CD-levyjen kopiointisuojaukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse tuli hommattua yksi levy missä on Cactus Datashield tjsp. suojaus, ja täytyy sanoa että on kyllä aika harvinaisen perseestä. Levyn kannessa lukee että levyä voi soittaa myös tietokoneella mukana tulevalla ohjelmalla. Ensinnäkin kun levyn laittaa asemaan sisään, ohjelma asentuu suoraan mitään kyselemättä koneelle ja avaa soittimen. Tämä "soitin" sitten soittaa levyn loppuun 56kbps-laadulla(!) pakattuja kappaleita, joten eron kyllä huomaa kaikista pahin puurokorvakin. Pakkaan yleensä kaikki levyt kovalevylle mp3-muotoon joten onneksi ainakin EACilla levyn oikeiden audioraitojenkin lukeminen onnistui ihan hyvin, kunhan vain muistaa rajoittaa levyn lukunopeuden 4X:ksi ja valitsee EACin valikosta Read TOC manually sekä Detect gaps. Näin siis Plextorin asemalla, noissakin on kuulemma asemakohtaisia eroja. Tietysti jos omistaa esim. optisella ulostulolla olevan CD-soittimen ja koneesta löytyy vastaava sisääntulo, niin noinhan tuo kovalevylle siirto ja mp3:ksi pakkaus onnistuu kaikkein parhaiten.

Originally posted by Jep
Se tussaus toimi muistaakseni vain Sonyn levyissä ei muissa. Eli vetää vaa esim. mustalla tussilla poikittain viivan ja sen pitäs olla siinä.:confused: ei voi tietää toimiiko

Mäpä tiedän, että toimii. En tosin vetänyt tussilla viivaa, vaan laitoin mustan teipin kulkemaan levyn alapinnassa olevan ylimääräisen dataraidan poikki. Ilman tuota temppua se samainen levy kaatoi koneen parissa minuutissa, mutta silloin oli tosin win me alla. Minä en kyllä ainakaan osta yhtäkään suojattua levyä, koska en voi olla varma, että se kuuluu siellä, missä sen haluan kuuluvan, varsinkin kun usein istun tietokoneen ääressä, niin haluan toki kuunnella musiikkia silläkin.

Veikkaanpa, että riippuu paljon CD-asemasta, toistuuko suojattu CD-levy tai kaataako koneen. Uusimissa asemissa kuten Lite-On CD-RW asemissa kaiketi voi päivittää firmwaren asemasta ja se silloin osaa ohittaa suojauksen oikein, mikäli sitä ei ole jo tehty asemaan. Myös erilaiset ohjelmat tähän tarkoitukseen voisi sopia. Harmi kun ei ole yhtään tuollaista levyä tai siis levyä, joka ei toimi oikein niin voisi syynätä sen tarkemmin.

Sitä en vain ymmärrä, että miten tietokoneen ja CD-soittimen asemassa voisi olla sen verran eroja, että vain toisella levy toistuu oikein. :confused:

Jep

Eikös tuo suojaus eli viallinen raita itse asiassa ole levyn lopussa, siis cd:n ulkokehällä. Suojaus perustuu siihen että PC:n cd asema luulee levyä vialliseksi ja ei suostu soittaan. Tavallisen CD soittimen speksit on sitä luokkaa että se ei pienistä välitä ja soitaa levyä.

Homman voi todella kiertää teippamalla tai tussaamalla, jolloin aseman säde ei pääse lukemaan viallista aluetta ja luulee levyä siltä osin tyhjäksi.

Tämän jälkeen siitä voi myös tehdä normaalisti kopion.

http://keskustelu.afterdawn.com/

Ozwaldille on uusissa levyissä ollut jo pitkään voimassa ostosuojaus: täyshintaista levyä en suostu ostamaan, niin paljon minulla ei tule luultavasti koskaan olemaan. Kirjasto on ollut musiikinhankintapaikkani niin pitkään kun olen polttavan CD:n omistanut. Tuollainen kymmenisen euroa voisi olla sellainen hintataso, johon lompakkoni voisi vielä taipuakin sanomatta ping.

children of bodomin cd:ssä oli kans kopio suoja kun lainasin kaverilta. No laitoin levyn tietokoneeseen ja muutin mp3:siksi ja hyvin kuuluu:D

Mitenkäs toi suojaus oikein pelittää?

Ostin Kamelotin Epica-albumin ja kun koitin ajaa koneelle huomasin että intro-raita ja puolet kakkosraidasta oli muuten ok mutta kummallista tikitystä kuuluu koko ajan.

Nohevana tietokone-experttinä tietenkin ajattelin että mp3 koodaajani oli ryssinyt jotain joten kokeilin uudestaa, samalla lopputuloksella. Hämmästykseni oli suuri kun huomasin että sama tikitys kuuluu myös kun levyä soittaa suoraan tietsikalla. Mutta ääni on täydellinen kun heittää levyn normaalisoittimeen.

Onko siis kyseessä jonkinlainen haista paska-kopiointisuojaus?

Samppo, toi on vissiinki se juttu, kun jotain bugiraitoja työnnetään sinne datan väliin, nii ei teippailut auta, eli haista paska-kopiointisuojaus on aika hyvin sanottu.

T: retro, oon tässä Ison Iin koneella.

Originally posted by Iso-I
Samppo, toi on vissiinki se juttu, kun jotain bugiraitoja työnnetään sinne datan väliin, nii ei teippailut auta, eli haista paska-kopiointisuojaus on aika hyvin sanottu.

T: retro, oon tässä Ison Iin koneella.
Bugiraita?

Eli raita jossa on jotain paskaa joka jumittaa tietsikan jollain tavalla mutta jonka cd-soitin vain tulkitsee hiljaisuutena?

Eikö sen pitäisi sitten näkyä raitana siinä missä biisitkin? Vai onko se jotenkin upotettu samaan raitaan? Hohhoijaa... pää tässä hajoo... :david: levy-yhtiöt!

Bugiraita?

Eli raita jossa on jotain paskaa joka jumittaa tietsikan jollain tavalla mutta jonka cd-soitin vain tulkitsee hiljaisuutena?
Tietokone ei jumitu tuollaisesta. Riippuu toisto-ohjelmasta ja CD-asemasta, miten suojatut levyt soi. Kun kerran CD-soittimessa soi niin vaikea uskoa, että asema vaikuttaa siihen. Ei siis kannata käyttää mitään Micro$oftin virallisen kilttejä toisto-ohjelmia, joihin on laitettu tuollainen jumitus, jos asema ei pysty lukemaan jotain kohtaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom