Coopper tavoite

Cooperin nosto 10 viikossa

PR91 sanoi:
Terve, tarvitsisin neuvoja miten alottaa treenaus syyskuussa olevaan cooperiin. Tällä hetkellä olen pitkä 160cm ja painoa on 55kg.
Tällä hetkellä cooperissa menee 2000-2100m eli peruskunto on todella huono.
Eli mimmoisia lenkkejä ja mimmoisia urheilujuomia kannattaisi ostaa (jos tarvitsee). Tavoitteesta en osaa sanoa koska en tiedä mihin on mahdollisuuksia. Viisaimmat varmaan osaavat sanoa mimmoisiin lukuihin voisi päästä :D

Noniin ja taas neuvojen tarpeessa. cooperiin aikaa n. 10 viikkoa ja cooperissa menee tällähetkellä n. 2350-2400m joten miten nostan tuon tuloksen yli 2900m? Tällä hetkellä on 4* 7km lenkki viikossa jota nosta 2 viikon välein yhdellä lenkillä. Onko tuo hyvä vai onko jokin muu ohjelma parempi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pr91, juokse vaikka kerran viikkoon 5x 400m lujaa(itse teen että 1 kierros lujaa, 2 tosi hitaalla kävelyllä, 1 lujaa jne.), ja vaikka joka toinen viikko coopperi.
Hapenottokykyä ylöspäin vielä kun vähän kerkeät vaikuttaa.

Itse juoksin 16-vuotiaana cooperissa 2000m. Erotuksena threadin aloittajaan painoa löytyi silloinkin noin 100kg. Liikunnanopettaja oli tosin sitä mieltä että 2000m ja alle ovat niin huonoja tuloksia ettei niitä kirjata eikä arvostella laisinkaan.

mulla tulee nyt syksyllä viimeinen koulun cooper. ed. cooper tulos oli 2800m ja sitä en juossu kokonaan loppuun. nyt tavoite on yli 3000m -- eli pitkää matkaa juoksemaan?

sportti sanoi:
ed. cooper tulos oli 2800m ja sitä en juossu kokonaan loppuun.
Eli juoksit Cooperin alle 12 min? Taitaapi olla maailmanennätys.

Syksyllä eli siis kohta puoliin. Juokse vaikka tonnin vetoja kerran viikossa vähän alta 4 min / km vauhdilla. Muut juoksut voi olla vaikka niitä pitkiä lenkkejä.

heh - syy miksi en juossut koko aikaa --> luulin juosseeni jo 7 kierrosta mutta olinkin juossut vasta 6 ( 7,5 oli tavoite ) sitten tulikin kiire :D
kävin kokeilemassa 7,5km lenkkiä - aikaa meni 43min 23sec

sportti sanoi:
heh - syy miksi en juossut koko aikaa --> luulin juosseeni jo 7 kierrosta mutta olinkin juossut vasta 6 ( 7,5 oli tavoite ) sitten tulikin kiire :D
kävin kokeilemassa 7,5km lenkkiä - aikaa meni 43min 23sec

juu ja nuo tonnin vedot kuulostaa ihan mukavilta - kiitos

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom