Combat Academy & Wing Tsun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zonked
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by onion
Okei okei! Tuntui vaan siltä, että sinulla on tärkeämpää lajin toimivuus snägärillä, kuin itsensä kehittäminen, joka pitäisi olla tärkeämpää oli sitten laji mikä tahansa.

Olen kyllä huomannut, että valitettavan usein ne kovimmat suunsoittajat snägärillä on juuri niitä IP-lajien harrastajia.

Kaveri hei JSmith varmaan tarkoitti, että laji toimii puolustusmielessä - snäggärilläkin.

Enkä allekirjoita tuota jälkimmäistäkään väitettä. Tunnethan sinä minut. Lähemmäs kymmenen vuotta kamppailulajeja ja montako tappelua olen aloittanut tai monessako olen ollut mukana?

Onhan siellä nakkikioskeilla joskus pyörimässä niitä 15v jätkiä, jotka ovat olleet 3kk karatessa ja katsoneet ennen viikonloppuhulinaa "American ninja 4" läpi 56 kertaa... mutta eivät pitkän linjan mitään väkivaltaisia ole - poikkeuksena Mustoset ;)

Originally posted by Dragon
Kaveri hei JSmith varmaan tarkoitti, että laji toimii puolustusmielessä - snäggärilläkin.

Enkä allekirjoita tuota jälkimmäistäkään väitettä. Tunnethan sinä minut. Lähemmäs kymmenen vuotta kamppailulajeja ja montako tappelua olen aloittanut tai monessako olen ollut mukana?

Onhan siellä nakkikioskeilla joskus pyörimässä niitä 15v jätkiä, jotka ovat olleet 3kk karatessa ja katsoneet ennen viikonloppuhulinaa "American ninja 4" läpi 56 kertaa... mutta eivät pitkän linjan mitään väkivaltaisia ole - poikkeuksena Mustoset ;)
Jaaha! Näin puhuu mies kuka on monia vuosia opettanut Shaolinissa pikkuriiviöille miten potkitaan mummoja.;)

Sorry JSMith! Tuo snägäri juttu kuulosti vaan niin provosoivalta, että oli pakko availla. Pointti on kuitenkin nyt ymmärretty.:kippis1:

Takakäden suorassa ei tarvitse hirveän herkkää tuntoaistia. Eikä kyllä mitään ketjulyöntejäkään kun kaveri makaa jo maassa.

- JjP

PS. Emin ei ole enää WT:n kanssa tekemisissä.

Originally posted by JohnnieC
Janne ja Kaitsu vai Juha ;)

Janne se taisi olla, joka muutama vuosi sitten niittasi 8 tummaihoisempaa katuun, kun nämä tulivat uhittelemaan...

Originally posted by onion
Jaaha! Näin puhuu mies kuka on monia vuosia opettanut Shaolinissa pikkuriiviöille miten potkitaan mummoja.;)

Paikka oli kylläkin Valvillan vanha tehdas. Siellä sitä treenattiin Choy lee fut -tyylisuuntaa.

Saavat Mortti ja Vertti hoitaa sen rahankeruutouhun nykyään uusien aivopestyjen kanssa.

Originally posted by JJP

Ai Emin on vaihtanut leiriä? Olikohan Turkkilainen "tulisielu" liikaa muille Wing Tsungin johtajille?? :)

Eminhan on omien sanojen mukaan otellut yli 300 paljasnyrkkiottelua, joista kaikista on poistunut voittajana.

WT:tä suosittelisin kaikille joilla vain on aikaa ja etenkin kärsivällisyyttä. Wing Tsun on varmasti yksi tehokkaimmista lajeista, jos puhutaan puhtaasta itsepuolustuksesta ilman minkäänlaisia sääntöjä.

WT:ssä on paljon suurempi vaara vuoden jälkeen kuvitella omista kyvyistään liikoja kuin esim Krav Magassa, koska kyse on kokonaisuuksista joita saavutetaan vasta pitkän ajan treenin jälkeen.

En halua ketään masentaa mutta jos haluaa itsepuolustustaidon nopeasti parin kerran viikkotreenaamisella niin Wing Tsun on pahasti väärä laji.

Itse treenasin WT:tä 3.5 vuoden ajan Itävallassa 5-7 kertaa viikossa (+ omat treenit kavereiden kanssa), kun opiskelijana oli vielä aikaa mutta sen jälkeen, kun aika kävi vähiin ja elämään tuli muutakin kuin itsepuolustus niin innostuskin laantui.

Wing Tsunin toimivuudesta sen verran vielä, että kun kaverini hehkutti kyseistä lajia niin päätin mennä ottamaan asiasta selvää. 9 vuotta thainyrkkeiltyäni ajattelin, että kyllähän nyt 185cm pitkä kukkakeppi solmuun pistetään mutta kyseinen kukkakeppi (ja tuleva sifuni/valmentajani) antoi meikäpojalle ilmaisen lentotunnin jota en tule elämäni aikana unohtamaan.

Eli jos on aikaa ja kärsivällisyyttä niin muutaman vuoden reenin jälkeen varmasti uhraukset palkitaan mutta jos on hieman kärsimämmättömästä päästä niin Krav Maga, Thainyrkkeily jne ovat vertaansa vailla.

Originally posted by Danyon
WT:tä suosittelisin kaikille joilla vain on aikaa ja etenkin kärsivällisyyttä. Wing Tsun on varmasti yksi tehokkaimmista lajeista, jos puhutaan puhtaasta itsepuolustuksesta ilman minkäänlaisia sääntöjä.

WT:ssä on paljon suurempi vaara vuoden jälkeen kuvitella omista kyvyistään liikoja kuin esim Krav Magassa, koska kyse on kokonaisuuksista joita saavutetaan vasta pitkän ajan treenin jälkeen.

En halua ketään masentaa mutta jos haluaa itsepuolustustaidon nopeasti parin kerran viikkotreenaamisella niin Wing Tsun on pahasti väärä laji.

Itse treenasin WT:tä 3.5 vuoden ajan Itävallassa 5-7 kertaa viikossa (+ omat treenit kavereiden kanssa), kun opiskelijana oli vielä aikaa mutta sen jälkeen, kun aika kävi vähiin ja elämään tuli muutakin kuin itsepuolustus niin innostuskin laantui.

Wing Tsunin toimivuudesta sen verran vielä, että kun kaverini hehkutti kyseistä lajia niin päätin mennä ottamaan asiasta selvää. 9 vuotta thainyrkkeiltyäni ajattelin, että kyllähän nyt 185cm pitkä kukkakeppi solmuun pistetään mutta kyseinen kukkakeppi (ja tuleva sifuni/valmentajani) antoi meikäpojalle ilmaisen lentotunnin jota en tule elämäni aikana unohtamaan.

Eli jos on aikaa ja kärsivällisyyttä niin muutaman vuoden reenin jälkeen varmasti uhraukset palkitaan mutta jos on hieman kärsimämmättömästä päästä niin Krav Maga, Thainyrkkeily jne ovat vertaansa vailla.

Asiallinen vastaus, mikä on varmasti totuudenmukainen. Mä olen kanssa aika samoilla linjoilla, että WT:n oppiminen vie vuosia, kuin taas joissain lajeissa oppiminen on nopeampaa.

Olisi kiva kuulla tästä sun "lentotunnista" enempää.. :thumbs:

Originally posted by JJP
Takakäden suorassa ei tarvitse hirveän herkkää tuntoaistia. Eikä kyllä mitään ketjulyöntejäkään kun kaveri makaa jo maassa.

- JjP

Muuten hyvä mutta takakäden suora ei ylety toiseen kuin vasemman avaaman reitin jälkeen tai sitten vastauksena vastustajan hyökkäykseen.....

Kuka teistä lyö paikaltaan takakäden suoran joka osuu vastustajaan ilman kummankaan liikkumista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuka teistä lyö paikaltaan takakäden suoran joka osuu vastustajaan ilman kummankaan liikkumista?

Riippuu vähän vitusti. Mummooni ainakin, nyrkkeilijään en varmasti. Snagarilla voi tulla vastaan mitä tahansa tältä väliltä, ja kehässä en edes yrittäisi mennä takakäden suoralla läpi.

Sanonpahan vaan, että silti ei välttämättä tarvitse hirveän herkkää tuntoaistia tai treeniä side silmillä ja silti miestä menee maate. Kukin tyylillään, tietysti -- turha aloittaa mitään lajisotaa, homma on aina yksilöistä kiinni ja jokaiselle varmasti löytyy voittaja tältä pallolta. Jos tykkää WT:stä niin antaa palaa vaan...

- JjP

Mä kyllä luulen noita hintoja ja lompakkoa/tiliä katsellessa, että mä menen sittenkin Tapanilan Erän Krav Magaan. Vittu, Combat Academyyn liittymistä voi verrata siihen että heiluttelee viidensadan euron seteliä ja kännykkää keskellä Helsingin asematunnelia. Molemmissa tapauksissa tulee ryöstetyksi. :david:

Tästä muuten olen samaa mieltä. Alussa tulee tunne että kun on vähän treenannut iskuryöpytystä ja aggressiivista välimatkan kiinni ottoa, niin on valmis mihin vain. Tuo kuva vaan katoaa siinä samassa jos vastustaja saakin vaikkapa kiinni rinnuksista, kaulasta tai jostain sivusta.

Noin yleensä (siis ilman mitään käsirysykokemusta!) luulisin että nopeassa tilanteessa jossa vastustaja ei osaa odottaa WT:n vakiovastausta (välimatkan nopeaa kiinniottoa lyöntiryöpyn/potkun kanssa), jo kohtalaisen vähällä harjoittelulla saattaa saada ainakin sen verran lisäaikaa että voi turvautua siihen IP-lajien kuninkaaseen, 100 metrin aitajuoksuun.

Tähän vastaukseen ei juurikaan tarvita mitään herkkyysharjoittelua, vaan lähinnä perusrefleksin poisoppimista (jos joku lyö sinua, niin et ensimmäiseksi vedä päätä piiloon, ota askelta taaksepäin ja nosta käsiä jäykkään blokkiin). Tämä ei tietysti ole mikään WT:lle ominainen juttu, kaipa kaikki käytännön itsepuolustukseen painottavat lajit tekevät nopean ja aggressiivisen vastahyökkäyksen.

Olisi hauska kuulla lisää jos kerran lajia pitempään harrastaneita on paikalla, itsellä treenit jäävät opettajan ja omien aikataulujen takia kertaan viikossa. Varsinkin Danyonin juttu olisi hauska kuulla.

Mua WT:ssä kiinnosti se että grappling-lajia ennen harrastaneena huomasin että opettajastani ei kertakaikkiaan saanut kiinni - ei ollut mitään kohtitulevaa suurta liikettä jonka olisi voinut käyttää hienoon heittoon tai lukkoon. Taakse tai sivulle pääseminen oli hankalaa kun koko ajan törmäsi kohti tulevaan hyökkäykseen ja paineeseen omaa keskustaa kohti.

Eihän sillä ole niinkään paljon väliä, että mitä lajia sä olet treenannut. Voit olla treenannut thaiboxingia tai karatea, ja yhtä kusessa olet tositilanteessa (kehä, snagari), jos et ole ikinä tehnyt muuta kuin treenannut.

On aivan eri tilanne potkia pädeihin tai säkkiin, kuin toista ihmistä, joka yrittää parhaansa mukaan satuttaa sinua. Eli ottelukokemus kunniaan kun ottelemisesta puhutaan.

Väittäisin jopa, että ihan käytännön katutappelua harrastanut henkilö on melko vahvoilla vaikka koko elämänsä temppelikävelyä treenanneeseen nähden. Totta kai treenaaminen on tärkeää, en minä sitä sano, mutta ei se käytännön kokemusta korvaa.

Ei Tommi Mäkinenkään huippukuskiksi autosimulaattoreita pelaamalla tullut, vaan ihan käytännössä ajamalla.

Edit: Meillä oli intissä kontakrikaraten suomenmestari, ja yllätys yllätys, sillä oli sininen vyö. Vaikka Suomessa on pilvin pimein mustan vyön karatekoja, niin miksiköhän ne lepää leegot kurkussa viiden sekunnin jälkeen kun sinisen vyön karateka latoo niitä dunkkuun?

Originally posted by JSmith
Tähän vastaukseen ei juurikaan tarvita mitään herkkyysharjoittelua, vaan lähinnä perusrefleksin poisoppimista (jos joku lyö sinua, niin et ensimmäiseksi vedä päätä piiloon, ota askelta taaksepäin ja nosta käsiä jäykkään blokkiin). Tämä ei tietysti ole mikään WT:lle ominainen juttu, kaipa kaikki käytännön itsepuolustukseen painottavat lajit tekevät nopean ja aggressiivisen vastahyökkäyksen.

Tai sitten olet edelleen tilanteen herra ja uskallat/kykenet ottamaan ne muutamat askeleet taakse. Sen jälkeen jatkat keskustelua, yleensä jantterit rauhottuu. Ei sen ensimmäisen iskun pakko ole tappelua aloittaa.

Nimimerkillä: potkunyrkkeilyssä keltainenvyö ja ei yhtään puhdasta katutappelua.

Originally posted by igf1bp3
"Eihän sillä ole niinkään paljon väliä, että mitä lajia sä olet treenannut"

Vai niin..

"On aivan eri tilanne potkia pädeihin tai säkkiin, kuin toista ihmistä, joka yrittää parhaansa mukaan satuttaa sinua. Eli ottelukokemus kunniaan kun ottelemisesta puhutaan."

Eli tässäkö nyt sitten tuli esiin aspektisi siitä, että ei ole mitään väliä mitä lajia on treenannut? Eiköhän kuitenkin esim. TB, BJJ ja muut vastaavat lajit aika konkreettisesti suuntaudu ottelun puolelle. Toisin sanoen, en ole kovinkaan montaa tyyppiä tavannut, jotka useamman vuoden TB-treenin jälkeen olisivat hakanneet vain säkkiä treeneissä.

"Väittäisin jopa, että ihan käytännön katutappelua harrastanut henkilö.."

Voi hellanlettas. Vai, että ihan "katutappelua harrastanut".. salli mun nauraa. nim. "Treenit tänään klo. 22.00 Aleksaneterinkadulla"

Mua ei ärsytä mikään niin paljoa kuin nämä "KatutappeluMeidänIntissäOliKerranKaratenSuomenMestari.."-kaikentietävät juntit.

Lentotunnista.
Kaverini oli käynyt treeneissä ehkä 10 kertaa ja hehkutti jokainen ilta kuinka ylivoimainen Wt muihin lajeihin verrattuna oli ja tätä jonkin aikaa kuunneltuani aloin kiinnostua lajista ja päätin käydä kokeilemassa sitä. Tyttöystäväni oli Kung Fu fani, koska oli itse treenannut 4 vuotta (southern praying mantis) ja halusi ehdottomasti tulla mukaan ensimmäisiin treeneihini.

Treenit olivat aikamoinen shokki jo valmentajasta lähtien, hän nimittäin näytti enemmän balettitanssijalta kuin Kung Fu-ammatilaiselta ja siinä vaiheessa, kun olin viisi minuuttia seisonut jonkinnäköisessa haara-asennossa jalkaterät sisäänpäin yrittäen lyödä "tehokkaita suoria" kehon keskiviivaa pitkin nyrkin ollessa kaljapullonpitoasennossa, alkoi nöyryytys olla sitä luokkaa, että menin juttelemaan valmentajan kanssa lajin tehokkuudesta. Hän sitten näytti eri tekniikoita, jotka eivät vakuuttaneet. Sanoin, ettei tuollaisilla tekniikoilla torjuttaisi edes alakiertopotkua, jonka jälkeen kysyin, josko hän voisi todistaa tämän käytännössä. Hän pisti vielä paremmaksi ja sanoi, että voisin tulla millä tekniikoilla ja tehoilla vain ja minähän tulin..tai ainakin yritin. Huvittavinta oli, etten päässyt suorittamaan tekniikoita, koska potkut ja lyönnit osuivat minuun ennen kuin olin ehtinyt toimittamaan omiani perille ja sen jälkeen alkoi se lyöntien ja kyynärpäiden
sade ja sarja, jonka WT:n treenaajat tietävät. Polvi osui lopuksi aika ikävästi jännittämättömään reiteen, koska olin aika erikoisessa kuristusotteessa ja keskittymässä siihen, että en liikkuisi, koska tuntui siltä, että millikin väärään suuntaan veisi hengen.

En kuitenkaan lannistunut tästä vaan yrititin vielä kaksi kertaa täysillä tehoilla, jolloin viimeisellä kerralla sain alapotkun aika tehottomana läpi mutta samalla kantapään omaan sisäreiteen sekä kyynärpään suoraan naamaan, jonka jälkeen lähti tukijalka alta (+ alaputkun suorittanutta jalkaa autettiin kädellä ylös) sillä seurauksella, että tulin yläselkä-niska akselilla alas. Köllöttelin siinä jonkin aikaa miettien jokohan ne niskat olivat nyt poikki. Päätin lopettaa kokeilun siihen, kun tyttöystävä, kaveri ja koko seura ympärilläni supisivat jotain nenästäni ja allekirjoittaa sopparin seuran kanssa. Kysyin Sifulta, että saavatko kaikki "kokeilijat" yhtä kovakouraisen kohtelun johon hän vastasi, että mitä kovempaa hyökätään, sitä kovempaa kyyti on. Tämän idean sisäistin aika nopeasti. Kovaa oli käsittely mutta sanottakoon vielä, että yritin todellakin tyrmätä valmentajan.

3.5 vuoden aikana näin hyvin monta lentotuntia. Luulen, että jo ensimmäinen syy siihen on wt:n vammaiselta näyttävä otteluasento + entisen Jugoslavian maiden kick-thainyrkkeilijöiden kokeilunhalu sekä tekemisen puute.

Olen kyllä samoilla linjoilla igf1bp3 kanssa siitä että sillä lajilla ei ole niin suurta merkitystä jos ei osaa muuta kun tehdä hienot ja kivan nimiset liikkeet ilmaan hutkittuna, Sillä jos jossain snagarilla joku parikymmentä kiloa painavampi piripää alkaa veitsen kanssa heilumaan niin siinä ei paljon teoriassa osatut liikkeet auta.

Eri asia on sitten kun henkilö on sparrannut vuosia ja iskostanut ne opitut liikkeet niin että ne tulee vaistomaisesti, Silloin voi jotain mahiksii sitä snägärin pahinta piripäätä vastaan.

Niin ja en ole mikään IP lajien erikoisosaaja, tosin olen suorittanut joskus junnuna potkunyrkkeilyssä oranssin vyön, Lol

Suositut

Back
Ylös Bottom