Bulkki ongelmat

Elikkäs tässä bulkilla mulla on ilmennyt sellainen ongelma, että raskaan bulkkipuuroiltapalan jälkeen aamulla ei oikeen tunnu menevän mikään kunnolla alas. Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia ja mitä voisin asialle tehdä? Olisko parempi, että illalla kevyemmin ja aamulla sitten bulkkipuuro?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sillä ei periaatteessa ole väliä, ei sun kannata miettiä 24h tasolla tota, vaan pidemmällä aikavälillä. Eilisen safkoilla mennään seuraavana päivänä jne. Syö se puuro ja vedä kaloreita sitten lounaalla tai muuten myöhemmin. Illalla on erittäin tärkeää syödä, koska yön aikana se tankkaa levossa glykogeenit.

Mutta noin yleisesti, bulkkaus on vähän tyhmää.

Niin mikä on bulkki, pakkosyönnillä lihottaminen on tyhmää. Jos on muuten vaan huono ruokahalu niin ota tilalle jotain helpommin syötävää, puuro on melko täyttävää ja työläs syötävä energiaan nähden. Eikä kaurahiutaleita kaikkien vatsa välttämättä kunnolla sulatakaan.

Bulkki varmasti on sopiva MIKÄLI olet nuori ja et kovinkaan lihaksikas. Se mistä edellä puhutaan uskon on siinä vaiheessa kun aletaan olla siellä tulosten tasaisemmassa vaiheessa että pahimmat löysät on otettu treenistä ja ravinnosta pois. Se voi toki tuntua esim bulkilta mikäli ravinto on ollut esim 60kg nuorelle sopivalla tasolla ja nyt sitten pitää mennä eteenpäin niin kyllähän se syöminen tuntuu työläämmältä MUTTA yksi hyvä mittari tuolle on että kun lisäät ruokaa niin mitenkä viikon -3 viikon jaksolla tuleeko se nälkä jos syöt tietyn määrän päivässä? Jos EI niin miksi nostaa sitä ruoan määrää? Jos tulee niin NOSTA sitä ruoan määrää. Jos ei kropalta paljoa vaadi niin turha sitä ruokaa sinne on mättää mutta jos vaadit suorituskyvyn parannuksena YLEENSÄ se näkyy myös sitten nälkänä. Öljyä ei kannata alkaa juomaan ennen kun ruoka määrät on TODELLA korkeat ja silloinkin ainoastaan tarpeeseen.

Syöminen on harjoiteltava asia siinä missä jumppa ja tietyllä tavalla unikin jos nostat noista yhtä niin kaikkien tulisi silloin nousta jossain määrin.

pakkosyönnillä lihottaminen on tyhmää
Ylipäätänsä ylimääräisen rasvan keräämisestä ei ole pikku ajan jälkeen mitään muuta kuin haittaa. Eri asia jos on joku voimanostaja jolla siitä laardista on etua ylemmissä sarjoissa.

yksi hyvä mittari tuolle on että kun lisäät ruokaa niin mitenkä viikon -3 viikon jaksolla tuleeko se nälkä jos syöt tietyn määrän päivässä? Jos EI niin miksi nostaa sitä ruoan määrää? Jos tulee niin NOSTA sitä ruoan määrää.
Nälkä ei ole aina kovin luotettava mittari. Minulla on melko olematon ruokahalu ja kehittymiseen pitää syödä 500-1000kcal enemmän kuin mitä vaistomaisesti nälän perusteella söisin. Joillakin on sitten pohjaton vatsa ja pitää aina vähän jarrutella.

Nälkä ei ole aina kovin luotettava mittari. Minulla on melko olematon ruokahalu ja kehittymiseen pitää syödä 500-1000kcal enemmän kuin mitä vaistomaisesti nälän perusteella söisin. Joillakin on sitten pohjaton vatsa ja pitää aina vähän jarrutella.
Sitähän ei tiedetä paljonko lisää energiaa tarvitaan ”lisää” kun pelkkä tekeminen voi sen jo ratkaista ja kun se tekeminen paranee alkaa sitä ruokaakin tekemään mieli. Mutta siis ei ole aukoton. Paljon riippuu nyt tästä yksilöstä. Minkä ikäinen nostaja meillä on. Sillon jos on nuori kyseessä niin perusruokaa nälän mukaan niin että ei nälkää ole. Joku lähestyy eri tavalla.

Tulipa hyvää ja laajaa keskustelua aiheesta. Itekki oppii kokeneemmilta. Joo siis oon noin 65kg nuori jolla tavotteena nyt painon nostaminen ja lihasmassan maksimaalinen saanti, niin siksi oon bulkin kokenu hyväksi vaihtoehdoksi.

Mä olen 18-vuotias nuori naishenkilö, eikä mullakaan ruokahalua usein ole, erityisesti kun melko kuitupitoisella kasvissetillä mennään. Illalla samantyyppisesti aloittajan kanssa raskas iltapala, osaksi siksi, että nälkä "heräilee" vasta siinä vaiheessa. Aamuisin on joskus vaikea saada aamupuuroa alas, mutta oon itse ratkaissut sen sillä, että ensin vedän heraa naamariin ja sitten hölkkää, kävelyä tai kevyttä kehonpainotreeniä, jonka jälkeen keho on herännyt ja ottaa ainakin itsellä ravinteita vastaan. Aerobinenhan ei lihasmassan kasvua auta, mutta itsellä se on melkein ainoa asia, joka voi auttaa ruoan saamisessa alas.

Erityisesti meidän melko nuorten kanssa ruokaa saa vetää aika roppakaupalla, että tulee jonkinmoisia tuloksia - etenkin, jos vähänkin syö vihreää päivän aikana. Painan itse suunnilleen 48 kiloa ja paino nousee aika hitaasti nykyisillä ruokamäärillä, vaikka syön käytännössä melkein koko ajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom