Aloitin salilla käymisen (tavotteena massa) joskus vähän hiihtoloman jälkeen eli maaliskuussa. Samalla rupesin lukemaan Pakkista ja aloin muuttaa ruokailutottumuksiani. Aloin karsia herkkuja (vaikken niitä kyllä alunperinkään kovin paljoa syönyt) ja otin tilalle rahkaa, tonnikalaa jne. Aloin myös
syödä useammin. Painoa oli silloin ~65 kg. Väänsin kesäkuulle asti
semmosella koko kroppa 3 x vko systeemillä.
Kesäkuussa aloitin 3-jakoisen ohjelman, mutta en sillä kerinnyt
pitkään treenata, koska kuun loppupuolella sali meni vuosihuoltoon
kuukaudeks. Laiskana pidin sitten totaalitauon ja ruokailukin lipsui
vähän (En edelleenkään syönyt pahemmin herkkuja, mutta söin epäsäännöllisemmin).
Ennen taukoa painoa oli ~73 kg. Noin kolmessa kuukaudessa painoa oli
siis kertynyt kahdeksisen kiloa. Epäilemättä tästä oli suuri osa läskiä,
koska en harastanut oikeastaan mitään muuta liikuntaa kuin punttailu,
eikä sekään ollut niin säännöllistä kuin toivoisi. Olin vain yksinkertaisesti laiska. Lisäksi en ole ainakaan omasta mielestäni muuttunut sen lihaksikkaammaksi, vaikka vaikea sitä on kyllä sanoa, kun ei ole mitään mihin verrata (kuvia, ympärysmittoja yms.) Myöskään pituuskasvulla ei ole painon nousun kanssa mitään tekemistä, koska en ole kasvanut vuoteen yhtään (176cm on ja pysyy). Murrosiän kasvupyrähdys sattu mulla
siis tavallista aiemmin.
Tauon jälkeen salin vaa'alle astuessani huomasin, että
paino oli pudonnut pari kiloa. Pessimistisesti ajattelin tietenkin sen olleen ne
vähät lihat, mitkä olin mahdollisesti ennen taukoa runkooni saanut kasattua. Nyt pari viikkoa tauon jälkeen olen käynyt muutaman kerran salilla ja yrittänyt alkaa taas syödä paremmin.
Joskus vähän aikaa sitten olin vielä sitä mieltä, että yritän ensin saada
painon 80 kg:oon ja sitten dieetille, mutta nyt on alkanu pyörii mielessä semmonenkin vaihtoehto, että jospa yrittäsin nyt saada rasvat alemmas (Jos vaikka erottus ne vatsat vihdoin ilman optimaalisen valaistuksen ja asennon hakua sekä jännittelyjä) Äitikin on vähän huomautellu, että "Mahas vaan kasvaa ku syöt noin paljon etkä liiku paljon mittää". Eihän tän kokosesta jätkästä kyllä dieetin jälkeen paljoa jäljelle jää vaikka lihaskatoakaan
ei kovin paljoa tulisi, mutta toisaalta jos tästä vielä paljon lihon niin alkaa maha roikkua vyön yli. Ei oo hyvä sekään.
Mitä ootte siis mieltä? Kannattasko mun kasvaa ja
löystyä lisää vai kiristyä ja unohtaa kasvaminen siks aikaa?
PS. Oisko sanoo mitään paikkaa minne voisin uploadata kuvia itestäni teijän kauhisteltavaks,
jos saan kameran lainaan? Vai teenkö käyttäjän jonnekki IRC-galleriaan ja pistän sinne?
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Viesti voi olla vähän sekava ja jaaritteleva, mutta yrittäkää ymmärtää olen jo melkein
syödä useammin. Painoa oli silloin ~65 kg. Väänsin kesäkuulle asti
semmosella koko kroppa 3 x vko systeemillä.
Kesäkuussa aloitin 3-jakoisen ohjelman, mutta en sillä kerinnyt
pitkään treenata, koska kuun loppupuolella sali meni vuosihuoltoon
kuukaudeks. Laiskana pidin sitten totaalitauon ja ruokailukin lipsui
vähän (En edelleenkään syönyt pahemmin herkkuja, mutta söin epäsäännöllisemmin).
Ennen taukoa painoa oli ~73 kg. Noin kolmessa kuukaudessa painoa oli
siis kertynyt kahdeksisen kiloa. Epäilemättä tästä oli suuri osa läskiä,
koska en harastanut oikeastaan mitään muuta liikuntaa kuin punttailu,
eikä sekään ollut niin säännöllistä kuin toivoisi. Olin vain yksinkertaisesti laiska. Lisäksi en ole ainakaan omasta mielestäni muuttunut sen lihaksikkaammaksi, vaikka vaikea sitä on kyllä sanoa, kun ei ole mitään mihin verrata (kuvia, ympärysmittoja yms.) Myöskään pituuskasvulla ei ole painon nousun kanssa mitään tekemistä, koska en ole kasvanut vuoteen yhtään (176cm on ja pysyy). Murrosiän kasvupyrähdys sattu mulla
siis tavallista aiemmin.
Tauon jälkeen salin vaa'alle astuessani huomasin, että
paino oli pudonnut pari kiloa. Pessimistisesti ajattelin tietenkin sen olleen ne
vähät lihat, mitkä olin mahdollisesti ennen taukoa runkooni saanut kasattua. Nyt pari viikkoa tauon jälkeen olen käynyt muutaman kerran salilla ja yrittänyt alkaa taas syödä paremmin.
Joskus vähän aikaa sitten olin vielä sitä mieltä, että yritän ensin saada
painon 80 kg:oon ja sitten dieetille, mutta nyt on alkanu pyörii mielessä semmonenkin vaihtoehto, että jospa yrittäsin nyt saada rasvat alemmas (Jos vaikka erottus ne vatsat vihdoin ilman optimaalisen valaistuksen ja asennon hakua sekä jännittelyjä) Äitikin on vähän huomautellu, että "Mahas vaan kasvaa ku syöt noin paljon etkä liiku paljon mittää". Eihän tän kokosesta jätkästä kyllä dieetin jälkeen paljoa jäljelle jää vaikka lihaskatoakaan
ei kovin paljoa tulisi, mutta toisaalta jos tästä vielä paljon lihon niin alkaa maha roikkua vyön yli. Ei oo hyvä sekään.
Mitä ootte siis mieltä? Kannattasko mun kasvaa ja
löystyä lisää vai kiristyä ja unohtaa kasvaminen siks aikaa?
PS. Oisko sanoo mitään paikkaa minne voisin uploadata kuvia itestäni teijän kauhisteltavaks,
jos saan kameran lainaan? Vai teenkö käyttäjän jonnekki IRC-galleriaan ja pistän sinne?
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Viesti voi olla vähän sekava ja jaaritteleva, mutta yrittäkää ymmärtää olen jo melkein