dc++ ongelma.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joze86
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys!, Ongelmani on seuraavanlainen, eli pääsen dc hubeille mutta lataus ei onnistu myös haku ei toimi kunnolla. Osaakohan joku neuvoa mitä tehdä. Adsl boxina on TW-EA501 ja windowssin palomuurit otin pois päältä, muttei sittenkään toiminut. Apua kiitos :) :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katsoppa asetuksista oletko Active vai Passive, mulla ei ainakaan toimi juuri mikään jos olen Passive, eli vaihda itsesi Activeksi ja kokeile sitten uudelleen.

jarhu sanoi:
Warettamista ei tueta! :jahas:

Sun pitää määrittää oma IP-osoitteesi DC++:n asetuksiin

Ei tueta ei, mutta itse dc++ käyttä ei sinällään ole varetusta. Voittehan pitää kaveiden kanssa vaikka omien digikuvien ja videoiden vaihtorinkiä. ;)

Ja tuo IP-osoitteen määrittäminen tulee kyseeseen jos on kiinteä IP, muuten sen määrittämistä ei pidä tehdä.

Timba79 sanoi:
Ja tuo IP-osoitteen määrittäminen tulee kyseeseen jos on kiinteä IP, muuten sen määrittämistä ei pidä tehdä.
No mulla vaihtuu ip kerran kuukaudessa/kahdessa, niin eipä tuo haittaa, vaikka joskus joutuu päivittämään dc:n asetuksia.Tietenkin pakkohan se on activeksi laittaa, jos ei muuten toimi.

ace-oo- sanoi:
No mulla vaihtuu ip kerran kuukaudessa/kahdessa, niin eipä tuo haittaa, vaikka joskus joutuu päivittämään dc:n asetuksia.Tietenkin pakkohan se on activeksi laittaa, jos ei muuten toimi.

Mitä se haittaa jos laittaa heti activeksi? Mun käsittääkseni passive asetuksella ei pysty esim. hakemaan kuin muilta passiveilta, mutta active hakee kaikilta? Mulla ainakin on iso ero hakutuloksessa activen ja passiven välillä, ensin mainitulla löytää törkeesti enemmän. Vai onko tässä nyt jotain mitä en osaa ottaa huomioon tai mikä ei päde kaikkiin?

Timba79 sanoi:
Mitä se haittaa jos laittaa heti activeksi? Mun käsittääkseni passive asetuksella ei pysty esim. hakemaan kuin muilta passiveilta, mutta active hakee kaikilta? Mulla ainakin on iso ero hakutuloksessa activen ja passiven välillä, ensin mainitulla löytää törkeesti enemmän. Vai onko tässä nyt jotain mitä en osaa ottaa huomioon tai mikä ei päde kaikkiin?
Yep, samaa mieltä molemmat ollaan, ymmärrettiin vain toisten teksit väärin :)
Eli activea vaan kehään.

Active ei toimi ollenkaa, ja passiivitilalla toimii mutta ei löydä kyllä kuin murto osan mitä on etsimässä. Onko kellään vinkkejä mitä säädän seuraavaksi ? :)

Mulla oli sillee ettei löytäny yhtään mitää kun oli active, mutta heti ku vaihto passiveks ni johan alko löytymää.

Joze86 sanoi:
Active ei toimi ollenkaa, ja passiivitilalla toimii mutta ei löydä kyllä kuin murto osan mitä on etsimässä. Onko kellään vinkkejä mitä säädän seuraavaksi ? :)

Onko sulla w-lan vai ootko ihan piuhan päässä? Mulla ei ainakaan w-lanin kanssa suostu lataamaan. Hubeille pääsee kyllä, mutta siihen se sitten jääkin. Pakko vaan tarkistaa tämäkin vaihtoehto.

Sä kokeilit ilmeisesti jo palomuurin pudottamist pois? Mulla ei auttanut tuokaan, mutta kun tyhjensin ne kaikki "istunnon säännöt" (Normanin muuri) niin senjälkeen rupes toimimaan. Ei siis auttanut edes muurin sammutus, mutta tuo auttoi, ei mitään hajuakaan miksi oli noin.

Timba79 sanoi:
Onko sulla w-lan vai ootko ihan piuhan päässä? Mulla ei ainakaan w-lanin kanssa suostu lataamaan. Hubeille pääsee kyllä, mutta siihen se sitten jääkin. Pakko vaan tarkistaa tämäkin vaihtoehto.

Sä kokeilit ilmeisesti jo palomuurin pudottamist pois? Mulla ei auttanut tuokaan, mutta kun tyhjensin ne kaikki "istunnon säännöt" (Normanin muuri) niin senjälkeen rupes toimimaan. Ei siis auttanut edes muurin sammutus, mutta tuo auttoi, ei mitään hajuakaan miksi oli noin.

Piuhan päässä ollaan, palomuurit on otettu pois pelistä jo kauan aikaa sitten :) ,
Mitä valintaa tarkoitat tuolla ''istunnon säännöt''?, tai mistä sinne pääsee käsiksi?

Joze86 sanoi:
Piuhan päässä ollaan, palomuurit on otettu pois pelistä jo kauan aikaa sitten :) ,
Mitä valintaa tarkoitat tuolla ''istunnon säännöt''?, tai mistä sinne pääsee käsiksi?

Jos sulla ei ole Normanin muuria, niin en pysty auttamaan millään tavalla. Kerroppa mikä muuri sulla on niin joku varmasti osaa auttaa.

Ei taida löytyä muuta kuin Windowssin oma palomuuri, Ellei tässä Telewelin-EA501 Adsl boxissa ole integroituna mitään omaa muuria? :)
edit. oon dc tä käyttäny paljonkin mutta ongelma ilmesi nyt kun ostin uuden adsl boxin ja netti vaihtui soneraksi kämpän vaihdon takia. käyttiksenä toimii xp. auttakaa miestä hädässä ! :D

Olethan jo koittanut poistaa deeceen ja asentaa sen uudelleen, kun kerran on palveluntarjoajakin vaihtunut.

Timba79 sanoi:
Olethan jo koittanut poistaa deeceen ja asentaa sen uudelleen, kun kerran on palveluntarjoajakin vaihtunut.

Sekin on jo tehty, Onko täällä muuten muilla soneralaisilla samaa ongelmaa ilmennyt?, ettei se nyt johtus vaan palveluntarjoajasta :jahas: .

Jotkut hubit pudotti aikanaan ainakin welhon ja soneran käyttäjät pois kun oli jotain ongelmia, mutta nykyään tuskin niitä enää on rajattu.

Jos adsl päätteessäsi on nat tai vaikka ei olekkaan niin kokeile laittaa itsesi ensin aktiiviksi ja sitten syöttää sille ip osoitteesi.

Kokeile myös eri hubeja vaikkapa ruotsista ja testaa onko eroja siinä miten haut toimii.

itelläkin kiusas tuo ongelma aikoinaan, palomuurista tuo on kiinni jos ei haku toimi dc:ssä. ainakin joissain niissä w-lanin boxeissa on oma palomuuri, en tiiä tuosta sen tarkemmin katso boxin ohjeista. passiivilla ainakin dc toimii mutta se ei hae silloin kun aktiivi käyttäjiltä hakuja, siihen voi kokeilla laittaa aktiivi ja ip ja portit mitkä vapaana muistaakseni 412(en ole varma muistanko oikein tarkista tämä linkistä joka jälempänä) oli yleisesti käytetty portti, mutta kuulemma jotku soneran ip:eet olis jonku oman palomuurin takana eikä niitä välttämättä saa toiminaan aktiivina kuin ip:tä vaihtamalla. tarkemmin tietoa löydät tuosta:http://www.finx.org/fi-index.htm

Mulla on kans ollut ongelmia DC:n kanssa jo puolisen vuotta, se ei suostu enää lataamaan yhtään mitään vaikka tavaraa kyllä löytyy. Ei tunnu mikään auttavan. Oon activena ja palomuurin sammutuskin on testattu, ei vaikutusta:(
Palomuurina on Sygate Personal Firewall Pro, oiskohan siinä jotain häikkää.

Ei toimi oikeen vieläkään :(, mitenhän noita palomuurin asetuksia pääsis muuttamaan tarkoitan nyt tuota adsl boxin asetuksia?

Suositut

Back
Ylös Bottom