No niin, sota alkaa olemaan jo taputeltu taas kerran meidän hyväksi. Komeita kolmen tähden hyökkäyksiä porukalla.
Jotta jatkossakin noita kolmen tähden höökejä tulisi paljon, olisi muutamat muutokset hyväksi. Alla olevat koskevat vain TH8-pelaajiamme, joita klaanista löytyy yli 30 kappaletta.
1. Jengi tekee joukkonsa jo etukäteen vaikka eivät edes vielä tiedä mihin hyökkäävät, ja cc-joukkojen pyyntö menee näin: "joukkoja CW varten". TÖÖT, ei näin.
-katso etukäteen mihin hyökkäät ja tee joukkosi sen mukaan.
-pyydä täsmällisesti mitä TARVITSET hyökkäystäsi varten, jolloin esität edes olevasi kiinnostunut.
2. Lohilla hyökkääminen
"Lohilla" onnistuu tuhoamaan 100 % varmasti suhteellisen usein TH8-kylän. Usein ei edes tarvitse erikseen lurettaa vihun CC:sta joukkoja pois. Kuitenkin kun katsoo meidän war logia, niin näkee että lohilla on epäonnistuttu, vaikka kolme tähteä olisi saavutettavissa pienellä kikkailulla:
Usein 1 Air Defense on vähintään kylän ulkoreunalla, tämän saat helposti alas pyytämällä omaan CC lvl 5 hogeja. 5 kpl onnistuu tuhoamaan AD:n vielä sitenkin, että niiden pitää ensin raivata tieltä joku toinenkin vihun deffoista. Muista kuitenkin tarkistaa onko Giant Bomb mahdollisesti hogien laskupaikan alla. Mikäli haluat olla täysin varma asiasta, tee itse 4 kpl mitä tahansa hogeja, joista yhdellä teet tunnustelun. Nämä ylimääräiset hogit tuhoavat myös tehokkaasti vihun defenseä, joka voi olla ratkaisevaakin, mikäli lohet laitetaan kylän vastakkaiselta suunalta sisään.
Jäljellä 2 Air Defenseä, mieti miten saat toisen näistä helposti ja varmasti alas lohilla. Käytä Kingiä hyväksesi jotta saat muurien ulkoreunoja kiertävät rakennukset pois pelistä, ettei lohet lähde kiertämään.
Kolmannen Air Deffan saat alas salamoilla, älä kuitenkaan iske salamoita heti alussa, mikäli et ole täysin varma kumman jäljellä olevan AD:n kimppuun lohet suuntaavat.
Vaikka Tonib kertookin että lohilla hyökätessä rage on parempi, niin tämä ei pidä täysin paikkaansa. Rage toimii paremmin mikäli kohteena on 2 tähteä, mutta kolmea haettaessa on AINA parempi käyttää salamoita, kun hyökkäys on muutenkin kunnossa, koska tällöin pystyy usein varmistamaan täysin sen kolmen tähden hyökkäyksen. Ja mehän haemme kolmea tähteä, emme kahta.
Nyt ongelma on se, että lohilla lähdetään ihan tuuripelillä yrittämään sitä kolmea tähteä, vaikka suunnitelmallisuudella 3 tähteä olisi varma. Samoin lähdetään yrittämään sellaisia kyliä, joista ei hyvälläkään tuurilla mahdollista niitä kolmea tähteä saada. Näillekin on totta kai paikkansa, kun muita vaihtoehtoja ei ole kuin yrittää sitä kahta tähteä.
Samaan kylään hyökätään kolmekin kertaa, ennen kuin joku onnistuu lanaamaan sen, jolloin 3 hyökkäystä meni ihan harakoille, fiksumpi olisikin käyttää nekin hyökit vaikka ihan vaan CW-lootin hakemiseen. Siksi ehdotankin seuraavaa joka
motivoisi panostamaan ainakin ensimmäiseen hyökkäykseen kunnolla:
Ensimmäisestä hyökkäyksestä kolme tähteä = toisen hyökkäyksen voi hyvällä omalla tunnolla käyttää loottien hakemiseen seuraavana päivänä, mikäli tilanne näyttää siltä. Jos olet epäonnistunut ensimmäisessä hyökkäyksessä, et saa hakea lootteja vaikka johtaisimme 130-0. Uskon tämän keinon toimivan niihin, joita nämä ongelmatkin koskevat. Osaahan tietysti ei edes houkuta lootit, vaan hyökkääminen on itsessään mukavaa.
Seuraava TH8-hyökkäysvaihtoehtoon, eli hogit.
Lohet ovat yleensä se varmin tapa hakea ne 3 tähteä, mutta hiukan opettelemalla hogien käyttöä, on 3 tähteä joissain tilanteessa vielä varmempi:
Olet tehnyt jo lohiarsenaalin valmiiksi, mutta kohdekylässä onkin kaikki Air Defenset ihan kylän keskiosassa, ja menee ihan arvonnaksi pääsetkö läpi. Älä hyökkää tässä tapauksessa ja lähde kokeilemaan onneasi, vaan mieti pääsisitkö esim hogeilla sinne.
Mikäli TH8 kylä on täysin tiivis, eli siellä ei ole mahdollisia koloja joissa pommeja ja springejä voisi olla, on jopa lvl 1 hogeilla 100 % onnistumismahdollisuus. Ja vaikka kylä ei olisi täysin tiivis, mutta Air Deffat ovat lohien ulottumattomissa, on todennäköisyys parempi hogeilla kuin lohilla seuraavat asiat huomioituna:
- 3 x Heal Spell
- luretus
- tunnustelu
Heal spelleissä tulee huomioida, mihin hogit seuraavaksi suuntautuvat, jolloin saat maksimaalisen hyödyn spellistä hiukan ennakoimalla. Luretuksessa taas tulee vihulta poistaa CC-joukot ja Burgeri heti alkuun:
Arsenaalina kannattaa käyttää 10 wiz, 15 arsua, 5 barbaaria ja 32 hogia. Barbaareilla herätät kingin & CC huomion (jos esim wizuja CC:ssa, laske että sieltä tosiaan tuli ulos ne 5 wizua, koska yksikin wizu tekee paljon tuhoa hogilaumalle). Mikäli barbaarit eivät pääse tarpeeksi pitkälle, heitä yksi hogi joka herättää helposti koko köörin huomion (laita hogi siitä kohdasta, josta ajattelit koko lauman laitettavan, tällöin tämä toimii myös tunnustelijana). Huomion herättyä houkuttele joukot barbaareilla siihen nurkkaan mahdollisimman kauaksi rakennuksista, josta meinasit hogitkin laittaa sisään (syy alempana).
Kun vihun Burgeri ja CC-joukot ovat kulmassa, tuhoa ne arsuilla,wizuilla ja barbaareilla. Mikäli CC sisältää wizuja/lohi, tulee joukot hajauttaa ettei koko joukko kuole kerralla. Laita arsut ympyrään vihujen ympärille, ja sen jälkeen wizut. Tällöin joukot käyvät arsujen kimppuun ensin. Kun on turvallista, tiputa hogit samalta alueelta sisään, koska tällöin ne tuhoavat defenset heti, jotka muuten tuhoaisivat wizusi. Näin ne jäävät taustalle tekeämään damagea muille rakennuksille koko hyökkäyksen ajaksi.
Entäs TH9? Rushattuihin TH9-kyliin hyökkääminen on varmaa pikkuhogeilla vain, mikäli se on tiivis. Muuten riski on aina riski, ja kannattaakin jättää TH9-kylät TH9-pelaajille, jotka taas pystyvät lanaamaan nämä kylät nätisti.
Jo näitä mainittuja ohjeita noudattamalla kokonaistähtimäärämme nousisi, sekä koko klaani hyötyisi kunnon looteista.
3. Muilla joukoilla hyökkääminen
Älä hyökkää muilla joukoilla, ellet sitten ole hiton kova jätkä ja ole reenannut paljon esim. GoWiPe-hyökkäyksiä. Näitä ei kuitenkaan klaanissamme taida olla kuin yksi kappale. Jos kuitenkin GoWiPe houkuttelee, niin mieti olisiko silti jommalla kummalla ylemmistä vaihtoehdoista järkevämpi hyökätä. CW ei ole harjoittelua varten.
Arsut+Giantit eivät ole yhdessäkään sodassamme tuottaneet tulosta TH8 ja TH7 osalta, eikä ole mitään tilannetta jolloin todennäköisyys olisi parempi tällä joukolla kolmeen tähteen, kuin ylempänä mainituilla. Tästä syystä näillä joukoilla EI HYÖKÄTÄ.
4. TH8 --> TH9
Pari pelaajaa on nyt mennyt rushaamaan kylänsä TH9:lle "ennen aikojaan". Tämä on ihan ok jos nyt siitä enemmän iloa saa, mutta muistutan kuitenkin, että itse pelin kannalta kannattaa huomioida seuraavat asiat tällä ennenaikaisella uppaamisella:
-TH9 hakee loottinsa TH8 ja TH9 -kylistä. Eli samoista kylistä käytännössä mitä loppusuoralla oleva TH8. Saat itse 10 % vähemmän loottia, ja TH10 saavat sinusta nyt 2 x enemmän loottia vrt. TH8. Tämä hankaloittaa huomattavasti, koska JOKA TAPAUKSESSA joudut ne rakennukset sieltä uppimaan, ja keräämään resot niihin. Myös muurien kanssa sama asia, muista että muurit ovat OSA PUOLUSTUSTA, ja ero mustien ja violettien muurien välillä on valtava sen suhteen, pääseekö se TH8 kyläilemään luonasi ja viemään resosi.
Yritä siis pitää se pää kylmänä ja upata rauhassa se TH8 loppuun myös muurien osalta. Uppaaminen on ihan mukavaa, koska ellua tulee korvista ja voit hyökätä lohilla useasti päivässä samalla upaten kaikki labran upit valmiiksi ennen siirtymistä TH9. Näin voit TH9 keskittyä vain uusiin uppeihin. Jos pokka riittää, niin kerää se de-tankki täyteen ennen kuin olet TH9, jolloin saat Queenin heti uppimaan.
5. Yleisesti
Jos tiedät että et nyt seuraavaan sotaan pysty aktiivisesti osallistumaan, ole hyvä ja ilmoita siitä ajoissa, jolloin sinut jätetään kokonaan sodasta pois. Tämän tulisi tapahtua automaattisesti, eikä niin että sunnuntaina selitetään "en nyt vain ehtinyt hyökkimään". Onneksi tämä ongelma on vähäinen.
Klaanissamme on muutamia henkilöitä, joiden aktiivisuustaso on sellaista, että kakkosklaanissa oleminen riittäisi mainiosti. Kakkosklaanissa taas on aktiivista väkeä, joille olisi varmasti mukavaa ja hyödyllistä päästä ykköseen pelaamaan. Tämän vuoksi on alettu haistelemaan pieniä vaihtotoimenpiteitä.
Henkilöt jotka eivät kirjoittele chatissa mitään, donausmäärät ovat mitättömät ja seasonin hyökkäysmäärät pieniä, saisivat siirtyä kakkosklaaniin pelaamaan. Tästä passiivisesta läsnäolosta ei ole mitään iloa kenellekkään, edes tämä epäaktiivinen pelaaja ei tästä hyödy, koska on aivan sama täyttyykö request minuutissa vai kymmenessä, jos päivän hyökkäysmäärät huitelee yhtä kahta.
Chatissa on loistava meininki, ja sitä voidaan parantaa vielä entisestään näillä pelaajasiirroilla. Muistutan kuitenkin, että missään nimessä aktiivisa pelaajia ei ole tarkoitus siirtää yhtään mihinkään.
Tuli vähän pirun pitkä viesti, toivottavasti jaksoitte lukea. Viestin ei ollut tarkoitus loukata ketään
Jonkun mielestä on vähän liian totista hommaa, mutta
älkää ottako liian vakavasti tätäkään viestiä, kunhan nyt rustailin lämpimikseni. Pidetään rento meininkin jatkossakin, kyseessä nyt on kuitenkin "vain" Pakkiksen COC-klaani =)
- HaukiAapo