Cooper

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 COOPER – KYLMÄTOTUUS KUNTOUDEN TASOSTA 💥

Meta description: ChatGPT said: 💥 COOPER – KYLMÄTOTUUS KUNTOUDEN TASOSTA 💥 Legendaarinen 12 minuutin testi, joka paljastaa hapenoton, peruskunnon ja mentaalisen...

:)

Pitäisi onnistua. Penkki nyt menee ja cooper on kyllä siinä ja siinä. Jos ei nyt keskellä talvea niin kyllä kevään korvilla kun vähän on saanut juoksennella enemmän.

En muuten edes ajattele että olisin kovassa kunnossa vaikka molemmat menevät. Olen "ok" kunnossa.

Intissä meni vuonna -97 140 kg penkistä ja 3000 Cooperissa painon ollessa noin 77 kg. Kyykkykin oli yli 200 kilon.

Nyttemmin ei ole tuo Cooperi kiinnostanut, mutta eiköhän se menis pienellä harjoittelulla. Ei tuo 3000, niin hirveän kova ole. Ei se voi olla, jos olen sen lenkkeilemättä juossut.

Punttitulokset eivät ole siitä ainakaan huonontuneet. ;)

Originally posted by N.O.Kummonen
Intissä meni vuonna -97 140 kg penkistä ja 3000 Cooperissa painon ollessa noin 77 kg. Kyykkykin oli yli 200 kilon.

Nyttemmin ei ole tuo Cooperi kiinnostanut, mutta eiköhän se menis pienellä harjoittelulla. Ei tuo 3000, niin hirveän kova ole. Ei se voi olla, jos olen sen lenkkeilemättä juossut.

Punttitulokset eivät ole siitä ainakaan huonontuneet. ;)

Jätkällä on lahjoja molempiin:)

Originally posted by Tomi
"kuinka ison munakkaan saa tiusta unkarilaisen metsästyshaukan munia?" -tyyliset kysymykset.

REPESIN! :D :D :D :5:

Ei luulisi noitten tuloksien saavuttaminen olevan mitenkään kummallisuus jos on urheilutaustaa (itellä ei kyllä mee kumpikaan mutta ei niitä taustojakaan ole), yli 150 kg ja yli 3500 m miehet lienee jo harvassa ;)

Intissä meni 1996 cooperissa helposti tuo +3000m, mutta penkistä punttia noin 1/2 vuotta harrastaneena noin 60kg, siis oman painon verran :D

Kyllä se massa haittaa sitä kestävyysjuoksua, oli se sitten mitä hyvänsä. Esim 70kg painava jannu voi kokeilla miltä tuntuu juosta 90kg painoisena kun ottaa 20 kg:n repun selkään ja juoksee cooperin. Intissä tuli vedettyä se 3000+ joskus vuonna yksi ja kaksi ja penkkikin oli jo silloin päälle 100kg, oma paino siihen aikaan sahasi väliä 76kg-84kg.

Nyt on massaa vähän enemmän, että voisi mennä aika tiukille sen cooperin kanssa. Kyllä mä sen efen kanssa kiskon, jos oikein tiukka paikka tulee, mutta mieluummin olen kokeilematta.

Meillä oli muuten intissä yksi bodari, yksi voimanostaja ja muutama jenkkifutaaja. Muistaakseni suurin osa herroista juoksi sen 3000m, mutta meilllä olikin kaikilla miestä vahvemmat juoksun vauhdittajat käytössä(mulla vaan kofeiinia).

Originally posted by sintti
Ei luulisi noitten tuloksien saavuttaminen olevan mitenkään kummallisuus jos on urheilutaustaa (itellä ei kyllä mee kumpikaan mutta ei niitä taustojakaan ole), yli 150 kg ja yli 3500 m miehet lienee jo harvassa ;)

Jos kestävyysurheilua on harrastanut tosissaan ja juoksu tekniikka kunnossa ei 3500 m ole mikään ongelma, jos vain oma paino pysyy 90kg lukemissa. Penkki lukemia kyllä saa ylöspäin jos siihen vain keskittyy.

Originally posted by gotto
Taysin päinvastoin. Juoksu EI ole painavien ihmisten laji, oli massa sitten lihasta tai läskiä. Nivelkuluma tulee yhtälailla.

Tismalleen. Viime vuonna testasin tämän käytännössä. Pitkät lenkit ja kyykkääminen eivät sovi yhteen. Vieläkin pyörällä vintatessa polvet muistuttavat asiasta. Lyhyitä lenkkejä ja kävelyä tästä lähtien.

Joo, coopperissa 3330 ja nyt penkis tasa 100, oma paino tos 65 nurkilla. Harrastin ennen lenkkeilyä joten toi 3000 ei oo paha, mutta kun sen päälle ruvetaan laittaa niin sitten tuskin pysyy juoksua reenamattomat mukana.

Nyt tullu punttien mukana lisää painoo, joten juoksu on käynyt vaikeemmaks selkeesti.

-krp-

Zamp sanoi:
REPESIN! :D :D :D :5:
Mun housut repesi, kun yritin nostaa smurffien uusinta levyä lattialta.

intissä meni talvella coopperissa 3400m ja penkissä juuri tuo 100kg . Itse harrastin hiihtoa talvisin ja kesäisin juoksua oikein vähän enemmänkin ; nyt olen siirtynyt tuohon punttien kolisteluun, pari kertaa käyn viikossa kevyesti hiihtämässä.

3000m saa rikki suht pienellä vetoharjoittelulla, mutta joku 3500 on jo hankalampi juosta...itse olen parhaimmillaa päästellyt tuon 12min 3650m

Noh yli 3000 coopperissa on pala kakkua, mutta taitaapi lehmät lentää ennen kuin meikätyttö saa satasen penkistä....

niin... ylimääräinen lihasmassa kuluttaa ylenmäärin happea, kun nopeat solut ei oikein ole aerobisen työn mestareita. läskikudos nyt on haitaksi joka tapauksessa. ei se lihaksien niveliä tukeva vaikutus juoksussa juuri paina, kun nivelkulmat on niin pienet.

100kg penkistä ei vaadi yhtään lihasmassa, joten 100kg penkistä voi juosta heposti 3600m coopperissa. Parempi yhdistelmä onkin kyykky200kg, penkki 120kg ja coopperi 3200m. Silloin on kaveri kunnossa.

Aika harvassa taitaa olla yli 100 kiloa painavat ja 3 kilsaa coopperissa juoksevat miehet?? Naiselle toi taitaa olla jo mahdottomuus? ;-))

Mielenkiinnosta ja tietämättömänä kyselen, että millä tavalla nuo miestä vahvemmat tropit auttavat Cooperin testissä? Eli paraneeko hapenottokyky vai lasketaanko niillä sykettä tms.?! Entä minkä tyyppisiä troppeja kyseistä tarkoitusta varten käytetään?

Back
Ylös Bottom