Der un-official risteily från ÅBÅ, part VII

Vähän jännitysmomenttia laivalle. :rock:


Viking Linen alus vaikeuksissa myrskyn takia
5.10.2008 17:47

Ruotsissa riehunut syysmyrsky on matkalla kohti Suomea. Myrsky sotkee jo nyt Viking Linen laivaliikennettä.

Viking Linen autolautta m/s Rosella ei pääse myrskyn takia rantautumaan. Maarianhaminasta Ruotsin Kapellskäriin matkalla ollut alus on yhä merellä, sillä alus ei pääse kiinnittymään laskusiltaan.

Aftonbladet-lehden mukaan rantautumista yritettiin useita kertoja, mutta se ei onnistunut voimakkaan tuulen takia. Laiva odottaa nyt merellä tuulen tyyntymistä. Aluksella on noin 150 matkustajaa.

- Emme halua ottaa tarpeettomia riskejä, perustelee Viking Linen viestintäpäällikkö Johanna Boijer Svanhström Aftonbladetille.

Rosellan matkan pysäyttänyt myrsky on matkalla kohti Suomea. Ilmatieteen laitoksen mukaan etelätuuli voimistuu maan länsiosassa illan mittaan. Puuskainen tuuli voi aiheuttaa tuulivahinkoja. Lounaisilla merialueilla tuuli voi yhtyä jopa 25 metriin sekunnissa.

Ruotsin puolella myrskytuuli on kaatanut puita ja katkonut sähkölinjoja. Pahimmillaan puuskat olivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Aftonbladet kertoo, että jopa useita tuhansia ruotsalaistalouksia jäi sunnuntaina vaille sähköä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
periaatteessa joo olis hauskaa mutta sitä yrjön määrää voi vaan arvailla..itellä tulee paha olo jo siitä jos näkee porukan huojuvan laivalla merenkäynnissä...urk!
 
Ainahan näillä syysreissuilla on laiva vähän keinunut, noita otsikoita kun aina liioitellaan.

Ihan sama, heilutaan sitten paatin mukana!
 
Ei kellään autolla helsingistä lähtevällä/kautta menevällä satu olemaan autossaan mulle tilaa?
Maksaisin tietty osani bensoista ym.
VR ei oikein inspaa, vielä vähemmän bussi :yrjo:
En saanu nakitettua ketään kuskiksi tohon mun romuun... :D
 
Milläs laivalla me muuten edes lähdetään??:rolleyes:

Säpäs olet harvinaisen hyvin selvillä :D! Siljallahan me tällä kertaa seilataan.
 
Säpäs olet harvinaisen hyvin selvillä :D! Siljallahan me tällä kertaa seilataan.


Ei vielä tässä vaiheessa pidä turhaa stressiä luoda. Me muuten mennään jo torstaina Vantaan Flamingoon hakemaan vauhtia! Dymond, sipulia ja Kahlis voi pitää käsiään ristissä ja toivoa että ollaan pelikunnossa perjantaina kun pitäis lähteä ajelemaan Turkkuseen. :dance2:
 
Ei vielä tässä vaiheessa pidä turhaa stressiä luoda. Me muuten mennään jo torstaina Vantaan Flamingoon hakemaan vauhtia! Dymond, sipulia ja Kahlis voi pitää käsiään ristissä ja toivoa että ollaan pelikunnossa perjantaina kun pitäis lähteä ajelemaan Turkkuseen. :dance2:
LOL, suojakännit. :D On mulla toi oma auto tuossa, joten vedä ihan rauhassa. :kippis1:
 
Mä skippaan nyt tän laivamatkan mutta voi olla että olen mukana etkoilla ja jatkoilla.

Ketä haluis puffettii tai pilettii?
 
Kuka vittu on valinnut lähdön 10. päivälle. :D

Esiintyjät tuolloin Europalla:

Ihmeitä Merellä
Vaakku
Alliance
Jenna & Select
Muumit
Silja Go!

Mie otan painimatsin muumipeikon kanssa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom