Cardiolaite kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Herätelläänpäs ketjua taas.

Ollaan jo päästy siihen asti, että tällainen hankitaan ja sille on paikka. Eli enää pitäisi löytyä se sopiva laite.

http://www.sportia.fi/

Tuolla ois lähtöhinnaltaan vähän reilu 500 euroa maksa Yorkin laite, onko noista mihinkään? Merkistä York siis, on mulle täysin vieras merkki.

http://www.intersport.fi/channels/default/index/NewPage_30/P_49.html

Ja Intersportista löytyi tuollaiset Energetic merkkiset, outoja merkkejä nuokin.¨'

EDIT: Ja Tunturin laitteita löytyy myös Intersportista, ainakin Tunturin omien sivujen mukaan. Siellä ei vain ollut mitään hintatietoja, ilmeisesti aika kalliita ovat.

Yhtä yorkin kuntopyörää olen kokeillut, oli ihan jämäkän oloinen ja vastusta riitti.

http://www.yorkfitness.co.uk/

Tuossapa on niiden kotisivut

"Finally, an interesting fact – There are more weights in the world branded “York” than any other manufacturer!"

Mulla on tuo Energeticin eka kuntopyörä. Sain sen 100 eurolla viime talvena, joten tuo on ylihinnoteltu. Se tietokone meni rikki vuoden sisään ja vasemmasta polkimesta kuuluu kolina. Muuten laite on hidas ja kyllä sillä iha kivasta treenin jälkesen arobisen tekee. Vastus sais olla yläpäässä vielä vahvempi.

Kannttaa pyytää kotiin vaikka viikoksia testiin.

Tuommosen crossarin ku sais kotiin niin aamuaerobiset olisivat nannaa. :kuola:
Pitää kysyä vanhemmilta jos vaikka joululahjaksi saisi..:rolleyes:

Hommasin muutama kuukausi sitten intersportista Tunturin C20 crosstrainerin, hintaa sille jäi 540€ (norm. taisi olla 590€). Jouduin melkein heti vaihdattamaan siihen etutangon joka oli rikki/väljä, mutta muuten olen ollut tyytyväinen. On suht hiljainen, jykevä ja todella mukava liikerata.

Katos kun sattu sopivasti ketju tälle asialle. Onko kukaan kokeillu tämmöstä:
1407S.jpg

Kettler Crossbike -kuntopyörä

Crossbike on vielä enemmän kuin tavallinen kuntopyörä. Siinä polkemista täydentävät rytmikkäät, hiihtoa muistuttavat käsiliikkeet, jotka harjoittavat ylävartaloa. Tällainen, biomekaanisesti täydellinen jalkojen ja käsien koordinoitu liike on ensiluokkaisen kokonaisvaltaista ja turvallista kuntoilua. Se ei myöskään rasita niveliä kuten esimerkiksi juoksu.

Kestävä ja äänetön magneettivastus tekee laitteen käytön hyvin tasaiseksi.

Pulssia mitataan korva-anturilla. Pulssimittarin avulla voit helposti säätää 10-portaisen vastuksen hapenottokyvyn ja sydämen kuormituksen kannalta ihanteelliselle tasolle. Kuntosi noustessa voit sitten lisätä vastusta, jolloin kunnon kehitys jatkuu edelleen.

Harjoittelun suunnittelua auttaa monipuolinen mittari, joka näyttää palautumispulssisi sekä kuntotasosi kuntopisteinä.

Mittari ohjaa myös optimaaliseen harjoitteluun asetetuilla pulssi-, rasvanpoltto- tai kuntoarvoilla. Harjoittelun lopussa kaikki tärkeä arvot näkyvät keskiarvoina.

Hyvä ergonominen muotoilu ja yksilöllisesti säädettävä oikea ajoasento tekevät harjoittelun mukavaksi. Istuimessa on myös etäisyyden säätö.

Varvaslenkkien avulla voit vielä tehostaa polkemisliikettä.

Edessä olevien siirtopyörien varassa laitetta on helppo liikutella.

MITTARI: Aika, harjoitusmatka, kokonaismatka, nopeus, poljinkierrokset, energiankulutus, pulssin mittaus korva-anturilla, pulssin näyttö prosentteina yläarvosta, ylärajan ylityksen näkyvä ja kuuluva hälytin, harjoituksen keskiarvot, palautumispulssin mittaus kuntopistein 1-6, tavoitteiden ohjelmointi.

Mitat: P 95 cm, L 68 cm, K130 cm
Paino 44 kg
Vauhtipyörän paino 6 kg
Eräitä osia asennettava laitettaessa käyttökuntoon
Käyttäjän maksimipaino 130 kg

Korkealuokkainen saksalainen TÜV-testattu kuntolaite. Maahantuojan KOLMEN VUODEN TAKUU.

Lisävaruste: Langattomasti sykkeen mittaava CARDIO-PULSSI -setti

Näyttää hyvältä, kuulostaa hyvältä, mutta tekeekö tuommosella oikeasti mitään? Olisi nastaa jos sais polkiessa kädet mukaan tekemään duunia. Ylläolevasta tekstistä ei oikeastaan tajua, että voiko tuommosella polkea "tavallisesti" eli ilman käsien liikettä ts. saako noita kahvoja lukittua fiksusti...

"Kallis" (~600€) on myös, mutta tavallaan tuossa on kumminkin kaksi laitetta yhdessä.

Ei käytetty spinning-pyörä mitään olisi? Jostain luin että 200-300e saa moisen. Eivät ole yhtä muovirimpan oloisia kuin nuo halpispyörät jne.

Kaikki stepperit mitä oon kokeillu on olleet paskoja. Tämä on siis mun mielipide ja joillakin laitteilla ei ainakaan ole siitä kiinni ettei olisi kallis ja "hyvä". Ei vaan ole mun juttu.

Meillä on nyt ollut käytössä tuolla edellisellä sivulla mainitsemani Anttilan halppis crossari ja hyvin ajaa asiansa. Olen lähes joka päivä jotain ohjelmaa katsoessa tahkonnut sillä 20-45min ja hiki lentää. Nyt olen aamuisin tahkonnut sillä jotain 10min ja sitten tehnyt hiit systeemillä tämän viikon 4*20s vetoja ja edelleen tuntuu hyvältä. Ainut miinus tuossa laittessa on että parikin kertaa on pitänyt muutamaa pulttia kiristää kun löystyyvät.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän tuo pulttien yms. löystyminen ole varsinkin kotilaitteissa suht normaalia, eli en mä ainakaan ton takia tuomitsisi laitetta huonoksi. Pitäs tässä lähipäivinä yrittää ehtiä katsastaan noita tonne urheilukauppohin.

Jep, ruuvilukitetta vaan kehiin, jos tuppaa pultit löystyyn. Tai sit joku lukituslevy siihen kannan alle.

Ja tuolla ei ole mitään tekemistä laitteen laadukkuuden kanssa. Ruuvit vaan nyt löystyy ajan myötä.

Niin enhän mä sitä oikein huonoksi tuominnutkaan vaan totesin....

Mutta jo pelkästään se että tänäkin aamuna tuli tehtyä aerobista niin tuo laitteella pisteet kotia. Oli niin paskamainen aamulla että en olisi mistään hinnasta ulos lähtenyt mutta oli varsin mukava tahkota sillä ja katsella lostia nauhalta.

Uudessa TM:ssä oli pitkä ja hyvä artikkeli kotireeneistä, käsiteltiin myös aerooppisia vehkeitä.

Krossareista todettiin, että laitteen pituus on ratkaisevaa, koska jotta elliptiselle liikeradalle saataisiin jalkojen kannalta luonnollinen liikerata, tarvitaan pituutta ja se maksaa sekä laitteessa, että neliömetreissä. Puhuttiin myös, että huonolaatuisella krossarilla voi saada aikaiseksi kivuliaita nivelkulumia (siis jyystää vaan sitkeesti sillä epäluonnollisella liikeradalla).

Pitää lukea ko artikkeli vielä uudestaan, ihan nopsasti vaan vilkaisin. Hyvä maku siitä jäi, hyvin kirjoitettu ja asiasisältökin vaikutti fiksulta, koska loppupeleissä todettiin hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaiseksi reenivehkeeksi kyykkyhäkki/levytanko/painolevyt setti. :thumbs:

japa sanoi:
Mutta jo pelkästään se että tänäkin aamuna tuli tehtyä aerobista niin tuo laitteella pisteet kotia. Oli niin paskamainen aamulla että en olisi mistään hinnasta ulos lähtenyt mutta oli varsin mukava tahkota sillä ja katsella lostia nauhalta.
Jeps, vaikka oon vetäny -20 pakkasessa ja loskassaki noita aerobisia, niin kyllä tuommonen vehje kotona olis poikaa, siinä säästää (arki)aamuisin aikaakin, kun ei tarvii lähteä mihinkään tai pukea sen kummemmin.

Ja mulla tosiaan tuottaa arkisin vaikeuksia päästä ylös (mun nukkuminen ei aina ole hääviä), niin ehtisi/jaksaisi paremmin vetää aerobiset aamulla muulloinkin kuin vkonloppuisin.

Justiinsa kohta lähdössä ulos auringonpaisteeseen aerobiselle. :)

B.O.S.S. :haart: aurinko :love:

edit:
iivili sanoi:
loppupeleissä todettiin hinta/laatusuhteeltaan ylivoimaiseksi reenivehkeeksi kyykkyhäkki/levytanko/painolevyt setti.
:thumbs: ...ei vaan aamuisin kehtaa kolistella... :D

http://www.tvins.com/m4n?oid=258&_locale=2

Kellään kokemusta tuosta? Tiedän ettei nuo tv-shopin yms. laitteet kovassa kurssissa ole, mutta ei tuo ole pahan hintainenkaan. Ja vaimo haluaa että nuo käsikahvat saa lukittua ja tota lukitusta ei käsittääkseni esim. Tunturin laitteissa ole ollenkaan? Ja onko sitä lukitusta yleensä paljon missään noista vai heiluuko ne sitten vapaana siinä jos niitä ei käytä?

Kuten iivili jo sanoin, niin tuossa laitteessa liike ei ole ellipsiin muotoinen. tuossa se on ympyrä ja se iskee pahasti niveliin. Se on niinkuin juoksis varpailla.

mulla on tuo 600:n euron York 925 Vertical
ei mikään liian hyvä peli mutta kyllä sillä nyt jotain tekee. vastusta pitäisi olla 70 kilon eestä mutta oikea vastus on ehkä noin 65kg

tiedä sit noista pyöristä että onko ne yhtään parempia (tai huonompia) :)

Back
Ylös Bottom