Citroen C5 2001 Hyväkö köyhälle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostetaas tämä ketju ylös. Eli lisää kokemuksia C5:sta. Halpojahan noi on ja julmetusti varusteita. Käyttö-dieseliä etsin ja facelift, 2006 vuosimallin C5 Webastolla lähtis todella edullisesti esim
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ethän sä nyt oikeasti ole loppuunajettua ja ikivanhaa ranskalaista autoa ostamassa sähköherkuilla?
Ehkä joku poljettu bemari vaikka mieluummin :D

EDIT: Tsiisus jotta onkin halpa, eikö noi ton enempää maksa?

Tosi hieno muuten toi keskikonsoli. Siksi varmaan kuvattukin erikseen :lol2:
 
Ethän sä nyt oikeasti ole loppuunajettua ja ikivanhaa ranskalaista autoa ostamassa sähköherkuilla?

Tiedän yhden tuollaisen jolla oli ajettu vajaa puolimiljoonaa eikä siinä mitään ihmeempiä vikoja ilmennyt eli kestää vähintään yhtä hyvin
mitä Bemarit, mutta luultavasti paremmin.
 
Kokemukset autosta kiinnostais, ei uskomukset. Monta C5:sta Hupella on ollut? Joku Rellu vissiin on ollut, mutta eihän se kerro vuoden 2006 Citikasta mitään?
 
no tuohon hintaahan tollasta jo sietää vähän korjatakin, kun jotain tulee. 2.2hdi ehkä huonoin kone mitä tommoseen on saanu, samoiten automaatti. kaksi sellaista asiaa, mitä oikeestaan ranskalaista autoo ostettaessa kannattaa välttää. omakohtaista kokemusta ei löydy, mutta työn puolesta noihin törmää.

mut tuohon hintaan, niin ei paljon menetä vaikka oliskin ihan paska!
 
Menee vähän off-topic mutta toi täysin uusi C5 on vissiin/kuulemma aika loistava auto ominaisuuksiltaan ja ajettavuudeltaan sekä varustelultaan, ainakin siis yläpään mallit. Maksaakin kyllä mansikoita.
Eikös noissa ole aika hyvä takuukin? Tietty hinnanpudotus patongeissa on aika hurjaa.
 
Menee vähän off-topic mutta toi täysin uusi C5 on vissiin/kuulemma aika loistava auto ominaisuuksiltaan ja ajettavuudeltaan sekä varustelultaan, ainakin siis yläpään mallit. Maksaakin kyllä mansikoita.
Eikös noissa ole aika hyvä takuukin? Tietty hinnanpudotus patongeissa on aika hurjaa.
Itse hiljattain koeajoin uuden C5, helvetin mukava ja hiljainen, mutta kestävyys on täysi kysymysmerkki. Kaverin entisessä työsuhde see vitosessa oli enemmän vikoja kuin sun bemarissa. Tais olla vuosimallia -09.


Jos tuollaista mietit, suosittelisin koeajamaan Peugeot 508. Ei ole kaasujousitusta, mutta astetta "premiumimman" tuntuinen ja sporttisempi. Helvetin hyvä ajaa, jos ei arvon alennus pelota.
 
Kaksi sitikkaa on pihassa. C5:n 05vm ja Xanttia 2000 vuosimalli.
Xantia ollut kohta 7 vuotta ja ei niin mitään vikaa, ei niin yhtikäs mitään.
C5... Noh hieno auto ja tykkään kovasti mutta turhan monta etupyöränlaakeria, 2xkoiranluuta ja jatkuva automaattilaatikon takkuaminen on vienyt tykkäämisen hieman alas päin. Myös tällä hetkellä taitaa olla aika vaihtaa taakse jousitusosia pienien vuotojen takia.
 
C5... Noh hieno auto ja tykkään kovasti mutta turhan monta etupyöränlaakeria, 2xkoiranluuta ja jatkuva automaattilaatikon takkuaminen on vienyt tykkäämisen hieman alas päin. Myös tällä hetkellä taitaa olla aika vaihtaa taakse jousitusosia pienien vuotojen takia.

Minkälaisten kilsojen aikana nuo viat on sattunu?
 
Toisen pyörän laakeri meni 100tkm paikkeilla, ja toinen siinä 130tkm nurkilla. Vaihteisto on takunnut melkein koko kolmen vuoden aikana mitä auto on ollut. Välillä oli poissa mutta taas tullut vastaan vikailmoituksia lähes päivittäin. Vaihteiston öljyt vaihdoin 100tkm maissa ja saattaapi olla että saa taas vaihtaa. Jos se ei auta niin pitää vaihdella kalliimpia osia. Nyt mittarissa vajaa 150tkm.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^semmosia venttiilipaketteja noihin automaatteihin vaihdellaan suht paljon, tähän hätään en kyllä hintaa muista moiselle operaatiolle..
 
No ei kyllä omaan korvaan kuulosta nuo pyörän laakerien vaihdot mitenkään vikaherkiltä. Jos laakerit pitää vaihtaa 100 tkm jälkeen. Koiranluita taitaa mennä bemareissakin vaihtoon samalla tahdilla. Tietysti tuo automaattilaatikon takkuaminen on aika paha vika, koska tuollainen vika rupeaa risomaan aika nopeasti.

Itsellä ei suurta kokemusta ole noista c5:sista. Kahdella ekalla korimallilla olen ajanut. Jos tunnoton ohjaus, muovinen sisusta ja lulla-jousitus eivät haittaa niin tuollainen auto on varmaan varsin soiva peli.
 
Itse olen kyllä kovasti tykännyt tästä kakkos koppasesta C5:sta. Ainut ärsyttävä piirre on ollut juuri tuo laatikko. Kylmänä menee vikatilaan herkästi mutta ei aina. Lämpimänä toimii sitten niin kuin pitääkin.
 
Itse olen kyllä kovasti tykännyt tästä kakkos koppasesta C5:sta. Ainut ärsyttävä piirre on ollut juuri tuo laatikko. Kylmänä menee vikatilaan herkästi mutta ei aina. Lämpimänä toimii sitten niin kuin pitääkin.

Kuulostaa tosi hyvältä autolta Suomeen. Toimii vain lämpimässä. :jahas:
 
Siis puhuin laatikosta jossa vikaa. Voipi olla että öljyt laatikossa kylmänä nihkeitä, niin venttiilit eivät toimi riittävän rivakasti.
Talvisin muutoin lämpöjen kanssa ei mitään ongelmia. Oli pakkanen mikä tahansa niin aina pörähtää käyntiin varmasti, samoin Xantia.
 
Käsittääkseni nuo laatikko-ongelmat koskevat vain noita pienempitehoisisten moottoreiden kyljessä olleita AL4 laatikoita joihin ei ole vaihdeltu öljyjä. Samanlaisia "öljyä-ei-tarvitse-vaihtaa-ikinä" laatikoita on käytössä aika monella merkillä, kuitenkin öljyt säännöllisesti vaihtamalla ongelmilta pääsääntöisesti välttyy.
Jos on hakusessa iso auto hyvillä varusteilla ja arvostaa mukavaa kyytiä niin ihan hyviä pelejä nämä on. Toivottovasti jatkossakin merkin arvostus pysyy pohjamudissa niin saadaan naurettavan halvalla hyviä käytettyja autoja meille persaukisille.
 
Zone-sarja -42%
Takakynkän laakerointi on ollut mehu-sitikoiden perussynti jo vuosikymmeniä. Ceevitosissa aika arvokaskin remontti, katsastuksessa tutkivat hyvin tarkasti. Osat ja työt maksaa ihan rahaa, joten aivan mitättömästä "ominaisuudesta" ei ole kyse. Mutta jos on tuore leima, niin saahan sillä taas vuoden ajella. Itsellä ollut 2 kertaa BX Gti, ja yksi C5. Koskaan ei erityisiä ongelmia, mutta omaan keskivertoa enemmän harrastuneisuutta..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom