cooperissa 3300

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tarkan
  • Aloitettu Aloitettu
teemupii sanoi:
Miten Pertti selität lactate treshold harjoitukset joissa mennään hieman anaerobisen kynnyksen yli koko ajan, mutta kumminkaan nämä lenkit eivät ole kisavauhtisia?

En osaa sanoa, kun en tiedä, että millainen treeni on kyseessä. Mutta kun ajattelen asiaa, niin taisin liioitella tuossa esimerkissäni. Eli esim. tuon esimerkkini 171 syke voitaisi pitää pitkäänkin.

Se kommenttini "selvästi anaerobinen" taisi olla asiallisempi. Joten myönnän olleeni väärässä (siis jos olin, en jaksa kaivaa todisteita itseäni vastaan).

:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
teemupii sanoi:
Miten Pertti selität lactate treshold harjoitukset joissa mennään hieman anaerobisen kynnyksen yli koko ajan, mutta kumminkaan nämä lenkit eivät ole kisavauhtisia?

Mistä kisasta mahdat puhua?

Pertti 123 sanoi:
Ei kiitos, en lue nylkky teoksia. Saan niistä näppylöitä.

Olen ennemmin väärässä ja hyväksyn sen, kuin luen tuon.

Hyvä Spede, hienoa että myönnät olevasi väärässä - suuri osa kirjoituksistasihan on ihan huu-haata. Ehdotan että keskityt vastaamaan kysymyksiin matkoista 400 m ja alle :)

muzzi sanoi:
Hyvä Spede, hienoa että myönnät olevasi väärässä - suuri osa kirjoituksistasihan on ihan huu-haata. Ehdotan että keskityt vastaamaan kysymyksiin matkoista 400 m ja alle :)

Ne jutut mitä mä kirjoitin harjoittelusta ei ole erityisen huuhaata. Eli ne neuvot, niistä lenkeistä ja intervalleista.

Vai alkaako joku valittaa niistäkin :evil:

teemupii sanoi:
Ei lopu. Urheilija voi jatkaa anaerobista liikuntaa lähes tunnin ajan.

Mites helvetissä se mukamas on mahdollista? Jos happea ei tule mistään lisää lihaksiin niin pyhällä hengelläkö sitä suoritusta jatketaan tunnin verran?

Pertti 123 sanoi:
Ne jutut mitä mä kirjoitin harjoittelusta ei ole erityisen huuhaata. Eli ne neuvot, niistä lenkeistä ja intervalleista.

Vai alkaako joku valittaa niistäkin :evil:

Spede, itse asiassa siinä luki suuri osa...

Se mikä häiritsee on että sekoitat käsitteet tai et ymmärrä käsitteita esim.
- aerobinen kynnys
- anerobinen kynnys
- aerobinen harjoittelu jne

Force sanoi:
Mites helvetissä se mukamas on mahdollista? Jos happea ei tule mistään lisää lihaksiin niin pyhällä hengelläkö sitä suoritusta jatketaan tunnin verran?
Vaikka mennäänkin anaerobisen kynnyksen yli niin hengittämistä ei kumminkaan lopeteta kokonaan. Elimistö saa energiaa myös ilman happea tapahtuvasta hiilarien polttamisesta.

muzzi sanoi:
Spede, itse asiassa siinä luki suuri osa...

Se mikä häiritsee on että sekoitat käsitteet tai et ymmärrä käsitteita esim.
- aerobinen kynnys
- anerobinen kynnys
- aerobinen harjoittelu jne

Eikös aerobinen kynnys ole se syke lukema, jossa alkaa muodostua maitohappoa, mutta elimistö ehtii vielä poistaa sitä (sohvalla istuessakin tosin taitaa muodostua vähän maitohappoja).

Anaerobinen kynnys on se raja, jonka ylitys meinaa maitohapon määrän kumuloitumista. Eli maitohapon määrä lihaksessa kasvaa.

Aerobinen harjoittelu on laaja käsite. Se tarkoittaa harjoittelua, jossa pääpaino on aerobisella energiantuotannolla.

HEI
Olen seurannut mielenkiinnolla 3000m->3300m keskustelua –itsekin kerran kommenttia heittäen. Kun puhutaan juoksemisesta ja valmennustietoudesta täytyy pitää mielessä, että valmentamisesta ja fysiologisista asioista on metreittäin tutkittua tietoa. SE on vähän eri asia kun pohdinnat kantsiiko tehdä haukkaria 3x8 vai 3x10 20 kilolla. Kestävyyslajissa (12 min juoksua) on oikeasti olemassa tiettyjä faktoja jotka on totta. Termit tuppaa mennä sekaisin ja kukaan ei pysty varmasti kirjoittamalla ilmaisemaan omia ajatuksiaan täydellisesti tai tyhjentävästi.
Tutkitun tiedon lisäksi on olemassa jokaisen oma mielipide asiasta. Mielipide perustuu omaan kokemukseen, tietoon ja luuloon.
Hyviä kommentteja on ollut. Toivottavasti kysyjä on saanut itselleen joitain eväitä harjoitteluun ja saa niitä edelleenkin. Pääasia kehittymisessä on kuitenkin liike! Ei sen niin välii millainen liike kunhan liikkuu.
Kun me neuvomme toista liikkumaan aerobisella tai anaerobisella kynnyksellä tai niiden alapuolella keskusteluun astuu tietoa ja toisen tieto. Silloin ei kannata olla liian varma omasta näkemyksestään, koska vuoren voi valloittaa usealta suunnalta. Kaikki valloittajat seisovat samassa paikassa, mutta tulivat eri reittiä perille.
:worship:

mannala sanoi:
HEI
Olen seurannut mielenkiinnolla 3000m->3300m keskustelua –itsekin kerran kommenttia heittäen. Kun puhutaan juoksemisesta ja valmennustietoudesta täytyy pitää mielessä, että valmentamisesta ja fysiologisista asioista on metreittäin tutkittua tietoa. SE on vähän eri asia kun pohdinnat kantsiiko tehdä haukkaria 3x8 vai 3x10 20 kilolla. Kestävyyslajissa (12 min juoksua) on oikeasti olemassa tiettyjä faktoja jotka on totta. Termit tuppaa mennä sekaisin ja kukaan ei pysty varmasti kirjoittamalla ilmaisemaan omia ajatuksiaan täydellisesti tai tyhjentävästi.
Tutkitun tiedon lisäksi on olemassa jokaisen oma mielipide asiasta. Mielipide perustuu omaan kokemukseen, tietoon ja luuloon.
Hyviä kommentteja on ollut. Toivottavasti kysyjä on saanut itselleen joitain eväitä harjoitteluun ja saa niitä edelleenkin. Pääasia kehittymisessä on kuitenkin liike! Ei sen niin välii millainen liike kunhan liikkuu.
Kun me neuvomme toista liikkumaan aerobisella tai anaerobisella kynnyksellä tai niiden alapuolella keskusteluun astuu tietoa ja toisen tieto. Silloin ei kannata olla liian varma omasta näkemyksestään, koska vuoren voi valloittaa usealta suunnalta. Kaikki valloittajat seisovat samassa paikassa, mutta tulivat eri reittiä perille.
:worship:

Mitä, hä, onx jätkä joku diplomaati vai? :D

Tietääkös kukaan, kuka on ollut painavin, joka on juossut cooperissa 3000, itse veikkaisin kuulantyöntäjä Werner Gunthöriä. Täytyypä piruuttaan kokeilla cooperia puolen vuoden päästä, kun on girja harjoituksia takana n. 3 * viikossa. Nykykunnon veikkaisin olevan 2500, 94 kilosena olen juossut parhaimmillaan 2800. Olis kiva kokeilla pääsiskö samaan tulokseen 104 kilosena ja ilman mitään juoksuharjoittelua.

Mielenkiintosta lukee tähän aikaan illasta tätä sotaa:D ite kuuntelisin sen neuvoja ketä juoksee eniten coopperissa;) Ps. vähän vanha threadi mut kommentoidaan nyt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom