MULTI Dark Souls III

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Invisus
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Jos olet uusi pelisarjan parissa niin valmistaudu kuolemaan, ja paljon :D Tuli hyvät fiilikset, kun ekan tunnin pelailun aikana ohjain oli meinannut lentää seinään ties kuinka monta kertaa. Naapuritkin varmaan ihmettelee kun kirosanoja lentelee sellaista tahtia. Nyt reilu 10h takana, ja alkaa jo tuntumaa tulemaan peliin ja kuolemat vähentyvät.

Alkuun suosittelisin nostamaan ainakin vigorin sinne 18-20 tienoille, ettei ihan yhdestä iskusta kuole. Muita statseja sen verran, että saa haluamansa aseet käyttöön. Levutus alkaa maksamaan äkkiä todella paljon sieluja, eli aseiden parantelu on aika halpaa. Yleensä puuttuu muita materiaaleja, kuten titanite shardeja, chunkkeja yms. Itse panostan levutuksessa lähinnä vigoriin ja strengthiin, koska ukkoni käyttää greatswordia ja liikkuu nopeasti. Equip loadissa kannattaa pysyä alle 70%, jolloin pystyt pyörimään nopeasti.

Nyt tuli eka bossi jolta tulee oikeasti kylmää kyytiä. Pontiff perkele. Kuolin siihen parisenkymmentä kertaa, kävin välissä kaatamassa Yhormin, tulin takaisin Pontiffille ja sama meno jatkuu. Joudun oikeasti pian alistumaan ja pyytämään jonkun avuksi tuohon.

Itellä ei oo ollut oikein muita vaikeita kuin Old Demon King. Ja ylivoimaisesti pahin Dancer of Boreal Valley jota yritin aikaisessa vaiheessa niin kauan, että migreeni tuli. Toi pyromancer on kai suhteellisen helppo.

Bossit on siitä hyviä, että ne ovat todella erilaisia, niin toiselle helppo saattaa olla toiselle helvetin vaikea. DS3:ssa on ehdottomasti onnistuttu paremmin bossien suunnittelussa kun vertaa vaikka DS2:een, jossa bossit olivat usein helpoimpia osia koko kentässä. Bloodbornessa bosseja vielä kunnioitti, joka saattoi johtua toki siitä, että BB oli minun ensimmäinen Fromin peli.

DS3:ssa ensimmäinen seinä tuli vastaan Abyss Watcherissa (erityisesti phase 2). Nopeatempoiset dodget ja lyhyet välit iskuille ovat minulle yksinkertaisesti vaikeita. Pontiffia odotellessa, joka on siis seuraavana vuorossa. Verrokkina esim. Old Demon King oli aika läpihuutojuttu, yhtä yllätyskerrointa lukuun ottamatta.

Nyt tuli eka bossi jolta tulee oikeasti kylmää kyytiä. Pontiff perkele. Kuolin siihen parisenkymmentä kertaa, kävin välissä kaatamassa Yhormin, tulin takaisin Pontiffille ja sama meno jatkuu. Joudun oikeasti pian alistumaan ja pyytämään jonkun avuksi tuohon.
Jos olet melee hahmo, niin suosittelen kokeilemaan parrya tuota bossia vastaan. Piti vissiin kaksi kertaa parryta, jonka jälkeen tuli jo phase 2 ja siinä onnistuin (tuurilla) mättämään sen nopeasti kuoliaaksi :D

Mitään ihan mahdottoman vaikeaa ei ole vieläkään tullut vastaan, tosin tuo Orangin mainitsema Dancer on sellainen etten edes lähtenyt yrittämään vielä. Bossit kaatuneet 1-3 yrityksellä, Pontiffia menossa seuraavaksi kokeilemaan. Kaiken kaikkiaan alueiden haastavuus on ollut hyvässä noususuhdanteessa, esimerkiksi Smoldering Lake oli alueena todella vittumainen samoin Irithyll. Buildina dex, aseina Flamberge + Composite Bow.

Itellä ei oo ollut oikein muita vaikeita kuin Old Demon King. Ja ylivoimaisesti pahin Dancer of Boreal Valley jota yritin aikaisessa vaiheessa niin kauan, että migreeni tuli. Toi pyromancer on kai suhteellisen helppo.

Pakko kyllä mainita, että toi Old Demon Kingi oli turhanki iiisi maagilla. Piti vaan etäisyyttä ja nakkeli taikaa kerran niskaan ja sitten vaa karkuun ja uudestaan. JA kaikille uusille pelaajille vinkkinä tosiaan toi et vigori ehdottomasti ensin ylös. Bosseista ja pelissä etenemisestä on tullu huomattavasti helpompaa kun modasin statsit uudelleen silleen et vigor on +20 eikä jotain 11 luokkaa. :nolo:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Olen kyllä nauttinut kummasti pelin tuomasta haasteesta. Pieni nytkähdys oli että alun haasteiden jälkeen helpotti jossain lvl30 vaiheilla, mutta nyt kun siirryin
Carthusin catakombien myötä Pontiffille (kaatui ekalla) ja Irithyllin läpi Anor Londoon
on haaste noussut tasaisesti. Tällä hetkellä olen Aldrichilla, joka muutaman yrityksen jälkeen ainakin puhtaalle meleeukolle oli kohtalaisen haastava. Aseina Flamberge (helkkarin kova quality/dex ase) ja nyt upgradesin Pontiff Knight Curved Swordin +3 joka on hämmästyttävän hyvä dex ase. Hieman pettynyt kyllä jouskareihin vaikka porukka niitä kovasti hehkuttanut, sillä mielestäni ainakin DS2 verrattuna eivät ole niin hyviä, sillä ammuttaessa hahmo pysähtyy hetkeksi, joka on nopeassa taistelussa melkoinen ongelma. Jotenkin myös tuntuu siltä että target locking -matka on tässä lyhyempi kuin aiemmissa, tehden nopeasta transitiosta jouskarilla tähtäämiseen ja siitä vapaaseen ampumiseen melko turhauttavaa. Pyro on kuulemma Chaos Fireballin ansiosta melkoisen OP, mutta tekisi mieli kovasti kokeilla Faithilla nakella vähän salamoita. Katsellaan nyt josko sitä pian respeccaisi.

Kaiken kaikkiaan DS3 on ollut minulle haastava, muttei likimainkaan mahdoton. Eilen jopa ensimmäistä kertaa kiukuspäissään ohjain lensi eteiseen kun rupesi koirat vituttamaan :D

Pakko kyllä mainita, että toi Old Demon Kingi oli turhanki iiisi maagilla. Piti vaan etäisyyttä ja nakkeli taikaa kerran niskaan ja sitten vaa karkuun ja uudestaan. JA kaikille uusille pelaajille vinkkinä tosiaan toi et vigori ehdottomasti ensin ylös. Bosseista ja pelissä etenemisestä on tullu huomattavasti helpompaa kun modasin statsit uudelleen silleen et vigor on +20 eikä jotain 11 luokkaa. :nolo:

Joo mulla toi pyro ei oikein mätchännyt fire bossin kanssa jostain kumman syystä. :oops:

Jännä muuten, että ihan perus longsword tuntuu olevan ihan vitun ylivertainen ase. Suuren osan pelistä käytin raw astora straight swordia, jossa on täysin sama moveset ja kun sain chaos enchantin käyttöön niin nyt on +9 chaos longsword. Testailin aika paljon kaikkien aseiden movesettejä ja toi longsword vaan toimii parhaiten:

- aivan helvetin nopea, varsinkin noi vasemmalta oikealle iskut stunnaa lähes kaikki vastustajat vaikka molempien iskut lähtee samaan aikaan
- 1h strong attack stab on loistava niinkuin kaikissa pelin osissa
- weapon art aiheuttaa staggerin mistä saa riposten
- alhaiset stattivaatimukset
- sopi sekä quality(dex+str) buildiin, että kaikkiin casteribuildeihin aseeksi

Joo longsword taitaa olla pelin paras ase ainakin quality buildiin. Itse ajattelin respecata ng+ quality buildin ja käyttää juurikin longswordia :D

Carthusin catakombien myötä Pontiffille (kaatui ekalla) ja Irithyllin läpi Anor Londoon
on haaste noussut tasaisesti. Tällä hetkellä olen Aldrichilla, joka muutaman yrityksen jälkeen ainakin puhtaalle meleeukolle oli kohtalaisen haastava.

Tuossa sen taas huomaa kuinka erilailla eri asioita koetaan vaikeaksi. Spoilerissa mainittu Pontiffi oli sulle läpihuutojuttu mutta mulle yhtä helvettiä, mutta taas Aldrich oli omasta mielestäni yksi helpoimpia bosseja hetkeen, meni kolmannella yrittämällä ja ei ne pari ekaa yritystäkään mitään toivottomia ollut. Meleeukkeli käytössä.

Tuossa sen taas huomaa kuinka erilailla eri asioita koetaan vaikeaksi. Spoilerissa mainittu Pontiffi oli sulle läpihuutojuttu mutta mulle yhtä helvettiä, mutta taas Aldrich oli omasta mielestäni yksi helpoimpia bosseja hetkeen, meni kolmannella yrittämällä ja ei ne pari ekaa yritystäkään mitään toivottomia ollut. Meleeukkeli käytössä.
Ei se aivan läpihuuto ollut, mutta tykkään aivan poskettomasti noista humanoideja vastaan matsattavista taisteluista (Abyss Watchers, Pontiff, eka bossi) ja jotenkin niissä sitten pelisilmä on suht hyvä. Aldrichilla korostuu taas se mun oppimiskäyrä, kun testailen voiko spellejä väistää tolppien taa ja sen sellaista. Nyt puhuin yleisesti haastavuustasosta leveleissäkin, en pelkästään bosseista, mutta kyllä - vaikeus on aina subjektiivista :D

Nyt kyllä iski seinä vastaan.

Ennen Anor Londoa löytyy portaikosta se salainen huone illusionary wallin takaa, missä laskeudutaan pitkät tikkaat isoon halliin missä on vettä ja KAKSI VITUN SUSIHUKKASTA! Toisen sain kuin ihmeen kaupalla tapettua ja nämähän eivät respawnaa, mutta toisen kanssa... Voi hyvä luoja mitä mätkimistä. Pahempi kuin yksikään bossi sillä kestää iskua aivan vittuna, ei staggeroidu, on nopea kuin isäkissan vittu kiimassa, ja tekee vielä tosi reiluja point blank hyökkiä millä nappaa leukoihin ja tappaa yhdestä kerrasta. Löysin kohtalaisen taktiikan millä saa tasaisesti damaa hierottua sisään mutta taktiikka pettää heti jos tulee yksikin virhe.

Vittu että vituttaa.

Nyt pakko raportoida, että pelin loppupuolella salaiselta alueelta löytyvä King of the Storm on vielä paljon pahempi kuin Dancer ja muutenkin vitun dramaattinen jamppa. Kovan harjoittelun jälkeen pääsen suht usein kakkosvaiheeseen, mutta siinä kuolenkin sitten 99% todennäköisyydellä ekaan komboon. Piti käydä etsimässä vielä lightning resist shieldi, kun kakkosvaiheen hyökkäykset meni suoraan blockista läpi, mutta tukkaan tulee siitä huolimatta. Tossa tulee menemään pitkään...

:D

*huom* Ilmeisesti spoilereita alla olevassa videossa. *huom*
En itse pelaa, joten en tiedä mimmosta spoileria, video oli vain aika huikea. Etenkin 1:28+. :D

Dark Souls 3 Party Steamrolls Everything With...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom