Chrysler Sebring, kokemuksia?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
24.1.2006
Viestejä
765
Onko kellään kyseisestä autosta kokemuksia? Esim tollanen 02 2l autostick. Vaikuttaisi siedettävän hintaiselta ja omaisi ihan hyvät varusteet. Risuja ja ruusuja kiitos!
 
Onko kellään kyseisestä autosta kokemuksia? Esim tollanen 02 2l autostick. Vaikuttaisi siedettävän hintaiselta ja omaisi ihan hyvät varusteet. Risuja ja ruusuja kiitos!

Uudemman Sebringin ostoa harkitsin joku aika sitten mutta päädyin kuitenkin Volvoon. Sebring tuntu ihan hyvälle autolle ajaa maantiellä, hinta halpa ja varusteita ihan kivasti. Miinuksena aika muovinen fiilis sisällä ja jotenkin ns halpis jenkin tyylinen. Koneena 2 litranen on aika mopo tuohon koppaan..

Mutta halvalla kun saa niin kyllä sellainen ihan harkinnan arvoinen auto on..
 
Uuden korimalli on edelliseen nähden suhteellisen ruma. Faijalla oli metallinmusta 03-mallia oleva 2.7 V6. Potkua riitti ja varustelu sekä sisustus oli hintaan nähden vallan mainio. Oli sillä mukava ajella. Silloin se oli sitä paitsi melkoinen katseenkääntäjä, ja onhan se edelleen hieno auto. Kiilamainen ja tasapainoinen.

2.0 on kyllä kieltämättä pieni, mutta peruskäytössä ihan riittävä. Dodge Avengerin 2.4 SXT:stä myös kokemusta, ja sekin oli turhan pieni, huolimatta 170 heppasesta koneesta (tai ainakin mun makuun). Tosin siihenkin tuli vuotta myöhemmin edellä mainitun moottorin perään 2.7 V6, joka oli taas ihan mukava päristin (käytiin vain koeajolla V6:sen kanssa). :D

Off-topic:

Taitaa muuten Sebringiin tässä jossain vaiheessa tulla taas täysin uusi koppa, mikäli huhuihin on uskomista. Kuulemma Chryslerin 200C:stä muokattu. Kuulin vain, joten täyttä varmuutta ei ole.
 
Joutuko faijasi usein korjaamolle viemään kärryään?
 
Ei. Eräs huono puoli mikä muutaman vuoden sisällä sattui, oli etuvalojen muovikuvut. Ne alkoi halkeilla mystisesti, mutta sekin oli joku tehdasvika. Tai sitten siinä oli täysin väärät polttimot. Meinaan molemmista etuvaloista meni samaan aikaan ja tapaan. Tuli jotain hemmetin viiruja niihin. :confused:

Takuuseen meni kuitenkin...

Jarrupalat on jenkkivehkeissä nykyään melkoisen kuluvaa osaa. Sebringissä oli myös takapolttimoissa jotain häikkää, mutta asia korjaantui jälleen takuukorjauksessa. Se oli myyjänkin tiedossa oleva tehdasvika, koska niitä sattui kuulemma monelle.

Mutta kaiken kaikkiaan laadukas peli mun tietämyksen osalta. Ei joutunut pikkuvikojen, saati suurien, takia juoksuttamaan kaiken aikaa varikolle.
 
Hieman aiheen vierestä. Sebringistä ei kokemusta, mutta muista syslereistä kylläkin. Näitä ovat Saratoga (-92), 2 eri korimallin Neonia (-97&01) ja 300M (-99). Saratogan ostin porukoilta ja ensimmäiset isot viat tulivat vastaan vasta 10 vuoden jälkeen (kansiremppa ja joitain pieniä sähkövikoja). Muuten erittäin mukava ajettava tuon aikakauden autoksi.

Neonit taasen olivat suhteellisen paskoja kokemuksia. Muovisia ja jokseenkin halvan oloisia. Halvalla ei saa hyvää. Tiivisteitä ja muita suojakumeja paukkui paskaksi niin talvella kuin kesälläkin. Toisessa oli ongelmia ilmastoinnin kanssa ja molempien (automaatti)vaihdelaatikot pitivät melkoista kolinaa.

Parhaat kokemukset ovat ehdottomasti 300M:stä. Ei oma, mutta useita kilsoja tullut ajettua. Todella mukava ajettava ja potkua löytyy (2.7 l / reippaat 200 hv). Ainoat huomattavat viat ovat olleet sähköpuolella.

Eroa syslereitten välillä siis löytyy. Halvat ovat mielestäni halvan oloisia ja vika-alueet lähinnä mekaanisten ja kuluvien osien puolella. Kalliimmat syslerit taasen laadukkaita ja mukavia ajettavia, mutta vikaherkkiä sähköpuolelta. Huonoimpana ominaisuutena kaikilla syslereillä on ehdottomasti niiden jyrkkä arvonlasku, joka kannattaa huomioida jälleenmyyntiä ajatellen. Samoin autoliikkeiden kiinnostus on varsin tahmeaa.
 
Huonoimpana ominaisuutena kaikilla syslereillä on ehdottomasti niiden jyrkkä arvonlasku, joka kannattaa huomioida jälleenmyyntiä ajatellen. Samoin autoliikkeiden kiinnostus on varsin tahmeaa.
Ei koske kaikkia. Mutta totta on, että muissa kuin Chryslerin omissa jälleenmyyntiliikkeissä tarjoukset ja hyvitykset vaihtojen kohdalla ovat toisinaan naurettavia. Monella autokauppiaalla on pelko, että ne jää heille seisomaan jenkkien vanhan maineen perusteella. Ainakin näin mulle on annettu ymmärtää, ja kokemusta on jälleen vain isäukon kautta.
 
Itelläni on -02 2.0l Autostick Neon, ja viimeisen kahden vuoden aikana ollut jos jotakin ongelmaa. Etupään nivelet paukkuu, kumipuslat oli paskana ja ei mennyt katsastuksesta läpi (tyyppivika) ja vaihteet kolisee (kun vaihtaa neloselta kolmoselle). Vaihdelaatikko rempattu vuosi sitten mutta ei auttanut kolinaan. Tällä hetkellä bensansyötön/tyhjäkäynnin kanssa ongelmia, nykii jos painaa liian voimakaasti kaasua jne. Sebringissä on vissiin sama laatikko ja kone, joten tuommoisia vikoja saattaa ilmetä. Hesarin sivuilta löytyy kattava tyyppivikalista monille automerkeille. Muuten mukava ajaa ja hyvä varustelu. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/wink.gif
 
Neon oli monta vuotta halvin USAssa myyty uusi auto, elikkä siis halvempi kuin edes nuo Korealaisten viritykset. Kun tietää palkkakustannukset US autovalmistajilla, niin ei voi kummoisista palikoista olla koottu hökötys, että hinta on saatu niin alas. Chrysler ei edes lähtenyt brändiä (niinkuin se voisi paljon vielä pudota) pilaamaan ko. mallilla, vaan sitä myytiin pelkästään Dodgena siellä.

Itsellä oli 4 vuotta 1999 300M 3,5l V6 koneella. Ei vikoja eikä niitä ole ko. yksilöön vieläkään tullut. Todella mukava auto ja suht laadukkaan oloinen jenkiksi. Vanhakoppaiset Sebringit olivat tosiaan hyvän näköisiä laitteita, varsinkin avomallina. Koko 2000 luvun auto on koko ajan tullut koko ajan vain rumemman näköiseksi.
 
Mulla oli syslerin sebring 2.0 vuosimallia 2003. Ostin auton uutena ja ajoin 3V/60000km. Ei mitään ongelmia autossa tuona aikana.
 
Onko kokemuksi Sebringin uudemmasta mallista (2007-->)? Tuollainen 2.4l automaatti on harkinnassa. Erityisesti kiinnostasi laatuasiat, ajettavuus ja bensan kulutus.
 
Onkos Sebringissä (ja muissakin chryslereissä) tyyppiominaisuus että ohjaustehostin ujeltaa renkaiden ääriasennoissa? Näin ainakin myyjä väitti kun poistin kiesin viikonloppuna.
 
Onkos Sebringissä (ja muissakin chryslereissä) tyyppiominaisuus että ohjaustehostin ujeltaa renkaiden ääriasennoissa? Näin ainakin myyjä väitti kun poistin kiesin viikonloppuna.
En tiedä onko tyyppiominaisuus, mutta jonkunlaista ääntä isänkin Stratus pitää tuossa tilanteessa.
 
Onkos Sebringissä (ja muissakin chryslereissä) tyyppiominaisuus että ohjaustehostin ujeltaa renkaiden ääriasennoissa? Näin ainakin myyjä väitti kun poistin kiesin viikonloppuna.
Eikös tuota tapahdu vähän jokaisessa autossa? Oon itse ollut siinä käsityksessä, että jos ratti on aivan ääriasennossa, niin ohjaustehostimen pumppu lyö ns. tyhjää eikä tee hyvää millekkään autolle.
 
Back
Ylös Bottom