Business on businesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ostellut lisäravinteeni tuosta lähistöllä olevasta luontaistuotemyymälästä. Pari kaveriani ostavat ravinteensa myös samasta liikkeestä, joten tuomme kyseiseen puljuun mediaanimarkoa enemmän liikevaihtoa.

Kaikki tuotteet ovat hinnoiteltu varsin haastavasti ja kun isomman erän kerralla ostan kyselen aina alennusta. No vakio vastaus on: "Nämä hinnat ovat jo nyt niin alhaalla ettei alennuksia voida antaa".

Eilen menin kreatiiniostoksille ja kilon purnukan hinta oli päätä huimaava. Sanoin, että tästä nyt varmaan voidaan katsoa parempaa hintaa. Myyjä hakkasi aikansa laskinta ja pudotti hintaa 50 senttiä.

Tästä eteenpäin ostan (kuin myös kaverini) kaikki lisäravinteeni toisesta liikkeestä.

Vituttaa vaan tuollainen tyhmyys. Ei ymmärretä kanta-asiakkaiden tuomaa rahavirtaa. Minut olisi saatu pidettyä kanta-asiakkaana edes pienillä alennuksilla ja hyvällä, asiantuntevalla palvelulla. Katettahan lisäravinteissa on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puljusta, josta ostan lisäravinteeni, saan aina alennusta 10-20% vaikka hinnat ovat muutenkin halvat. Viimeksikin 27e ostokset 22euroon. Kerran sain 60euron ostoksista kreatiinipurkin 10eurolla jne. Tuollaisella reilulla kaupanteolla pysyn asiakkaana tuossa puljussa pitkään.

Sama vika, alennusta tulee naapurin InterSportista, vaikka yleensä olen tottunut siihen ettei ns. ketjuliikkeistä saa minkäänlaista alennusta; saatikka lisäravinteissa asiantuntevaa palvelua. No, tässä kyseisessä liikkeessä homma on hyvin hoidossa ja kaveri joka siellä hoitaa nää lisäravinnetilaukset ym. on itekin ottanut joskus kaurapuuronsa isommalla voisilmällä.

Ihmettelin samaa kun olen pari päivää ollut kattelemassa uutta töllöä mun muijalle, ekaks sanottiin jättipörssistä väärä hinta puhelimessa ja lähdin ajamaan joku 50km sinne ja hinta oli joku 250€ enemmän kun mitä väitettiin, sanoin että haluun sen sillä hinnalla tai kuka maksaa mun bensat? No ei sekään käynyt joten sanoin että gigantista 50metrin päässä meen ostaa ton töllön niitten hintaan,vai voitteko antaa samaan hintaan? ei käynyt. eikai kukaan nii tyhmä ole että maksaa töllöst joku 250€ enemmän kun tietää että vierestä saa sen verran halvemmalla.

Yritin tinkiä noin 5eri kaupoista kun gigantti oli sunnuntaina kiinni, missään ei tultu yhtään hinnassa vastaan. Tajuiaisin jos joku joka ei tiedä hinnoista mitään rupee tinkimään eikä ole vertailukohdetta = ei tiedä että muualta saa halvemmalla, mutta kun ite otin kaikki tarjoukset ylös eri kaupoista ja sanoin että enmä teiltä tohon hintaan ostas jos säästän yli 200€ että odotan maanantaihin.

Originally posted by Kynis

Vituttaa vaan tuollainen tyhmyys. Ei ymmärretä kanta-asiakkaiden tuomaa rahavirtaa. Minut olisi saatu pidettyä kanta-asiakkaana edes pienillä alennuksilla ja hyvällä, asiantuntevalla palvelulla. Katettahan lisäravinteissa on.

Entä jos niillä ei yksinkertaisesti ollut varaa laskea niitä tuotteen hintaa? Jos tuotteessa lukee että se maksaa 100 juuroa, niin siiten se maksaa 100 juuroa.
Ja tuo jokaisesta ostoksesta antama alennus on eräänlaista ostajan huijaamista. Sama asia kuin kaikenmaailman plussakortit. Pistetään tuotteille yli-hinnat ja sitten kassalla hymyillään ja annetaan muutaman juuron alennus ja kaikilla on kivaa.

Ja pieni galluppi: Kuka on ostanut lenkkareita jotka eivät olleet alennuksessa? Minä nimittäin en ole.

-Kato, noi pinkit lenkkarit maksaa iha oikeesti niiq 10000 euroa mutta nyt ne maksaa vaan 200 euroa !!!!111 Pakko ostaa!!!11yks1

Jokaisella liikkeellä ei oo varaa pudotella hintoja ihan miten sattuu. persnetolla myynti on tavallaan ihan kiva mainoskikka, mutta pidemmän päälle sillä on ikävänsutjakoita vaikutuksia liiketoiminnalle.

Ainahan kannattaa toki yrittää tinkiä mutta vittu siitä kannata närkästyä jos hinta ei putoo..

Vituttaa aivan suunnattomasti ku pyydät alennusta jostain vähän kalliimmasta tuotteesta ja myyjä sitte tokasee, että okei...katsotaan ja antaa jotain euron alennusta -> mulla ainakin loppuu siihen paikkaan kaupanteko ja kys. liikkeessä asiointi. :curs:

Kukaan aidosti Pohjalainen ei osta mitään jos ei saa tinkiä ja edes vähän alennusta. Kyllä täytyy sanoa, että jonkinlaista liiketoiminta- tai myyntikoulutusta ja asiakaspalvelurealismia saisivat lähes kaikki pääkäupunkiseudun ylimieliset "myyjät" käydä Pohjanmaalla opiskelemassa!

Sori, että provosoiduin. Suosikki aihe mulla siihen:))

Saattaapa myös olla, että kaupan omistaja ei ole antanut myyjälleen valtuuksia mihinkään alennusten antamiseen, jolloin kyseinen myyjä on syytön. Näin ajatuksena.

Originally posted by maxmussel
Saattaapa myös olla, että kaupan omistaja ei ole antanut myyjälleen valtuuksia mihinkään alennusten antamiseen, jolloin kyseinen myyjä on syytön. Näin ajatuksena.

Jep, itse olin töissä eräässä tavaratalossa ja sain juuri tälläiset ohjeet. Helppohan siinä on sitten myyjälle sättiä kuinka ei osata harrastaa liiketoimintaa.

Täytyypä palata tähän threadiin kun kävin tänään täydentämässä lisäravinnevarastojani! Ostin kantapaikastani neljäksi kuukaudeksi mössöt (8.8kg palautusjuomaa, 9.2kg proteiinia, 1kg kreatiinia, 1.25kg maltoa) hintaan 366euroa, tuosta hinnasta sain kuitenkin 96 euroa alennusta ja kaupanpäälle hienon treenipaidan! :kippis1:

Joo se on niin vitun vakio se että nää tuotteet on jo tavallaan alennettu ettei näistä mitään voi puottaa. No yleensä jos tarvin tuotteen, niin ostan sen tuotteen,makso mitä makso. Pitää ihmistenkin se ymmärtää,ettei liikkeet oo mitään sosiaalitoimistoja vaan niiden idea on nimenomaan liikevoitto.Pitää niidenkin palkat,vuokrat,sosiaalimaksut,vakuutukset ym maksaa ja viel pitäs jäädä jotain käteenki. Tokihan se tuo asiakkaalle hyvän mielen ja takeen että toi tulee joskus viel takas, jos alennusta reippaamminkin annetaan.

Kyllä kauppa kuin kauppa pystyy antaa vähintään 5% alennusta tukkuostajalle, riippumatta alasta. Fiksu kauppias näin usein tekeekin, saa sillä tavalla uskollisen asiakkaan itselleen. Kannattaa pitää asiakas tyytyväisenä. Yleisenä nyrkkisääntönä firmojen tuloista 80-90% tulee kanta-asiakkailta.

Itse saan omasta lisäravinnekaupasta aina vähintään 10% pois kokonaislaskusta ja jotain kivaa ekstraa päälle. Ei ole tullut mieleen kauppaa vaihtaa. Kaupalla näyttää muutenkin menevän ihan hyvin, tukkuostajia on ilmeisesti suuri määrä.

Itselläni on asiakaspalvelutyyppisestä työstä n. 4 vuoden kokemus. Satun työskentelemään alalla jolla on perinteet töiden hinnoittelussa sellaiset että tapana oli hieroa työn hinta tapauskohtaisesti ja neuvotteluvaraa aina oli. Tänäpäivänä tietyt asiat on jo valmiiksi hinnoiteltu ja voi että kun se ei sitten meinaa mennä joillekin kalloon.

Tulee poka jota ei ole ikinä edes näkynyt ennen ja aloittaa lauseen näin:" Paljonks mä saan alennusta tällasesta duunista..." Kuule haista iso likainen vittu sanon minä! Ja näitähän katsokaas riittää! Se on niin uskomatonta. Ja sit jos poka sattuu oleen huonolla tuulella ja on tosi vittumainen koko ajan ja siihen päälle vielä kysyy että "laitetaanko sellanen asevelihinta..." Kuule ei todellakaan laiteta, se on tänään meinaan niin täysi hinta kuin olla voi. Minä en itse edes KEHTAISI tehdä näin! Joskus on tilkulla etten nappaa korvasta ja vedä judolyöntiä tai jotain... Se täytyy sanoa että kun tietää mitä se tarkoittaa tehdä sellaista työtä, niin minä itse pyrin tietoisesti AINA olemaan MAHDOLLISIMMAN kohtelias ja asiallinen kun asioin jossain mestassa, oli se mesta sitten mikä tahansa. Siinä vaan ymmärtää mitä sen ihmisen mielessä tapahtuu kun ei olla mukavia asiakkaita.

Vakkaripokat asia erikseen, totta kai. Mutta tollanen haistavitun periaattesta tinkaaminen jostain haistavitun duunista... Menkööt muualle asioimaan ja hoitamaan asiansa jos kerran luulee tietävänsä että hinta ei olisi kohdallaan.

Siksi sanon teille, rakkaat lukijat; ASIOIKAA KOHTELIAASTI JA ASIALLISESTI MISSÄ SITTEN ASIOITTEKIN, SE ON SEN ARVOISTA!!!

Koittakaapa tingata siellä gigantissa, ne nauraaaaa sulle!

Siis faktahan on se, että tuotteen arvo määräytyy vaihdon hetkellä ostajan ja myyjän hyväksymällä suorituksella. Siis myös myyjäpuolella on oikeus päättää millä on valmis tuotteesta luopumaan. Jos gigantti saa telkkarinsa 200e halvemmalla (koko logistiikkaketju huomioiden), voi se todennäköisesti myös myydä sen 200e halvemmalla. Yksinkertaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom