Creatine...??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X81
  • Aloitettu Aloitettu
joo, kaikkee skeidaa on tullu tungettua kurkusta alas, mutta jos ei ole ollu apua niin ei sitä ole toista kertaa tullu ostettua... mainoksien uhri :p

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Krusifiksi
Olet siis kokeillut myös toimimattomia kreatiineja? Entä muut, onko joku krea potkinut ja toinen taas ei?

Sanotaan nyt näin, että mä olen luonteeltani erittäin skeptinen useimpien lisäravinteiden suhteen, joten en usko kreatiinin olevan omalla kohdallani mikään placebo-juitsu. Mahdollinen vaikutus voi eri ihmisillä olla erilainen, toisilla tehoaa, toisilla taas ei. Itse olen kokeillut kreatiinia kahteen kertaan; ensi kerran joskus v. 97 ja sitten monen vuoden tauon jälkeen taas viime syksystä eteenpäin. Eka kerralla kreatiini oli jokin ruotsalainen tuote, jonka nimeä en enää muista (maksoi maltaita 200 g purkki) ja viimeksi Fastin kreatiini. Vaikutus oli mullakin molemmilla kerroilla se sama, joka tälläkin palstalla on monesti todettu eli sarjakestävyys paranee pari kolme toistoa.

Muistelen joskus alkuaikoinani lukeneenikin, että kreatiini sopisi parhaiten lyhytkestoisiin suurta voimantuottoa vaatiiviin lajeihin kuten voimailu ja pikajuoksu, aivan kuten JohnnyB tuossa edellä jo mainitsikin (6 sek).

Originally posted by Krusifiksi
onko joku krea potkinut ja toinen taas ei?
Pari vuotta sitten käytin jotain luontaistuotekaupan kreatiinia (merkkiä en muista). se oli koostumukseltaan todella "rakeista" ja painavaa, melkein kuin sokeria. Muistan että se potki ihan saatanasti. tulokset nousi sillai et sen jopa huomas ja nestettä kerty tosi paljon. Nyt oon käyttänyt wrangen kreatiinia (joka on muuten ihan erinäköstä, pulveria) eikä ole tuntunu yhtään missään, edes nestettä ei kerry!! ja otin alkuun 20g päivä. En tiedä mistä johtuu mutta wrangen kreaa en enää osta, seuraava tulee olemaan fast.

PS. en juonut kahvia kreatiinikuurin aikana.

Originally posted by Topias
Mitä muuten seuraa jos kreatiinia vetää liikaa?? Ja minkä takia siitäkin pitää otta taukoja?

Teho loppuu kun reseptorit menee tukkoon.

Tota joo

Voi olla sattumaakin mutta viimeisen 1.5 vuoden aikana oon ottanut 4 tommosta n. 6 viikon kuuria. Ja joka kerta oon saanut flunssan jo tossa tankkausvaiheessa. Muuten potkii hyvin, nestettä on kertynyt jopa 5 kiloa ekan viikon aikana. Oon napannut just wrangen kreatiinia aluksi 20-30 g / pv ekan viikon ja sitten tommosta 10 g/pv loppuajan. Maksimivoima on kasvanut joka kerta n. 3-5 prossaa (mikä on mielestäni paljon, tietty treeneissä on aika kova rähinä päällä kun tuntee sen kreatiinin pyörivän ruhossa eli osa tulosten paranemisesta on lumetta).

Sitä vaan että voiko toi kreatiini alentaa vastustuskykyä? Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Kantsis vissiin vähentää annostusta tankkausvaiheessa (vai onko sillä niin väliä). On vähän ilkee homma, kun toisaalta haluais ottaa mutta toisaalta aina menettää yhen saliviikon ja se syö miestä. Muutenkin oon aika hyvin huomannut, että jos menee helvetin väsyneenä ja huonosti syöneenä vetämään "kovan" treenin on aina sairastuminen lähellä. Keho ei oikein jaksa vastustaa pöpöjä ja palautua rasituksesta yhtä aikaa.

Pettävätkö silmäni vai onko tuossa ketjun toisessa viestissä....linkki !!?

[MOD] oli....cole[/MOD]

ask

taivaskäsi sanoi:
Wrangelta. 190 kapselin purkki 12,9 euroa. Ite käytän samaa. :rock:
Montakos noita kapseleita tulisi sitten ottaa per päivä. Kuinka pitkiä kuureja ja paljon kertyy nestettä?

itse syön kans nuita wrangen kapseleita...6 kapl./päivä ja joka päivä..
jos kreaa syö liikaa nii nousee kihtiarvot..niin sano ainaki yx asiantuntija..

ps. ne pillerit kannattaa pureskella..

X81 sanoi:
Mistä sais creatine kapseleis että ei tarvi leikkiä sillä perhanan pulverilla koko ajan????

mm. wrangelta saa.
mut en kyl ite vaihtas takas kapseleihin. kerran kokeilin niitä ja helpommin sen minust pystyy pulveriin vetää ku nieleskellä älytön määrä kapseleit.. :)

Ite oon käyttäny HC Creatine ja toiminut mainiosti. Isoilla painoilla mm. penkissä enemmän toistoja, jopa 5 entisen juuri ja juuri 3:n sijaan.

PS. HC:n krea-pakkauksen mukana toimitetaan annosmitta, jolla saa oikeat määrät kyseistä pölyä.

Nitsku sanoi:
Pettävätkö silmäni vai onko tuossa ketjun toisessa viestissä....linkki !!?
Johtuisikohan siitä että taivaskäsi päätti vastata reilut 2v vanhaan kysymykseen.. aikoinaan meininki oli eri kun ei ollut edes omia shoppeja ;)

Pave sanoi:
Voi olla sattumaakin mutta viimeisen 1.5 vuoden aikana oon ottanut 4 tommosta n. 6 viikon kuuria. Ja joka kerta oon saanut flunssan jo tossa tankkausvaiheessa. Muuten potkii hyvin, nestettä on kertynyt jopa 5 kiloa ekan viikon aikana. Oon napannut just wrangen kreatiinia aluksi 20-30 g / pv ekan viikon ja sitten tommosta 10 g/pv loppuajan. Maksimivoima on kasvanut joka kerta n. 3-5 prossaa (mikä on mielestäni paljon, tietty treeneissä on aika kova rähinä päällä kun tuntee sen kreatiinin pyörivän ruhossa eli osa tulosten paranemisesta on lumetta).

Sitä vaan että voiko toi kreatiini alentaa vastustuskykyä? Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Kantsis vissiin vähentää annostusta tankkausvaiheessa (vai onko sillä niin väliä). On vähän ilkee homma, kun toisaalta haluais ottaa mutta toisaalta aina menettää yhen saliviikon ja se syö miestä. Muutenkin oon aika hyvin huomannut, että jos menee helvetin väsyneenä ja huonosti syöneenä vetämään "kovan" treenin on aina sairastuminen lähellä. Keho ei oikein jaksa vastustaa pöpöjä ja palautua rasituksesta yhtä aikaa.

Täsmälleen samanlainen kokemus. Olin ottanut ylläpitoannosta vasta viisi päivää, kun flunssa iski. Jatkoin kreatiinin käyttämistä ja noin puolentoista viikon jälkeen uudestaan kipeänä ja jatkui useita viikkoja. Lisäksi maksa-arvot kunnolla koholla. En käytä lääkkeitä enkä alkoholia.

Mitä järkee nostaa 2 vuotta vanha topikki ylös? Kreatiinista kun on juttua muutenkin paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom