SUPERCARB 1kg -40%

Canon 450D vai 1000D??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hande
  • Aloitettu Aloitettu
Eli ensimmäistä digijärkkäriä olen hankkimassa ja Canoniin olen nyt syystä tai toisesta päätynyt.

Ongelmana vaan että kumpi?
Canon 450D vai 1000D, 450 on hitusen kalliimpi, enempi pixeleitä, isompi 3" näyttö jne jotain "parempaa".
Kannattaako tuossa noin satanen säästää vai ottaako hieman kalliimpi 450:n ??

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Riippuu varmaan tassusi koosta myös. Itselleni jo tuo 450D on liian pieni (D30/D60/20D/5D tottuneena), ja 1000D on taas "taskukoko" eli vieläkin japanilaisemmille käpälille tehty.

Itse toiminnallisuudesta paha sanoa mitään, mielenkiintoa riitti tasan kädessä pitelyyn.

450D : tosiaan pari megapixeliä lisää, isompi näyttö, rahtusen nopeampi sarjakuvaus ja 2 tarkennuspistettä enemmän

Jos ei koko talous kaadu siihen 100e, niin sijoita tuohon 450D IMO.

Jos ei koko talous kaadu siihen 100e, niin sijoita tuohon 450D IMO.
Entä jos vaihtoehdot olisi vaikka 1000D tuplakitti ja 450D kitti? Kuinka iso ero on runkojen laaduilla?

http://www.capi-online.fi/epages/Capi.axl/?ObjectPath=/Shops/Capi/Products/220014
1000D
* EF-S 18-55mm IS -objektiivi
* EF 75-300mm f/4-5.6 III -objektiivi
* Kaupan päälle varustelaukku
579,00 €

VS.

http://www.setit.fi/product_info.php?products_id=2945
Canon EOS 450D
+ EF-S 18-55mm 3.5–5.6 IS objektiivi
+ 2GT SD

575.00 €

Molempiin kannattanee vielä hommata salama, akkukahva ja vastavalosuoja(?)

Jos tuo 75-300mm f/4-5.6 III on se minkä luulen sen olevan, niin en antaisi sille 20 euroa enempää arvoa moisissa paketeissa. Oikeasti, se oli käsittämättömän surkea lasi.

Jos tuo 75-300mm f/4-5.6 III on se minkä luulen sen olevan, niin en antaisi sille 20 euroa enempää arvoa moisissa paketeissa. Oikeasti, se oli käsittämättömän surkea lasi.
Näin on näppylät. 1000D IS-kit gigantista 399€ ja siihen optiikkaa vaikka käytettynä jos edullisen paketin haluaa. Tuo hintaero vaikka salamassa tai optiikassa on varmasti (minun käytössä) hyödyttävämpi kuin pari megapikkelsiä tai tarkennuspistettä. Toki jos molempiin on varaa, niin siitä sitten 450D ja optiikkaa.

Päädyin siis tuohon gigantin 1000D IS kittiin. Ei kannata ostaa vakaajatonta kittiä.

Hankintalistalla vielä:
- sigma 70-200mm f/2.8
- canon 50mm f/1.8
- tokina 11-16 f/2.8
- metz 58 AF-1

Pikkuhiljaa..

Noniin eilen tuli ostettu meikäläisen ensimmäinen Digi Järjestelmäkamera ja päädyin juurikin tuohon EOS450D. Aikaisempana kamerana ollu Canon G5 jonka vois varmaa luokitella "puolijärkkäriks".

Kuviahan noilla saa joo automaattia asetuksillakin, mutta parempia kuvia ilmeisesti saa kun käsin laitat asetukset juuri sen hetkisen tilanteen mukaan (valo, kohteen liikkuvuus jne) Mutta meikäläisellä ei ole mitään käsitystä, joten löytyskö netistä jotain hyvää perus inffo pläjäystä missä kerrottaisiin noista valotusajoista, sulkimen nopeuksista(?) jotta olis edes vähän helpompi lähteä kokeilemaan edes jonkinlaista hakuammuntaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kirjastossa on ainenkin teoksia digikuvaamisesta jos ei netistä löydy.

Tuli itsekin tilattua 1000D, rajalasta IS-kitti hintaan 399. Tässä kevään aikana tuon kylkeen vielä 55-250 IS, jonka hinta/laatu -suhdetta on kehuttu hillittömästi. Vähän pienen tuntuinen toki tuo 1000D omaan käpälään oli kun testasin, mutta asia korjaantunee akkukahvalla, phottixin tarvikekahvaa näkyis saavan 60€ pintaan ulkomailta tilattuna, pitää laittaa harkintaan kunhan kamera saapuu.

Noniin eilen tuli ostettu meikäläisen ensimmäinen Digi Järjestelmäkamera ja päädyin juurikin tuohon EOS450D. Aikaisempana kamerana ollu Canon G5 jonka vois varmaa luokitella "puolijärkkäriks".

Kuviahan noilla saa joo automaattia asetuksillakin, mutta parempia kuvia ilmeisesti saa kun käsin laitat asetukset juuri sen hetkisen tilanteen mukaan (valo, kohteen liikkuvuus jne) Mutta meikäläisellä ei ole mitään käsitystä, joten löytyskö netistä jotain hyvää perus inffo pläjäystä missä kerrottaisiin noista valotusajoista, sulkimen nopeuksista(?) jotta olis edes vähän helpompi lähteä kokeilemaan edes jonkinlaista hakuammuntaa.

Tämä kannattaa lukea läpi, löytyy paljon hyödyllistä tietoa aloittelijalle http://www.digifaq.info/digifaq/content.html

Mä pistin tämmösen tilaukseen kun tuo hinta ei päätä huimannut. Kyseistä kirjaa en ole päässyt vielä selailemaan, mutta oletan siitä jotain hyötyä olevan.

Kommentoidaanpa itsekkin tähän kun kerran ketjun aloitinkin.

Eli 450D tuli ostettua ja ei kyllä ole päivääkään kaduttanut.. aivan uskomattoman tarkkoja ja selkeitä kuvia perusasetuksilla verrattuna vanhaan ixus60:een, jopa hämärässä kuvat onnistuu ilman salamaa.

(en sitten tiedä onko tuossa vanhassa jotain vikaa kun sillä ei loppuajasta saanut kuin sameita kuvia)

Kävin käpisteleen käsissä kameroita niin kyllä päätin että en tuota 1000D ota vaan pakko saada 450D sen isomman näyttön ja muutenki kalliimman tuntuisuuden takia.

Kommentoidaanpa itsekkin tähän kun kerran ketjun aloitinkin.

Eli 450D tuli ostettua ja ei kyllä ole päivääkään kaduttanut.. aivan uskomattoman tarkkoja ja selkeitä kuvia perusasetuksilla verrattuna vanhaan ixus60:een, jopa hämärässä kuvat onnistuu ilman salamaa.

(en sitten tiedä onko tuossa vanhassa jotain vikaa kun sillä ei loppuajasta saanut kuin sameita kuvia)

Täälläkin viikko takana 450D käyttöä ja enemmän kuin tyytyväinen olen. Kuvat ovat todella tarkkoja ja kamera hyvä ja helppo käyttää, juuri sopivan kokoinen omiin tassuihin. Itellä oli ennen IXUS 75:nen ja kyllä on ero kuvissa.. :rock:

Canon EOS 1000D kit anon EF-S 18?55 mm IS -objektiivi 399e gigantissa. Perskeles ku nyt vaan tuntuu että se 450d pitäs saaha ettei tämä tonninen riitä.

Mitäs tämä kuvainvakain sitten niinku tekee käytännössä? Näissä cannoneissa ei näytä olevan itse rungossa sitä, onko paha puute?

Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS Kit 587.90 € verkkokaupassa tällä hetkellä.
200e kuitenki hintaeroa tuohon tonniseen:curs:. Pärjääkö rungon omalla salamalla vai onko ostettava samantien?

Terveisin ensimmäistä "harjottelu" järkkäriä ostamassa.

Pärjääkö rungon omalla salamalla vai onko ostettava samantien?

Et tarvitse sitä. Siksihän ostat järjestelmäkameran ettei kaikki kuvasi näytä "valkoinen naama keskellä tummaa taustaa sekä kovia varjoja pitkin seiniä" -kuvilta... Lisäsalaman ostat myöhemmin, jos kuvausinnostus jatkuu ja sille tulee oikeasti tarvetta. :)

Back
Ylös Bottom