Coca-cola light

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weggu
  • Aloitettu Aloitettu
Voisiko joku selittää tyhmälle että miten Coca-cola lightissa on alle 1 kalori 2,5 desiä nähden eli 1,5 litran pullossa on alle 6 kaloria.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No vaikka siksi, että se ei sisällä käytännössä mitään makroravintoaineita (eikä paljon muutakaan).

Katsopa pullon kyljestä tiedot niin ymmärrät sen olevan vettä johon on sotkettu kofeiinia ja väriaineita ja aspartaamia ja muutamaa muuta myrkkyä.

Ei sen puoleen, tulee itse nautittua juuri näitä light-limuja aika usein kun tavalliset on totaalista tappoa ruokavaliolle.

E-puun hedelmissä ei ole kaloreita (kuten väriaineet ja aspartaami). Juo kraanavettä tai rasvatonta maitoa ennemmin.

Kukas se palstalla erään kerran soimasi ítteensä tajuttuaan juoneensa vuosia täysin turhaa, mitään ravintoa sisältämöntä litkua (light limuja), kun olisi voinut kitata rasvatonta maitoo ja saada halvalla laatuproteiinia siinä sivussa?

edit: dammit, salama-sam kerkis ensin ;)

Kyllä sekin harmittaa, jos dietillä ollessaan huomaa erehdyksessä litkineensä maxin sijasta tavallista! On nimittäin meikäpöllölle niinkin käynyt!

Originally posted by Iivili
Kukas se palstalla erään kerran soimasi ítteensä tajuttuaan juoneensa vuosia täysin turhaa, mitään ravintoa sisältämöntä litkua (light limuja), kun olisi voinut kitata rasvatonta maitoo ja saada halvalla laatuproteiinia siinä sivussa?
Se olin mä. Ei nyt vuosia mutta puoli vuotta noin vierähti :rolleyes:

Mistähän toi olematon määrä kcaloreita sitten tulee? Siis se alle 6? Jotain jämiä kun colatehtaan työntekijät ovat syljeskelleet cola-astiaan?

Onko kukaan maistanut uutta sitruunan makuista cokista?

Originally posted by pexxi
Onko kukaan maistanut uutta sitruunan makuista cokista?

Joo, maistuu vähän simalta! Tavallinen light on mielestäni parempaa... MAXista puhumattakaan.

Originally posted by meitsi
Se olin mä. Ei nyt vuosia mutta puoli vuotta noin vierähti :rolleyes:

Mistähän toi olematon määrä kcaloreita sitten tulee? Siis se alle 6? Jotain jämiä kun colatehtaan työntekijät ovat syljeskelleet cola-astiaan?

Kyllä noi makeutus aineet sisältää aina energiaa, sellaset makeutusaineet joissa ei ole energiaa tai on vielä vähemmän alkaa olemaan jo aikamoisia myrkkyjä.

Originally posted by nikke1
Kyllä noi makeutus aineet sisältää aina energiaa, sellaset makeutusaineet joissa ei ole energiaa tai on vielä vähemmän alkaa olemaan jo aikamoisia myrkkyjä.

No joo, kyllä ne taitaa nämä yleisimmät aspartaami ja asesulfaami k olla kanssa aikamoisia myrkkyjä.

Itse ostaisin kaikista mieluiten kokonaan makeuttamattomia tuotteita, mutta tuntuu useimmissa eväspuolen jutuissa olevan aina joko sokeria tai aspartaamia ämpäritolkulla. Näistä ainakin henk.koht. valitsen mielummin sokerin vaikka tuleekin turhaa energiaa.

Aspartaamin myrkyllisyys on kyllä urbaani legenda. Pubmedistä ja lääketieteellisestä kirjallisuudesta löytyy riittävästi todisteita asian puolesta (EDIT. Siis myrkyttömyyden puolesta kohtuullisilla päiväannoksilla), eikä todellisuudessakaan ole tullut aspartaamin käyttöönoton jälkeen mitään yleisiä tautiepidemioita, joita voisi odottaa jos kuuntelee makeutusaineiden vastustajia.

Tuli sitä törmättyä kaupassa taas uuteen juomaan: Spritenkin saa nykyisin nollasokereilla. Juoman nimenä on joku "Sprite Zero" tjsp...

Ja nythan myos Pommacia saa lightina!! :hmmm: Itsekin oon kuullu etta nuo jutut aspartaamin vaarallisuudesta on vaan ihan sokeriteollisuuden liikkeellepistamaa huhua etta ihmiset ei siirtyis kayttaan aspartaamia. Mites kavis sokeriteollisuudelle talloin??:D

Vähän menee offtopiciks, mutta muistakaa että light-limut kuluttaa hampaita enemmän ku normaali sokerilitku.

Originally posted by Odu
Vähän menee offtopiciks, mutta muistakaa että light-limut kuluttaa hampaita enemmän ku normaali sokerilitku.
Perustelut? :)

Hmm.. Hammaslääkäriltä tuota kysäsin ja se kyllä sanoi, että light vois olla ehkä parempi hampaiden kannalta, kun siitä puuttuu se yksi pahe: Sokeri. Mutta se pahin eli happohan sitä kiilteen kulutusta tekee. :urjo:

Jotkut jopa uskoo siiheen urbaaniin legendaan, että jos laittaa kokiksen sekaan hampaan yöksi, niin se liukenee yön aikana.

Jos nyt yleisesti haluaa välttää sokeria, niin onhan light parempi vaihtoehto, tavallisessa limussa on niin rutosti sokeria. Onhan monissa prostskusekoituksissakin makeutusaineita.

Originally posted by leoko
On saanut jo monta vuotta.Maistuu :urjo: ,kuten muutkin laitti litkut.

Itseasiassa taalla meidan perakylalla ei oo ainakaan saanu... Sita ei ollu moniin vuosiin. Joskus aiemmin oli mutta kait se lopetettiin joksikin aikaa tai en ma tieda :rolleyes:

Juu todellakin kysyisin että mistä kummasta Light Pommaccia muka on saanu jo vuosia? Eka pullo sitä oli kyllä hyvää mut siin oli joku juttu mikä alko tökkimään tokan pullon aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom