bulkki pelottaa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prof
  • Aloitettu Aloitettu
sanoinkin että tuolla mitä laitoin nostan sitä painoa sinne 80 tienoille.
Ja kyllä minä olen laskenut että minun täytyy syödä se 4000kcal että paino pysyy samassa. Minulla ei ole ongelmaa läskin painonnousun kanssa vaan painonlaskun kanssa, jos se teitä vituttaa niin anteeksi.

Aineenvaihduntaan voi vaikuttaa niin moni asia ja minulla on tämä asia ollut jo niin kauan että ei tarvitse minulle sanoa miten MINUN asiani menevät.

Syön tasaisesti pitkin päivää, syön paskaruokaa, saan syödä ihan mitä vain, milloin vain ja en liho, vaan joudun itseani suurella vaivalla lihottamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no eihän tosta erkkikään voi laskea kokonais kaloreita, ei sitten millään. ja olen aivan varma jos syöt tarkasti eli oikeasti tolla kehonpainolla joka ikinen päivä 4000kcal, niin aivan varmasti paino nousee, minkä jo myönsitkin vihdoin.

Kyllä tuosta voi jo jotain laskea, en jaksanut heittää tarkkoja juttuja vaan heitin vain hieman kuvaa antavaa tietoa tuohon ja tuosta kyllä jo näkee, että kalorit menevät yli 4000..

Mikset neutris valita siitä kun sanoin että alle 3500kcal syönnillä painoni laskee?

Kyllä taidan itse tietää hieman paremmin kuin sinä miten kehoni toimii.

edit. Mutta olkoot, kai te tiedätte paremmin mitä minä syön, miten minä syön etc.

No elä nyt ala hernehtimään kun saat ihan asiallisia neuvoja.
Kirjaa seuraavat vaikkapa kaksi viikkoa kaikki syömisesi ylös. Lasket kalorilaskurilla päivän kalorit, proteiinit, hiilarit ja rasvat. Laske vielä kahden viikon kalori keskiarvo. Näin saadaan ne oikeat määrät tietoon. Jos vielä se 4000kcal tulee päivässä eikä tee painolle kummosia niin ok, sovitaan että olet suorasuoli. :)

No elä nyt ala hernehtimään kun saat ihan asiallisia neuvoja.
Kirjaa seuraavat vaikkapa kaksi viikkoa kaikki syömisesi ylös. Lasket kalorilaskurilla päivän kalorit, proteiinit, hiilarit ja rasvat. Laske vielä kahden viikon kalori keskiarvo. Näin saadaan ne oikeat määrät tietoon. Jos vielä se 4000kcal tulee päivässä eikä tee painolle kummosia niin ok, sovitaan että olet suorasuoli. :)

olen tehnyt, monta kertaa, ja tullut siihen tulokseen, että...
minulla on normaalia korkeampi aineenvaihdunta ja siihen vaikuttaa paikoittainen masennus ja stressi, Kohta neutris tulee sanomaan että "ei 17 vuotiaalla voi näitä olla"

Viime kerralla kun nostin painoa, jouduin syömään 2kk joka päivä tuolla tavalla mitä laitoin aiemmin, että painoni nousi 6 kiloa.

No, jos asia kerta näin on niin sitten vaan mätät sitä ruokaa naamariin sen 4000kcal päivässä. Jollain mass blastilla tms. se tulee olemaan varmasti vähän helpompaa jos ei meinaa kiinteä ruoka upota.

Viime kerralla kun nostin painoa, jouduin syömään 2kk joka päivä tuolla tavalla mitä laitoin aiemmin, että painoni nousi 6 kiloa.
Lol, tajuatko edes kuinka helvetin paljon 6 kiloa 2 kuukaudessa oikein on? 6 kiloa vuodessa on useille sellainen tahti, että siinäkin tulee mukana ylimääräistä, ja 6 kg / 2 kk tarkoittaisi 36 kiloa vuodessa.

Jos nätisti yrittää syödä niin aika paljon saa kyllä ahtaa ruokaa mahaan. Itselläni loppu dieetti 11vko sitten ja nyt on paino noussut 1,5-2kg sen jälkeen (94,4 -> ~96kg). Hiljaa hyvä tulee.

Lol, tajuatko edes kuinka helvetin paljon 6 kiloa 2 kuukaudessa oikein on? 6 kiloa vuodessa on useille sellainen tahti, että siinäkin tulee mukana ylimääräistä, ja 6 kg / 2 kk tarkoittaisi 36 kiloa vuodessa.

en oo missää vaihees puhunu LOL, että 6 kiloo tulis lihaksena.. vaan oon nyt mielestäni liian kireässä kunnossa ja 5-6 kilon rasvojen ja nesteen nostolla mun oma treeni menee paremmin niinkuin jo sanoin. Kun sen painon saan takaisin 80 pintaan, en enää pyri sitä nostamaan vaan ylläpidän siinä painoa ja sitä mukaa kun lihas kasvaa rasva lähtee pikkuhiljaa pois tieltä jne.

Ja painon pudotus ei ole minulle siis mikään ongelma koska se tippuu itsekseen jos olen "huolimaton"..

Peeveli sanoi:
vaan ylläpidän siinä painoa ja sitä mukaa kun lihas kasvaa rasva lähtee pikkuhiljaa pois tieltä jne.
Mies on hyvä ja selittää miten tuo käytänössä tehdään, niin olen heti in. Käytännössä mahdotonta, koska jos et ole kovin uusi aloittelija on tuollainen toimin pide juuri mahdotonta. Kasvataaksesi lihaa, tarvitset kaloreita ja syödä yli kulutuksen --> paino nousee.

Mies on hyvä ja selittää miten tuo käytänössä tehdään, niin olen heti in. Käytännössä mahdotonta, koska jos et ole kovin uusi aloittelija on tuollainen toimin pide juuri mahdotonta. Kasvataaksesi lihaa, tarvitset kaloreita ja syödä yli kulutuksen --> paino nousee.

Vois selittää vaikka sillä tavalla, että kalorit ei ole plussalla, vaan ihan tasapainossa. Jos ne ylimääräiset kalorit käytetään lihaksen kasvattamiseen, ei kai siitäkin vielä yli jää :D Ja jos taas lihasta tulee hemmetisti ja rasvat pysyy samassa... Niin kyllähän se rasvan suhteellinen määrä pienenee.

Sorry, kunhan piti möläyttää ;)

Jyrmy sanoi:
että kalorit ei ole plussalla, vaan ihan tasapainossa. Jos ne ylimääräiset kalorit käytetään lihaksen kasvattamiseen,
Jos kalorit ovat tasapainossa, niin mistä mies repäsee ne ylimääräiset? Jos kalorit on +-0 niin ei lihas kasva ellei ole aloittelija. Siis jostain rakkennus kama on saatava, koska kaloreita menee kropan ylläpitämiseen sun muuhun. Voin toki olla aivan väärässä (joka ei olisi uutta), mutta selitystä vaaditaan.

Mä ajattelin tän näinkin fiksusti, että nehän olis vielä plussalla, mutta se kun kaikki ylimääränen on käytetty siihen rakentamiseen, ei niitä enää jäis yli ;)

e: joo en tiiä itekään mistä höpisen, kunhan vaan välähti tällanen kuningasidea, siks tossa sanoinkin jo että sorry :D

jyrmy sanoi:
Mä ajattelin tän näinkin fiksusti, että nehän olis vielä plussalla, mutta se kun kaikki ylimääränen on käytetty siihen rakentamiseen, ei niitä enää jäis yli
Ööh ei silloin kalorit ole +-0 vaan maltillisesti plussalla, joka on järkevin tapa "bulkata". Kuukaudessa joku 1kg-1,2kg on ihan jees tahti.

no emminä tiedä miten tää teoriassa menee, käytönnössä on mennyt tolleen ihan hyvin ja mulla se toimii.. olen vaan huomannut että pikkuhiljaa paino pysyy samassa mutta kiristyn siinä samalla..

No eihän sillon bulkata, jos ne kaikki ylimääräset kalorit käytetään rakennuskamana, eikä läskiä kerry "ollenkaan" :jahas: Äh, ja nyt lopetetaan koko jauhaminen, ei tässä oo mitään järkee :kippis1:

No eihän sillon bulkata, jos ne kaikki ylimääräset kalorit käytetään rakennuskamana, eikä läskiä kerry "ollenkaan" :jahas: Äh, ja nyt lopetetaan koko jauhaminen, ei tässä oo mitään järkee :kippis1:

siis otan nyt nesteitä ja rasvoja = treeni kulkee paremmin, pysyy paikat paremmassa kunnossa jne. Tämä siis minulla. Aiemmin pienemmissä painoissa ollut sama homma, esim olin 70 kilonen, nostin painon 75, isommat rasvat, rasvat pieneni vähitellen kunnes huomasin olevani samassa tilanteessa 75kilosena kuin 70 kilosena jne..

Former Fat Boys

Nostatan uutta keskustelua wanhaan threadiin.
T-nationin artikkelissa: http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=696934
On juttua former fat boysseista. Itse kuulun tähän ryhmään, ja bulkkaus todellakin pelottaa.

Ei ole kauhean motivoivaa elää elämäntapadiettaajana (osasyynä tietty alkomahooli, joka sillointällöin tekee dieetille sen viikon takapakkia). treenata kuukaudesta toiseen, niin ettei tulokset oikeastaan nouse. Saatan tietenkin tehdä jotain myöskin väärin.

Kysyisinkin vain ihmisten, jotka kuuluvat kyseiseen ryhmään omia kokemuksia ja tuntemuksia. Artikkeli kertoo kuitenkin melko selkeästi, että ennen dieettiä pitäisi olla rasvat todella alhaalla ja bulkin pitäisi olla todella maltillinen.

Tuntuu vaan tuskalliselta odottaa sitä päivää kun on "tarpeeksi laiha". Mikä se on? Kunto on parantunut selvästi pikkuhiljaa. lihaserottuvuus jne on parantunut, mutta ilman mitään rasvaprosentti mittareita, mikä on oikea "aika" aloittaa bulkkaus, ja miten. Minua ainakin hirvittää kun katsoo kun paino lähestyy taas sitä sadan kilon rajapyykkiä, jonka alittaminen toi USKOMATONTA hyvää tunnetta.

- whine 185/85 (ennen 185/125)

Suositut

Back
Ylös Bottom