Conor McGregor

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
https://properwhiskey.com/pages/story

Jos joku jaksaa niin hommaa lentoliput ja käy tarkastamassa conorin tilukset, että onko niitä olemassa vai ei. Kai se on jonkinsortin tislaamoon sijoittanut, mutta ymmärrettävästä syystä kypsyttelyssä kestää aikansa.

"He found this at the oldest whiskey distillery on the Isle of Ireland"

Touchee. Yritän nyt vaan sanoa, että joo Conorilla on varmasti tislaamo ja "oma" viski, mutta todellisuudessa Conor myy vaan naamaansa ja näkyvyyttänsä.
 
Mitä Conorin omaa viskiä, onko se alkanut tislaamaan autotallissa?

Sellaista paloviinaa lienee Proper 12, että tuo autotallitisle kyllä sopisi kuvaan. Kuitenkin se, että Conor poseeraa mainoskuvissa Bushmillsin tislaamossa, kertoo kyllä suoraan sen, missä mennään. Samoin Proximolla oleva jakelu vahvistaa yhteyden. Ihan turha Conorin olisikaan omaa tislaamoa yrittää rakentaa, kun tähtäin näyttää olevan tosi alhaalla. Paljon kätevämpää on vain ostaa halpoja tisleitä ja värjätä ne kivan väriseksi. Sitten vain kerrotaan tuollaisen viskin myyntihinta vähintään kahdella ja toivotaan jengin ostavan pää märkänä tuotetta.

Mitä tulee miljooniin, niin googlasin Bushmillsin lukuja., jonka liikevaihto on kymmenissä miljoonissa ja voitto miljoonissa. Conor myy viskiään minimaalisesti verrattuna Bushmillsiin. Sadat miljoonat ovat pelkkiä unelmia.
 
Jyvää ja mallasta sekaisin, laadusta en tiedä enkä paljoa odota.

Jos se on siis kokonaan "omaa" viskiä, niin sitten on pitänyt ostaa molempia.

Tuote on markkinoivasti nimetty termillä "Twelve", mutta jätetty "No." siitä edestä pienemmälle huomiolle.

Maistan, jos tulee eteen.
 
"He found this at the oldest whiskey distillery on the Isle of Ireland"

Touchee. Yritän nyt vaan sanoa, että joo Conorilla on varmasti tislaamo ja "oma" viski, mutta todellisuudessa Conor myy vaan naamaansa ja näkyvyyttänsä.

Mä uskon, että molemmat asiat on menossa. Nyt lähinnä sitä bushmillsia ja tulevaisuudessa kokonaan omaa. Mutta varmaksihan tuota ei voi tietää.

edit. Tuo proper12:han on kai ihan hirveätä tärpättiä, joka ei ole viskiharrastajien mieleen. Lähinnä arvostelut sanoo, että siitä saa helpon kännin ja jos lantraa niin maku katoaa kokonaan mikä voi olla bonus, jos haluaa vetää tärpätistä kännit.
 
Lähinnä arvostelut sanoo, että siitä saa helpon kännin ja jos lantraa niin maku katoaa kokonaan mikä voi olla bonus, jos haluaa vetää tärpätistä kännit.

Mitäs se kertoo kuluttajasta (ovatko ne niitä lokaaleja öykkäreitä vai sivistyneempiä juoppoja)? Jos siis saman asian saisi paremmalla tuotteella järkevämpään hintaan? :)

Arvatenkin se kertoo, että koneisto toimii, kun tyhmä kerran ostaa.
 
Ireland – Eire Born Spirits today announced that demand for Proper No. Twelve Irish Whiskey rapidly outpaced supply, resulting in an out-of-stock situation in its original release markets of Ireland and the United States. The situation is a testament to the quality of the brand’s first expression, a fine blend of Irish grain and single malt whiskey. Proper No. Twelve is becoming known all over the world as a brand that pays homage to Crumlin, Dublin 12 the neighborhood where company Founder, Conor McGregor, was born and raised.

Proper No. Twelve sold more cases in less than one month than many whiskey brands sell in a full year. This amounted to millions of bottles. Prior to unveiling the new whiskey blend on 17 September, the distillery bottled what was estimated to be enough product for six months of sales in Ireland and the United States. Thanks to consumer demand, this forecast was far short of the mark. Today, the team is working feverishly to bring new product to market, and first wave solutions are in place for early December in Ireland and the United States.

“I told everyone as the company Founder that I was going to give it my all and take the whiskey market by storm”, said McGregor. “I am energized by the incredible reaction and am looking forward to being back in stock in the next few weeks. The Irish whiskey market has been dominated by one brand, but people want choice. People want brands that have true meaning to them, that give back to the community and that taste great. Proper No. Twelve checks all of those boxes”.

McGregor continued, “Over the past weeks, I have had the honour to visit many of our key distributors, customers, bartenders and consumers in Ireland and the United States. The feedback on our liquid and brand is outstanding and the support from people around the world has blown me away. I was thanking many and apologising at the same time for running out. I don’t usually see reason to apologise but in this case I want to take this chance to apologise to absolutely everyone for our out-of-stock situation. You have shown great support for Proper No. Twelve. I was at the distillery last week and we have plans in place to be back in stock in Ireland and the United States in early December and onward. We are producing many hundreds of thousands of bottles now. We will ship via air instead of by sea to deliver in time for the holidays for the many loyal customers who are asking for Proper No. Twelve for celebrations and gifting”. McGregor added, “We are also planning to launch in more countries in 2019 including the United Kingdom, Australia, New Zealand, Russia, Canada and others. We will continue to expand as quickly as possible to meet the global demand. We are also working on additional expressions for the future and will launch them when they are proper ready for release”.
 
Mitäs se kertoo kuluttajasta (ovatko ne niitä lokaaleja öykkäreitä vai sivistyneempiä juoppoja)? Jos siis saman asian saisi paremmalla tuotteella järkevämpään hintaan? :)

Arvatenkin se kertoo, että koneisto toimii, kun tyhmä kerran ostaa.
Aika samaa paskaa noi kaikki viskit on tuossa hintaluokassa. Et saa 30 dollarilla mitään "huippuviskiä". Mitä se huippuviski sitten onkaan kalliin hinnan lisäksi. Rikkaiden pröystäilyä.
 
https://www.owler.com/company/bushmills
http://www.hoovers.com/company-info...tillery_company_limited.8c32bccb94bd0144.html

Bushmills on kyllä hämmentävän pieni firma siihen nähden, miten tunnettuja ja yleisesti myytyjä sen tuotteet on. Olisin arvaamalla heittänyt, että liikevaihto olisi miljardeissa. Conorhan pystyisi varmaan ostamaan Bushmillsin osake-enemmistön, jos haluaisi. :eek:

Mutta tosiaan, jos Bushmills kokonaisuutena tuottaa voittoa muutaman miljoonan vuodessa, niin eihän yksi viskimerkki voi mikään miljardibisnes olla.
 
Bushmilssin liikevaihto vuonna 20017 £31 miljoonaa ($39,16M) ja voitto £5,3 miljoonaa ($6,7M)

Conor on voinut saada siis viskillään ehkä kymmeniä jopa satoja tuhansia dollareita voittoa. Joka on tietenkin jaettu kaikkien osakkeen omistajien kesken.
 
Conor on voinut saada siis viskillään ehkä kymmeniä jopa satoja tuhansia dollareita voittoa. Joka on tietenkin jaettu kaikkien osakkeen omistajien kesken.
Itse en usko, että tässä vaiheessa olisi vielä mitään jaettavaa. Homma on lähtenyt vasta käyntiin. Brändin rakentaminen ja toiminnan ylösajo maksavat rahaa. Pelkkänä brändinhallitsijana Conorin firmalle valu kuin osa tuotteen hinnasta, koska valmistaja ja jakelija haluavat omansa. Lisäksi alussa rahaa palaa kaikkeen sähläykseen kuten vaikka tässä tapauksessa viskin roudaamiseen lentorahtina Jenkkilään, joka taitaa automaattisesti tappaa kaikki katteet.
 
Aika samaa paskaa noi kaikki viskit on tuossa hintaluokassa.

Ei se ihan noinkaan mene. Kaikissa hintaluokissa on kaikenlaista, hyvää ja huonoa, erinomaista ja paskaakin. Luonnollisesti halvimman sarjan edustajista alakategoriaan osuu useampia tuotteita.

Et saa 30 dollarilla mitään "huippuviskiä".

Tämä lienee lähellä totuutta. Voi sillä toki saada melko hyviäkin.

Mitä se huippuviski sitten onkaan kalliin hinnan lisäksi.

Hyvä kysymys. Hinta ei tee huippuviskiä. Sillä voi huijata hölmöä kuluttajaa. Korkeaan hintaa vaikuttaa erityisesti kypsytysikä. Jos viski on tynnyrissä yli 40 vuotta, tuotteen pullotusmäärät jäävät kymmeniin, mikä tarkoittaa erittäin korkeaa hintaa. Onko tuollainen tuote huippuviski? Jos ei olisi, olisi tislaamomestari täysin ammattitaidoton älykääpiö, kun hän olisi antanut rahan mennä hukkaan.

Huippuviski vaatii hyvät raaka-aineet, sopivasti ikää, oikeat kypsytysolosuhteet, oikeat tynnyrit ja "onnea" (onni tarkoittaa sitä, että samoilla spekseilla kahdesta vierekkäisestä tynnyristä ei tule samaa lopputuotetta, eikä täydellistä samanlaista tistettä tuottavaa tislaamoa voi rakentaa uudelleen, vaikka kaikki replikoitaisiin). Huippuviskin ei tarvitse olla kallis, mutta tarjonta ja kysyntä saattavat tehdä tuotteesta kalliin. Monesti kalliit alkoholipullotteet ovat ylihintaisia laatuunsa nähden. Oman kokemukseni perusteella parhaat tuotteet asettuvat ns. keskihintaluokkaan (olen maistanut haitarilla 15 € - 18.000 € per pullo, joista yli tonnin pulloja on ollut n. 25).

Rikkaiden pröystäilyä.

Eikö Conorilla ole vähän sen suuntaisia elkeitä?

Itse en usko, että tässä vaiheessa olisi vielä mitään jaettavaa. Homma on lähtenyt vasta käyntiin. Brändin rakentaminen ja toiminnan ylösajo maksavat rahaa. Pelkkänä brändinhallitsijana Conorin firmalle valu kuin osa tuotteen hinnasta, koska valmistaja ja jakelija haluavat omansa. Lisäksi alussa rahaa palaa kaikkeen sähläykseen kuten vaikka tässä tapauksessa viskin roudaamiseen lentorahtina Jenkkilään, joka taitaa automaattisesti tappaa kaikki katteet.

Yksi asia tässä Conorin viskibisneksessä ihmetyttää erityisesti. Miten on ajateltu jatkuvuus? Tappelijan ja markkinakukon hypellä voi nyt myydä massoille vaikka vaippoja, jos haluaa. Miten on tilanne 10 vuoden kuluttua? Ketä kiinnostaa, kuka muistaa, kuka ostaa? Viskibisnes ei ole maailman helpoin tulonlähde, varsinkaan noviisille.
Yksi asia tässä Conorin viskibisneksessä ihmetyttää erityisesti. Miten on ajateltu jatkuvuus? Tappelijan ja markkinakukon hypellä voi nyt myydä massoille vaikka vaippoja, jos haluaa. Miten on tilanne 10 vuoden kuluttua? Ketä kiinnostaa, kuka muistaa, kuka ostaa? Viskibisnes ei ole maailman helpoin tulonlähde, varsinkaan noviisille.
 
Kuinkahan moni conorin viskiä ostava edes on viskinjuoja? Jotenkin kuvittelis, että toi myy niille kasuaaleille, jotka on jollain tapaa conor faneja tai muuten vain jäi matsista viski mieleen. Ne ehkä ihan hyvillä mielin vetää sen viskin kokisen ja jäiden kera ja uppoaa kuin naula päähän ilman vaivaa tai makua.
 
Ihan hyvin voi olla käyttökelpoinen talousviski. Mielestäni järkevämpää tehdä juuri tuollainen jota ihmiset saattaa oikeasti käyttää lasilliseen, vaikka sitten lantrattuna sen sijaan että maistavat kerran elämässään kun on niin kallista. Ei ole liian montaa hyvää viskiä löytynyt 30e hintaluokassa ja pehmeät irkut loistaneet siitä joukosta selvästi joten saattaa olla ok evästä.

Vaikka on parempiakin viskejä niin useiten maistuu jameson jäillä koska ei petä koskaan ja maistuu aina hyvälle.
 
Mä uskon, että molemmat asiat on menossa. Nyt lähinnä sitä bushmillsia ja tulevaisuudessa kokonaan omaa. Mutta varmaksihan tuota ei voi tietää.

edit. Tuo proper12:han on kai ihan hirveätä tärpättiä, joka ei ole viskiharrastajien mieleen. Lähinnä arvostelut sanoo, että siitä saa helpon kännin ja jos lantraa niin maku katoaa kokonaan mikä voi olla bonus, jos haluaa vetää tärpätistä kännit.

Kuinkahan moni conorin viskiä ostava edes on viskinjuoja? Jotenkin kuvittelis, että toi myy niille kasuaaleille, jotka on jollain tapaa conor faneja tai muuten vain jäi matsista viski mieleen. Ne ehkä ihan hyvillä mielin vetää sen viskin kokisen ja jäiden kera ja uppoaa kuin naula päähän ilman vaivaa tai makua.

Voin vahvistaa nämä :LOL: Tosiaan bonusta oli kun läträsi tarpeeksi RedBullia niin maku peittyi (tosiaan en pidä ylipäänsäkään alkoholin mausta, mutta viskit ml. Proper12 on ekstrahirveän makusia) ja ostin vain ja ainoastaan, kun pidettiin kavereiden kanssa porukalla kisakatsomo ja olen Conor-fani :LOL:
 
Yksi asia tässä Conorin viskibisneksessä ihmetyttää erityisesti. Miten on ajateltu jatkuvuus? Tappelijan ja markkinakukon hypellä voi nyt myydä massoille vaikka vaippoja, jos haluaa. Miten on tilanne 10 vuoden kuluttua? Ketä kiinnostaa, kuka muistaa, kuka ostaa? Viskibisnes ei ole maailman helpoin tulonlähde, varsinkaan noviisille.

Mun mielestä tässä kuviossa ei ole kovin paljon laskettu jatkuvuuden varaan. Panostukset on minimoitu pitäytymällä pekässä brändin hallinnassa ja ostamalla kaikki tuottava työ ulkoa. Vaikka siinä kävisikin niin, että parin vuoden päästä kaikki kiinnostuneet olisivat saaneet samalla kertaa molemmat pullot - ensimmäisen ja viimeisen - Conor viskiä, niin kuitenkin hmma olisi plussalla. Vähän samanlainen rahastus kuin Conorin kamppailu-urheilu-urakin (siis kirjitetaanko tuo sanahirviö suomeksi noin?) oli - Linda-siideri anyone... Itse en usko, että 10 vuoden päästä on mitään Conor-viskiä.

Ihan hyvin voi olla käyttökelpoinen talousviski. Mielestäni järkevämpää tehdä juuri tuollainen jota ihmiset saattaa oikeasti käyttää lasilliseen, vaikka sitten lantrattuna sen sijaan että maistavat kerran elämässään kun on niin kallista. Ei ole liian montaa hyvää viskiä löytynyt 30e hintaluokassa ja pehmeät irkut loistaneet siitä joukosta selvästi joten saattaa olla ok evästä.

Vaikka on parempiakin viskejä niin useiten maistuu jameson jäillä koska ei petä koskaan ja maistuu aina hyvälle.

Mun mielestä talousviskinäkään tuo ei toimi. Ensinnäkin hinta on yläkantissa ja kaiken lukemani perusteella nautintoarvo on lähempänä kurjimpia paloviinoja kuin vaikkapa sopimusvalmistajansa oikein käyttökelpoista Black Bushia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom