Bumerangi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WTA
  • Aloitettu Aloitettu

WTA

Banned
Ikä
42
Eli mistä sais pk-seudulta ostettua tuollaisen välineen. Ja onko kellään antaa hyviä heittovinkkejä miten kyseisen välineen sais tulemaan takaisinkin, ettei tarvitsisi etsiä sitä lähi metiköstä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaipa urheiluvälineliikkeistä kannattaa kysellä...

-Jos heittää alakautta, lähtee vahvasti kaartamaan. Ei tule takas.
-Jos heittää yläkautta, -"-, hieman paremmin tulee edes lähelle.

Eihän sitä aluperin takastulevaks meinattu. Metsästysväline se alunperin on ollut.

maxmussel sanoi:
Eihän sitä aluperin takastulevaks meinattu. Metsästysväline se alunperin on ollut.
Kyllä se on ihan alunperinkin tarkoitettu tulemaan takaisin, vaikka onkin ollut metsästysväline. Bumerangihaulikko toimii samalla periaattella.

edit: owned: http://www.bumeran*******.de/story/history.htm

Isi on syöttänyt mulle osittain pajunköyttä. Ihmettelinkin lapsena suuresti, että miten ihmeessä bumerangi voi palata heittäjälleen takaisin, kun sen sakarassa roikkuu 12-kiloinen jättiläispunavompatti. :nolo:

Tomi sanoi:
Bumerangihaulikko toimii samalla periaattella.

Mä olen ajatellut lähettää George W Bushille tekstarin ja ehdottaa uusia venäläisiä Bumerangi-ydinpommeja. Niitä voisi myydä melkein puoli ilmaiseksi

Tomi sanoi:
Kyllä se on ihan alunperinkin tarkoitettu tulemaan takaisin, vaikka onkin ollut metsästysväline. Bumerangihaulikko toimii samalla periaattella.

edit: owned: http://www.bumeran*******.de/story/history.htm

Isi on syöttänyt mulle osittain pajunköyttä. Ihmettelinkin lapsena suuresti, että miten ihmeessä bumerangi voi palata heittäjälleen takaisin, kun sen sakarassa roikkuu 12-kiloinen jättiläispunavompatti. :nolo:

:offtopic: + pilkunnussinta

Bumerangit eivät alunperin olleet "palautuvia" vaan ihan tavallasia heittettäviä metsästys aseita. Jotkut Aboriginaali heimot keksivät että jos bumerangin tekee tietyn muotoiseksi se palaa takaisin jos ei osu maalin mutta tämä keksintö ei levinnyt kaikkiin Aboriginaali heimoihin. IIRC oli myös koristeellisiä bumerangeja.

:ontopic: - pilkunnussinta

Noin 45 asteen kulma ja bumerangi kädessä silleen että se u-muodon "pohja" on sinuun päin ja toinen 'rangin päistä osoittaa alas eli toisin sanoen pidä sitä niinkuin pitäisit pistoolia.

Itte oon ostanu joskus kakarana tualta heurekasta sellasen faneerisen bumerangin, hetken aikaa sillä oli mukava nakella ku tuli vielä takaisinki, kunness osu seinään ja meni rikki... :itku:
Tulihan siitä malli otettua ja ittekki faneerista leikkailtua mutta ei se oma mihkään lentäny. :curs:

abine sanoi:
Itte oon ostanu joskus kakarana tualta heurekasta sellasen faneerisen bumerangin, hetken aikaa sillä oli mukava nakella ku tuli vielä takaisinki, kunness osu seinään ja meni rikki... :itku:
Tulihan siitä malli otettua ja ittekki faneerista leikkailtua mutta ei se oma mihkään lentäny. :curs:

Toi oli koskettavaa... mun ostama muovinen bumerangi jäi seuraavana päivänä puuhun enkä saanu sitä sieltä.. nyyh.. :itku:

Isä toi Australian reissultaan aidon puisen bumerangin, kun olin about 10v.
Onnistuin nakkaamaan sen keittiön ikkunan läpi. Otettiin pojalta bumerangi pois.. :rolleyes:

Mulla on sekä Suomesta ostettu muovinen että tädin Australiasta tuoma puinen bumerangi (jossa on muuten sen aikasen bumeranginheiton Australian mestarin nimmari :hyper: , Oli ihan pakko päästä lesoilemaan). No joo, kuitenki oon huomannu että se puinen lentää paljon paremmin ku muovinen, tiiä sitte onko sillä materiaalilla niin väliä, eiköhan se muotoilu oo tärkein. Tai no puinen on kyllä painavampi, että ehkä se vaikuttaa. Ai niin onhan mulla se kässässä ite tehty puinen yritelmä, mutta saa kyllä olla todella lahjakas jos sen saa takasin tulemaan :( .

hitto, nyt tuli into! ei auta ku käydä ostamassa joku leluboomerangi ja harjottella! :hyper:

Tuosta takaisinpalaamisesta vielä.. Trivial Pursuitissa muistan olleen kymysyksen, jotta mitä eroa on sota- ja metsästysbumerangilla. Vastaus oli, että sotabumerangi ei palaa takaisin. :kuvia:

Eräässä Selviytyjät- jaksossa kilpailuna oli rangin heitto. Hemmetin tarkasti nakkasivat siihen maahan tehtyyn maalitauluun. Hyvin kaarsivat takaisin ja kaikki osasivat nakata aika hyvin.

Heittäminen on ihan helppoa kunnon puisella bumerangilla. Itelläni on tuollainen mainoslahjana joskus saatu vehje, se palaa lähes joka kerta takaisin käsiin.

Kannattaa aloittaa heittämällä 25-30 asteen kulmassa pystysuoraan nähden. Tähtää 10m päähän maahan. Bumerangi nousee sillä matkalla ylös ja kaartaa nätisti heittäjän yläpuolelle. Kopin saa näppärästi kun bumerangi leijaa takaisin tulosuuntaan pään yläpuolella, siitä vaan lyö kädet yhteen sen kohdalla.

Tilaa heitto vaatii jotain 25mx25m.

t. A. Boriginaali

Suositut

Back
Ylös Bottom