bulkki pelottaa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prof
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by turre101
Sumppari, näyttää tosiaan aineenvaihdunnassa olevan eroja. 186 / 85 ja mulla painoa tulee n. 1kg / kk vaatimattomilla 2500 - 3000 kaloreilla. Meitä on moneen junaan...

Täällä myös yksi 80kg kaveri, jolle 4000kcal ei muuta painoa sen enempää kuin 3500kcal. Urakalla yrittänyt saada sen 4000kcal alas päivittäin (rypsiölyt, maltot, protskut 30/40/30 yms apuna) ja cheat day:nä vetää mäccäri överit yms, mutta ei paljoa paino heitä. Ei auta itku, pitää vaan koittaa saada se 4500kcal naamaan. Tuskaa on ainakin allekirjoittaneelle!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai se väkisin kannata syödä, tulee vielä ongelmia ruuansulatukseen ja psyykkeeseen... :(

Mä oon huomannut että helpommin syö riittävästi kun pitää kiinni säännöllisistä ruokailuajoista, mulla ateriavälit on n. 2 tuntia ja sitten treenin tai aerobisen tapauksessa 3-4 tuntia kun oon ensin syömättä pari tuntia ennen treeniä. Ehtii tulla sopivasti nälkä ja sitten mättää turpaan sellaset 1000kcal ennenkun nousee ruokapöydästä mihinkään. :)

Ajattelin aikasemmin että hyvä syödä koko ajan kun ruokaa näkee, mutta sillon ei oikeen oo koskaan sitten kunnon näläntunnetta eikä tee mieli syödä kummemmin kun koko ajan jotain popsii.

Kaikki on kiinni siitä mitä popsii, jossain terveellisissä ruuissakin on iso määrä kaloreita.

Miten se 4000kcal on vaikea syödä? En ole ikinä ymmärtänyt tätä, koska yhdellä aterialla vetää helposti 1000 kaloria vaikka täysin puhdasta ravintoa. Esimerkkiateriana vaikka 5dl kaurahiutaleita, 1.5 purkkia maitorahkaa, mansikkakeittoa, rusinoita ja päälle pari ruokalusikallista rypsiöljyä niin tulee reippaasti päälle 1000kcal. :) Rypsiöljyä muutenkin joka aterian päätteeksi niin seuraava etappi onkin 6000kcal.

Vetää semmosia 1000kcal maltojuomia pari per päivä oikean ruuan päälle ni tulee kaloreita?

ja jos nimenomaan haluatte, painoa! niin te joilla on nopea aineen vaihdunta, niin kiskokaa HUONOJA rasvoja, koska runsas rasva hidastaa ainaanvaihduntaa ja näin ollen myös klot tarttuu helpommin.

plaah..

eli jos ton "bulkin" tai siis no sanotaan painon noston hoitaisi talvella vaan silleen että earobinen minimiin ja vähän enemmän syö... eiköhän se silleen parempi, ei pääse ainakaan mitää tajutonta kaljamahaa kertymään... ja sit kesäl vaan lisää aerobista ja karsii snadisti sitä Menua ;)

Vai onko parempia ehdotuksia..

:blow: :whip:

Originally posted by Slowmo21
Miten se 4000kcal on vaikea syödä? En ole ikinä ymmärtänyt tätä, koska yhdellä aterialla vetää helposti 1000 kaloria vaikka täysin puhdasta ravintoa.

Kyllä yli 1000kcal ateria on aika tuhti ateria, mulla isot ateriat on siinä 800kcal paikkeilla, lautanen täyteen riisiä, tomaattimurskaa ja tonnikalaa, iso lasi (~3dl) maitoa, pari ruisleipää -> n. 600 - 800kcal määrästä riippuen.

Hereillä olen esimerkiksi vapaapäivänä vaikkapa 10:30 - 23:30 ja tuon 13 tunnin aikana syön tuhdisti, mutta ei se kyllä yli 4000kcal mene ellen syö pullaa tms.

Esimerkkiateriana vaikka 5dl kaurahiutaleita, 1.5 purkkia maitorahkaa, mansikkakeittoa, rusinoita ja päälle pari ruokalusikallista rypsiöljyä niin tulee reippaasti päälle 1000kcal. :) Rypsiöljyä muutenkin joka aterian päätteeksi niin seuraava etappi onkin 6000kcal.

5dl kaurahiutaleita? Kyllä mulle tulee maha täyteen vähemmästäkin. Usein välipalalla 1dl kaurahiutaleita sotkettuna mustikkakeittoon ja kyllä se nälän vie. Mulle vissiin suotu pieni maha ukon kokoon nähden, tai sitten maha ei oo kasvanut samaan tahtiin kun mies. :) Löysää tässä kertyy nykyiselläänkin joten eiköhän tässä tarpeeksi ja liikaa syödä.

[/B]

Originally posted by Slowmo21
Miten se 4000kcal on vaikea syödä? En ole ikinä ymmärtänyt tätä, koska yhdellä aterialla vetää helposti 1000 kaloria vaikka täysin puhdasta ravintoa. Esimerkkiateriana vaikka 5dl kaurahiutaleita
5 dl kaurahiutaleita? Puurona? En tiedä mahtuuko tuollainen satsi kerrallaan keitettäväksikään tavalliseen kattilaan?

Mulla puuron maksimikaurahiutalemäärä on 1.5 - 2 dl.

Ja toisekseen, mulla ideana on nimenomaan syödä täyttäviä ruokia mahdollisimman paljon -> syön kuin sika koko ajan vatsa täynnä eikä siltikään päivän kokonaiskalorit ole kuin 500-800 plussalla, mikä riittää mainiosti lihaskasvuun.

3000 pluskaloria päivässä on aivan järjetön määrä natulle. Paitsi jos haluaa sumopainijaksi.

Originally posted by Hulkki
5 dl kaurahiutaleita? Puurona? En tiedä mahtuuko tuollainen satsi kerrallaan keitettäväksikään tavalliseen kattilaan?

Mulla puuron maksimikaurahiutalemäärä on 1.5 - 2 dl.
Voi niitä aikoja kun kaurahiutaleita vielä keitettiin... eli parempi jättää ne hiutaleet keittämättä!

Originally posted by Phat
Voi niitä aikoja kun kaurahiutaleita vielä keitettiin... eli parempi jättää ne hiutaleet keittämättä!

Niinpä, mulla on semmoinen hyvä nyrkkisääntö että ruoan valmistukseen ei saa mennä kauemmin aikaa kuin syömiseen :)

Kaikenlainen turhanpäiväinen keittely pois ja rahkan kera hiutaleet naamaan-

Älkää nyt alkako vinee et nostan ikivanhan ketjun.. mut pakko o!

Ite oon 173 pitkä ja tällä hetkellä paino 75.. tipahti 80:stä kesän aikana tonne ja nyt tarkotus nostaa painoa takasin. Syynä että treeni kulkee paremmin kun on vähän rasvaa ja nesteitä = itellä ei kipeydy nivelet niin paljoa jne jne.

No jos syön alle 3500kcal päivässä niin paino laskee, 4000 pysyy about paikoillaan. Nyt Pyrin syömään 5000, että saisin nostettua.

Aineenvaihdunta on jännä juttu. JA itellä airobista ei ole juuri yhtään että siitä tää ei johdu.

75kilonen ja 4000kcal että paino pysyy siinä ja aerobista ei tule juuri ollenkaan, just. laskehan ne kalorit uudestaan, ettet vaan kilojouleista nyt puhu :D

75kilonen ja 4000kcal että paino pysyy siinä ja aerobista ei tule juuri ollenkaan, just. laskehan ne kaloirit uudestaan, ettet vaan kilojouleista nyt puhu :D

laskeppa ite tästä hemmetti...

2-3 litraa kevytmaitoa päivässä
4 raakaa kananmunaa, 2 illal 2 aamulla
60-90g maltoa
60-90g heraa eli 3-4 kertaa prodedrinkki jossa desi ja desi
ei välipaloja vaan 4-5 lämmintä ateriaa päivässä, aamuisin myös lämmin ennen koulua

tähän lisäks 100-200g suklaata = 500-1000 kcal
sekä 0,5-1dl rypsäriä = 450-900kcal

kevyttä pyöräilyä pari kilsaa paivässä ja futista pari kertaa viikkoon, ei hirveetä airobista..

edit. tolla paino nousee, mutta hitaasti, koko treeniaikani on ollu ongelma painonnoston kanssa..
edit2. 4000 joulee taitaa olla 1000kcal.. ees naapurin anorektikko ei syö nii vähää

Tuo on jännä kun joillain ei oikeasti tota painoa tule vaikka mättää paskaruokaakin samalla, itsellä ihan sama homma. Kahvi kannattaa kyllä jättää juomatta ja lisätä veden juontia runsaasti. Itsellä kahvi tekee sen että pari kuppia juot niin johan hikoilee ja pääsee paskallekin siinä samalla.

laskeppa ite tästä hemmetti...

2-3 litraa kevytmaitoa päivässä
4 raakaa kananmunaa, 2 illal 2 aamulla
60-90g maltoa
60-90g heraa eli 3-4 kertaa prodedrinkki jossa desi ja desi
ei välipaloja vaan 4-5 lämmintä ateriaa päivässä, aamuisin myös lämmin ennen koulua

tähän lisäks 100-200g suklaata = 500-1000 kcal
sekä 0,5-1dl rypsäriä = 450-900kcal

kevyttä pyöräilyä pari kilsaa paivässä ja futista pari kertaa viikkoon, ei hirveetä airobista..

edit. tolla paino nousee, mutta hitaasti, koko treeniaikani on ollu ongelma painonnoston kanssa..
edit2. 4000 joulee taitaa olla 1000kcal.. ees naapurin anorektikko ei syö nii vähää
no eihän tosta erkkikään voi laskea kokonais kaloreita, ei sitten millään. ja olen aivan varma jos syöt tarkasti eli oikeasti tolla kehonpainolla joka ikinen päivä 4000kcal, niin aivan varmasti paino nousee, minkä jo myönsitkin vihdoin. ja mielestäni tuossa on jo aika paljon aerobista kun 2x viikossa pelaat potkupalloa :)
Tuo on jännä kun joillain ei oikeasti tota painoa tule vaikka mättää paskaruokaakin samalla, itsellä ihan sama homma. Kahvi kannattaa kyllä jättää juomatta ja lisätä veden juontia runsaasti. Itsellä kahvi tekee sen että pari kuppia juot niin johan hikoilee ja pääsee paskallekin siinä samalla.
joo tuon olen kuullut liiankin monesti, mutta totuus paljastuu kun ruvetaan kyseleen tarkasti niitä syömisiä. nämä muka paljon syövät eivät syökään paljoa tai jos syövätkin niin eivät jatkuvasti. pidemmässä juoksussa kalorit eivät ole plussalla kun syöminen on niin ailahtelevaa eri viikon päivinä.

joo tuon olen kuullut liiankin monesti, mutta totuus paljastuu kun ruvetaan kyseleen tarkasti niitä syömisiä. nämä muka paljon syövät eivät syökään paljoa tai jos syövätkin niin eivät jatkuvasti. pidemmässä juoksussa kalorit eivät ole plussalla kun syöminen on niin ailahtelevaa eri viikon päivinä.

Tuo on niin totta. Itsellä oli samanlainen käsitys, että paino ei nouse sitten millään -> paskaruokaa naamaan vielä normaaliruokien päälle niin eiköhän se tästä -> Paino nousikin hyvin nopeasti, eikä kaikki tullut toivottuna muotona.

Viisastuipa tuostakin kokeilusta. Ja vaikka nyt syökin omasta mielestä paljon "vähemmän" niin jotenkin se paino vaan silti meinaa nousta / pysyä samana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom