Carbondioxide

Hullupaviaani

Banned
Osaakos joku kertoa mitä tervydellisiä haittoja/hyötyjä on hiilihapolla?

Itselläni ainaki aiheuttaa ilmavaivoja mutta vissi on parempaa kuin hapoton vesi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liikaa juotuna hapolliset juomat syövyttävät hampaita sekä limakalvoja. Se altistaa myös närästykselle ja ilmavaivoille. Itse olen vissyaddikti (1-2 x 1.5 l/päivä), mutta onneksi suu ja hampaat näyttävät kestävän nykykulutuksen.

Liikaa juotuna hapolliset juomat syövyttävät hampaita sekä limakalvoja. Se altistaa myös närästykselle ja ilmavaivoille. Itse olen vissyaddikti (1-2 x 1.5 l/päivä), mutta onneksi suu ja hampaat näyttävät kestävän nykykulutuksen.

Hiilihappo ei ole riittävän tuhtia kamaa, että siitä olisi jotain haittaa hampaille. Tietyissä juomissa oleva fosforihappo on se paha aine. Limakalvotkin kyllä kestää, maha kestää ihan takuulla (lilluuhan mahassa normaalistikkin suolahappoa). Mutta närästystä, sille altiille henkilöille voi kyllä tehdä..

Eipä hiilidioksidilla tai hiilihapolla ole mitään käytännön hyötyä/haittaa. Sitä on normaalistikkin verenkierrossa, itseasiassa eräs tärkeimmistä elimistön puskuriaineista (eli siis ph:ta vakauttavista aineista)..

Hiilihappo ei ole riittävän tuhtia kamaa, että siitä olisi jotain haittaa hampaille.
Ok. Hammaslääkärini vain sanoi viime tarkastuksessa, että runsas hiilihapotetun veden juonti lisää suun happamuutta ja sitä kautta on haitaksi suun limakalvoille ja hampaiden kiilteelle.

Suositut

Back
Ylös Bottom