caombat academy/krav maga

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pasaati
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käykö joku harrastamassa kyseistä lajia CA:lla?

Kertoisitko hieman harjoitusten kulusta?

Alkulämmittelyn keston,mitä siinä tehdään,treeninkeston ja jälkilämmittelyn keston ja mitä siinä tehdään.

Ja hieman millainen meininki muuten on.pärjääkö hieman heikommalla peruskunnolla?

Myönnetään peruskunto ei ole paras mahdollinen.

Itse en harrasta KM:ää enkä tiedä Combat Academyn meiningistä mitään, mutta siitä huolimatta rohkenen rohkaista sinua tiedolla, että kaikkien lajien peruskurssit lähtevät liikkeelle hyvin pehmeällä laskulla eiku nousulla. Sulla ehtii kroppa tottua touhuun pikkuhiljaa ja kuntokin nousee siinä samalla. KM ei ole varmasti missään vaiheessa se fyysisesti / kunnon kannalta raskain laji, eihän se ole sen tarkoituskaan.

Ja missään treeneissä ei ikinä ole häpeä se, että ei jaksa, vaan se, että ei edes yritä.

Että sinne sekaan vaan. Ja jos olet jo itse harrastanut KM:ää jossain muualla, niin ollos huoleti, ei se Combatin touhu siitä mitenkään merkittävästi voi poiketa.

Itselläni ei ole kokemusta juuri CA.lta, mutta meidän harjoitukset koostuvat n.10min alkulämmittelystä venyttelyineen, jonka jälkeen mättöä ja liikkeiden harjoittelua 50min. ja lopetellaan. Laji vaatii jonkinverran kuntoa (alussa n.50 punnerrusta, vatsaa, selkää), nämä ovat alusta alkaen. Treenit alkavat tuntua helpommilta jo parissa viikossa, ei muutakun mukaan vain. Suoraviivainen ja toimiva laji.

Laji ei vaadi kovin kovaa kuntoa varsinkaan aluksi, mutta tasokokeen hyväksytty suorittaminen edellyttää että pystyy tekemään tietyn määrän lihaskuntoliikkeitä, kuten Miglu totesi. Peruskurssi kestää kai pari-kolme kuukautta, joten kyllä siinä ajassa kunto ehtii kohota. Muista, että ei ole minkään voittoa tavoittelevan yrityksen edun mukaista karsia maksavia asiakkaita liian kovalla kädellä.

Olen treenannut KM:aa CAF:ssa, ja ohessa lyhyesti hyviä ja huonoja puolia. Pohjautuu puhtaasti omiin näkemyksiini ja kokemuksiini parin vuoden takaiselta ajalta.
+ treenejä on paljon peruskurssin jälkeen (toista kymmentä viikossa, sekä aamupäivällä että illalla), ja yhdellä lukukausimaksulla saa käydä kaikkien lajien treeneissä, joista on suorittanut peruskurssin CAF:ssa. Lisäksi on kaikille avoimet kuntopiirit, (surkean pienen) kuntosalin käyttöoikeus jne.
+ treenit on jaettu tasoryhmiin
+ osa ohjaajista on todella hyviä & innostavia
- treenien taso vaihtelee huomattavasti; välillä treenit ovat pelkkää kuntopiiriä ilman sen kummempaa tekniikkaharjoittelua, ja aivan liian usein tekniikkapainotteiset treenit olivat sellaisia, että ohjaaja vain sanoi "kerrataan erilaisia kuristuksista vapautumisia; käykää läpi niitä mitä tulee mieleen". Käytännössä tekniikoita opetti oma senhetkinen treenikaveri, eikä treenin vetäjä (=sertifioitu opettaja)
- käytännössä tasoryhmiin jako ei toiminut, vaan vaikka lukujärjestyksessä luki, että tasot 1-2 sali 1 ja tasot 3-6 sali 2, treenit vedettiin koko porukalle yhdessä salissa (tähän on kuulemma tullut muutosta viime aikoina)

Yhteenvetona sanoisin, että jos aiot jatkaa KM:aa peruskurssin jälkeen (ja varsinkin jos jokin muukin CAF:n tarjoamista lajeista kiinnostaa), saat CAF:ssa hyvin vastinetta rahoillesi, koska treenejä on niin paljon. Opetuksen tasoa en voi verrata muihin KM-seuroihin, koska en ole muualla lajia treenannut, mutta käsittääkseni esim. Primefighters Herttoniemessä nauttii suurempaa arvostusta.

Jos olisin itse aloittamassa KM:n enkä olisi vuorotyössä (joka rajoittaa treeneihin osallistumista), saattaisin itse valita Primefightersin.

Kannattaa muistaa myös se et Combatissa harrastetaan tactical krav magaa ja esim Primefightersissa tätä laajemmalti levittäytynyttä Imin krav magaa. (jos sillä on jollekkin mitään väliä)

Päätin aloittaa hieman myöhemmin,muutaman kuukauden päästä.

Ensin vähän salilla kuntopiiriä,fillarointia ja yleistä lihaskuntoa paremmaksi.

CMA olen valinnut siitä syystä,että asun ihan vieressä,eli kynnys lähtemiseen ei ole liian suuri.

Kiitos vastauksista.

pasaati sanoi:
Päätin aloittaa hieman myöhemmin,muutaman kuukauden päästä.

Ensin vähän salilla kuntopiiriä,fillarointia ja yleistä lihaskuntoa paremmaksi.

CMA olen valinnut siitä syystä,että asun ihan vieressä,eli kynnys lähtemiseen ei ole liian suuri.

Kiitos vastauksista.

Ei muutakuin tervetuloa lajin pariin! (parin kk päästä:)

Itse treenasin lajia sekä C.A.:ssa että Tapanilan Erällä ennen siirtymistäni vapaaotteluun. Molemmissa on puolensa, hyvät ja huonot. Erästä jäi kuitenkin kokonaisuutena positiivisempi kuva.

C.A.:
+todella paljon treenejä
+(pienen punttiksen) rajaton käyttö
+sauna
-(silloiset) aika onnettomat tilat, nykyään käsittääkseni tilat ovat suuremmat?
-tiettyjen ohjaajien todella vittumainen asenne ja pätemisen tarve
-välillä treenaaminen tuntui olevan aivan päämäärätöntä
+-hinta (kallis, mutta jos pystyy käymään kaikissa treeneissä maksaa itsensä takaisin)

Tapanilan Erä:
+tilat aivan erinomaiset
+hyvät ohjaajat
+hinta
-treenejä melko vähän viikossa

pasaati sanoi:
...........
Myönnetään peruskunto ei ole paras mahdollinen.

Peruskunto nousee peruskurssilla :arvi: . Olen tavannut useita, jotka viivästyttävät treenaamisen aloittamista kunnon puutteen takia, joka on mielestäni aivan järjetöntä. Treenaamisen alun voi aina mennä oman kunnon mukaan ja näin kun CAF:sta puhutaan niin kunto kohenee hyvin peruskurssilla ja ei siellä verta oksennella (ellei itse itseään ruoski). Myöhemmissäkään treeneissä ei myöskään ole armoton natsimeininki päällä, joten välillä voi ottaa hetken happea jos meinaa kuuppa alkaa himmetä.

Itse treenailin CAF:illa viitisen vuotta, ja voin kyllä suositella kenelle tahansa rotuun, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Mm. viimeisimmän alkeiskurssin tulokkaat jotka näin oli mukana muutama 50+ v. nainen, ja eivät olleet todellakaan missään rantakunnossa. Niitten kanssa sitten sparrattiin naama virneessä.

Sinne vaan (siis alkeiskurssille) oli laji mikä vaan. Siksi sen nimi onkin ALKEISkurssi, ettei siellä tartte muuta kuin rahaa tuoda mukanaan :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom