cheattipäiväkysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
mitä tapahtuu dietillä jos cheattipäivänä syö herkkuja 5000+ kalorin yli? menee itsellä ainakin cheattipäivinä ihan yli toi touhu ja karkkia menee monta pussia ja kolaa 3 litraa sekä energiajuomia :(

Cheattipäivänä ei ole tarkotus että vedetään pelkkää paskaa koneeseen ja eletään niillä yksi päivä, vaan että saa itsehään maltillisesti hemmotella tyyliin karkkipussi, jäätelö jne.

Nykyään monet karkkipussitkin on jo niin järjettömän kokoisia... 300g karrkipusseja näkee lapsien popsivan tuosta vaan ja kyllä vanhempienkin.
Eri touhua kun aikoinaan karkkipäivänä kerran viikossa sai 5mk irtokarkkipussin.
Tosiaan jos tuota cheatti päivää harrastaa niin ei kannata todellakaan änkeä lisäaineita 2kg mahaan.
Itse en ole koskaan edes tälläistä päivää viettänyt koska kuitenkin tulee tuota alkoholiakin sillointällöin otettua tai syötyä ravintolassa joku jättiateria jossa tulee kyllä kyllä kaikkea mahdollista hiilareista, protskuista, rasvoista ja jälkiruuassa sokeristakin lähtien.

imo cheattipäivän pitäis olla sellainen niinkuin normi bulkkipäivä löyhin kriteerein. Eli mikäli et syö normaalina dieetittömänä päivänä jotain älyttömiä kolmea karkkipussia ja kolmea pulloa kokista, niin älä tee niin myöskään cheattipäivänä. Älytöntä mistä tollainen karkinhimo ees tulee. Itellä tekee mieli vaan lähinnä rasvasia ruokia.

^ Kaikilla omat mielitekonsa, mulla dieetillä tulee millon mistäkin mielitekoja yks päivä oli jumalauta kauheat tärinät ja teki mieli maksalaatikkoa vetää sisuksiin kilokaupalla, haha.

Cheattipäivä "oikeaoppisesti" on sitä, että ei poiketa oikeastaan ruoka-aineista mitä syödään yleensäkin dieetillä, vaan esim. annoskokoja suurennetaan yms. Samaa ruokaa mutta enemmän.

Nää on aina kakspiippusia asioita, kaikki tekee miten parhaakseen näkee.

Ja tohon topicin ensimmäisen viestin kysymykseen, etköhän sä itse tiedä sen parhaiten mitä sussa itsessäsi tapahtuu kun vedät 3 karkkipussia ja 3 litraa colaa.

Kyllä mä ajattelin huomenna joku 300-500g vetää karkkia ja illalla saunan päälle pari bissee. Palkitsen itseni siitä, että taas on viikko mennyt hienosti syömällä rahkaa ja raejuustoo ja vihanneksia ja paino pudonnut melkein kilon.

Mutta tosiaan, viimeset 3 viikkoo on mässypäivät ollu lähinnä paskan turpaan imuroimista (ei ihmispaskaa vaan, nuudeleita, vanukasta, karkkia, lihapullia, nakkeja, ranskalaisia, kebabbia jne...). Ei siinä mitään, hyvin on jaksanut olla dieetillä ja painokin pudonnut muutaman kilon, mutta eihän tossa nyt mitään järkeä ole.

mitä tapahtuu dietillä jos cheattipäivänä syö herkkuja 5000+ kalorin yli? menee itsellä ainakin cheattipäivinä ihan yli toi touhu ja karkkia menee monta pussia ja kolaa 3 litraa sekä energiajuomia :(

En tiedä oletko tutustunut utti hietalan treeniblogiin. Sieltä voit katsoa mallia kunnon cheattipäivistä jos löydät. Kaveri on itse joskus sanonut, että niinä päivinä syödään aivan helvetisti jonka jälkeen nukutaan, kun herätään niin taas syödään ja sitten taas nukutaan...

Itellä alko aamu pizzalla. Saanähä mitä sitä keksii viel. Pihvejä ja perunamuussia tulee syötyy ainaki. Kaipa sitä vois parit hamppiksetki vetästä :)

Itellä alko aamu pizzalla. Saanähä mitä sitä keksii viel. Pihvejä ja perunamuussia tulee syötyy ainaki. Kaipa sitä vois parit hamppiksetki vetästä
ja pari lihistä ja olutta

Mulla menee aina ihan yli,,, mutta ei sitä jaksa panikoida yhen päivän takii :D öö tai joskus venähtää kahtee,, riippuen darran asteesta :D alkoholia menee kiitettävästi ja aamu kahvit terästetään heti pullalla ,, siitä eteempäin mussuttaa kaikkea,, :kuola:

Itellä alko aamu pizzalla. Saanähä mitä sitä keksii viel. Pihvejä ja perunamuussia tulee syötyy ainaki. Kaipa sitä vois parit hamppiksetki vetästä :)

Sama täällä. Joku juttu siinä että näin sunnuntaina on aina hirveä pizza-himo!
cheat-päivinä en yleensäkään kyllä oikein vedä mitään karkkeja yms, suolaset ja rasvaset mätöt on niitä koukuttavimpia..

Juustonaksuja ja aurajuusto-kinkku-salami-valkosipuli pizza :kuola:

Cheattipaivana menen samoilla safkoilla ku dieetilla, mut paivaruuan vaihan johonki maistuvaan annokseen, eli aika maltilla omat cheatit meneepi.

Mä syön enemmän perus safkaa ja jäätelöö. Kalorit menee kyllä heittämällä yli. Se vaan tietenkin on miinuspuolena ettei oikeen jaksa tehdä mitään. Tätä en tietenkään toteuta jos on jotain oikeaa tekemistä.

Pidättekö muuten usein cheatti-päivää? Itsellä joka toinen sunnuntai, mutta joskus sitä sortuu "välisunntaina" mässäilemään.
Mulla ei kuitenkaan yleensä ottaen vaikuta dieetiin tuo, paino putoaa sen mitä pitääkin :)

Mä oon alusta asti pitäny joka lauantai, vaikkei kyl varmaan kannattais.

Alussa söin koko päivän pelkkää skeidaa mut nyt on oon koittanu vähä järkevöittää noita mättöjä. Eli oon koittanu siis vetää about terveellisesti muut mätöt ja vetää vaa ylimäärästä hiilaria tyyliin karkin ja nuudeleiden yms muodossa, sillä ei huonojen rasvojen ja suolan yms syöminen oo mättöpäivänäkään kauheen perusteltua imo.

Noin joka toinen lauantai tai perjantai on cheatti-päivä. Aamulla menee aina puuron sijasta leipää ja päivällinen on joku kunnon ateria ravintolassa tai kebaani. Juotua tulee myös, jos vkl on jotain juhlaa, mutta se saattaa venyttää cheatin kaks päiväseks.

Karkkia ei oikein tee edes mieli, vaan rasvaa ja suolaa :D Ehkä suklaapatukka voi tarttua mukaan.

Back
Ylös Bottom