Citroen C5 2001 Hyväkö köyhälle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
56
Moikka,

Perheen kasvaessa on aika päivittää autoa vähän isompaan ja tarkoituksena on hankkia uudehko, tilavahko ja halvahko menopeli. Nuo kaikki ominaisuudet toteutuvat Sitikan C5 mallissa. Auto on tilava, mukava ja hinnaltaan suorastaan halpa.

Miten käy jos ostan tuollaisen? Harmittaako minua jälkeenpäin kovasti jos tuollaiseen sorrun? Mikä olisi parempi vaihtoehto? Kriteereinä hyvät sisätilat, vm 2000 -> kilometrejä noin 100 k ja hintaa enintään 13 ke.

Scenic, mondeo farkku, pösö 307 farkku vai mikä?

Auttakaa tyhmää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos muistan oikein niin faijan duunikaverilla oli tuommonen ja tuohan taitaa olla niitä ensimmäisiä C5:ia.
Ko. henkilö osti auton uutena ja lastetauteja riitti. Ovet ei menny lukkoon, sähköikkunat temppuili(ei menny kiinni jne.), Jousituksessa oli jotain... Auto oli huollossa jatkuvasti. Tosin taudit varmaan jo tuosta korjattu jos niitä on ilmennyt.

Lehtien ja kaiken tietävän netin perusteella nuo ekat ceevitoset tosiaan oli/on aika vikaisia. Tosiaan ton ikäsessä luulisi toisaalta olevan kaikki paska jo vaihdettu uuteen ja ehompaan. Ajelin itse pari vuotta vm. 2000 Xsaralla, ja se oli kyllä hyvä ja luotettava auto. Minkäänlaisia vikoja siinä ei ilmennyt, vaikka 50 tkm ehdin sillä rallattelemaan.

Kohta tässä huutaa 100 ihmistä, että ranskalaiset on paskoja. Koitetaan kestää.

Grosskopf sanoi:
Lehtien ja kaiken tietävän netin perusteella nuo ekat ceevitoset tosiaan oli/on aika vikaisia.
Tämä on totta. Erään työkaverin C5:n ovet menivät itsestään lukkoon. Tämä tapahtui kerran avaimien ollessa auton sisällä. Ranskalaisautoissa jäätyy näillä pakkasilla helposti huohotusputki. Ekoissa C5:ssa tuo aiheutti moottoririkkoja.

Grosskopf sanoi:
Kohta tässä huutaa 100 ihmistä, että ranskalaiset on paskoja.
Ranskalaiset on ihkuja. Itse olen ollut pääosin tyytyväinen -95 Xantiaan, jolla olen ajellut noin neljä vuotta. Tänä vuonna piti korjata jousitusta, mikä maksaa normaalia enemmän.

Mun vanhemmat osti 2002 vuosimallin C5:sen ALD Automotivelta. Auto oli mulla lainassa ja siihen tuli yhteen sylinteriin toimintahäiriö. Ajoin suoraa päätä Veholle ja ne korjasi vian sillä aikaa kun join kahvia Vehon yläkerrassa. Lasku meni suoraan ALD:lle, kun siinä oli vuoden takuu. ALD:ltä löytyy käytettyjä C5 leasing-autoja aika hyvä valikoima, tosin vähän kalliimpaa kuin nyt etsit. Vuoden takuu ja Vehon hyvä palvelu on kuitenkin plussana!
http://services.netwheels.fi/ald/vsearch.asp

Edit:Näkyy valikoima heikentyneen. Viime kesänä siellä oli vajaat 20 erilaista C5:sta, nyt vain kuusi.

Luetaanko tää nyt ranskalaiset on paskoja kommentiksi; Citikassa on ollut aika paljon enemmän vikoja kuin muutamassa muussa merkissä ja etenkin tuo C5 oli aikamoinen murheenkryyni Veholle, mutta suurin osahan niistä viosta on jo tuon ikäisessä korjattu, kuten joku totesikin ja halvalla harvoin saa hyvää. Joten jos se jälleenmyyntiarvokaan ei tulevaisuudessa sinulle kauheasti merkitsi, niin go for it. Mutta varaudu siihen, että tälläisillä pakkasilla se ei välttämättä ole ihan helpoin auto.
Summa summarum noista kahdesta valitsisin ennemmin mondeon.

Parilta kollegalta eri firmoista kuullut C5:sta kommenttia, toisella ollut 1, toisella 2. Kaikissa näistä yksilöistä on ollut jatkuvasti ongelmia, pientä vikaa ja kiusaa.
Molemmilla on firman auto, joten kiusa on pienempi kuin sille, joka ostaa omaksi ja maksaa/hoitaa kaiken itse. Eli: en välttämättä sijoittaisi.

Samaa kuulin 307:sta toisaalta. Uusi auto 3 vuoden aikana jatkuvasti pajalla.
Noista vaihtoehdoista en miettisi muita kuin Mondeota jos omaksi pitäisi ostaa.

Mondeo vastaavalla hinnalla on paljon vanhempi ja enemmän ajettu. Ja eikös niissä ollut ongelmia ovien ruostumisen kanssa. Ainakin itse koeajamassani vm 2001 Mondeossa oli ovien ja takaluukun alareunat täysin mädät.

Ehkä on viisasta haudata tuo C5 ajatus, vaikka kyseinen menopeli kovasti houkuttaakin. Samaan hintaan ja samoilla kilometreillä saa myös samanikäisen Picasson. Se taitaisi olla nelihenkiselle perheelle kuitenkin fiksumpi vaihtoehto. Scenic olisi vielä enemmän mieleemme, mutta siinä ei saa pelkääjän turvatyynyä kytkettyä pois päältä. Aika huono juttu :-(

jarmot sanoi:
Mondeo vastaavalla hinnalla on paljon vanhempi ja enemmän ajettu. Ja eikös niissä ollut ongelmia ovien ruostumisen kanssa. Ainakin itse koeajamassani vm 2001 Mondeossa oli ovien ja takaluukun alareunat täysin mädät.

Ehkä on viisasta haudata tuo C5 ajatus, vaikka kyseinen menopeli kovasti houkuttaakin. Samaan hintaan ja samoilla kilometreillä saa myös samanikäisen Picasson. Se taitaisi olla nelihenkiselle perheelle kuitenkin fiksumpi vaihtoehto. Scenic olisi vielä enemmän mieleemme, mutta siinä ei saa pelkääjän turvatyynyä kytkettyä pois päältä. Aika huono juttu :-(

Meni Mondeossa noi ovet ja luukku takuukorjaukseen, ihme jos vielä löytyy sellaisia autoja missä niitä ei ole laitettu :eek:
Jos haluat halvan ja toimivan, mutta tilavan osta 626 Mazda. Hinnat on yleensä jonnin verran vastaavaa Avea alempana, mutta toimintavarmuus on samaa luokkaa. Vieläkin suosittelen pysymään erossa ranskalaisista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Erkki-setä sanoi:
Picassoa rumempaa auto ei ookkaa. Mites olis passatti, niiden hinnat on aika matalalla nykyään?
Komppaan Eki-setää, tosin Passattia ei tuohon hintaan taida saada kuin tuomalla...

jarmot sanoi:
Moikka,

Perheen kasvaessa on aika päivittää autoa vähän isompaan ja tarkoituksena on hankkia uudehko, tilavahko ja halvahko menopeli. Nuo kaikki ominaisuudet toteutuvat Sitikan C5 mallissa. Auto on tilava, mukava ja hinnaltaan suorastaan halpa.

Miten käy jos ostan tuollaisen? Harmittaako minua jälkeenpäin kovasti jos tuollaiseen sorrun? Mikä olisi parempi vaihtoehto? Kriteereinä hyvät sisätilat, vm 2000 -> kilometrejä noin 100 k ja hintaa enintään 13 ke.

Scenic, mondeo farkku, pösö 307 farkku vai mikä?

Auttakaa tyhmää.

kilometrilukemaa ei kannata tuijottaa suoraan, vaan vähintään lisätä siihen jonkinlainen laatukerroin mukaan.
1.5x enemmän ajettu toyota, honda tai mazda on varmasti luotettavampi kuin sitikka, fiiatti tai pösö.

eli ota mielummin hakuun mukaan 150tkm ajetut japsit..

sama luotettavuus/ongelmattomuus pätee myös ikään,
joku 1998 tehty riisikuppi on varmasti ongelmattomampi kuin MINKÄÄN IKÄINEN patonki.(2/3 kilometreillä siis, ei verrata 400000 ajettua riisikuppia 10000 ajettuun patonkiin).
toki uusi auto on sitten yleensä mukavampi ajaa ja sisältää enemmän mukavuustilpehööriä..

Taksikuskilta kyselin C5:n vikoja: automaattivaihdelaatikko hajosi 40 tkm kohdalla ja jotain sähkövikaa taisi olla keskuslukituksessa. Citikat ovat käytettynä houkuttelevan halpoja maineensa takia.

tosin Passattia ei tuohon hintaan taida saada kuin tuomalla...

Saa helposti ku vähän etsii ja tinkii hieman noista vaatimuksista. 1999 mallisen jonku verran päälle 100 000 ajetun Passatin saa kyllä varmasti 13 000 €:llä. Ja 150 000 km on varmasti vähemmän Passatille ku 100 000 Citikalle, niinku hkultala tuossa jo kirjottelikin.

Päädyin sitten Picassoon ja ainakin nyt muutaman päivän ajelun jälkeen valinta tuntuu varsin mainiolta. Kiva ajaa, tilavan tuntuinen ja lapsi viihtyy hyvin takapenkillä kun pääsee katselemaan ympäristöä korkeammalta. Lisäksi lapsen kiinnittäminen turvaistuimeen on helppoa kun korkeustilaa on riittävästi eikä tarvitse kumartua puoliksi auton sisään. Eiköhän tällä muutaman vuoden ajele.

Pelottelut lukuisista pikkuvioista eivät minua pahemmin haittaa, sillä viimeiset kymmenen vuotta olen ajellut Fiateilla aika huolettomia kilometrejä :-)

Vaikka kaikkia ei ulkonäkö ehkä miellytä,niin on toi picasso lapsiperheelle varmaan todella hyvä valinta tilojensa puolesta.

Picassossa on mukava takapenkki. Keskimmäinen istuinkin on iso, eikä mikään semmoinen kapea siivu. Ulkonäkö on mitä on, mutta tilat ovat mukavat. Ajettavuudeltaan tosin ei C5:n tasoa, mutta eiköhän Picassokin hyvin kuljeta.

Haha, hauskaa. :)
Niin moni pitää Picassoa helvetin rumana mutta meikäläisen mielestä (erityisesti pienellä modauksella) se on todella hauskan näköinen kinneri. Makuja on monia!

hkultala sanoi:
kilometrilukemaa ei kannata tuijottaa suoraan, vaan vähintään lisätä siihen jonkinlainen laatukerroin mukaan.
1.5x enemmän ajettu toyota, honda tai mazda on varmasti luotettavampi kuin sitikka, fiiatti tai pösö.

eli ota mielummin hakuun mukaan 150tkm ajetut japsit..

sama luotettavuus/ongelmattomuus pätee myös ikään,
joku 1998 tehty riisikuppi on varmasti ongelmattomampi kuin MINKÄÄN IKÄINEN patonki.(2/3 kilometreillä siis, ei verrata 400000 ajettua riisikuppia 10000 ajettuun patonkiin).
toki uusi auto on sitten yleensä mukavampi ajaa ja sisältää enemmän mukavuustilpehööriä..

Jaa-a. Meillä on -98 Citroën Xsara, joka ostettiin 150tkm ajettuna ja nyt mittarissa on vähän vajaat 280tkm. Ainoat osat mitä normaalien huoltojen ulkopuolelta on pitänyt vaihtaa ovat tuulilasi ja takaluukun kaasujouset. Kun taas erään tutun nuorempaan ja vähemmän ajettuun Corollaan on pitänyt ainakin startti uusia ja toisen tutun Primeraan on laturi vaihdettu jo useita kertoja.

Zone-sarja -42%
seppo-x sanoi:
Jaa-a. Meillä on -98 Citroën Xsara, joka ostettiin 150tkm ajettuna ja nyt mittarissa on vähän vajaat 280tkm. Ainoat osat mitä normaalien huoltojen ulkopuolelta on pitänyt vaihtaa ovat tuulilasi ja takaluukun kaasujouset. Kun taas erään tutun nuorempaan ja vähemmän ajettuun Corollaan on pitänyt ainakin startti uusia ja toisen tutun Primeraan on laturi vaihdettu jo useita kertoja.

Komppailen seppo-x:ää ranskalaisten puolustamisessa. Itselläni on menossa toinen pösö (206), kilometrejä on nyt mittarissa 250 000, joista vajaa satatuhatta itse ajamiani.

Tällä viikolla jäin katsastuksessa kiinni alatukivarsien pallojen väljyyksistä. Aikaisemmin olen vaihtanut lämmittimen kennon ja pakoputken takapöntön. Samat osat väsynevät noilla kilometreillä muissakin merkeissä. Tosin kaksnollakutskassa ei ole liiemmin tietsikkaprosessoreita asioita monimutkaistamassa. Niin ja diesel kyseessä, vaan eipä tuo aikaisempi bensamottikaan (306) sen niuhompi toimija ollut. Halpaa ajoa pakettiauton veroilla :pihi:

Suositut

Back
Ylös Bottom