia nimiä vai sama asia?
Ja onko mulla jotenki paskemmat munuaiset ku niitä pitää seurailla?

joo kiitti kaikille jos joku osaa sanoo jotain ni uskaltaa ehkä joku päivä
ostaa tota tai sitte jättää väliin :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maalikon arvailua. Insua jengi taitaa ottaa sitä varten, että se on kropan anabolisin hormoni. Insu 'avaa' solut vastaanottamaan ravinteita paremmin. Tämä tapahtuu niin lihassoluissa kuin rasvasoluissa, joten kovin helposti läskiä kertyy ylimääräisellä insulla.

Minä hyvin vahvasti kehoitan sua pysymään niissä lääkärin neuvomissa annoksissa. Tällaisiin hommiin liittyy aina riskejä!!yks!

No, ravitsemusterapeutti Tuula Manninen: " Kreatiniinin pitkäaikaisvaikutuksia ei varmuudella vielä tunneta, enkä varmuudella voi suositella sitä diabeetikolle."

KF_Lehti.com: "Tutkijat ovat huolestuneita siitä, että kreatiini voi aiheuttaa insuliinin vastustusta, jolloin se voisi aiheuttaa vakavia terveysongelmia. Australialaiset tutkijat huomasivat, että 33 päivän kreatiiniravitsemus (tankkaus ja ylläpito) ei vaikuttanut terveiden ihmisten insuliinin aineenvaihduntaan. Tämä tutkimus lisäsi näyttöä kreatiinin turvallisuudesta."

Joku muu voi tähdentää kuka oikeasti on perehtynyt.

Pforce sanoi:
Eli onko sattumaa että on näin lähellä olevia nimiä vai sama asia?

Muistaakseni kreatiniiniä syntyy, kun keho käyttää kreatiinia. Eli kreatiniini on kreatiinin polttojäte. :D

Siis eihän mulle mitään annoksia anneta. Mä laitan lääkettä syömisen mukaan. Ja jos kerrotte mitä pitäs tehä ni osaan mä sitä kontrolloida paljoko voin laittaa ja mitata omat sokerit ennenku pistän, siis tää kaikkihan on mulle ihan arkipäivää :P
Eli käsittääkseni manuaalisesti laitettuna heti reenin jälkeen on juuri tuo että se avaa solut (nopeammin kuin että oma keho sen tuottas) että sinne pääsee paremmin jotain ravinteita tms. Mullahan ei toimi toi tavallinene oma tuotanto yhtään ni laitan sitä aina manuaalisesti muutenkin. ni miksi en reenien jälkee?
Mun pitäs vaan laittaa sitä heti reenin jälkeen riippuen sen hetken sokeriarvosta ja paljonko vedän hiilihydraatteja. Ehkä en osannut selittää nyt oikein mutta taisin tajuta ny
:thumbs:

Eikös ainakin huonoissa(kiinalaisissa[?]) ole useasti tuota kreatiniiniä oikean kreatiinin sijasta, siis pienissä määrin tietenkin.
Mutta onko kreatiinin käytön hyöty kuitenkaan niin valtava että edes pieni riski kannataisi ottaa? It's your chose.
ps.Tuli vähän sekava kommenti.

En itsekään ole koskaan ymmärtänyt ammattilaisten insuliinin käyttöä. Hommahan toimii niin, että kun keho saa 100 grammaa hiilihydraatteja ja 50 g protskuja, haima erittää tietyn määrän insuliinia jonka keho tarvitsee saadakseen kaiken annetun ravinnon käyttöönsä. Diabeetikko pistää (arvaa) saman määrän insuliinia manuaalisesti. Näin loogisesti ajateltuna anabolinen vaikutus on molemmissa sama. Kyllähän diabeetikkokin voi nostaa annoksiaan taivaisiin, mutta se edellyttää sitten taas hirvittävää mässäämistä. Kuvittelisin että mässäämisellä on sama vaikutus sekä diabeetikoihin, että ei-diabeetikoihin. Eli rasvan sekä lihaksen määrän kasvu. Ammattilaisillahan toki on sitten nesteenpoistajat ja rasvaimu aseenaan. ;)

Paras arvaukseni on, että terveillä ihmisillä ylimääräinen piikitetty insuliini nostaa kehon insuliiniresistenssiä, eli insuliinin vaikutus ja imeytyminen heikkenee. En uskalla arvata mitä terveelle käyttäjälle tapahtuu kun insuliinikuuri lopetetaan ja kehon pitäisi taas tulla toimeen pelkästään haiman tuottamalla vaikutukseltaan heikenneellä insuliinilla.

Sergio sanoi:
Diabeetikko pistää (arvaa) saman määrän insuliinia manuaalisesti. Näin loogisesti ajateltuna anabolinen vaikutus on molemmissa sama. Kyllähän diabeetikkokin voi nostaa annoksiaan taivaisiin, mutta se edellyttää sitten taas hirvittävää mässäämistä.
Joo toi on totta, mutta kun laittaa insuliinin manuaalisesti niin se alkaa vaikuttaa heti. Olenkin aatellu että suurin hyöty tossa sitte vissiin on se että jos "normaali" ihminen vaa syö ni se insuliini voi tulla vähä "myöhässä" sanotaan ny vaikka 10-30min? (en tiä tota varmasti). Mutta kun laittaa sen manuaalisesti heti reeniin jälkee ni ehkä ne ravinteet ja palautusdrinksut saa heti sinne soluihin :P ton takia ne sitä sitte varmaa vetää.. vai mitä?

Sergio sanoi:
Paras arvaukseni on, että terveillä ihmisillä ylimääräinen piikitetty insuliini nostaa kehon insuliiniresistenssiä, eli insuliinin vaikutus ja imeytyminen heikkenee. En uskalla arvata mitä terveelle käyttäjälle tapahtuu kun insuliinikuuri lopetetaan ja kehon pitäisi taas tulla toimeen pelkästään haiman tuottamalla vaikutukseltaan heikenneellä insuliinilla.
Joo, näin voi vissiin saada jopa diabeteksen kun oma tuotanto saattaa laskee (ja loppua joku päivä kokonaan?) hehee.. vaarallista peliä

Pforce sanoi:
Joo toi on totta, mutta kun laittaa insuliinin manuaalisesti niin se alkaa vaikuttaa heti. Olenkin aatellu että suurin hyöty tossa sitte vissiin on se että jos "normaali" ihminen vaa syö ni se insuliini voi tulla vähä "myöhässä" sanotaan ny vaikka 10-30min? (en tiä tota varmasti).

Terveellä ihmisellä insuliini vaikuttaa heti. Verensokeri arvo tulee olla
4-6 mmol/l ja jos kestäisi 10-30 min että insuliinia erittyisi niin skoeriarvo nousisi varmasti yli 10 riippuen siitä miten hiilihydraattipitoista ruokaa henkilö on syönyt. Ymmärrän (yritän) jos käyttää kasvuhormonia että joutuu ottamaan insuliinin mukaan, mutta muutenhan oma kroppa pumppaa insuliinia optimaalisesti suhteutettuna siihen mitä on syönyt.

mjaa kai se sit tulee heti kehostaki.. evt. Tosiaan nousishan ne vähäks aikaa korkeelle jos se vasta 10-30min vaikuttas :D

muffy sanoi:
No, ravitsemusterapeutti Tuula Manninen: " Kreatiniinin pitkäaikaisvaikutuksia ei varmuudella vielä tunneta, enkä varmuudella voi suositella sitä diabeetikolle."

Joku muu voi tähdentää kuka oikeasti on perehtynyt.

Duh. Tuo täti ei ole tiennyt edes mitä eroa on kreatiinilla ja kreatiniinilla :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom