Originally posted by Slowmo21
Miten se 4000kcal on vaikea syödä? En ole ikinä ymmärtänyt tätä, koska yhdellä aterialla vetää helposti 1000 kaloria vaikka täysin puhdasta ravintoa.
Kyllä yli 1000kcal ateria on aika tuhti ateria, mulla isot ateriat on siinä 800kcal paikkeilla, lautanen täyteen riisiä, tomaattimurskaa ja tonnikalaa, iso lasi (~3dl) maitoa, pari ruisleipää -> n. 600 - 800kcal määrästä riippuen.
Hereillä olen esimerkiksi vapaapäivänä vaikkapa 10:30 - 23:30 ja tuon 13 tunnin aikana syön tuhdisti, mutta ei se kyllä yli 4000kcal mene ellen syö pullaa tms.
Esimerkkiateriana vaikka 5dl kaurahiutaleita, 1.5 purkkia maitorahkaa, mansikkakeittoa, rusinoita ja päälle pari ruokalusikallista rypsiöljyä niin tulee reippaasti päälle 1000kcal.
Rypsiöljyä muutenkin joka aterian päätteeksi niin seuraava etappi onkin 6000kcal.
5dl kaurahiutaleita? Kyllä mulle tulee maha täyteen vähemmästäkin. Usein välipalalla 1dl kaurahiutaleita sotkettuna mustikkakeittoon ja kyllä se nälän vie. Mulle vissiin suotu pieni maha ukon kokoon nähden, tai sitten maha ei oo kasvanut samaan tahtiin kun mies.

Löysää tässä kertyy nykyiselläänkin joten eiköhän tässä tarpeeksi ja liikaa syödä.
[/B]