Bull’s Bench Bash 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllähän tämä 385 kilon nostaja painot aina ylös sai..mutta kaveri ei vaan saanut lukittua käsiään ylhäällä, josta avustaja melkoisesti tuohtui..täysin ilman syytä..

siis murtomäki ei saanu käsiä lukittua ja sen takia hylättiin. sillä on kädet sellaset että ne ei suoristu kokonaan ja se pitää aina näyttää tuomareille jos on siitä johtuvat hylsyt niin ei oo kumma jos avustajakin vähän tuohtuu!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En nyt varsinaista spekulaatiota laita, mikä mielestäni meni nostajilla pieleen..
Lähinnä ihmetytti tuomariston eräänlainen linja nostoissa..esim.pari heppua nosti painot "käyttämällä" tangon rinnassa, eli ei voinut edes puhua "merkki" nostosta..ja silti menivät läpi!! :
ne penkki/ sp maksimi kisat mitä olen itse nähnyt niin tuo on aika yleistä. moni stoppaa tangon tavallaan turhaan koska käytännössä sitä ei edes tarvita. hallittu hyvä nosto ja ei juurikaan pysäytystä rinnalla niin läpi on mennyt. sitten taas nuo jumimiset on katsottu tarkemmin. ainahan nuo vaihtelee kisoista/tuomareista riippuen. se mikä joskus on kummallista on se, että toisille se hallittu nosto ilman soppia ei riitä ja toisille riittää. niitäkin on nähty. onhan tästä stopista joskus muistaakseni gillyannen treenipäivyrissäkin puhuttu.

Mitä Rantasen taustajoukkoja "salakuuntelin", niin Tomi on kai pahassa ylikunnossa. Nukkuu parin tunnin yöunia jne. Kaiken kaikkiaan penkkikisa oli mielestäni pannukakku. No, Saviojan räjähtävät nostot jäivät positiivisesti mieleen kuin myös Pöykiön esitykset.

Rajuja rautoja, mutta väkisin tuli mieleen, että Kirin poika penkkaili aikanaan vastaavilla romuilla... mutta ilman paitaa. ;)

Heh tiesin, että ei siellä vielä 400kg penkkejä oteta. Treeniraudat liikkuu aina omissa maailmoissa ja kisoissa tippuu monta kiloa aina.

Parkkiselta käsi poikki rannesiteen vierestä.

Mitä kisoihin yleensä, niin pannukakuksi meni. Tais olla vähintään 5 ukkoo ilman tulosta. Murtomäki sai kyllä raudat ylös, mutta tuomarit eivät hyväksyneet nostoja, koska toinen käsi ei tullu täysin lukkoon. Janilla on kyllä käsiin lekurin paperit, mutta hylky silti.

Juttelin yhden tuomarin kanssa kisan jälkeen, ja hän totesi, että koska Murtomäki aloitti noston täysin suorilta käsiltä, niin loppulukitus olisi pitänyt kanssa sitten olla samanlainen. Eli ei auttanut itkeä.

Tuomarilinja muuten oli ok, mutta ainakin 1 nosto (en nyt muista kenen) oli tosi hätänen. Sellainen pikanen salinosto ilman mitää merkkiä. Tai merkki tuli, mutta vasta kun tanko oli jo tulossa ylös 10cm rinnasta.

Kisojen lässähtäessä piti keskittyä seuraamaan naisia. Hyvät oli näkymät !:thumbs:

2G

Juttelin yhden tuomarin kanssa kisan jälkeen, ja hän totesi, että koska Murtomäki aloitti noston täysin suorilta käsiltä, niin loppulukitus olisi pitänyt kanssa sitten olla samanlainen. Eli ei auttanut itkeä.
Tässä esimerkki siitä miksi ei kannattaisi TOSI rajusti syyttää ketään tuomaria ratkaisuista ennenkuin ko. tuomarin kanta on selvillä. Tässäkin tapauksessa tämän selityksen jälkeen ymmärrän täysin miksei nostoa hyväksytty, ihan ok.
Tämä siis vain yksi esimerkki, tarkoitan ihan yleisesti.
Ja ennenkuin kukaan alkaa tästä kommentista itkemään, niin tottakai myös mun mielestä tuomareita saa, ja pitääkin, arvostella, mutta ne kovimmat syyttelyt ja nimittelyt olisi siis syytä jättää siihen kunnes tuomarin syyt päätökseen ovat selvillä.

ne penkki/ sp maksimi kisat mitä olen itse nähnyt niin tuo on aika yleistä. moni stoppaa tangon tavallaan turhaan koska käytännössä sitä ei edes tarvita. hallittu hyvä nosto ja ei juurikaan pysäytystä rinnalla niin läpi on mennyt. sitten taas nuo jumimiset on katsottu tarkemmin. ainahan nuo vaihtelee kisoista/tuomareista riippuen. se mikä joskus on kummallista on se, että toisille se hallittu nosto ilman soppia ei riitä ja toisille riittää. niitäkin on nähty. onhan tästä stopista joskus muistaakseni gillyannen treenipäivyrissäkin puhuttu.

Joo..tuokin pitää paikkansa..
Niin surullista kuin se onkin niin penkki/muutenkin voimailu kisoissa, vaikuttaa monesti niin sanottu "pärstä kerroin"/se kuinka paljon sulla on nimeä maassamme.. Onhan tuokin video pätkä esimerkki, jossa Kiri nostaa 302,5 kiloa penkistä paitasillaan..mutta perse nousee!! Nosto joka tapauksessa oli hyväksytty!? En tahdo mitenkään sen enempää dissata Kiriä (jumala!!):hyper: :rock: , kunhan käytin vain esimerkkinä.. Kyllähän näitä riittää..

Tässä esimerkki siitä miksi ei kannattaisi TOSI rajusti syyttää ketään tuomaria ratkaisuista ennenkuin ko. tuomarin kanta on selvillä. Tässäkin tapauksessa tämän selityksen jälkeen ymmärrän täysin miksei nostoa hyväksytty, ihan ok.
Tämä siis vain yksi esimerkki, tarkoitan ihan yleisesti.
Ja ennenkuin kukaan alkaa tästä kommentista itkemään, niin tottakai myös mun mielestä tuomareita saa, ja pitääkin, arvostella, mutta ne kovimmat syyttelyt ja nimittelyt olisi siis syytä jättää siihen kunnes tuomarin syyt päätökseen ovat selvillä.

Itselläni ei ole mitään Murtomäkeä vastaan tietenkään ja oikein mukava heppu kyseessä, mutta ihan oikea päätös muutenkin omasta mielestäni. Onhan näitä muitakin vastaavia, esim Saksan Marcus, Selkäinaho jne.
Säännöt pitää olla kaikille samat. Jos näitä alkaa liikaa menemään läpi, niin pian kyykyt on vain vartti kyykkyjä, kun nostaja näyttää lääkärin todistusta, että ei polvet kestä alemmas mennä tai jonkun selkä ei kestä vedossa ylös asti nostamista. Entä jos on rinta vamma eikä pysty laskemaan alas asti, saako sitä sitten lääkärintodistuksella tehdä "lankku" penkkiä?!

Kun taas parilla kaverilla tuomari komensi varmistajat ottamaan tankoon kiinni, vaikka tanko vain pysähtyi, ja jatkoi hidasta nousuaan, välillä pysähtyen.. Itselläni on sellainen käsitys, että kyllä tanko pysätä saa, kunhan ei laske alaspäin..tietenkin kyseessä kovia rautoja, mutta silleen sen nyt vaan pitäis mennä!! En silti tiedä millainen linja Bullin kisoissa on ennen ollut kyseisten juttujen suhteen :jahas:
Oletko ikinä itse nostanut paidalla tai kipannut sillä painoja naamaa kohti? Siinä nimittäin ei tarvitse kamalasti liikkua sen tangon naamaa kohti siinä paikallaan jumiessa, kun alkaa jo olla ihan hilkulla, että milloin paita kippaa kädet alta ja tangon naamalle. Eikä tuollaista nostoa enää saa sitäpaitsi millään tehtyä valmiiksi, jos se lähtee pois linjalta. Eli eiköhän noissa ollut kyse ihan nostajien turvallisuudesta eikä tuomarin vittuilusta.

Zone-sarja -42%
Oletko ikinä itse nostanut paidalla tai kipannut sillä painoja naamaa kohti? Siinä nimittäin ei tarvitse kamalasti liikkua sen tangon naamaa kohti siinä paikallaan jumiessa, kun alkaa jo olla ihan hilkulla, että milloin paita kippaa kädet alta ja tangon naamalle. Eikä tuollaista nostoa enää saa sitäpaitsi millään tehtyä valmiiksi, jos se lähtee pois linjalta. Eli eiköhän noissa ollut kyse ihan nostajien turvallisuudesta eikä tuomarin vittuilusta.

Jylli puhuu asiaa! Ja tiedoksi muille ihmettelijoille että päätuomarina oli Haaparannan Toni jolla on kansainvälinen tuomarikortti pro-puolella joten jotta sen kortin saa niin pitää tuomita jonniin verran enemmän penkkikisoja kuin tän palstan lukijoista on edes nähny livenä + tietenkin tuomarikoe.
Että se siitä tuomareitten dissaamisesta.

toki arvostella saa mutta olis edes arvostelijoilla perusteita arvosteluille niin asia olis ymmärrettävämpää. mutta ei niin ei :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:thumbs: Joo onhan se asia varmasti noinkin tuon paidan suhteen..itse en moisista tiedä, kun ei ole ikinä ollut päällä, eikä kyllä koskaan tule olemaankaan..niin paljon mä niitä räteillä nostettuja tuloksia ylistän!!:whip:

Olkoon tuomarina vaikka pyhä Pietari, niin olisi silti suotavaa, että säilyttäisi saman linjan, millä on aloitettu kilpailun tuominta..enkä ole suinkaan ainoa, ketä tästä asiasta paikan päällä sanoi..mutta on se hyvä, että täällä toiset tietää, ja on aina oikeassa..

Saipahan omalla mielipiteellä jonkun "hifisteliän" heräämään..
..ja olen minäkin sm-kisoissa ollut nostamassa..että kyllä se linja ihan tiedossa on..:thumbs:

:thumbs: Joo onhan se asia varmasti noinkin tuon paidan suhteen..itse en moisista tiedä, kun ei ole ikinä ollut päällä, eikä kyllä koskaan tule olemaankaan..niin paljon mä niitä räteillä nostettuja tuloksia ylistän!!:whip:

Olkoon tuomarina vaikka pyhä Pietari, niin olisi silti suotavaa, että säilyttäisi saman linjan, millä on aloitettu kilpailun tuominta..enkä ole suinkaan ainoa, ketä tästä asiasta paikan päällä sanoi..mutta on se hyvä, että täällä toiset tietää, ja on aina oikeassa..

..ja olen minäkin sm-kisoissa ollut nostamassa..että kyllä se linja ihan tiedossa on..:thumbs:

Niin että ei ole ollut paitaa päällä mutta silti olet ollu nostamassa sm-kisoissa....Just just.. :thumbs:
Mitkähän nosto sm-kisat olleet kyseessä...lahkeen nostelukisat, käsien nostelukisat vai jopa eukon nosto/ kantokisat. :david: :david:

SM-kisoissa se linja voi olla yhtä paska kun jossain kansallisissa kisoissa. Tänäkin vuonna tehtiin parit penkin SM-tulokset perse aika vitun paljon ilmassa. Ei se linja sielläkään ole aina erityisen tarkka.

Niin että ei ole ollut paitaa päällä mutta silti olet ollu nostamassa sm-kisoissa....Just just.. :thumbs:
Mitkähän nosto sm-kisat olleet kyseessä...lahkeen nostelukisat, käsien nostelukisat vai jopa eukon nosto/ kantokisat. :david: :david:

:jahas:
Taidat vissiin olla tavallinen tamppooni, jos et ole ikinä kuullut sotilaspenkki punneruksen sm-kisoista, jotka nostetaan maksimina..ilman PAITAA!! Painu nyt takaisin sinne kiven alle mistä ryömit, ja pysy siellä vielä seuraava ihmisikä, niin alat ehkä sitten jo ymmärtää..

Pelkkä puheukko!!

Sikäli, kun se sinua kiinnostaa, niin olin siellä lavalla tangon toisessa päässä varmistamassa niitä nostoja. Ja valitettavasti siitäkin huolimatta, että siellä varmistamassa yritettiin olla ihan helvetin tarkkoja ja joka hetki valmiita ottamaan koppi, jos tarvitsee, niin tuokin yksi ikävä pudotus pääsi tapahtumaan. Olin siinäkin nostossa tangon toisessa päässä ja valmiina, mutta se tanko muistaakseni(?) irtosi käsistä ihan ilman varoitusta(tanko ei lähtenyt mielestäni nostolinjalta sivuun tai mitään muutakaan) kesken linjassa laskeneen ja hallinnassa olleen näköisen noston. Kisanostoja varmistettaessa kun on myös se ikävä puoli, että siinä tangossa ei voi olla ihan kiinni käsineen, ettei vahingossa tule keventäneeksi tai häirinneeksi nostoa ja aiheuttaneeksi hylsyä. Tuollaisessa tilanteessa, kun tanko lähtee kokonaan hallinnasta, se muutama senttikin on helposti liikaa väliä tangon ja varmistajan käsien välissä.

Kuten jo sanoin, niin noiden paitanostojen varmistaminen on aika paljon tarkempaa hommaa, kun raakanostojen. Raakanoston pystyy nostaja vielä itse yleensä palauttamaan kontrollissa alas rinnalle, jos se ei nousekaan ylös asti, mutta paitanostoa yleensä ei. Rautaakin on yleensä tangossa enemmän, mikä myös vaikeuttaa varmistajien hommaa.

Ja itse en kyllä huomannut yhtään nostoa, joka olisi keskeytetty tuomarin toimesta sellaisessa vaiheessa, että siitä olisi ollut mahdollista saada hyväksytty nosto, tai yleensäkään rautoja ylös asti.

Kun kerran sellaisia siellä kuitenkin mielestäsi oli, niin anna toki esimerkki ja mieluusti vielä videon kanssa, jos sellaisen nostosta löydät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom