bulkki vai dieetti?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkäs oon 16v jätkä, oon 185 cm ja painan 78 kiloo, en tiiä mikä ois parempi koska tuntuu siltä että rasvaprossa ois jtn 15-18, jos jännitän vatsalihaksia nii ne näkyy vähäsen, mut muuten musta tuntuu kuitenki et oon tosi laiha koska mun kädet on ihan tikkuja vaa (33 cm):( , vyötärössä on kuiteski vähä rasvaa, mikä ois parempi teijän ammattilaisten mielestä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkä takia vaihtoehtoina pitää olla dietti tai bulkki? Jos kropassa ei toivottu määrä rasvaa niin mikä ihmeen järki sitä bulkkaamista on edes miettiä? Ja jos lihaksia haluu muutenkin kuin paksun rasvakerroksen alle ei se bulkkaaminen ainakaan edistä tavoitetta. Kevyillä plussakaloreilla eteenpäin kuten Levizii kommentoi. Seuraa sitten kehitystä ja säätää jatkossa sen mukaan.

Minkä takia vaihtoehtoina pitää olla dietti tai bulkki? Jos kropassa ei toivottu määrä rasvaa niin mikä ihmeen järki sitä bulkkaamista on edes miettiä? Ja jos lihaksia haluu muutenkin kuin paksun rasvakerroksen alle ei se bulkkaaminen ainakaan edistä tavoitetta. Kevyillä plussakaloreilla eteenpäin kuten Levizii kommentoi. Seuraa sitten kehitystä ja säätää jatkossa sen mukaan.

Eiköhän bulkkaamiseksi voida luokitella kaikki ruokavaliot joissa kalorit on vähänkään plussalla niin 10 + kcal per päivä kuin myös 2000 + kcal per päivä.
Ei ainakaan tietääkseni kukaan ole tarkkaan määritellyt miten korkeat kalorien on oltava että sitä voidaan virallisesti kutsua bulkkaamiseksi. Tuskin puntti-pena ja vilski_bodari96 kaan tarkoittaneet mitään hirmuisia plussa kaloreita kun puhuivat bulkista.

Jos olet vielä aloittelija (aloitusviestistä päätellen olet), voit kehittää lihasmassaa ja polttaa rasvaa samaan aikaan. Syöt vain ylläpitokaloreilla/pienillä miinuksilla, lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Bulkkausta/dieettiä kannattaa miettiä vasta myöhemmässä vaiheessa harrastusta.

Jos olet vielä aloittelija (aloitusviestistä päätellen olet), voit kehittää lihasmassaa ja polttaa rasvaa samaan aikaan. Syöt vain ylläpitokaloreilla/pienillä miinuksilla, lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Bulkkausta/dieettiä kannattaa miettiä vasta myöhemmässä vaiheessa harrastusta.

Monessa paikassa nousee esiin tämä aloittelija. Mihin väliin viiva pitäisi vetää, jolloin aloittelijan säännöt eivät enää välttämättä päde aktiivisen harjoittelun lomassa.. 6kk, 1 vuosi? Mainitsemallasi tavalla menty nyt noin 1,5 kuukautta ja rasva katoaa, vyötärön ympärys pienenee hulppeaa vauhtia mutta paino pysynyt samassa. Mielestäni aika optimaalista.

Tai sitten voi ottaa pienet plus kalorit ja painon noustessa saattaa vaikka rasvaprosentti tippua jos lihasta tulee enemmän suhteessa rasvan kertymiseen. Tämäkin aloittelijalla mahdollista. Ylläpito kalorit ovat mielstäni pitkälti ajan haaskausta ja yleensä aina kannattaa olla joko miinuksilla tai plussilla kehon rasvojen vähentämisen/lihaskasvun kannalta silloin kun kehitystä haetaan.

Eiköhän bulkkaamiseksi voida luokitella kaikki ruokavaliot joissa kalorit on vähänkään plussalla niin 10 + kcal per päivä kuin myös 2000 + kcal per päivä.
Ei ainakaan tietääkseni kukaan ole tarkkaan määritellyt miten korkeat kalorien on oltava että sitä voidaan virallisesti kutsua bulkkaamiseksi. Tuskin puntti-pena ja vilski_bodari96 kaan tarkoittaneet mitään hirmuisia plussa kaloreita kun puhuivat bulkista.

Ai nykyään jo 10kcal/vrk yli kulutuksen on "bulkkaamista" :D:D:D

Ei tuolle termille toki ole sitä virallista (Nykysuomen sanakirjan mukaista) määritelmää... Ihan turha kuitenkin puhua bulkkauksesta jos ollaan muutama sata kaloria yli vuorokauden kulutuksen (tosta naurettavasta 10:stä puhumattakaan). Lihastohtori määritteli termin hyvin: "Bulkkaus on bodarislangia ja tarkoittaa kehon massan (lihaksen ja läskin) lisäämistä ylensyönnin avulla."

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai nykyään jo 10kcal/vrk yli kulutuksen on "bulkkaamista" :D:D:D

Ei tuolle termille toki ole sitä virallista (Nykysuomen sanakirjan mukaista) määritelmää... Ihan turha kuitenkin puhua bulkkauksesta jos ollaan muutama sata kaloria yli vuorokauden kulutuksen (tosta naurettavasta 10:stä puhumattakaan). Lihastohtori määritteli termin hyvin: "Bulkkaus on bodarislangia ja tarkoittaa kehon massan (lihaksen ja läskin) lisäämistä ylensyönnin avulla."

Tuo sana on tullut usein vastaan kun on puhuttu esim 100-250 plus Kcal. Monet sanovat jo tuotakin bulkiksi tai maltilliseksi bulkiksi. Voisi minun puolestani kieltää koko sanan lailla aiheuttaa vaan monille turhia sekaannuksia. Parempi puhua vain joko plus tai miinus kaloreista.

Kiitos

eli semmone +200 cal yli kulutuksen ois hyvä?, tarkotin siis tosiaan että tekisin maltillista bulkkia, eli ei mitään sikabulkkii missä syyään mitä tahansa milloin tahansa ja jtn +1000 cal yli kulutuksen.

eli semmone +200 cal yli kulutuksen ois hyvä?, tarkotin siis tosiaan että tekisin maltillista bulkkia, eli ei mitään sikabulkkii missä syyään mitä tahansa milloin tahansa ja jtn +1000 cal yli kulutuksen.

Tuollaiset plus 200 kalorit voisi olla ihan hyvät sinun tapauksessasi.

Lainaan nyt aloittajan ketjua, sillä hän näytti saavan jo vastauksenkin.. Pidin lyhyemmän dieetin ja sain pudotettua vyötärönympärystä 89cm->83cm painon pysyessä samana, ja aloitin plussakalorit liian jyrkästi, joten olen taas samoissa rasvoissa kuin viimeksikin :face:. Ilman paitaa ei kehtaa enää esiintyä, sillä kaikki rasva on kerääntynyt makkaroiksi vatsalle. Nykyiset mitat ovat 183/83.

body-fat-percentage-men.jpg

Tuon kuvan perusteella rasvat olisivat noin 20% tienoilla. Olisiko fiksuinta jatkaa pienillä plussilla keräten lihasmassaa vai ensin tiputtaa rasvat sellaisiksi, ettei tulisi itseinhoa vastaan?

Lainaan nyt aloittajan ketjua, sillä hän näytti saavan jo vastauksenkin.. Pidin lyhyemmän dieetin ja sain pudotettua vyötärönympärystä 89cm->83cm painon pysyessä samana, ja aloitin plussakalorit liian jyrkästi, joten olen taas samoissa rasvoissa kuin viimeksikin :face:. Ilman paitaa ei kehtaa enää esiintyä, sillä kaikki rasva on kerääntynyt makkaroiksi vatsalle. Nykyiset mitat ovat 183/83.

body-fat-percentage-men.jpg

Tuon kuvan perusteella rasvat olisivat noin 20% tienoilla. Olisiko fiksuinta jatkaa pienillä plussilla keräten lihasmassaa vai ensin tiputtaa rasvat sellaisiksi, ettei tulisi itseinhoa vastaan?
Mä tiputtaisin sinuna kerta nyt selvästi jo asia sinua painaa saati sitten muutaman kilon päästä.
Paremi aloittaa puhtaalta pöydältä sitten asiat maltillisemmin.

Zone-sarja -42%
Ite oon 16v ja olen nyt tammikuun lopusta pudottanut painoa 87->79. Rasvat olisi tarkoitus saada 15-10%, nytten n.20%. Kuinka nopeasti tuosta kannattaisi sitten alkaa jonkun näköiselle pluskalori kaudelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom