Sikäli, kun se sinua kiinnostaa, niin olin siellä lavalla tangon toisessa päässä varmistamassa niitä nostoja. Ja valitettavasti siitäkin huolimatta, että siellä varmistamassa yritettiin olla ihan helvetin tarkkoja ja joka hetki valmiita ottamaan koppi, jos tarvitsee, niin tuokin yksi ikävä pudotus pääsi tapahtumaan. Olin siinäkin nostossa tangon toisessa päässä ja valmiina, mutta se tanko muistaakseni(?) irtosi käsistä ihan ilman varoitusta(tanko ei lähtenyt mielestäni nostolinjalta sivuun tai mitään muutakaan) kesken linjassa laskeneen ja hallinnassa olleen näköisen noston. Kisanostoja varmistettaessa kun on myös se ikävä puoli, että siinä tangossa ei voi olla ihan kiinni käsineen, ettei vahingossa tule keventäneeksi tai häirinneeksi nostoa ja aiheuttaneeksi hylsyä. Tuollaisessa tilanteessa, kun tanko lähtee kokonaan hallinnasta, se muutama senttikin on helposti liikaa väliä tangon ja varmistajan käsien välissä.
Kuten jo sanoin, niin noiden paitanostojen varmistaminen on aika paljon tarkempaa hommaa, kun raakanostojen. Raakanoston pystyy nostaja vielä itse yleensä palauttamaan kontrollissa alas rinnalle, jos se ei nousekaan ylös asti, mutta paitanostoa yleensä ei. Rautaakin on yleensä tangossa enemmän, mikä myös vaikeuttaa varmistajien hommaa.
Ja itse en kyllä huomannut yhtään nostoa, joka olisi keskeytetty tuomarin toimesta sellaisessa vaiheessa, että siitä olisi ollut mahdollista saada hyväksytty nosto, tai yleensäkään rautoja ylös asti.
Kun kerran sellaisia siellä kuitenkin mielestäsi oli, niin anna toki esimerkki ja mieluusti vielä videon kanssa, jos sellaisen nostosta löydät.
En ole missään vaiheessa vissiin sanonut, että varmistajissa oli jotain vikaa..tottakai ne toimivat tuomarin komennossa..enkä ole väheksynyt paita nostajia muutenkaan..(kovia rautoja kun liikuttelevat..) itse en vaan henk.koht arvosta varusteilla tehtyjä suorituksia.. enkä ole väittänyt, että paita nosto olisi jotenkin helpompi, kuin raaka/solttu nosto..olen yksin kertaisesti todennut, että mielestäni tuomari linjassa olisi ollut parannettavaa..en muuta..
Yhtä kaikki..yksi tykkää äitistä, ja toinen tyttärestä.. :kippis1:
..ja esimerkin laitan, jos vain löydän sellaisen pätkän netistä..:D