Burnout ja muu hajoaminen töihin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Loiseläjä!
"Kateellisen ja munattoman puhetta", jos sinua ratkaisustasi arvostelee? Vittu sinä olet munaton. Enkä ikinä olisi kateellinen tuollaiselle jampalle. Mistä muuten pitäisi olla kateellinen, ai siitä että saat 1600e/kk rahaa... Uuuuuuuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja turha itkeä että "Loiseläjä", mä sanon että kateellisen ja munattoman puhetta.
Ei pitäisi lähteä mennä trollin provoon, mutta ottamatta millään tavalla kantaa tuon touhusi moraalisiin seikkoihin, niin sehän on vain tosiasian tunnustamista, että jos elää muiden rahoilla, on loiseläjä. Toiset saa rahaa helpommin kuin toiset, mutta toinen asia on se, että kuinka kauan järjestelmä jaksaa kantaa loisijoita. Jos kaikki loisisivat, niin lopputulos olisi se, että kukaan ei enää voisi loisia.

Itse kans soisaali ja hoitoalalla ollut pitkään työssä ja kyllä se työ on joka paikassa samanlaista paskaa. ongelmana on järjestäen se kun johtajat ovat vanhoja elämään kyllästyneitä ämmiä. Vaikka miten yrittäisi epäasiallisuuksiin puuttua niin mikään ei auta. Ihmiset voivat huonosti ja työntekijää pidetään ihan pellenä.

Nyt olen monitoimikeskuskessa työpajan ohjaajana ja kaikki lomat ja vapaat tehdään ilman sijaistusta. Eli tuplatyö ilman mitään lisäkorvausta. Työntekijän arvostus on pelkkä nolla. Itse etsin kuumeisesti uutta työtä ja lähden välittömästi kun sellaisen löydän. Pitkään olen myös saikkuillut eri diagnooseilla alalla ollessani eri duuneissa, mutta kyllä siitäkin stressi tulee kun tarvii käydä vinkumassa lääkäreille oloaan. Ainut diagnoosi tässä on, että on väärällä alalla. Kyllä sellasiakin töitä on jossa on ihan mukava käydä. Itse ainakin meinaan syksyllä aloittaa jonkun aikuiskoulutuksen ja suuntautua uudelle alalle. Toisaalta harmittaa kun tätä alaa opiskellut 5 v.

Muuta kun uutta matoa koukkuun ja vanha duuni unholaan jos jotain elämässään haluaa muutakin kun vitutusta. Sama homma kun parisuhteissa. Jos ei toimi niin ei toimi. Aikansa voi vituttaa ja olla loppu mutta pitkässä juksussa asialle pitää jotain tehdä. Muuten pilaa ainoan elämänsä. Ja ei se kotona makoilukaan pitkään mitään anna. Ihminen kaipaa mielekästä tekemistä ja sellaista duunia mihin on yleensä kiva mennä. Kyllä jokaiselle sellainen jostain löytyy kun jaksaa etsiä.

Otin tuossa +6kk yhtämittaisesti saikkua diipadaapa syillä, ei napannu työnteko......

En kyllä nyt pysty dumaakaan, mutta ihmisellä pitää olla elämässä tavotteita. Itellä on myös ammatillisia tavotteitta, ja en nyt puhu mistään "urasta". Uraihmisiä en ole. Harrastuksissa on kanssa tavotteita, ei mitään suuria.

Kaivoin vanhan aiheeseen liittyvän triidin esiin, koska itselläni on aika pahoja burnoutin oireita ollut jo pidemmän aikaa ja nyt tuntuu jo siltä, etten pysty hoitamaan työtehtäviäni.... kun on ensin vakuutellut olevansa työkelpoinen...

Jos ajattelet itseäsi, niin ei kannata tuosta asiasta ottaa stressiä. Jos et kykene hoitamaan työtehtäviäsi sairastumisen vuoksi, niin työnantaja saa kyllä KELA:lta kompensaatiota. Ajattele vain omaa hyvinvointiasi. Jos jaksaminen tuntuu vaikealta, niin käy pyytämässä lääkäriltä apua.

Et myöskään syyllisty mihinkään rikokseen, vaikka työpaikan terveystarkastuksessa vähän ilmoittaisit olosi paremmaksi, kuin se onkaan. Yleisesti ottaen, kun itse olen varaluottamusmiehen tehtävissä, niin työnantajapuoli käyttäytyy joskus niin "omaa etuaan ajaen", että ei työntekijäpuolen kannata stressata ja tuntea omantunnon tuskia, jos tekee samoin.

Ja tuosta rahan saannista, niin noin se varmaan menee eli olis pitänyt käydä valittamassa jo sen määräaikaisen työsuhteen aikana. Tällöin ois varmaan palkalliselle saikulle päässyt, joskin nimikkeenä olisi ollut masennus tmv. sillä burnouthan ei ole mikään oikea sairaus.

Kannattaa kyllä ottaa työterveyslääkärin kanssa puheeksi tilanne välittömästi. Jos burnout ja masennus iskevät pahasti, ni sitte kuitenki tulet saamaan kenkää firmasta kun homma ei luista. Ei masennuskaan mikään olankohautuksella sivuutettava homma ole, jos se pääsee pureutumaan ni silloin kyllä menee työkyky ja pahimmillaan tilanne voi mennä jopa itsemurhan partaalle kun homma leviää käsiin.

En ole koskaan tajunnut yhtälöä viina + nollaus. Kunnon ryyppäämisen jälkeen ollaan pahemmassa tilanteessa.

Nollaus on lepoa ja unta.

Samaa mieltä. Kaikkein paras on katella telkusta jotain shaibaa, syödä hyvin ja ihan vaan vaikka maata sängyssä koko päivä(ja vähä reenailla jos jaksaa raahautua salille). Mulla on oikeestaan vaan sunnuntaisin töistä vapaata niin vietän sen mielellläni ilman darraa :)

“Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.”

Juurikin nääääääin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom