Creatine...??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X81
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wrangella taisi olla jotain kreatiinipyruvaatteja, joten sieltä katselemaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä järkee vetää jotain kapseleita? imeytyy vaan hitaammin...

Ja noita wrangen kapseleita saa kiskoo joku parikymmentä, 2 g/4 puristetta.

Originally posted by Sepa
Mitä järkee vetää jotain kapseleita? imeytyy vaan hitaammin...

Ja noita wrangen kapseleita saa kiskoo joku parikymmentä, 2 g/4 puristetta.

Niinpä, ja kun ei se oikein pääse leikkimisasteelle edes pulverimuodossa koska sitä nautitaan kerralla ehkä n. teelusikallinen, niin ainakin itse pysyttelen kyllä sen pulverin kannalla.

Originally posted by lazki
Niinpä, ja kun ei se oikein pääse leikkimisasteelle edes pulverimuodossa koska sitä nautitaan kerralla ehkä n. teelusikallinen, niin ainakin itse pysyttelen kyllä sen pulverin kannalla.

Aika vähän otat, jos vaan teelusikallisen...

Originally posted by Sepa
Aika vähän otat, jos vaan teelusikallisen...

Hmm.. voipi olla, mutta annosteluohje oli että "Päivät 1-4: 1 tl 4 kertaa päivässä" ja ylläpitojakso "1/2 tl ennen ja jälkeen treenin sekä välipäivinä 1/2 tl kerran" (yhdessä teelusikallisessa on tuoteselosteen mukaan 5 g kreatiinia). Ainakin ylläpitojaksolla söin kyllä hieman enemmän, mutta silti en kyllä kovin paljoa yli teelusikasen kerralla kiskonut.

Originally posted by lazki
Hmm.. voipi olla, mutta annosteluohje oli että "Päivät 1-4: 1 tl 4 kertaa päivässä" ja ylläpitojakso "1/2 tl ennen ja jälkeen treenin sekä välipäivinä 1/2 tl kerran" (yhdessä teelusikallisessa on tuoteselosteen mukaan 5 g kreatiinia). Ainakin ylläpitojaksolla söin kyllä hieman enemmän, mutta silti en kyllä kovin paljoa yli teelusikasen kerralla kiskonut.

No se pitää olla kyllä tosi kukkurallinen teelusikallinen että päästään tohon 5 grammaan. Ja kyllähän 10g on ihan riittävästi päivässä.

Kreatiinin lataus

Aika paljon ihmisen massasta kiinni miten paljon pitää kreatiinia ottaa lataus jaksolla, suositus kyllä on aika alhainen mutta yleensä asiantuntijat suosittelee 70 kiloselle 20 gramaa 5-7 päivän ajan ja jos kehonpaino on yli 90 niin 30g lataukseksi. Ylläpito jaksolla sit periaatteessa riittää 3-5 grammaa mutta itse ainakin otan sen 8grammaa! Jos 10 grammaa riittää ylläpitojaksolla miksi ottaa enempää kun pääasiahan on että kyseinen aine imeytyy jotta siitä on täysihyöty!

Originally posted by meitsi
No se pitää olla kyllä tosi kukkurallinen teelusikallinen että päästään tohon 5 grammaan. Ja kyllähän 10g on ihan riittävästi päivässä.

Kyllä mun käsittääkseni kunnollisessa teelusikallisessa on 'bout 7g...tietysti riippuu jauheen koostumuksesta, että paljonko siinä sitten on sitä kreatiinia....

*edit

ja sviddu, kun niitäkin on eri kokosia... :p

Ottaen huomioon, että kilpahevosten kreatiinin ylläpitoannos on 10 grammaa niin eiköhän 5 grammaa ole ihan tarpeeksi ihmiselle... ;)

P.S. Kyllä ne kapselit on enemmän pelleilyä kuin yksinkertainen jauhe.

tasanen ruokalusikallinen... about... 10 gr ?
kukkurallinen teelusikallinen... about... 5gr ?

Jos ton ruokalusikallisen päivään vetäis.. kerran, kaks vai kolme kertaa päivässä?

Niin no mä oon syöny fastin ja Wrangen kreatiiniä ja molemmissa sanotaan että tasasessa teelusikallisessa olis 2g kreatiiniä, ja oletin että jos puhutaa teelusikallisesta, nii se on teelusikallinen eikä "kukkurallinen" teelusikallinen :)

ps. mä itte syön 2 kukkurallista teelusikallista :)

Originally posted by meitsi

No ei tarvitse. Todella kukkurainen teelusikka on 'bout 10g. 5g on semmoinen hillitysti kukkurainen :D

Itsellä on hyvin riittänyt 5-10g /päivä ilman tankkausta. Kesti noin 2 viikkoa, että alkoi vaikuttamaan ja nyt potkii vallan mainiosti. Joskus nuorempana (tyhmempänä) söin ylläpidossakin 20-30g /päivä, eikä se sen paremmin tehonnut, paska kyllä lensi.

Hehee... uskokaa nyt että on olemassa eri mallisia ja muotosia "teelusikoita" :D

No älkää nyt viittikö! Olenko mä oikeasti ainoa, joka käyttää oikeaa mittaa, jossa lukee 1 tl? Se on se oikea. Käykää hakees jostain tiimarista tai mistä lie, kunhan firma sisältää ruoka-ainemittoja niin kyllä löytyy. Ja muuten, te olette kaikki väärässä. Tasainen tl-mitallinen painaa 4-4,5 gr. En muista kumpi, pätkii päässä.

Minkälaisia tuloksia olette saaneet kreatiinilla? Ja onko Tai Kanen krea selvästi huonompaa kuin Fastin?

Kretiinifosfaatin määrä on elimistössä normaalisti noin 340 millimoolia, se riittäää tuottamaan ATP:tä maks. rasituksen yhteydessä noin 6 sek. Parhaimmillaan lisäkreatiinilla saa muutaman lisätoiston maksimaalisessa rasituksessa.

Valitan, en todellakaan muista merkkiä. Mutta joku tunnettu merkki se on ollu (monia on tullu koitettua) :D

PS. Postaan sen nimen tänne jos muistuu mieleeni

Olet siis kokeillut myös toimimattomia kreatiineja? Entä muut, onko joku krea potkinut ja toinen taas ei?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom