BB PRO Cedric McMillan

Itsekin jo vuosia blaastannut ja kruisannut nykytiedon mukaisesti, eli kuulun siihen samaan idioottilaumaan jotka kuvittelee kestävänsä kaiken. Teen sen toki maltilla vaikka ikää reilusti yli 40, mutta aika on se mikä meidät täällä muutenkin tappaa, ja sama pätee steroideihin ja niiden käyttöaikaan. Itse lopetan (ikävä kyllä) silloin, kun ensimmäisen kerran hertta yskäisee pahemmin. Toivon että siitä toivutaan ja saan elämääni muutakin sisältöä kuin kemikaaleilla kasvatetut lihakset.
Tähän tämmöinen ironinen kommentti.

Itsekin jo vuosia syönyt ja liikkunut huonosti bodypositiivisuuden merkeissä, eli kuulun siihen samaan idioottilaumaan jotka kuvittelee kestävänsä kaiken. Teen sen toki maltilla vaikka ikää reilusti yli 40, mutta aika on se mikä meidät täällä muutenkin tappaa, ja sama pätee paskaan ravintoon ja liikkumattomuuteen. Itse lopetan (ikävä kyllä) silloin, kun ensimmäisen kerran hertta yskäisee pahemmin. Toivon että siitä toivutaan ja saan elämääni muutakin sisältöä kuin pelkkä roskaruoka.

Muistakaa ihmiset aina nähdä muutakin kuin sana "steroidi". Ne on fiksusti käytettynä moninverroin tervellisempää kuin surkeat elintavat ja ylipaino. Mutta koska kukaan ei kadehdi läskejä, niin se on ihan ok kuolla verisuonisairauksiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Itsekin jo vuosia syönyt ja liikkunut huonosti bodypositiivisuuden merkeissä, eli kuulun siihen samaan idioottilaumaan jotka kuvittelee kestävänsä kaiken. Teen sen toki maltilla vaikka ikää reilusti yli 40, mutta aika on se mikä meidät täällä muutenkin tappaa, ja sama pätee paskaan ravintoon ja liikkumattomuuteen. Itse lopetan (ikävä kyllä) silloin, kun ensimmäisen kerran hertta yskäisee pahemmin. Toivon että siitä toivutaan ja saan elämääni muutakin sisältöä kuin pelkkä roskaruoka.

Muistakaa ihmiset aina nähdä muutakin kuin sana "steroidi". Ne on fiksusti käytettynä moninverroin tervellisempää kuin surkeat elintavat ja ylipaino. Mutta koska kukaan ei kadehdi läskejä, niin se on ihan ok kuolla verisuonisairauksiin.
Kyllä me nähdäänkin, mutta valtaväestö ei välttämättä. En minäkään tätä muuten tekisi ellen menisi kieli keskellä suuta ja luottaisi tekemiseeni :giggle: Media ja tietyn tasoiset "asiantuntija" ovat demonisoineet steroidit, punaisen lihan ja polttomoottorikäyttöiset autot aivan alimpaan helvettiin, vaikka jokaista noista voi käyttää fiksusti tai ei fiksusti. Kateus ja se ettei voi hallita toista, ajavat monesti ihmiset ihan uskomattomiin tekoihin ja sanoihin.

Ja sitten se kaikista terveellisin vaihtoehto; elää bodyelämää naturaalina. Syödä terveellisesti ja treenata monipuolisesti ilman kemiaa. Ihmeen moni tätä ei näe vaihtoehtona vaikka ei edes kilpaile.

Usein joo näissä keskusteluissa nähdään ne kaksi janan ääripäätä. Mielummin roinaa ja kuolee siihen kuin on läski alkoholisti narkkari joita ei ikinä mollata ja jotka myös kuolee nuorena😃 Tuohon väliin mahtuisi niin paljon kaikkea muutakin fiksua. Voi syödä terveellisesti, treenata salilla ja käydä jopa tekemässä jotain aerobista herranjumala ja nämä vielä ilman roinaa 😃

Näissä roinaan liittyvissä kuolemantapauksissa yms sivuvaikutuksiin liittyvissä keskusteluissa unohtuu lähes aina joko tahallaan tai tietämättömyyttään se kuinka paljon niillä MÄÄRILLÄ on merkitystä steroidien käyttäjän elinajanodotteeseen ja terveyteen ylipäänsäkin.
Oma lukunsa on toki vielä kokonaiselämäntapojen merkityksen korostuminen roinaajalla, esim runsas aerobinen liikunta, pihdas ruokavalio sekä päihteettömyys kun vaikuttavat kokonaisuuteen vähän vitusti.
Siks ehkä jokasen ainakin rehellisyyteen pyrkivän ihmisen joka kritisoi roinaamista kannattais puheessaan pystyä ymmärtämään esim kilpa ja varsinkin pro-kehonrakennuksessa käytettyjen roinaprotokollien ero niistä ns perus käyttäjistä joita kuolaavat ja kadehtivat saleilla ja joiden nuorena kuolemista pitävät varmana roinan takia. Tuli vaan taas mieleen..

Osaat kai sinä lukea mihin ne liittyy, on tässä ketjussa muutkin kysellyt tilastoja kuin sinä. Tämä on minusta hyvä valaisemaan yleisesti tätä asiaa. Mutta jos tuostakaan tilastosta ei yhtään lamput syty, niin ei oo vissiin tarkoituskaan. Sattumalta vaan menee rokotetut ja kuolleisuus samansuuntaisesti.

Tilastoja pitää tutkia ikäryhmittäin, ei kokonaiskuolleisuus määrää tutkien. Kuolleisuudessa on selkeä nousu ikäryhmässä 18-49v, jota ei pystytä selittämään koronakuolleisuutena, koska koronan kanssa kuolleiden lukumäärät ovat tiedossa.

Esim. Jenkeissä useampikin vakuutusyhtiö on raportoinut tietyn ikäryhmän kuolleisuuden kovasta noususta, näitä on vaikea pois selitetellä, vaikka tietysti kovasti yritetään.

Mita tassa Cedun tapauksessa oltaisiin voitu tehda loppupelissa? Kaveri oli sairaalassa kuolemankielissa kolme paivaa ja sitten aloitti kisaprepin koska ei halunnut menettaa sponsoria. Tuollaiset pidetaan sponsorilta piilossa tulojen menetyksen pelossa. Cedulla tais kuitenkin olla useampi pieni lapsi ja jostain se leipa on hankittava.

Terveystarkastukset kisoissa olisi myos aika huono idea koska enta jos tusinasta jannusta suurin osa ei lapaise testia? Kisasta tulisi aivan pannukakku. Ja toiseksi, jos aletaan esim. mittaamaan kolesterolia sun muita, kisaajat todennakoisesti yrittaisi manipuloida ne ironisesti "terveellisiksi" ylimaaraisilla laakeaineilla. Todella vaikea kysymys miten ammattikehonrakennuksesta saisi vahemman vaarallista. Loppupelissa ihmiset kuitenkin haluaa nahda frikkeja.

Mita tassa Cedun tapauksessa oltaisiin voitu tehda loppupelissa? Kaveri oli sairaalassa kuolemankielissa kolme paivaa ja sitten aloitti kisaprepin koska ei halunnut menettaa sponsoria. Tuollaiset pidetaan sponsorilta piilossa tulojen menetyksen pelossa. Cedulla tais kuitenkin olla useampi pieni lapsi ja jostain se leipa on hankittava.

Terveystarkastukset kisoissa olisi myos aika huono idea koska enta jos tusinasta jannusta suurin osa ei lapaise testia? Kisasta tulisi aivan pannukakku. Ja toiseksi, jos aletaan esim. mittaamaan kolesterolia sun muita, kisaajat todennakoisesti yrittaisi manipuloida ne ironisesti "terveellisiksi" ylimaaraisilla laakeaineilla. Todella vaikea kysymys miten ammattikehonrakennuksesta saisi vahemman vaarallista. Loppupelissa ihmiset kuitenkin haluaa nahda frikkeja.
Paluuta terveempään suuntaan ei taida enää olla juuri tuosta boldatusta syystä. Jos pro-ukot olisivat yhtäkkiä lavalla 10-20kg pienempiä niin luultavasti se ei vetäisi enää samalla tavalla yleisöä. Tavallaan sama juttu, jos maailman parhaat 100m juoksijat alkaisivat vetää sinne reilun 10s pintaan parhaimmillaan.

Eiköhän se suuntaus nimenomaan pro-kehonrakennuksessa ole juuri päinvastoin eli menee yhä enemmän äärimmäisyyksiin ja yhä epäterveellisemmäksi tai siltä se ainakin näyttää tällä hetkellä.

Kuukaus ennen kisoja täydelliset verikokeet niin yksikään ei nouse lavalle 😂

Viisautta jaetaan tosiaan paljon netissä ja pukuhuoneissa, vaan tosiaan tuo kuulun ymmärtäminen ja itselleen uskottelu väärin perustein on varma tie epäonneen. 90-luvulla kun itse tutustuin lääkeaineiden väärinkäytöön, oli tavallisen treenaajan rajut ja tuloksekkaat metodit Susta viikkoon ja siihen kylkeen joko 200mg Decaa tai 20mg Ryssiä. Sitä 8 viikkoa ja huili. Se oli todella kova ja toimiva setti, eikä kukaan ainakaan minulle puhunut että vedetään nonstoppina 5 kertainen määrä kemmikaaleja. Ei se ollut edes vaihtoehto. Kuuri oli kuuri ja sitä seurasi tauko. Ei varmaan mikään terveysvaihtoehto sekään, mutta määrät pysyi maltillisena ja paikkoja ei paskottu jatkuvat etenemisen turvin.

Itsekin jo vuosia blaastannut ja kruisannut nykytiedon mukaisesti, eli kuulun siihen samaan idioottilaumaan jotka kuvittelee kestävänsä kaiken. Teen sen toki maltilla vaikka ikää reilusti yli 40, mutta aika on se mikä meidät täällä muutenkin tappaa, ja sama pätee steroideihin ja niiden käyttöaikaan. Itse lopetan (ikävä kyllä) silloin, kun ensimmäisen kerran hertta yskäisee pahemmin. Toivon että siitä toivutaan ja saan elämääni muutakin sisältöä kuin kemikaaleilla kasvatetut lihakset.

Niin no. Ei kai dropittelua lopettaa tarvitse jos on homman kanssa rehellisesti sinut. Olennaista on oikeastaan se, ottaako riskit tietoisesti ja että onko varautunut riskien realistoitumiseen. Jos molempiin on vastaus jees, niin mikäs siinä. Kerranhan täällä vaan ollaan. Kyllähän kovassa kondiksessa elämä on keskimäärin laadukkaampaa.

Itse olen tässä vanhemmiten ajatellut nämä jutut niin että olen alkanut pyrkiä maksimoimaan enemmänkin elinikää kuin elämänlaatua. Vaarallisten ja epäterveellisten juttujen poisjättämiselläkin on hintansa: arki muuttuu helvetisti tylsemmäksi. Kyllähän siinäkin voidaan kysyä, että onko se sitten sen arvoista?

Niin no. Ei kai dropittelua lopettaa tarvitse jos on homman kanssa rehellisesti sinut. Olennaista on oikeastaan se, ottaako riskit tietoisesti ja että onko varautunut riskien realistoitumiseen. Jos molempiin on vastaus jees, niin mikäs siinä. Kerranhan täällä vaan ollaan. Kyllähän kovassa kondiksessa elämä on keskimäärin laadukkaampaa.

Itse olen tässä vanhemmiten ajatellut nämä jutut niin että olen alkanut pyrkiä maksimoimaan enemmänkin elinikää kuin elämänlaatua. Vaarallisten ja epäterveellisten juttujen poisjättämiselläkin on hintansa: arki muuttuu helvetisti tylsemmäksi. Kyllähän siinäkin voidaan kysyä, että onko se sitten sen arvoista?
Eikö siihen kovaan kondikseen pääse sitten ilman dropittelua? Tietysti jos kova kondis on hirveät lihasmassat niin ehkä silloin ei pääse. Siitä voidaan sitten olla montaa mieltä onko niillä massasta poikkeavilla lihaksilla elämä laadukkaampaa, koska on "kovassa" kondiksessa.

Eikö siihen kovaan kondikseen pääse sitten ilman dropittelua? Tietysti jos kova kondis on hirveät lihasmassat niin ehkä silloin ei pääse. Siitä voidaan sitten olla montaa mieltä onko niillä massasta poikkeavilla lihaksilla elämä laadukkaampaa, koska on "kovassa" kondiksessa.

Ikävä kyllä tässä lajissa se lihasmassan määrä määrittelee ootko kunnossa vai et niin et pääse..

Ikävä kyllä tässä lajissa se lihasmassan määrä määrittelee ootko kunnossa vai et niin et pääse..
Kyllä jos ajattelee vain tätä lajia. Itse tartuin vain tuohon "Kyllähän kovassa kondiksessa elämä on keskimäärin laadukkaampaa". Ja mihin tässä vedetään raja kovan kunnon kanssa? Onko kaikki ilman aineita treenaavat sitten huonossa kunnossa?

Kyllä jos ajattelee vain tätä lajia. Itse tartuin vain tuohon "Kyllähän kovassa kondiksessa elämä on keskimäärin laadukkaampaa". Ja mihin tässä vedetään raja kovan kunnon kanssa? Onko kaikki ilman aineita treenaavat sitten huonossa kunnossa?
Ei ole olemassa mitään rajaa. "Kova kondis" on suhteellinen käsite. On selvää, että pitkään dropittaneelle lääkityksen lopettaminen tarkoittaa merkittävää romahdusta kunnossa ja sitä voi olla hankala kestää henkisesti.

Onhan tuo valtava massa lajissa kovan kunnon määritelmä. Mutta onko siis sitä lajia vaikka ei koskaan ole kilpaillut. Tai on yli 40v ja kilpailut lopetettu. En ole ymmärtänyt miksi niissä tilanteissa halutaan valtavaa massaa ylläpitää. Mitä siitä saa. Eikai kenenkään +40v itsetunto enää ole kiinni siitä että voi dwarffata kanssaihmisiä. Luulisi että sellainen toiminnallinen peruslihaksikas olisi sitten mielekkäämpi. Mutta toki tietty ihmiset kummallisempiakin asioita elämässään haluavat. Varmaan tuossa tottumuskin isossa roolissa. Jos ollut 20vuotta supermasssiivinen, niin kai sitä vaan tulee sitten herkästi jatkettua.

Ikää kun on tullut niin en enää ajattele niin että on oma asiani mitä keholleni teen, jos vain olen sinut asian kanssa. Perheellisenä miehenä on (omasta mielestäni) äärimmäisen edesvastuutonta tietoisesti rapauttaa terveytensä ja jättää omaiset vailla turvaa tulevaisuudesta. Vaikka rojutan, niin ehdottomasti teen sen "terveys edellä" eli toisinsanoen, minimoiden haitat. Itsellenikin tämä on elämäntapa ja se vaikuttaa mielenterveyteeni suurissa määrin. Siksi toivon todella että tiedän mitä teen :unsure:

Viimeksi muokattu:
Ikää kun on tullut niin en enää ajattele niin että on oma asiani mitä keholleni teen, jos vain olen sinut asian kanssa. Perheellisenä miehenä on (omasta mielestäni) äärimmäisen edesvastuutonta tietoisesti rapauttaa terveytensä ja jättää omaiset vailla turvaa tulevaisuudesta. Vaikka rojutan, niin ehdottomasti teen sen "terveys edellä" eli toisinsanoen, minimoiden haitat. Itsellenikin tämä on elämäntapa ja se vaikuttaa mielenterveyteeni suurissa määrin. Siksi toivon todella että tiedän mitä teen :unsure:

Minusta on lapsellista ajatella niin, että omat tekemiset ei muihin vaikuttaisi. Oli se kyseessä rojuttaminen tai ihan sama mikä muu, millä mahdollisesti omaa ikää ja terveyttä lyhentää. Se kaikki vaikuttaa läheisiin, omaan perheeseen, vanhempiin, siskoksiin jnejne. Kyllä ne siellä ajattelee ja joutuvat stressaamaan jos alkaa terveys prakaan, pitäisi kaikkien myös nuorempien kavereiden muistaa ajatella, että harva täällä on yksin. Ja väistämättä ne omat tekemiset vaikuttaa myös muihin kun itseensä, sitten vielä jos on tenavia siunaantunut, niin pitäisi pystyä omaa terveyttä ajattelemaan lasten kautta. Terveys on numero uno!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom