Detox ja tankkauspäivä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ihawna
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
31
Olin kyllästynyt mahani turvotukseen missä ei liiemmin ole läskiä. Aloin käyttämään detoxia ja nyt neljäs päivä. Katsoin netistä ohjeet ruokavalioon detoxilla mutta en ole noudattanut. Olen jättänyt kaiken epäterveellisen (epäterveellinen; sokerit, sika, ymym tiedätte) ja olen syönyt todella kevyesti. Kourallinen salaattia ja puoli kouraa lihaa ja pari ruokalusikallista hiilaria, vähän sekalaisesti. Kuitenki kalorit jääny päivittäin alle 1000kcal. Korkeimmillaan just ja just 800kcal. Pidän tätä niinku ''paastona'' samalla...

Noh mietin nyt että koskahan mun kannattaa pitää tankkipäivä ettei tää työ mene hukkaan? Yli viikko?

Tämän jälkeen jatkan kevyellä syömisellä mutta rasvanpoltto ja lihaskasvu ajatuksena. Sitä varten täytyy kehittää uusi ruokavalio, olen miettinyt esim. 130g lihaa/60g tummariisi/hiilari. Mulla on olemassa dieettiohjelmakin ja se on luokkaa 100gliha/40griisi/pasta..

Olen hankkinut lisäksi maitohappobakteereja. Alotan treenaamisen tämän detoxin jälkeen (sunnuntai viimeinen päivä, viikon kuuri siis tämä) ja tulen käymään salilla 4 jakosella ohjelmalla eli 4 kertaa viikkoon.

Mitäs sanotte? :) Edit. mittani ovat nyt 58.2/168cm. Paino maanantaina 61kg ja turvotus laskenut 50% edelliseen verrattuna

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli kuihdutat itseäsi nyt viikon. Ja kysyt tankkauspäivästä?
Sitten alat käymään salilla tarkoituksena polttaa rasvaa ja kasvattaa lihaksia. Syömällä päivässä 130g lihaa 60g riisiä?

Kerro miten käy.

Sika on epäterveellistä koska sika ei kierrätä huonoja kuona-aineita ym ja ne siirtyvät suoraa ihmisen kroppaan ;--) Sellasia aineita mitä ihmiset ei tarvii!Siksi sikaa ei suositella syötäväksi kuin korkeintaan 2 kertaa viikossa.

Ja tulin tänne hakeen neuvoja. En mä nyt mikään saatanan idiootti ole, että syön PELKÄSTÄÄN ''päivässä 130g lihaa 60g riisiä?'', tottakai tuo annos 2 krt + aamupuuro + 2-3 välipalaa. Hei HALOO?!?!?!?! :hyper: :) Olipa asiallisia vastauksia.

Mitäpä jos laittisit päivän ruoat kokonaisuudessa esille niin olis helpompi hahmottaa noita sun ruokailu tottumuksia.

Ja jos tolla detox kuurilla, vähillä kaloreilla ja hiilareilla oot saanu nyt nestettä pois kropasta niin miks haluat tankata sitä, sama nestepöhötys on taattu siinä tapauksessa.

En nyt jaksa ottaa kantaa tohon sika-epäterveellistä kommenttiin, kun miettii paljon meiän broilerille ja naudalle syötetään kaikkea epämääräistä. Puhumattakaan siitä miten paljon pohjavesissä on masennus,verenpaine,kolesteroli,särkylääke jäämiä josta sitten tulee meiän juomavettä et oikein foliohattu päässä vois sanoa hanavettäkin epäterveelliseks.

:) Kiitos vastauksesta.

Ei kai ihmisen tarvii montaa viikkoa putkeen olla tiukalla ruokavaliolla ilman yhtään tankkauspäivää, vai mitä ehdotat nyt tästä eteenpäin? Jatkaisin suoraa oikealle dieetille? :)

Elikkä saliohjaaja on mulle tehny ''nopean'' dieettiohjelman.

Ulkoa muistaakseni se menee näin;

(esim.) 07.00: Kaurahiutaleet 40g, 100g raejuusto.

10.00 Maitorahka ja ananas (esimerkiksi ananas)

12.00 Kanaa 100g / tummaa makarooni/riisi/tms 40g

15.00 maitorahka/ real leipä juustolla&kalkkunaleike 40g , salaattia (pari tomaatinsiivua esim)

17.00 kanaa/lihaa 100g tummaa makaroonitms 40g

19-20 ? iltapala maitorahka (en muista tarkkaan..mut tais olla maitorahka..) jostain välipalasta puuttuu tod.näk joku hedelmä..

Eli pyysin tekee mulle dieetin jolla lähtee nopeaa kiloja. Itse ajattelin muokata vaan määriä vähän isommaks, nii ei lähe niin nopeasti = ei palaa takaisinkaan niin nopeasti ...?

Voisinpa käydä kehonmittauksessa.. ei ole koskaan tullut käytyä. Oon vähän tällainen amatööri, en tiedä paljoa ravintojutuista mut perusteet tiedän.. huomaa varmaan :) pahoittelen... x)

esim 2 viikon välein voi tankata kroppaa,tankkauksen tarve riippuu myös kehon rasvaprosentista eli tarviiko kroppas oikeasti buustia vaikka aineenvaihduntaa ajatellen vai tekeekö mieli vaan kepposia ja kuola suu pielessä miettii niitä kaikkia hyviä juttuja mitä ennen dieettiä söi.. maitorahka ja raejuusto rasvattomia? jos maksoit noin paskoista ruokaneuvoista jotain ni pyydä rahat takas, missä on esim rasva tosta ruokavaliosta? Kroppa tarvii sitä toimiakseen kunnolla. . näyttää äkkiseltää ihan joltai jutan ja bullin dietiltä.
kalorilaskuri.fi auttaa ruokien suunnittelussa :)

Fitfarmin lite/superdietti/whatevö ruokavalioissa on sentään hyvät rasvat mukana, mut toi dietsi näyttää todella nihkeeltä. Missäs kaikki vihannekset?

Kannattaa nyt ottaa joltain ihan ammattilaiselta toi diettiohjelma, kun joltain ihan kujalla olevalta ns. ammattilaiselta.... Ei kasviksia, ei lainkaan rasvoja, huhhuh...

Hei!
Leivän päällä käytän vähärasvaista margariinia. Ja unohdin kasvikset mainita, mutta 2 krt päivässä aika runsaasti syön. Pyrin aina syömään niitä runsaasti koska täyttääkin paremmin. Oon tuon ohjelman saanut salilta missä ennen kävin. Eipä tuosta muuta puutu.. Rasvaahan on paistijauhelihassakin?..

Mut juu tarvisin nyt neuvoja ettei menis tää homma hukkaan x) ajattelin nyt sitten vappuna pitää sen vapaasyöntipäivän eli vähän yli 2 viikon päästä.
Mut siitä eteenpäin sit jatkanko tällä samalla, pitäiskö tuohon lisätä jotain? Ainakin nostan määriä, koska alan käymään aika rankasti salilla kun se tulee olemaan samassa talossa.. Luultavasti 5-6 kertaa viikossa. Sellanen tahti on ennenki ollu mulle ok.

Toki ennen salia nyt dieetilläkin otan maltoa ja bcata 30min ennen ja palkkarin juon jälkeen. Koska muuten ravinto aika nihkeää ja tulee kuntopyöräilyä ennen treenaamista 40minuuttia.

Hei!
Leivän päällä käytän vähärasvaista margariinia. Ja unohdin kasvikset mainita, mutta 2 krt päivässä aika runsaasti syön. Pyrin aina syömään niitä runsaasti koska täyttääkin paremmin. Oon tuon ohjelman saanut salilta missä ennen kävin. Eipä tuosta muuta puutu.. Rasvaahan on paistijauhelihassakin?..

Mut juu tarvisin nyt neuvoja ettei menis tää homma hukkaan x) ajattelin nyt sitten vappuna pitää sen vapaasyöntipäivän eli vähän yli 2 viikon päästä.
Mut siitä eteenpäin sit jatkanko tällä samalla, pitäiskö tuohon lisätä jotain? Ainakin nostan määriä, koska alan käymään aika rankasti salilla kun se tulee olemaan samassa talossa.. Luultavasti 5-6 kertaa viikossa. Sellanen tahti on ennenki ollu mulle ok.

Toki ennen salia nyt dieetilläkin otan maltoa ja bcata 30min ennen ja palkkarin juon jälkeen. Koska muuten ravinto aika nihkeää ja tulee kuntopyöräilyä ennen treenaamista 40minuuttia.
Kalorit vaikuttaa painoon, makrot vaikuttaa miten paino muuttuu, vitamiinit ja ravinnon monipuolisuus (rasvojenkin monipuolisuus) on öljy koneistolle.
Calories in vs calories out. Proteiini, rasva, vitamiini, mineraali, kuitu vähimmäis määrät täyteen. Nämä kun pistät kuntoon ja kontrolloit niitä niin pääset tavoitteeseen kun tavoitteeseen.

aloituspostissa sanoit 4 jakoinen ja nyt määrä nousi jo 5-6 kertaa viikossa ?

paistijauhelihassa on joo. mut jos syöt sitä 200g / pv tulee siitä vaa ~20g rasvaa. jos leipä viipaleen päälle laitat vaikka 5g ja juustosiivuissa muutama gramma niin silti rasvaa tulee vähän.

Siis joo, käyn salilla 5-6 viikossa ja mulla on 4 jakonen ohjelma. Neljään jaettu treenit kullekkin lihasryhmälle, get it? =)

esim ma: treeni1
ti: treeni 2

to: treeni 3

pe: treeni 4

la: treeni 1

su: treeni 2

Sika on epäterveellistä koska sika ei kierrätä huonoja kuona-aineita ym ja ne siirtyvät suoraa ihmisen kroppaan ;--) Sellasia aineita mitä ihmiset ei tarvii!Siksi sikaa ei suositella syötäväksi kuin korkeintaan 2 kertaa viikossa.

Suositellaan missä? Foliohattupiireissä? Mitäs kuona-aineita sieltä sitten väitetysti tulee? Kuvittelisi, että osaisit mainita edes jotain, jos olet asiasta vakuuttunut. Kannattaa kuitenkin selvittää nämä asiat aivan itsekin ennenkö tekee tuollaisia ratkaisuja.

Ja sitten paluu maapallolle: sikahan ei "kierrätä" mitään sen enempää kuin muutkaan tuotantoeläimet. Possuille syötetään aivan tavallista viljaa, soijaa ja rypsiä, ei mitään ydinjätettä tai mystisiä kuona-aineita kierrätettäväksi.

Siis joko jotain tutkimustuloksia kehiin tai voit huoletta unohtaa tuon possu-pelkosi, koska se on nykytietämyksen perusteella aivan turha.

Mutta yhdessä asiassa taidat olla oikeassa: sikaa ei suositella syötäväksi kuin pari kertaa viikossa. Mutta se ei tarkoitakaan pelkästään sikaa vaan kaikkea punaista lihaa, eikä suosituksen syynä ole mikään kuona-aineiden kertyminen. Virallinen suositus taitaa nimittäin olla, että viikossa syötäisiin noin puoli kiloa kaikenlaista punaista lihaa, oli se sitten peräisin siasta tai naudasta. Muina päivinä tulisi siis virallisen suosituksen mukaan syödä valkoista lihaa (lähinnä kana) tai kalaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom