Cooper

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 COOPER – KYLMÄTOTUUS KUNTOUDEN TASOSTA 💥

Meta description: ChatGPT said: 💥 COOPER – KYLMÄTOTUUS KUNTOUDEN TASOSTA 💥 Legendaarinen 12 minuutin testi, joka paljastaa hapenoton, peruskunnon ja mentaalisen...

:face:

Pakkis vetää Cooperinkin kovempaa kuin juoksufoorum.
Cooper-tuloksesi suhteessa kympin/puolikkaan tulokseesi

Ei tuo mahdotonta ole, turha heti epäillä. Toki tulos on jo sellainen että juuri kukaan ei siihen pysty juoksemista harjoittamatta, 3000 m taas pystyy mielestäni ainakin kevyt rakenteinen kaveri jos muuten on hapenottokykyä treenannut. Mutta 140 kg penkin kanssa tuossa 3600 m cooperissa on jo aika kova haaste monelle huippu urheilijallekkin.

Mutta tosiaan vuoden alussa Cooper olisi ollut varmaan 2500m paikkeilla kun penkki oli 140 huiteissa (n.89kg), mutta kesällä sitten 3000 m cooper ja penkki n. 110kg (81kg). Kevyemmällä kehonpainolla on toiseen huomattava hyöty ja toiseen lähes yhtä huomattava negatiivinen vaikutus. Omalla kohdallani tuossa vaikutti intti, ja sitä edeltänyt salitreenien vähennys ja aerobisen määrän nostaminen. Optimi tilanteessa uskoisin että penkki olisi jäänyt jonnekki 125kg hujakoille tuolla cooper tuloksella (olisi voinut treenata ja syödä paremmin)

Eikös se näin mene jos oikeasti nostaa 90kg niin se netissä on 110 ja coopperi 2800 on 3100. En ainakaan itse usko puoliakaan näitä juttuja...

Varmaan on monet ihan tosi tuloksia ja vallan koviakin, mutta on varmaan niitä virtuaalipippelin kasvattajiakin joukossa. Eipä niitä voi oikeen millään erottaa toisistaan. Mun keino on tosin se, että kaikki ketkä on kovempia kuin mä, on mun mielestä valehtelijoita. Pysyy itseluottamus hyvänä!

PS: Itsellä tältä syksyltä Cooper 3500m ja penkki 10x100kg. Cooperissa tuli takkiin 20m viime syksystä, vaikka tavoite oli 80m parannus, mutta taitaa olla yks parhaita penkki sarjoja. Ykkösen epäilen olevan jossain 135 tietämillä, mutta se selviää vasta myöhemmin talvella. Suoritteiden välillä oli kymmenisen päivää.

Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.

92 kiloisena coopperissa 3200 ja puolimaraton meni taas tänä vuonna alle 1.40. Kyykky varmaan joku 140, ykkösiä nyt ei vaan tule oikeastaa ikinä edes yritettyä, penkki 125 ja mave 210 ilman vyötä ja remmejä. Ite tosin olen varmastikin keskiverto enemmän nostellut punttia mitä tuollainen perus +3000 juoksufoorumilainen.

Mun cooperin paras oli 2600 15 vuotiaana., kävelin lopun matkasta, koska kovis. Intissä juoksin 2400 ja meinasin kuolla. Nykyään juoksisin varmaan 2000 ja kuolisin.

Mielenkiintoisempaa olisi tietää paljonko nämä 3000+ cooperin juoksijat kyykkää. Veikkaan ettei hirveästi. Penkki ja juoksuharjoittelu ei kuitenkaan häiritse toisiaan kovinkaan paljon.
Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.

Eikös se näin mene jos oikeasti nostaa 90kg niin se netissä on 110 ja coopperi 2800 on 3100. En ainakaan itse usko puoliakaan näitä juttuja...

Noinhan se taitaa olla.
3000 cooperissa menee vielä satunnaisesti lenkillä käyvällä punttitreenaajalla, mutta siitä ylöspäin alkaa vaatia jo juoksutreeniin keskittymistä.
Muutenkin jotkut pururata tulokset joissa ei radan pituudesta ole mitään takuita ovat lähinnä suuntaa antavia, tulos heittaa helposti satoja metrejä, vielä kun vähän pyöristää ylöspäin.
Niitäkin olen kuullut että on juostu vähän matkaa ja laskettu mitä olisi cooperissa mennyt, mitä tuollaisella itsensä kusetus tuloksella sitten tekee?
Urheilukentän 400m radalle juoksemaan ja joku laskemaan kierroksia niin saa luotettavan tuloksen.

Ovathan sumopainijatkin mestareita alallaan, mutta keskimääräinen kuolinikä täitää näille olla 30-45 vuoden iässä ja se ei minusta kerro terveestä hyväkuntoisesta urheilijasta.

Mielenkiinnosta tarkastin: "The negative health effects of the sumo lifestyle can become apparent later in life. Sumo wrestlers have a life expectancy of between 60 and 65, more than 10 years shorter than the average Japanese male" (Wikipedia)

Luin saman. Niitä on ihan kuitenkin tutkittu ja aktiiviuran aikana olivat täysin terveitä eikä mm. metabolisesta oireyhtymästä tietoakaan. Toki tämä tuli sitten aktiiviuran jälkeen kuvioihin kun treenaaminen loppui.

Noh, kuulostaa ainakin aika maalaisjärjen vastaiselta, että voisi olla todella lihava ilman terveyshaittoja.. Mutta eihän esimerkiksi runsaan suolan käytönkään haitat näy kaikilla päältäpäin vaikka todellisia ovatkin.

Häiritseekö juoksu sitten jalkatreenei muka niin merkittävästi..? :wtf: Mä yritän justii parantaa kuntoakin, ni tulee 3-4 lenkkiä vedettyä viikkoon puntin lisäksi, ja oon miettinytkin, että onko se paljonkin pois sitten lihaskasvulta? Olen ainakin itse ajatellut, että ei. Jotenkin hävettää, että cooper tulos on alle sen 3000m, vaikka huvikseni näitä teen ja sali on oikeestaan se pääjuttu mulla, niin silti olisi kiva olla edes jossain kunnossa, ettei aina joutuis puuskuttaa heti pienistäkin.

Jotkut palauttavat lenkit ei, mutta varsinainen kestävyystreeni jotain cooperia varten aivan varmasti.

onhan sumoka juossut maratoninkin.. ne ongelmathan tulee vasta sitten kun se aktiivinen treenaaminen loppuu.. ja varmasti vauhdilla tulevatkin...

Joo tämä olisi paljonkin mielenkiintoisempaa.
Jos penkki nousee niin eihän se ole tikkujalkojen kestävyysominaisuuksista pois. Mutta kun esim 300kg kyykkyreisillä aletaan kipittää niin luulisi vaikuttavan juoksukuntoon jo jonkin verran.
Että kysymys voisi olla, millaisilla kyykkytuloksilla vielä juostaan esim. se 3000m cooperissa..?

Tuon 3000 + vetää aika helpolla. Kun alat lenkkeileen ja coopperissa puristat lopun sisulla, jos näyttää huonolta. Siis ei tuo 3000 m coopperissa kyllä oo mikään kummonen saavutus. Omasta mielestäni. Juoksin sen itse yläasteella ekan kerran ja taustalla oli aktiivinen laskettelutreeni 3-4 krt viikko ja säbää pari kertaa viikossa. Kunnon jänis vaan ja veri suussa, niin 3000 m paukkuu.

Oranki jo sanoikin, mut kerta lihaskunto- & aerobinen reeni kiinnostaa, niin syklittele. Älä tee noin, että keskityt molempiin vähän sinnepäin, vaan pidä selkeät jaksot, missä pääpaino on jommallakummalla. Se kuinka pitkiä mikäkin jakso on, tarvinnee jokaisen itselleen miettiä. Toiset arvottaa asioita erilailla.

PS: Kovakuntosta sakkia pakkiksella ku kaikki penkkaa ~140 ja cooper 3000m minimissään.

Paremmin muotoillaan kysymys, ketä helvettiä kiinnostaa joku cooperin tulos? :D jos kyykkäät 300, niin tuskin se cooper kiinnostaa. Jos olet sm mestari jo omalla treenillä jossain lajissa, niin tuskin sillo kaan se cooper kiinnostaa.

Paremmin muotoillaan kysymys, ketä helvettiä kiinnostaa joku cooperin tulos? :D jos kyykkäät 300, niin tuskin se cooper kiinnostaa. Jos olet sm mestari jo omalla treenillä jossain lajissa, niin tuskin sillo kaan se cooper kiinnostaa.

Enemmän siitä +3000m Cooperista on hyötyä elämässä kun +300kg kyykystä.

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen, tämän hetken tulokset suunnilleen 3200m/110kg.

Back
Ylös Bottom