Civilization IV 24.10.2005

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Mun mielestä peli on hieman sotimispainotteisempi, mitä aiemmat osat. Nojoo, edelleen painotetaan kovasti teknologiaa/tiedettä ja sitä kautta rahaa/bisnestä. Ylivoimaisesti helpoin on saada space race voitto, siksi. Diplomatiavoitto on oikeestaan toiseksi helpoin saada mielestäni, mutta melkein pientä (ja menestyksellistä) valloitussotaa edellyttäisi sekin, että saa riittävästi väkimäärää, että menee YK:ssa diplomatiavoitto läpi (HYVIN vaikea saada riittävän suopeiksi AI-pelaajia valitsemaan immeinen diplomatiavoittoon).

Tympii, kun kulttuurivoitto tuntuu käytännössä mahdottomalta saavuttaa. Olen vissiin parissa pelissä tasan yhden kaupungin per peli saanut legendaariselle kulttuuritasolle ja niitä pitäisi kulttuurivoittoa varten olla kolme.

Nykyään ruksin valikoista barbaarit kokonaan pois, vituttivat sen verran kovasti. Mikä niissä ottaa hermoon? No se, että alussa vaikka sotajoukkoja olisi paljon, ne eivät liikahda mihinkään, eikä niillä saa heikosta tulivoimasta johtuen mitään aikaiseksi. Teknologiatasot ovat yleensä niin alussa kumminkin niin matalat, ettei pysty sitä kautta pistämään barbaareille 6-0 turpiin, vaan olisi pakko rakentaa kauhiat läjät paskajoukkoja, joilla ei sitten kumminkaan oikein mitään tee -> paljon resursseja ja aikaa pois esim. ihmeiden ja fiksujen rakennusten (akvedukti, temppelit, granary, library, theatre, market jne.) rakentamiselta -> kostautuu myöhemmin.

Myös ruksin space race voiton pois, koska se on niin ylivoimaisesti helpoin saavuttaa. Tulee peleistä toistensa kopioita, jos ei vähän itse säädä.

Jos saisin päättää, jättäisin graafisen ulkoasun Civ II tasolle, kaikki muu kolmosen ja nelosen tyyliä ja pienentäisin sotapainotteisuutta aika lailla esim. kulttuurin, tieteen ja bisneksen osuutta vastaavasti lisäämällä. Ihan suotta on ulkoasu tommosta karkkia, tulee vaan koko pelistä pirun raskas tehosyöppö siten. Ei sillä, varsinkin ekoja kertoja, kun pelin näki, niin graffoja ihaili ihan tohkeissaan, mutta kun enempi pelailee, niin toivoisi karumpia graffoja, ettei pelin loppuvaiheissa aina tahmaisi niin kovasti. Voi olla, etten ole vielä säädellyt riittävästi graffoja karummiksi (onhan niissä jonkun verran säätövaraa) ja että koneeni on mopo, mutta silti.

Niin joo, ylivoimaisesti ärsyttävin piirre on kaupankäynnin jäykkyys AI-pelaajien kanssa. On se ny prkl, kun ei voi käydä millä tahansa kauppaa mistä tahansa! Tuossa kohdassa ovat kyllä pelintekijät laiskotelleet mielestäni törkeästi, ei olisi ollut vaikea toteuttaa fiksummin. Liekö ihmispelaajien kanssa joustavampaa? Yritimme kovasti viritellä Civ nelosta pikkuveljen kanssa nettipeliksi, muttei onnistunut. :( Olisiko siihen vinkkejä, että miten saisi toimimaan? Päivitykset latasimme ja asentelimme molemmat, mutta ei.

Civ nelosessa on myös tehty valtion laajentaminen vaikeammaksi, koska valtion hallintokulut nousevat aika rajusti, jos muutamankin uuden kaupungin perustaa nopiasti. Tämä taas hidastaa parempiin civicceihin (puuh, miten ton kääntäisi? siis niitä valtion hallintomuotoja, että onko police state, free speech vai mikä) siirtymistä, koska ne ovat yleensä kalliimpia ja pitää valtion pienempänä, ELLEI laajene sotimalla, mikä sitten taas vaatii yletöntä panostamista sotajoukkoihin. :jahas:

...Tympii, kun kulttuurivoitto tuntuu käytännössä mahdottomalta saavuttaa. Olen vissiin parissa pelissä tasan yhden kaupungin per peli saanut legendaariselle kulttuuritasolle ja niitä pitäisi kulttuurivoittoa varten olla kolme.

Hephep, ei ole itseasiassa kovin vaikeaa kunhan lähtee jo varsin aikaisessa vaiheessa panostamaan tuohon (tosin riippuen vaikeustasosta, helpommilla onnistuu varmaan melko helpostikin). Kulttuurivoittoa tavoitellessa se Tärkein Asia: hommaa vähintään 6 kaupunkia ja 3-4 eri uskontoa. Joka uskonnolla on oma katedraalirakennuksensa, joka antaa +50% cultural outputia. Katedraalin tekeminenhän vaatii aina 2 saman uskonnon temppeliä. Rakenna jokaiseen kuuteen kaupunkiin kaikki temppelit, ja niihin kolmeen kaupunkiin, joilla tavoittelet legendaarista kulttuuria, kaikki katedraalit. Tämä plus sitten muut kulttuuribonusrakennukset (Hermitage jne.), Great Artistit (kannattaa erikoistuttaa yksi kaupungeista puskemaan Great Peopleja, ns. "Great People Farm", ja niistä nimenomaan artisteja), ja se, että väännät sopivassa kohdassa kulttuurisliderin maksimille (eli teknologia pois), niin avot. Olen voittanut jo muutaman pelin näin Emperor-tasolla joskus n. 1600AD, ja tällöin kolme kaupunkiani tuottavat yleensä 700-1000 kulttuuripistettä per vuoro.

Huomionarvoinen seikka: kannattaa tähdätä siihen, että kaikki kolme kaupunkiasi ylittävät sen 150000 pistettä suunilleen samalla vuorolla, koska tietokone näyttää hyökkäävän kimppuusi jos huomaa sinun olevan lähellä voittoa (eli jos sinulla on esim. kaksi kaupunkia yli 150000 ja kolmas lähenee sitä). Tässä tilanteessa olet yleensä jo reilusti jäljessä teknologiassa, joten turpiin tulee varmasti. Näin ainakin kävi minulle ekaa kertaa Emperor-kulttuurivoittoa yrittäessä. Nimenomaan tätä silmälläpitäen kannattaa kerätä "varastoon" jokunen Great Artist ja sitten päsäyttää ne kulttuuripommeina (+12000 pistettä) oikealla hetkellä.

Yleisellä tasolla voisi sanoa, että etenkin kovemmilla vaikeustasoilla tärkeimpiä asioita ovat se, että tiedät jo melko varhaisessa vaiheessa, mitä voittoa lähdet tavoittelemaan, ja kaupunkien erikoistuttaminen. Ei missään nimessä kannata tehdä kaikkialla kaikkea ja rakentaa kaikkialle kaikkea, vaan joku kaupunki erikoistuu tieteeseen ja tekee siihen liittyviä rakennuksia, joku rahantuottoon, joku tuotantoon (sotilasyksiköt), joku on tämmöinen Great People Farm jne.

Tähän peliin liittyen hyvä infosivusto on www.civfanatics.net ja sen foorumi.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin, mahtava peli ja suhteessa samaa erinomaista tasoa aiempienkin osien kanssa. Itseasiassa peli on vähän liiankin addiktoiva, etenkin tyttöystävän mielestä :nolo:

Yleisellä tasolla voisi sanoa, että etenkin kovemmilla vaikeustasoilla tärkeimpiä asioita ovat se, että tiedät jo melko varhaisessa vaiheessa, mitä voittoa lähdet tavoittelemaan, ja kaupunkien erikoistuttaminen. Ei missään nimessä kannata tehdä kaikkialla kaikkea ja rakentaa kaikkialle kaikkea, vaan joku kaupunki erikoistuu tieteeseen ja tekee siihen liittyviä rakennuksia, joku rahantuottoon, joku tuotantoon (sotilasyksiköt), joku on tämmöinen Great People Farm jne.
Toi on mulla varmaan ollut toistaiseksi pahasti vialla. Eniten panostan bisnekseen ja tieteeseen, toiseksi eniten kulttuuriin, sitten tuotantoon (yleensä silti huippua, kummallista, vaikken mielestäni ees siihen panosta) ja ihkaviimeiseksi sotavoimaan. Noh, toistaiseksi olen pelannut vain noble tasolla, ne pelit yleensä voitan suht näppärästi, vaikken kovin hyvin varmaan ole vielä pelannutkaan. Varmaan pitää vaan priorisoida kaupunkejaan tiukemmin, ei siinä muu auta.

Juu ja se vituttaa myös, että AI-pelaajat mukamas tietävät, missä mun valtio menee, esim. kulttuurin tai sotavoiman määrässä. Toki joku tommonen rakenne on pakko tommoseen peliin tehdä, eivät AI:t muuten voisi ollenkaan pärjätä, mutta silti. Ton takia on pakko tietyn verran tiedettä ja nykyaikaista sotavoimaa aina olla, etteivät ne fakin isot solttuja pullollaan olevat barbaarivaltiot sitten jyrää. Samasta syystä olen joutunut hampaita kiristellen rakentelemaan sotalaivojakin, ehkäistäkseni ikäviä maihinnousuja. En tykkää maasotimisestakaan, mutta merisotiminen se vasta tympiää onkin. Kakkosessa se oli niin kätevä hoitaa cruise missileillä ja stealth bombereilla. :D Niillä vaan paukutti vihollislaivat upoksiin jo kaukaa, kunhan vaan tiedusteli ensin niillä pommikoneilla. Tiedustelu ja vakoilu olisikin yksi asia, minkä merkitystä Civeissä joutaisi korostaa nykyisestä huomattavasti. Ehkä siten saataisiin AI:den meininkikin hieman järjellisemmälle tasolle.

Kiitoksia vaan aropupulle vinkeistä! Pitänee ehkä Euroopan kartalla (suosikki) kokeilla kulttuurivoittoa vaikka ranskalla jo tässä ihan kohtapuoliin ja säätää vaikeustasokin noblesta pykälän ylöspäin, on aika.

Toi on mulla varmaan ollut toistaiseksi pahasti vialla. Eniten panostan bisnekseen ja tieteeseen, toiseksi eniten kulttuuriin, sitten tuotantoon (yleensä silti huippua, kummallista, vaikken mielestäni ees siihen panosta) ja ihkaviimeiseksi sotavoimaan. Noh, toistaiseksi olen pelannut vain noble tasolla, ne pelit yleensä voitan suht näppärästi, vaikken kovin hyvin varmaan ole vielä pelannutkaan. Varmaan pitää vaan priorisoida kaupunkejaan tiukemmin, ei siinä muu auta.
Eli olet varmaankin ns. "buildaholic", kuten minäkin. Minäkin yleensä mieluummin kehitän ja rakennan rauhassa, ja välttelen sotia. Civ4-mielessä se on huono, koska peli tosiaan suosii hieman sotimista, mutta toisaalta onpahan haastetta.. :) Mutta kannattaa tosiaan jo kaupunkeja perustaessa mietiskellä, mitä siellä rupeaa tekemään, ja rakentaa sinne sen mukaisia rakennuksia. Eli parakeita ei kannata tehdä kaupunkiin, jossa ei koskaan rakenna sotilasyksiköitä tai laboratoriota kaupunkiin joka ei juurikaan tuota scienceä - kyseiset rakennusresurssit voi käyttää hyödyllisemminkin.

Juu ja se vituttaa myös, että AI-pelaajat mukamas tietävät, missä mun valtio menee, esim. kulttuurin tai sotavoiman määrässä. Toki joku tommonen rakenne on pakko tommoseen peliin tehdä, eivät AI:t muuten voisi ollenkaan pärjätä, mutta silti. Ton takia on pakko tietyn verran tiedettä ja nykyaikaista sotavoimaa aina olla, etteivät ne fakin isot solttuja pullollaan olevat barbaarivaltiot sitten jyrää. Samasta syystä olen joutunut hampaita kiristellen rakentelemaan sotalaivojakin, ehkäistäkseni ikäviä maihinnousuja. En tykkää maasotimisestakaan, mutta merisotiminen se vasta tympiää onkin. Kakkosessa se oli niin kätevä hoitaa cruise missileillä ja stealth bombereilla. :D Niillä vaan paukutti vihollislaivat upoksiin jo kaukaa, kunhan vaan tiedusteli ensin niillä pommikoneilla. Tiedustelu ja vakoilu olisikin yksi asia, minkä merkitystä Civeissä joutaisi korostaa nykyisestä huomattavasti. Ehkä siten saataisiin AI:den meininkikin hieman järjellisemmälle tasolle.

Hyvin onnistuneella diplomatialla ja uskontojen kanssa pelailulla pystyy varsin pitkälle välttämään sodat - omat kulttuurivoittopelini pyrin pelaamaan niin etten sodi lainkaan. Yleensä kaupunkejani puolustavat longbowmanit kun tietokone sotii jo panssareilla :) . Hardcoreimmat kulttuuripelaajat eivät rakenna warriorien lisäksi mitään muuta, mutta kyllä silloin pitää olla mukana jo tuuriakin että selviää esim. alun barbaarirynnäköistä.

Kiitoksia vaan aropupulle vinkeistä! Pitänee ehkä Euroopan kartalla (suosikki) kokeilla kulttuurivoittoa vaikka ranskalla jo tässä ihan kohtapuoliin ja säätää vaikeustasokin noblesta pykälän ylöspäin, on aika.
Jos haet ensimmäistä kulttuurivoittoa, suosittelen valitsemaan johtajiksi jonkun, jolla on yhdistelmä kyvyistä Financial, Philosophical, Spiritual ja Industrious (eli esim. Mansa Musa, Elisabeth, Gandhi, Saladin tai Qin Shi Huang). Vaikka äkkiseltään voisi ajatella, että Creative-kansa olisi hyvä, +2 kulttuuria ei itseasiassa ole juuri mitään kun miettii esim. mitä etuja Financial saa. Koko pelin tärkein yksittäinen resurssi on Commerce (eli ne kultaiset pallerot), koska siitä tehdään sekä tiede, kulttuuri että raha. Tästä syystä Financial on ehkä paras johtajan ominaisuus, ja cottagejen runsas käyttö erittäin suotavaa.

Millä vaikeustasolla yleensä pelaatte? Itse olen Civ 4 poropeukalo nyyppä, enkä ole edes kokeillut Monarchia. Prince vaikeustason olen päihittänyt kaikilla tavoilla, paitsi conquestilla ja space racella (molemmat käden ulottuvilla kylläkin, mutta valitsin kulttuurivoiton noiden sijaan).

Mikä on aikaisin vuosiluku, johon mennessä olette? Prince vaikeustasolla ja standard kartalla diplomatiavoitto 1800 AD, ja conquest vuonna 1910 AD. Sain tuolla conquestilla jopa Julius Caesar arvonimen. :D

Onko Monarch kuinka paljon Princeä vaikeampi?

Mie pelaan tällähetkellä pääosin Emperorilla, kokeilen siinä saada useamman kerran eri voittotyypit läpi (paitsi ehkä conquest koska en varsinaisesti tykkää olla warmongeri). Yleisesti ottaen pidän mukavimpina voittotapoina space racea, culturalia tai dominationia.

Tuo lopun pistesysteemi on sikäli vähän huono, että se todella selkeästi suosii sotaisia voittoja. Mielestäni esim. kulttuurivoitto on hankalampi saavuttaa kuin domination, mutta silti siitä saa selvästi huonommat pisteet. Selvästi parhaimmat pisteet saa kun lähtee heti alusta rushaamaan (esim. Roomalaisilla Praetorianeja tai Inkoilla Quechoja) ja voittaa pelin heti alkuun.

Muistaakseni Monarch on jonninverran Princeä vaikeampi (luonnollisesti :) ), mutta ei siihen siirtyminen mitenkään ylitsepääsemättömältä tuntunut.

No täytyypä sitten kokeilla, vaikka pienellä kartalla ensialkuun. Mielestäni suurella kartalla pelaaminen on vaikeampaa, kuin pienellä. Ja melkein mitä enemmän vastustajia, sitä helpompaa on pelata, kun kukaan vastustajista ei helposti kasva lyömättömäksi.

Ehkä jonkin kuvan taidoistani antaa se, että vastikään opin käyttämään cottageja. Aiemmin olin kuvitellut niiden olevan hyödyttömiä, mutta nehän ovatkin melkein tärkeimpiä kaikista improvementeista. :rolleyes:

Mä ostin ton pelin syksyllä, mutta muutaman unettoman yön ja hirveän addiktoitumisen takia piti uninstata. Vois melkein myydä, jos vaan jostain peli vielä löytyy. Toi pelisarja on aivan uskomattoman koukuttava.

vielä yksi kierros :jahas:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Millä hinnalla myyt unettomia öitä?;)

Jos peli löytyy niin lähtee asevelihintaan. Pitää huomenna köljätä kaappeja. Oon muuttanut tässä välissä kaks kertaa, joten mitään takuita ei ole pelin sijainnista.

Jos löydän pelin niin katon mitä noista pyydetään ja saat vähän halvemmalla.

Liekö ihmispelaajien kanssa joustavampaa? Yritimme kovasti viritellä Civ nelosta pikkuveljen kanssa nettipeliksi, muttei onnistunut. :( Olisiko siihen vinkkejä, että miten saisi toimimaan? Päivitykset latasimme ja asentelimme molemmat, mutta ei.

Kokeilitteko Pitbossia? Oletteko lähiverkossa vai internetin yli?

Kokeilitteko Pitbossia? Oletteko lähiverkossa vai internetin yli?
En muista tarkemmin. Mikäs on ko Pitboss? Internetin yli laajakaistayhteyksillä kokeilimme, mutta vissiin sit toistaiseksi teimme jotain väärin. Kiva oisi muutamankin kaverin kanssa pelailla netitse esim. pari tuntia jonain ennalta sovittuna viikonpäivänä joka viikko. AI:ta vastaan on niin paljon huonompi pelata, kuin ihmisiä.

En muista tarkemmin. Mikäs on ko Pitboss? Internetin yli laajakaistayhteyksillä kokeilimme, mutta vissiin sit toistaiseksi teimme jotain väärin. Kiva oisi muutamankin kaverin kanssa pelailla netitse esim. pari tuntia jonain ennalta sovittuna viikonpäivänä joka viikko. AI:ta vastaan on niin paljon huonompi pelata, kuin ihmisiä.

Pitboss on ohjelma mikä toimii serverinä ja siihen otetaan yhteys. Sain ainakin tämän toimiin muutaman eurooppalaisen ja americaanon kanssa. Homma meni siten, että kun PB oli pystyssä oli jokaisella 12h aikaa tehdä oma siirtonsa, mikäli ei näin tapahtunut tietokone teki pelaajan puolesta siirron. Liian hidasta vain, muuten pb toimi hyvin ja tuon ajan voi säätää.

Joskus tässä tredissä kyselin kiinnostuneita pelaamaan... Joko nyt löytyisi kiinnostusta?

Noniin ensimmäinen peli voiton puolella monarchilla. Vastustajat ovat kyllä pykälän vittumaisempia kuin princellä, ja liittoutuvat keskenään pelaajaa vastaan. Ensimmäisestä heikkouden merkistä on koko maailma kimpussa. Ei auta vaikka makselee niille tribuutteja, ne tulevat kumminkin. :curs:

Hyövääkö niitä tribuutteja yleensä maksaa? Jos kyllä, niin milloin?

Mulla on ollut ehdoton periaate, että ikinä en mitään moisia maksele ja aniharvoin vaadinkaan (jos olen jo käytännössä murskannut ko valtion, niin suunnilleen yhden kaupungin jäljelläollessa ehdotan rauhaa pirun kalliilla :D ). Tuntuu tyhmältä, että olen vaivalla jonkun teknologian tai tieteen edistysaskeleen kehittänyt ja toinen vaatii sitä ilmatteeksi tuosta vaan. Rahaa nyt ehkä voisin jonkun verran antaa, mutta tiedettä en. JJJUUURI tuo asia tekoälypelaajissa ärsyttää eniten. Tullaan vaatimaan ilmaiseksi tiedettä, mutta EI käydä sillä kauppaa, ei myydä sitä millään hinnalla. :curs: Just tommosen asian suhteen voisi aina neuvotella ihmispelaajien kanssa.

Mä napsin 46000 ja risat pistettä ja Caesarin arvonimen sillä, että otin custom scenarion (barbaarit ja city razing ruksin toki kokonaan pois), sieltä battle (tod. pieni duel kokoinen kartta) ja sitten vaan roomalaisilla kehitin sen verran tiedettä, että sain praetorianit (eli legioonat). Sitten vaan rakentelin ziljoonia legioonia ja lisukkeeksi katapultteja ja puolustusjoukkoja (archer tai spearman) ja jyräsin vastustajan. Varmaan saisi vielä nostettua pistemäärää aika lailla, kun oikein optimoisi, mutta se on tylsää. Hieman alemmalle pistemäärälle jäin japanilaisilla. Samurait ovat vielä legioonia parempia, mutta niiden saaminen kestää kauemmin (pitää olla muistaakseni machinery). Japanilaisilla jyrääminen oli eka kokeilukerta, en oikein osannut (tai no, en mä oikeen osaa civiä muutenkaan :rolleyes: ) vielä.

Mitä mieltä olette ihmeiden merkityksestä esim. kulttuurivoiton kannalta? Entä muuten? Mikä ihme on paras tai mitkä parhaita milläkin pelityylillä tai minkäkin voiton kannalta?

Tribuutteja jos ei maksa, niin se näkyy relations ikkunassa miinuksena.

Pelasin Monarchilla yhden pelin vastikään Roomalla standard continents kartalla, ja se oli lasten leikkiä. En oikeastaan huomannut vaikeustason muuttumista Princestä, paitsi aivan aluksi. Sain 28000 pistettä dominaatiovoitosta ja Caesar arvonimen, olin suurimman osan aikaa teknologiajohdossa, vaikka kävinkin jatkuvasti sotia (Hannibal perkele hyökkäili kimppuuni).

Sen sijaan Emperor tuntuu 100% vaikeammalta kuin Monarch. Vaikeustaso tuntuu hypänneen ihan helvetisti ylöspäin. Olin 200 ekan turnin aikana jatkuvasti 3 viimeisen joukossa (standard pangaea kartta, 8 vastustajaa, Napoleonin Ranska maana). Tuntuu että vastustajat levittivät alueitaan ihan hirveätä vauhtia, ja samalla olivat n. 3-4 keksintöä minua edellä. Oikeastaan vain Alphabet piti minut keksinnöissä kannoilla. Sitten 2 kertaa minua suurempi vastustaja julisti sodan, ja lähetti 10+ kovan luokan joukkoa kimppuuni (oli ollut pakko joustaa omasta puolustuksesta). En vain osaa... :(

Miten te olette pärjänneet Emperorilla ilman että jäätte heti aluksi hirveästi jälkeen? Entä oletteko pyrkineet hankkimaan uskonnon heti alkuun itsellenne?

Pelaan tietysti Civ 4: Warlordsia

Miten ihmeessä Tomppa sait kulumaan yli 200 tuntia yhteen peliin? tai tulla typo mukaan :). Omat pelit kestää large mapilla yleensä 7-8 tuntia riippuen sotien määrästä. Pitäis itekin kokeilla tuota monarkkia vaikeutena kun alkaa prince olemaan liian helppoa. Niin se vain on että skilli kasvaa kun alussa tuotti warlordkin vaikeuksia.

Omaa peliä paransi huomattavasti kun tutustuin civfanaticsin strategia osioon. Vielä pitäis opetella city specialition oikein kunnolla, jotenkin vaan järki sanoo että monta monipuolista kaupunkia on parempi kuin monta erikoistunutta. Mitä ihmettä niissä production cityissä rakennetaan kun olis vaikka bank tai university tarjolla, unitteja vai?

Pelaan tietysti Civ 4: Warlordsia

Onko hankkimisen arvoinen tuo sotaloortit?

Vois muuten kehitellä vaikka tuolla pitbossin kautta jotain verkkopeliä, jos siinä on isompi aikaväli siirtojen tekemiseen, kun ei ite kerkee ihan 24/7 istumaan koneella..Oon kyllä aika paska civissä, mutta hauskempi ois kyllä pelailla ihan oikeita ihmisiä vastaan.

Miten ihmeessä Tomppa sait kulumaan yli 200 tuntia yhteen peliin? tai tulla typo mukaan :). Omat pelit kestää large mapilla yleensä 7-8 tuntia riippuen sotien määrästä. Pitäis itekin kokeilla tuota monarkkia vaikeutena kun alkaa prince olemaan liian helppoa. Niin se vain on että skilli kasvaa kun alussa tuotti warlordkin vaikeuksia.

Omaa peliä paransi huomattavasti kun tutustuin civfanaticsin strategia osioon. Vielä pitäis opetella city specialition oikein kunnolla, jotenkin vaan järki sanoo että monta monipuolista kaupunkia on parempi kuin monta erikoistunutta. Mitä ihmettä niissä production cityissä rakennetaan kun olis vaikka bank tai university tarjolla, unitteja vai?

200 turnia, ei tuntia. :D

En hallitse city specialitionia ollenkaan.

Haukifile, on hankkimisen arvoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom