Daavideja foorumi täynnä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cuscus
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt tässä jokin ei pelitä. Minulla on koko pakkotoiston foorumi täynnä Daavidin kuvia. Hieman häiritsee lukemista nämä kuvat:

offtopic.gif

:hyper:

Meikällä oli tänään kaikki hymiöt ja monet muutkin muuttunu pakkotoisto.com logoiksi.
Ihme bugituksia :)
Nyt taas kaikki kunnossa, taisin vaan käynnistää selaimen tai koneen uudestaan.
Yhellä kaverillahan oli hymiöt muuttunu Hesen hamppareiks :hyper:

Ei helvetti. Käynnistin selaimen uudestaan ja tyhjensin välimuistin. Nyt on _jokainen_ kuva ja kuvake muuttunut isoksi daavidin kuvaksi. Eli tälläkin sivulla on yli sata daavidia ja jos haluan postata, minun pitää painaa Hasselhofia :(

Nuo välimuistibugit aiheuttavat joskus noita hamppari yms. kuvia. Cuscus, on täysin mahdotonta, että välimuistin tyhjennettyä sinulla näkyisi daaviddeja.

header1.jpg

Tuossakin pitäisi näkyä headerin palanen, koska nimi on header1.jpg, jos siinä näkyy David, niin se tulee välimuistista jostain kumman syystä.

Käynnistin selaimen (Firefox) uudelleen ja klikkasin clear cache. Se tosiaan vain toi lisää davideja sivuille (ja muutaman Miken avatarin). Lisäksi kokeilin IE:tä, jolla en ollut koskaan käynyt pakkiksella ja siinä on sama homma.

Ehkä kyseessä on ISP:n oma pakkoproxy, jonne nuo ovat jääneet. Sillehän ei voi mitään tehdä.

Ajattelin aluksi kun luin otsikon, että foorumi on täynnä idiootteja ja asialle olisi tehtävä jotain :D

Davidit taustana on kylläkin huomattavasti suurempi ongelma!

Nyt toimii paremmin ja davidit on hävinneet. Tosin tuolla ylhäällä pakkis-logon vieressä on vielä n. 10 Miken avataria kasassa, mutta ne ei häiritse lukemista :)

Mike sanoi:
Se tehtiin sitävarten ettei muille saiteille voi linkata Pakkikselta kuvia. Testausvaiheessa tuli ne daavidit forumille.

Mielenkiintoinen idea! Tuolla idealla yritetään suojata tekijänoikeuksia, joista olemme useaan otteeseen keskustelleet, ja sitä pidän hyvänä asiana. Mutta se, että itse kopioidaan kuvia ja tekstejä muualta, tuntuu erikoiselta, kun itse ei olla valmiita niitä muiden käyttöön luovuttamaan. Miksi näin?

TheGreatOne sanoi:
Mielenkiintoinen idea! Tuolla idealla yritetään suojata tekijänoikeuksia, joista olemme useaan otteeseen keskustelleet, ja sitä pidän hyvänä asiana. Mutta se, että itse kopioidaan kuvia ja tekstejä muualta, tuntuu erikoiselta, kun itse ei olla valmiita niitä muiden käyttöön luovuttamaan. Miksi näin?

Ei sillä tekijänoikeuksien kanssa ole mitään tekemistä, kun kyllähän sen kuvan voi ihan helposti kopioida ja laittaa levitykseen. Se vaan vie kaistaa ja rasittaa serveriä turhaan, kun toiset käyttävät täällä olevia kuvia suoraan (hot linkattuina) omilla sivuillaan/foorumeillaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom