CLA - Mieto mutta tasainen apuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥💊 CLA – PIENI RASVANPOLTON BUUSTI DIEETIN TUEKSI 💊🔥

Meta description: Mieto mutta tasainen apuri, joka voi auttaa kiristymään ruokavalion ja treenin ohella.

http://www.p-store.fi/product_info.php?manufacturers_id=52&products_id=443

Käyttääkö kukaan noita tai onko joku edes kokeillut?

Itseäni kiinnostaisi ostaa noita ja haluaisin tietää onko noilla hyöty/haittavaikutuksia.

Lähinnä haluaisin tietää, että alkaako tuon käyttäminen pukkaamaan finnejä? Itselläni ainakin kun on paha akne..

Eli kokemuksia ja vaikutuksia kaivattaisiin! :worship:

Ja kyllä, haulla en löytänyt yhtäkään aihetta kyseisistä tabuista.

Itse olen käyttänyt kyseistä cla:ta pari kolme vuotta päivittäin. Haittavaikutuksia en ole huomannut, eli en usko että sullekkaan mitään rasvapatteja alkaa muodostumaan. Kyseessähän on rasva-aineenvaihduntaa kiihdyttävä aine.
Mitä tulee Clan kiinteyttävään vaikutukseen, niin uskon sen hieman auttavan tässä, varsinkin jos on vähähiilihydraattinen ruokavalio/ dieetti menossa. Mulla ainaskin on ollut sellainen kuva.
Itse olen syönyt sitä ympäri vuotisesti ihan senkin takia, etten ole ollut kertaakaan kipeänä kun olen syönyt sitä, eli puheet cla:n tulehduksia aiheuttavien aineiden eliminoinnista olisi kokemukseni perusteella totta. Aikaisemmin sairastelin aika usein.
Hyvä tuote siinäkin mielessä, että tätä ei tarvii ottaa kuin 3 tabua normaalin 6 sijaan.

Oukhei, elikkä ei ainakaan tarvitse noita CLA:ta syödessä pelätä, että niiden käyttö lisää finnejä.. Hienoa :rock:

Siis häh, CLA:n syönti vähentää sairastumista?
Mikäs tekijä noissa tabuissa on että ne vähentävät sairautta?

Ei kai tämä viittaa jotenkin siihen:

"CLA+ vähentää tulehdussytokiinien määrää veressä ja muissa kudoksissa.Tulehdussytokiinit liittyvät paitsi lihavuuteen myös kaikkiin kroonisiin tauteihin."

Jooh, kyllä nuo tabut sen verran näyttävät lupailevan että koekäyttöön ainakin ostan. Jos noita vaikka sen parin purkin verran koittelisi...

Ja sillä tarkoituksella alunperin olin noita ostamassa että ne olisivat "boosterina" dietillä.

Vaikka ostopäätökseni olen jo tehnyt niin silti kuuntelisin mielelläni lisää kokemuksia muilta käyttäjiltä :)

No mäkin tarkoitin juuri tuota, että kyllä ne vähän kiinteytti. Mä söin noita muistaakseni 6 purkkia(tai 3)...Nyt pitäs hakee uusia ku edelliset loppu syksyllä. Sairastumisiin en huomannut eroa ku muutenkaan en ole juuri ikinä kipeenä.

Laihdutusvalmisteena suosittu keinotekoinen rasvahappo, CLA, saattaa heikentää insuliinin vaikutusta ja altistaa diabetekselle.
CLA:ta eli konjugoitua linolihappoa syntyy bakteeritoiminnan jälkituotteena märehtijöiden pötsissä ja sitä on pienehköjä määriä maidossa ja lihassa. Eläinkokeissa suurten CLA-määrien on todettu estävän syöpää. Vaikutuksen takana on ilmeisesti luontaisen CLA:n 9-cis, 11-trans-isomeeri eli boviinihappo. Luontaistuotteissa käytetään myös synteettistä CLA:ta, jonka 10-trans, 12-cis-isomeeri lisää rasvojen hapettumista ja energiankulutusta koe-eläimissä. Sen seurauksena eläinten rasvakudos vähenee ja lihasmassa kasvaa. Havainto on innostanut erityisesti kehonrakentajia ja laihduttajia.
Tuoreet ruotsalaistutkimukset Diabetes Care ja Circulation –lehdissä osoittavat, että kemiallisesti tuotettu CLA-isomeeri sulattaa vatsaontelon rasvaa, mutta samalla se pahentaa insuliiniresistenssiä erityisesti miehillä. Normaalisti insuliiniresistenssi vähenee laihdutettaessa. Insuliiniresistenssi on alkusoittoa aikuistyypin diabetekselle. Synteettinen CLA lisää myös isoprostaanin eritystä virtsaan, joka on merkki elimistön hapetusstressistä. Lisäksi veren C-reaktiivinen proteiini (CRP) kohoaa, joka viestii tulehduksesta. “Mahdollinen haitallinen mekanismi pitäisi selvittää, ennen kuin keinotekoista rasvahappoa syötetään ihmisille, varsinkaan henkilöille, joilla on jo valmiiksi lihaville ominainen insuliiniresistenssi”, kommentoi Kansanterveyslaitoksen tutkimusprofessori Antti Aro Duodecim –lehdessä.

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=1242

riskit suuremmat kuin hyödyt

Luonnollisen CLA-isomeerin saanti meijerituotteista ja märehtijöiden lihasta on melko niukkaa, joitakin satoja milligrammoja päivässä. Tällaisten määrien vaikutuksia ihmisen terveyteen ei tunneta. Kapseleiden CLA-seoksen vaikutukset lihavuuteen ja lihaksikkuuteen ovat ihmisissä olemattomat, mutta vaikutus sepelvaltimotaudin riskitekijöihin kiistatta haitallinen. CLA-seoksen suositeltuja usean gramman annoksia ei tulisikaan lainkaan käyttää.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00046

Taitaa jäädä kokeilematta...kannattaa lukea koko juttu.

Ainakin Finnmaxin CLA sisältää luonnollista safloriöljyä, eikä synteettistä CLA:ta.

Kummassakaan jutussa ei oteta juurikaan kantaa mitä vaikutuksia suurilla määrillä luonnollista CLA:ta on...

"Eläinkokeiden mukaan syövän kehitykseen kohdistuva vaikutus liittyy juuri luonnolliseen 9-cis,11-trans CLA-isomeeriin. Tämän isomeerin vaikutuksia ei ole voitu erikseen tutkia ihmisessä."

Treenistä ja syömisestähän se riippuu täysin. CLA:ta voit vetäistä pari kertaa päivässä, viikossa, kuukaudessa tai syöttää kissalle. Väitän että tulos on about sama. Vaikka onhan Kivisen Mikkokin sillä laihduttanut. Ja hoikassa kunnossa onkin.

Treenistä ja syömisestähän se riippuu täysin. CLA:ta voit vetäistä pari kertaa päivässä, viikossa, kuukaudessa tai syöttää kissalle. Väitän että tulos on about sama. Vaikka onhan Kivisen Mikkokin sillä laihduttanut. Ja hoikassa kunnossa onkin.
Tai oli hetken aikaa :D

Aloitin 3 vkoa sitten CLA-kuurin, 2400 tai 3200mg päivässä. Painoon se ei ole vielä mitenkään vaikuttanut, mutta ainakin oma silmäni väittää löytävänsä hiukan enemmän lihaserottuvuutta jo nyt.. :rolleyes:Saattaapi olla harhaa. Kolmen kuukauden kuurin varasin heti lähtöön, luulisi että sen jälkeen jo huomaa, kannattaako jatkaa.
Mutta kuten Tangolaulaja mainitsi ja cla:n yhteydessä aina sanotaan, vaatii liikuntaa tykö jotta tehoaa.:whip:

Itse käytin n. 2500mg/pv annosta n. 1-1,5v. Treeni ja ruokavaliot pysyivät vakiona. Rasvat paloivat pikku hiljaa ja kiristyin TODELLA paljon. Prosentteja en valitettavasti ikinä mitannut. Kärsivällisyyttä vaatii. Varmaankin normaalin ruokavalion tarkistelu ja aerobisen lisääminen noilla rasvoilla voisi olla parempi vaihtoehto, kuin CLA:n käytön aloittaminen...

Itse käytin n. 2500mg/pv annosta n. 1-1,5v. Treeni ja ruokavaliot pysyivät vakiona. Rasvat paloivat pikku hiljaa ja kiristyin TODELLA paljon. Prosentteja en valitettavasti ikinä mitannut. Kärsivällisyyttä vaatii. Varmaankin normaalin ruokavalion tarkistelu ja aerobisen lisääminen noilla rasvoilla voisi olla parempi vaihtoehto, kuin CLA:n käytön aloittaminen...
en syö roska ruokaa ja liikun ihan hyvin, läskit vai säilyy

en syö roska ruokaa ja liikun ihan hyvin, läskit vai säilyy

Paskapuhetta. Syöt liikaa tai liikut liian vähän. Yleensä liikkuminen ei ole ongelma, sillä suurin osa maailman riisitikuista ei liiku ollenkaan. Eli siis syöt liikaa. Pistäs ihan rehellisesti viikon ajan excel taulukkoon kaikki mitä leipälävestä sisään menee. Siitä saa hyvän kuvan omista syömisistä.

Niin, tietenkin liikunnan ja ruokailun täytyy olla kohdillaan ensin, sitten vasta hifistelemään. Jos cla:n syöminen yksistään kuosittaisi ihmisen, niin kaikkihan oltaisiin amatsoneita ja arnoldeja.
Olematta ihan yhtä suorapuheinen kuin kodari76:), ehdottaisin myös lähtöön liikunnan ja ruuan rehellistä tutkiskelua - itsekuri toimii paremmin kuin tuhat purkkia cla:ta.:whip:

tosta cla+ kokeilin kaks kuukautta, samalla reenasin ja söin suht terveellisesti, ei mitään vaikutusta. käyttäkää rahanne johonki parempaan :)

Niin sanottakoon vielä että söin minäkin purkin CLA:ta. Vaikutus tasan nolla. Tai no siis totta kai kun oikein tarkkaan katsoi peilistä ja veti mahaa sisään niin lihaserottuvuus oli ehkä hieman parempi. Pakkohan sen on olla kun se CLA purkki maksoi niin paljon.

No ei oikeasti ollut.

Markkinointipaskaa se on. Sama pätee 99% näistä kehoilutuotteista. Vuodet vaihtuu, lyhenteet vaihtuu mutta raha pysyy samana.

Cla+ myös käyttänyt varmaan jotain 2kk jo ja laihtunut sinä aikana joku 10kg.. lihakset ei ainakaan ole kasvaneet vaikka jonkun verran olen salilla käynyt mutta lähinnä aerobista olen harrastanut ja vähentänyt kaloreita.

EDIT: Pointti jäi epäselväksi eli siis en usko että CLA vaikuttaa mihinkään.

Back
Ylös Bottom