Bull’s Bench Bash 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sikäli, kun se sinua kiinnostaa, niin olin siellä lavalla tangon toisessa päässä varmistamassa niitä nostoja. Ja valitettavasti siitäkin huolimatta, että siellä varmistamassa yritettiin olla ihan helvetin tarkkoja ja joka hetki valmiita ottamaan koppi, jos tarvitsee, niin tuokin yksi ikävä pudotus pääsi tapahtumaan. Olin siinäkin nostossa tangon toisessa päässä ja valmiina, mutta se tanko muistaakseni(?) irtosi käsistä ihan ilman varoitusta(tanko ei lähtenyt mielestäni nostolinjalta sivuun tai mitään muutakaan) kesken linjassa laskeneen ja hallinnassa olleen näköisen noston. Kisanostoja varmistettaessa kun on myös se ikävä puoli, että siinä tangossa ei voi olla ihan kiinni käsineen, ettei vahingossa tule keventäneeksi tai häirinneeksi nostoa ja aiheuttaneeksi hylsyä. Tuollaisessa tilanteessa, kun tanko lähtee kokonaan hallinnasta, se muutama senttikin on helposti liikaa väliä tangon ja varmistajan käsien välissä.

Kuten jo sanoin, niin noiden paitanostojen varmistaminen on aika paljon tarkempaa hommaa, kun raakanostojen. Raakanoston pystyy nostaja vielä itse yleensä palauttamaan kontrollissa alas rinnalle, jos se ei nousekaan ylös asti, mutta paitanostoa yleensä ei. Rautaakin on yleensä tangossa enemmän, mikä myös vaikeuttaa varmistajien hommaa.

Ja itse en kyllä huomannut yhtään nostoa, joka olisi keskeytetty tuomarin toimesta sellaisessa vaiheessa, että siitä olisi ollut mahdollista saada hyväksytty nosto, tai yleensäkään rautoja ylös asti.

Kun kerran sellaisia siellä kuitenkin mielestäsi oli, niin anna toki esimerkki ja mieluusti vielä videon kanssa, jos sellaisen nostosta löydät.

En ole missään vaiheessa vissiin sanonut, että varmistajissa oli jotain vikaa..tottakai ne toimivat tuomarin komennossa..enkä ole väheksynyt paita nostajia muutenkaan..(kovia rautoja kun liikuttelevat..) itse en vaan henk.koht arvosta varusteilla tehtyjä suorituksia.. enkä ole väittänyt, että paita nosto olisi jotenkin helpompi, kuin raaka/solttu nosto..olen yksin kertaisesti todennut, että mielestäni tuomari linjassa olisi ollut parannettavaa..en muuta..
Yhtä kaikki..yksi tykkää äitistä, ja toinen tyttärestä.. :kippis1:

..ja esimerkin laitan, jos vain löydän sellaisen pätkän netistä..:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Katselin kanssa kisaa katsomosta...kuvasinkin vähän.
Mielestäni varmistajat toimivat hyvin. Jos painoa on tangossa yli kolmesataa kiloa, niin saa varmistaja olla aika vaffa kaveri...onneksi heitä oli useampia.
Varmistajat kuitenkin olivat mielestäni koko ajan hereillä ja kokeneita kavereita.

Se ranteen särkyminen oli aika hurja nostoyritys...en ole ihan varma mitä noston aikana kävi, mutta katsojatkin säikähtivät tilannetta. Siitä selvittiin kuitenkin vain säikähdyksellä. Tilanne siis näytti hurjalta...en tiedä sitten oliko.

Oletko ikinä itse nostanut paidalla tai kipannut sillä painoja naamaa kohti? Siinä nimittäin ei tarvitse kamalasti liikkua sen tangon naamaa kohti siinä paikallaan jumiessa, kun alkaa jo olla ihan hilkulla, että milloin paita kippaa kädet alta ja tangon naamalle. Eikä tuollaista nostoa enää saa sitäpaitsi millään tehtyä valmiiksi, jos se lähtee pois linjalta. Eli eiköhän noissa ollut kyse ihan nostajien turvallisuudesta eikä tuomarin vittuilusta.

Nimenomaan! Turvallisuus täytyy olla mukana noissa hommissa kans. Mielestäni tuomarilinja oli hyvä. Säännöt oli ja pitääkin olla kaikille samat.

:jahas:
Taidat vissiin olla tavallinen tamppooni, jos et ole ikinä kuullut sotilaspenkki punneruksen sm-kisoista, jotka nostetaan maksimina..ilman PAITAA!! Painu nyt takaisin sinne kiven alle mistä ryömit, ja pysy siellä vielä seuraava ihmisikä, niin alat ehkä sitten jo ymmärtää..

Pelkkä puheukko!!

Ei ole tullu tamppooneja käytettyä, mutta olen kuullut ja jopa nähnyt sotilaspenkkikisoja. Niitähän kisoja onkin järjestetty helvetin monta vuotta:david: toisin ku pro puolen saatikka ipf- puolen penkkikisoja joita on järjestetty "jokunen" vuosi pitempään ku sp-kisoja.
Mutta hyvä että kerroit millä tasolla liikut.
Minä "pelkkä puheukko" pysyn vain nostamassa täällä EM ja MM tasolla joten, ei maksa vaivaa väitellä jonkun piirikunnallaisen tason topin kanssa.
Kiitos ja näkemiin.
Ja anteeksi vain jos sotilaspenkki miehellä tuli paha mieli, se ei ollut missään nimessä tarkoitus. :david:

Ei ole tullu tamppooneja käytettyä, mutta olen kuullut ja jopa nähnyt sotilaspenkkikisoja. Niitähän kisoja onkin järjestetty helvetin monta vuotta:david: toisin ku pro puolen saatikka ipf- puolen penkkikisoja joita on järjestetty "jokunen" vuosi pitempään ku sp-kisoja.
Mutta hyvä että kerroit millä tasolla liikut.
Minä "pelkkä puheukko" pysyn vain nostamassa täällä EM ja MM tasolla joten, ei maksa vaivaa väitellä jonkun piirikunnallaisen tason topin kanssa.
Kiitos ja näkemiin.
Ja anteeksi vain jos sotilaspenkki miehellä tuli paha mieli, se ei ollut missään nimessä tarkoitus. :david:

Nyt ei vissiin PELLE ollut kysymys siitä nostatko mm, tai em tasolla..kiinnostus olkaimiesi paukutteluun on aivan täysi NOLLA!! Kysymyshän oli vain siitä, kun eräät dorkat ei edes tiedä mistä puhuu.. "hihojen nostelu.." Kyllä sitä vois joskus itse kukin ottaa ne rätit pois päältä, ja katsoa sitten missä painoissa ne raudat liikkuvat..ei siinä tietenkään mitään,jos itseään haluaa huiijata!!

Ja mitä mieleeni tulee..on aivan kunnossa tuon sinun säälittävän mukamas vittuilun jälkeen..sulla se taitaa olla pieni ego ongelma olla, tai sitten siellä ulkomailla ei tosiaan menestys päätä huimaa!! :kippis1: :urjo:

Kyllä sitä vois joskus itse kukin ottaa ne rätit pois päältä, ja katsoa sitten missä painoissa ne raudat liikkuvat..ei siinä tietenkään mitään,jos itseään haluaa huiijata!!

Sietäsitte molemmat lopettaa turhan vääntämisen ja vittuilun.

Silti tähän on pakko sanoa että en usko tästä maasta löytyvän yhtään ainoaa vähänkään kovempaa nostajaa joka reenaisi varusteet päällä edes surinta osaa ajasta.... :)

Heikkoja kovia varustenostajia tuskin on olemassakaan.

Sietäsitte molemmat lopettaa turhan vääntämisen ja vittuilun.

Silti tähän on pakko sanoa että en usko tästä maasta löytyvän yhtään ainoaa vähänkään kovempaa nostajaa joka reenaisi varusteet päällä edes surinta osaa ajasta.... :)

Heikkoja kovia varustenostajia tuskin on olemassakaan.

Sopii mulle varsin mainiosti..:kippis1:
Pitää paikkansa tuokin.. Ei sekään nyt varsinaista heikkoutta ole, jos työntää jalat ilmassa, ilman mitään paitaa ja merkistä 240kg!! Kuten J-M Järvi teki Lopella tossa keväällä..:worship: :worship: :rock: :rock: :hyper: :hyper:

Sopii mulle varsin mainiosti..:kippis1:
Pitää paikkansa tuokin.. Ei sekään nyt varsinaista heikkoutta ole, jos työntää jalat ilmassa, ilman mitään paitaa ja merkistä 240kg!! Kuten J-M Järvi teki Lopella tossa keväällä..:worship: :worship: :rock: :rock: :hyper: :hyper:

Ikävä muistuttaa että SAMA mies on nostanut suurimmat raudat Suomessa niin paidalla (370kg) kuin sotilaspenkissäkin (250kg), eli Hämäläisen Mikko.

Tyhjän päiväiset ruikuttajat voivat siitä päätellä mitä ja kenellä sitä paljon mainostettua "oikeaa" voimaa on:whip: :whip: :whip:

Ikävä muistuttaa että SAMA mies on nostanut suurimmat raudat Suomessa niin paidalla (370kg) kuin sotilaspenkissäkin (250kg), eli Hämäläisen Mikko.

Tyhjän päiväiset ruikuttajat voivat siitä päätellä mitä ja kenellä sitä paljon mainostettua "oikeaa" voimaa on:whip: :whip: :whip:

Niin..tieto on se mikä tässä taas ratkisee..saanen muistuttaa SINUA, että Mikko Hämäläinen nosti ME:nsä sarjassa M +140KG tuloksella 250 kg
Kun taas Järvellä kaksi ME:tä.. toinen Lopella sarjasssa M 120-140KG tuloksella 240 kg, ja toinen sarjassa M 100-120KG tuloksella 240,5 kg..
Et siitä sitten vaa!! RUIKUTTAMAAN!!:whip: :whip: :whip: :whip: :whip:

Viimeksi muokattu:
Hamiksen haastattelusta:

3. Voimanostossa kilpaillaan tänä päivänä monessa eri liitossa ja monella eri tavalla, mikä omasta mielestäsi on voimanoston tulevaisuus?

- Liittojen paljous, eri säännöt, kymmenet eri maailmanmestarit ja viimeisimpänä varustetouhu johtaa varmasti RAW voimanoston yleistymiseen. Nyt jo huhutaan, että IPF haluaisi poistaa varusteet junioreilta.

Et kyl se Hamiksin on varustetouhulle kriittinen mut eipa ole vaihtoehtoja viela. Toivotaan etta varustepellilysta paastais pian eroon. Se olis kaikkien nostajien etu.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
TULOKSET: Nosto Oma paino

1. Esa Vinni 290 103,4
2. Janne Pöykiö 250 81,3
3. Lasse Pajunoja 292,5 109,6
4. Vesa Penttinen 275 122,6
5. Janne Heittokangas 275 127,1
6. Juhani Savioja 270 131,5
7. Jari Rosendahl 260 130,7
8. Jani Ihalainen 250 115,8
9. Kim Päivöke 210 84,4

Tässä on ne tulokset mitkä unohtu kaiken muun jupinan varjoon.
Lasselta ja Jannelta kovat nostot.perustan OMAN mielipiteeni siihen että 80-
kympin ukko kun pukkaa 250kg on aikas kova suoritus,ja Lassen penkkitreenit
noin suurinpiirtein jalkaleikkausen toipumisen ja talohässäkän yhteydessä tehtynä ja vielä tais tulla oma kisa ennätys ovat huippu suorituksia! Onneks
olkoon!:worship:
Ei muuta kun kohti Metallin joulu-penkkejä,tiedä vaikka ite vielä innostus..:wanha:

Tää kuulostaa hyvältä! :D

Pidähän pakkis ajantasalla... ;)

Sorry for :offtopic:

Voimanosto pyrkii agressiivisesti olympialaisten naytoslajiksi ja se taas tarkottaa varusteista luopumista. IPF:ssa nyt sitten mietitaan yrittaako sinne olympialaisiin vai eiko. Onhan se riski lupua vermeista kun kaikki sponssitulot tulee varuste firmoilta. Toisaalta ehka riski kannattas ottaa kun toista tilaisuutta ei ihan hetkeen tule :kippis:

Vittu :lol2:

tuleeko pitkä tauko?

:offtopic:

joo no ei siinä ole kuin värttinäluu (radius) poikki ja siinä on titaanilevy nyt - Oli virhe yrittää siellä edes ensiapuun - en suosittele. Taustalla oli patologinen murtuma (nostossa oli treeneihin nähden pienet romut eli painon määrä ei nyt ollut se ratkaiseva tekijä), todennäköisesti syynä viimevuoden (lääkärit olivat tästä aika varmoja) WPC kisojen jälkeinen auto-onnettomuus joka näyttelee nyt suurta osaa kun on selvitetty luuhun syntynyttä vammaa - tämä olisi kuulemma tapahtunut ennemmin tai myöhemmin. Vamma kohta ja yli puolen vuoden kipuilu siinä (pelkkää raw jumppaa, kun ei kärsinyt tuon värttinäluun takia paitaa käyttää) - vaikkakin MRI, Röntgen ja Ultra-ääni näyttivät viimevuonna all-clear tyylisen tuloksen luun suhteen. Nyt on vaan noustava täältä sairasosastolta ja alettava luutumisen edettyä treenaan.. kiitos kaikille pakkislaisille, jotka muistivat kun olin sairaalassa..

Eikä sitten turhaan syytellä mitään varmistajia mistään, joskus on paska päivä ja paikkoja hajoaa, asiat tapahtuu sekunnin murto-osissa, eikä ennakointi ole aina mahdollista. Vammautuminen on aina riski - kuuluu voimailuun niinkun jokaiseen urheilulajiin... voihan se kuviokellujakin vetää vettä henkeen ja hukkua.. Toivon ettei kyynärvarsi-rikkoni vaikuttanut muiden nostamiseen. Tosin tämänkin kisan äijät on sen verran monessa nesteessä keitetty ja nähneet kaikkea, että epäilen ettei keskittyminen pahemmin herpaantunut - ainakin toivon niin.

-H0

ps. Gdane hoidat ittes kuntoon jos vaikka oulussa vedettäs kilpaa viinaa ;)

Voimanosto pyrkii agressiivisesti olympialaisten naytoslajiksi ja se taas tarkottaa varusteista luopumista. IPF:ssa nyt sitten mietitaan yrittaako sinne olympialaisiin vai eiko. Onhan se riski lupua vermeista kun kaikki sponssitulot tulee varuste firmoilta. Toisaalta ehka riski kannattas ottaa kun toista tilaisuutta ei ihan hetkeen tule :kippis:

Uskon ettei olympiaperhe halua toista samantyylistä lajia ko painonnosto jossa kärähtä joka viikko yks joukkueellinen urheilijoita.

Uskon ettei olympiaperhe halua toista samantyylistä lajia ko painonnosto jossa kärähtä joka viikko yks joukkueellinen urheilijoita.

::offtopic::

Voi kuinka ikävä on puhtaita olympialaisia, niinkun Moskova '80 =)
se oli silloin kun sydämmet oli pieniä ja hiittomaajoukkueellakaan ei ollut ekspanderit kuosissa, (olihan ne sentään kesäkisat..) sitä mentiin pervitiinin, isäinmaan ja puhtaamman urheilun puolesta.. Se oli sillon aatteen talossa - leninin olympiastadionilla..

harmony sisterssin sanoin..
"Aatosta jaloa ja alhaista mieltä, tunteiden paloa ja kylmyyttä sieltä - syömmestä PIENESTÄ löytyä voi.."

-H0

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom