CD-levyjen kopiointisuojaukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Kun olen köyhä opiskelija, niin neuvokaa millä hemmetillä saan ostamani kopiosuojatut CD:t soimaan Windowsin media playerillä?

Tarvitseeko käydä kaupassa vaatimassa rahat takaisin vai mitä? CD - soittimeen ei ole just tällä hetkellä rahaa.

Jos ei liikkeessa mainittu tai levyssä ollut mainintaa että ei toimi PC:llä, ota CloneCD:llä kopio ja vie levy takasin. :evil:

Eikös ainakin jonkun suojauksen mukana tule se oma playeri sille levylle? Joka tapauksessa, toi suojaus on perseestä :curs:

Originally posted by Jortsu
Jos ei liikkeessa mainittu tai levyssä ollut mainintaa että ei toimi PC:llä, ota CloneCD:llä kopio ja vie levy takasin. :evil:

Eikös ainakin jonkun suojauksen mukana tule se oma playeri sille levylle? Joka tapauksessa, toi suojaus on perseestä :curs:

Muistaakseni lordin get heavy levyssä tulee ainakin.

----------------
...

Minkälaatuista se musiikki on tuolla playerilla soitettuna? Mulla on sellainen käsitys että se ei ole lähelläkään CD-tasoa, joten ei hyvä.

Uutisissa näytettiin joskus miten se suojaus puretaan mustalla tussilla, onko joku kokeillu vaikuttaako se tohon wintoosassa soimiseen?

Originally posted by mho
Minkälaatuista se musiikki on tuolla playerilla soitettuna? Mulla on sellainen käsitys että se ei ole lähelläkään CD-tasoa, joten ei hyvä.

Noh, miten sen nyt ottaa... Eipä se ero nyt niin tajuton ole "tietty jos olet hifisti henkilö ym."

--------------
...

Originally posted by metalman
Uutisissa näytettiin joskus miten se suojaus puretaan mustalla tussilla, onko joku kokeillu vaikuttaako se tohon wintoosassa soimiseen?

Ei ole tietoa vaikuttaako siihen, luulisin ainakin. Mutta en kyllä rupea suosittelemaan levyjen tussittelua...

--------
...

Originally posted by gYMIäM
Mutta en kyllä rupea suosittelemaan levyjen tussittelua...

--------
...

Mitenniin? Idea on siis ymmärtääkseni tussittaa aivan levyn ulkoreuna. jos se ei tee mitään niin saahan sen tussin pyyhittyä pois, big deal..

Mitenniin? Idea on siis ymmärtääkseni tussittaa aivan levyn ulkoreuna. jos se ei tee mitään niin saahan sen tussin pyyhittyä pois, big deal..

Niin no... kopiointi suojauksiakin on monenlaisia. Jokainen tekee mitä lystää mutta kun kerta "parempiakin" keinoja on kuin esim tussittaminen niin itse ryhdyn ennemmin niihin. Ja itelläni on levy jossa eräänlainen suojaus keskellä levyä, levy ei ole täynnä joten voi johtua siitäkin.

-----------
...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Mike
Velcran debyytissä on myös tuo homosuojaus, ostin ja vitutti kun en koneelle saanut. Jos tolle suojauslinjalle lähdetään, niin loppuu mun cd-ostokset.

Aivan! Meitä tavallisia pulliaisia kiusataan tollasilla hemmetin suojauksilla, ettei VAAN pääse piraatteja liikenteeseen.

Ammattirikollisethan sitä hommaa pyörittää, ja niitähän ei mitkään suojaukset pidättele.
Ja joissain vanhemmissa cd-soittimissa ei suojatut levyt pyöri.
On tää niin väärin!Eli helvettiin koko suojaus!!! :curs:

Mä haen ainakin biisit netistä ja poltan cd-levylle..

Tuli tossa mieleen että mulla on ainakin noi suojatut levytkin toiminu tietokoneella. Eikä kone ole mikään uusimmasta päästä oleva.

Onkohan tuo suojaus Windows Media Playerissä vai CD-levyssä? Käytän WinAmpia CD-levyn soittamiseen ja ei ole tullut vastaan levyjä, jotka eivät kuulu ollenkaan. No ainakin sinulla on mielestäni täysi oikeus imuttaa samat kappaleet verkosta kun on kerran alkuperäinen. Voit tietysti yrittää tehdä kopiota musiikkilevystäsi jollain ohjelmalla, jos se silloin toimisi. Vaikeaa uskoa, että jos CD-soittimessa levy soi niin miksi se ei soisi tietokoneen CD-asemalla. :confused:

Joissain CD-asemissa tosin on kaiketi jotain uusia suojauksia. Lite-On on yksi CD-asema merkki, joka ei tee tuollaisia "homosuojauksia". :D

Se suojaus on levyssä. Käsittääkseni levyn alussa on jotain roskadataa, johon tietokoneen romppuasema jää jumiin, mutta tavallisten soittimien pitäisi pystyä ohittamaan se. Joku joka on perehtyny tarkemmin tietää varmasti paremmin, mutta pääpointti on se, että levyt ovat periaatteessa tehty tahallaan "viallisiksi", eikä niitä voi käyttää niin kuin pitäisi voida.

Esim yhdessä uudehkossa TM:ssä oli jotain juttua tuosta suojauksesta ja levyjen mukana tulevasta soitto-ohjelmasta.

Originally posted by Energia
Onkohan tuo suojaus Windows Media Playerissä vai CD-levyssä? Käytän WinAmpia CD-levyn soittamiseen ja ei ole tullut vastaan levyjä, jotka eivät kuulu ollenkaan. No ainakin sinulla on mielestäni täysi oikeus imuttaa samat kappaleet verkosta kun on kerran alkuperäinen. Voit tietysti yrittää tehdä kopiota musiikkilevystäsi jollain ohjelmalla, jos se silloin toimisi. Vaikeaa uskoa, että jos CD-soittimessa levy soi niin miksi se ei soisi tietokoneen CD-asemalla. :confused:

Joissain CD-asemissa tosin on kaiketi jotain uusia suojauksia. Lite-On on yksi CD-asema merkki, joka ei tee tuollaisia "homosuojauksia". :D

Joo, kyllä minäkin olen sitä mieltä että on toi media playeri joka kusee... Ite vaihtelen kappaleetkin ja muut toiminnot aseman napeista joten ei tarvitse ohjelmia siihen hommaan. Tunnetusti microsoftin tuotteet kun ovat niin viimeisteltyjä...

------------
...

En tiedä muista CD-asemista, mutta minulla on melkein uusin Lite-On CD-RW ja se yleensä hoksaa etsiä oikean kohdan vaikka alku olisi virheellinen. Yleensä on myös ohjelmia, joiden avulla jotkut CD-asemat saadaan käyttäytymään kuin CD-soitin ja toisto onnistuu. Netin Google-setä kyllä neuvoo, miten uudet musiikkilevysuojaukset ohitetaan. :whip:

Originally posted by Energia

Kyllä se suojaus on siinä levyllä. Kun CD:n laittaa asemaan, niin se koittaa väkisin tunkea koneelle jotain omaa paska-playeria, joka soittaa hemmetin suttusta musiikkia. Windowsin media player on ainakin mulla toiminut ihan mukavasti.

Musiikki on tietääkseni pätkitty jotenkin niin omituisesti, että se ei tietokoneella soi.

Nyt on tullu sellaisia hujuja liikenteeseen, että joku iso levy-yhtiö olisi poistamassa tän suojauksen levyistä lukuisten valitusten takia. Kukapa haluaisi ostaa kalliin levyn, joka ei sit toimi koneella ja kuten joku jo totesi, tätä massiivista kopiointia harrastaa isot liigat esim. rajan takana...mut eikö se oo nykyään rikos tuoda ulkomailta piraattea?

Originally posted by hkaroliina
Nyt on tullu sellaisia hujuja liikenteeseen, että joku iso levy-yhtiö olisi poistamassa tän suojauksen levyistä lukuisten valitusten takia. Kukapa haluaisi ostaa kalliin levyn, joka ei sit toimi koneella ja kuten joku jo totesi, tätä massiivista kopiointia harrastaa isot liigat esim. rajan takana...mut eikö se oo nykyään rikos tuoda ulkomailta piraattea?

Kaikkihan ne kieltää... ;)

----------
...

Se tussaus toimi muistaakseni vain Sonyn levyissä ei muissa. Eli vetää vaa esim. mustalla tussilla poikittain viivan ja sen pitäs olla siinä.:confused: ei voi tietää toimiiko

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom