Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
. suurin piirtein saman luokan kysymyksiä kuin että "paljos penkki"? Ne jotka on enemmän nostelleet, ihmettelee mun surkeita treenirautoja rintalihasten kokoon verrattuna. Toni Kari kertoi viime syystalvena mitanneensa haban kylmilteen, tulos: 45cm. Hulkilta ei saa varmaan mitattua hauista vaikka se olis sikiunessa (sais hulluraivarit varmaan:evil::D). Wileniuksen Peter kertoi että olivat mitanneet Marek Kalmuksen hauiksen punnitustilaisuudessa 49-senttiin. Silti paaljon pienemmät hanskat ja lihasmassat omaava Peter voitti Marekin selvästi. Itse en yksinkertaisesti halua kannustaa tuota ainaista ja idioottimaista penamaksimin ja hauberin ympärysmitan palvontaa kaiken muun kustannuksella. Lisäksi olen havainnut esimerkiksi tuntemieni CBB-kilpailijoiden piirissä, että esimerkiksi ne hanskojen ympärysmitat eivät ole millään logiikalla yhteydessä siihen, miltä kädet lavalla näyttävät. Hyvänä esimerkkinä tuo Teemun mainitsema tapaus, jossa Marek Kalmuksella mitattiin kylmänä kisakunnossa 49-senttinen hanska, ja PALJON pienemmän olkavarren ympärysmitan omistanut Wileniuksen Peter näytti silti paremmalta ja pieksi Kalmuksen PM-kisoissa.Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikea kertoa esim. sitä käsivarren ympärysmittaa? Joo tiedetään ettei sillä ole merkitystä, mutta kai sen voi kertoa jos sitä kysytään?
Hyvänä esimerkkinä tuo Teemun mainitsema tapaus, jossa Marek Kalmuksella mitattiin kylmänä kisakunnossa 49-senttinen hanska, ja PALJON pienemmän olkavarren ympärysmitan omistanut Wileniuksen Peter näytti silti paremmalta ja pieksi Kalmuksen PM-kisoissa.
Tässä kyllä törmätään klassiseen massakäden ongelmaan, eli Marekin hanska näyttäisi Wileniuksen kropassa paljon isommalta:dance:
Mulla ei ole mittaa himassa. jos tielle eksyy niin mittaan hauiksen

Itse en yksinkertaisesti halua kannustaa tuota ainaista ja idioottimaista penamaksimin ja hauberin ympärysmitan palvontaa kaiken muun kustannuksella. Lisäksi olen havainnut esimerkiksi tuntemieni CBB-kilpailijoiden piirissä, että esimerkiksi ne hanskojen ympärysmitat eivät ole millään logiikalla yhteydessä siihen, miltä kädet lavalla näyttävät.
Jos joku lahjoittaa mittanauhan, lupaan mitata hanskan koon. Itseasiassa molemmat. Ja laittaa kuvan kera. Viimeks oon mitannu joskus 21-vuotiaana, aika tasan 40cm. Ehkä nyt jo vähän enempi. Kaikki hyvin, kunhan sladdea ei tarvii mitata:whip:.

Toki Kalmus on Petteriä pidempi, mutta se hanskojen ympärysmittojen ero on jopa pituuteen suhteutettuna melkoinen, ja silti Petterin kädet näyttävät paremmilta. ;)Marek on selkeästi pidempi kuin Wilenius, ainakin kuvan perusteella. Pidempi kaveri tarvitsee oikeasti kunnolla sitä massaa ja kokoa sinne hauikseen, että se näyttää samalta kuin paljon lyhyemmällä. Oikeesti se käsi voi olla todellakin paksu ja ympärys vaikka mitä, mutta sitten se ei kuitenkaan näytä yhtä hyvältä kuin lyhyemmällä. Pitkään varteenhan muutenkin tarvitsee sitä massaa enemmän, että näyttää kovemmalta.
Tarkennatko hieman, mitä viittasit tuolla?Ei se kisapainokaan kerro mitään(niinkuin Hulkki varmasti tietää)

Toki Kalmus on Petteriä pidempi, mutta se hanskojen ympärysmittojen ero on jopa pituuteen suhteutettuna melkoinen, ja silti Petterin kädet näyttävät paremmilta. ;)Tarkennatko hieman, mitä viittasit tuolla?![]()

Niinpä, ja tämä on jotakin sellaista mitä useimmat eivät vain halua käsittää. Ajatus siitä, että kehonrakennusmenestys riippuu ensisijaisesti tekijöistä, joihin ei voi itse erityisemmin vaikuttaa, on useimmille (mukaanlukien allekirjoittaneelle) jotenkin hyvin karu ja lohduton. Tämä ei kuitenkaan poista tuota kylmää tosiasiaa, vaikka sen unohtaminen onkin useimmiten ainoa looginen tapa jatkaa eteenpäin. Kukaan ei voi omalle rakenteelleen tai lihasmallilleen käytännössä mitään, joten jos syntymähetkellä ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri kuin esim. Peter Wileniuksella tai Flex Wheelerilla, on asiaa turha murehtia sillä murehtimalla se lihas ei ainakaan kasva, eikä rakenne tai malli mihinkään parane.Yleensä kaikissa näissä fysiikan arvointilajeissa ruumiinrakenne ja lihasten malli on paljon merkittävämpi tekijä kuin hirmuinen lihaskoko.