Bulkilla salipäivän syöminen verrattuna normaaliin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka paljon syötte salipäivinä enemmän, kuin normaalisti bulkilla?
Entä mitä mieltä olette siitä, kuinka paljon enemmän itse syön?

Oon yleensä 90 - 130 min salilla ja pidän kunnon tauot, 1 - 5 min (1 min lämmittelyn tyylisillä painoilla ja 4+ min isoimmilla painoilla). Joka kerta on kyykkyä ja/tai Mavea, eli energiaa siellä kuluu.

Tällä hetkellä syön salipäivinä noin 2000 kj (480 kcal) enemmän sen mun normaali bulkkimäärän, 12500 kj (3000 kcal) lisäksi. Tähän otan huomioon palautusjuoman.

Ja jos jotain kiinnostaa, mun paino on 86, ikä 19 ja pituus 186.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syö kulutuksen mukaan se +500kcal enemmän kuin kulutat lepopäivinä ;)
Salipäivinä sit taas lasket sen kulutuksen erikseen ja lisäät siihen sen +500kcal.

Salitreeni kuluttaa normaalisti about 500kcal (tottakai on yksilöllisiä eroja, mutta toi on semmonen hyvä nyrkkisääntö), eli lisää treenipäivään ainakin se 500kcal. Eli vaikka palkkari+vähän extra hiilareita treenin jälkeiseen ateriaan.

Btw, en tiedä jos ymmärsin oikein mutta jos sun treeni kestää ilman lämmittelyitä sun muita 90-130min niin se on kyllä liian pitkä aika. Yli 3min tauot alkaa jotain kovia mave/kyykky-sarjoja lukuunottamatta olemaan jo turhan pitkä bodytreenissä.

Eikö tuo +500kcal ole vielä suhteellisen maltillista bulkkia? Aika moni täällä tuntuu syövän 3000 - 4000 kcal päivässä.. Mulla on nyt varmaan +750kcal ja en näytä liikaa läskistyvän...

Jossain T-nationin artikkelissa mentiin niin pitkälle, että suositeltiin viiden minuutin taukoja rankkojen sarjien jälkeen. Myös tän täällä aika suositun treeniohjelman (joka on mulla siis nyt käytössä) mukaan 2 - 4 min taukoja pitäis ottaa. Toi treeni vie huomattavasti enemmmän aikaa, kuin mun viime treeni.

Kai mun pitäis joku kerta jättää kello käteen ja mitata ettei mun tauot oo liian pitkiä. :david: Meinaan ei sen salikäynnin kai noin kauan pitäis kestää silti.

Siis toi päivän kaloritarve on täysin yksilöllistä. Joku voi lihota kun syö 2000kcal päivässä kun taas toinen voi joutua syömään 5000kcal. Muistaakseni paino nousee 0.5kg/viikko jos syöt keskimäärin 500kcal yli kulutuksen joka päivä. Toi tekee ~25kg vuodessa et ei toi mitään "maltillista" bulkkia ole.

Käyttäkää rannekelloja niin näätte ne tauot suoraan siitä. Varsin näppärää ;) Kevyemmissä liikkeissä ne tauot on ihan hyvä pitää max. 2min. Kovissa Mave/kyykky/penkki sarjoissa minä pidän taukoa sen 3min suunnilleen, ehkä vähän enemmänkin kovien rautojen kanssa. Jotain rajaa siinä salitreenin pituudessa on varmasti varsin hyvä pitää.

Aiheeseen liittyen: 500kcal melko lähellä varmaan sitä salitreenin kulutusta. Eli vapaapäivänä syödään sit se 500kcal vähemmän kuin treenipäivänä. Turhaan niitä kaloreita pitää hirveän paljoa plussalla. Sen verran että paino nousee n. 0,5kg / vk. Tuo tuntuu olevan aika yleinen nyrkkisääntö tälläkin foorumilla :). Tuo 0,5kg/vk painonnousu meinaa juurikin sitä n. +500kcal bulkkia.

No ton + kalorilaskurin mukaan mun pitäis syödä 2850 kcal päiväs eli ei paljoo se 3000 siitä heittäny. Mut siirrytäänpä nyt sitten takaisin 2850:iin. Yhtenä viikkona, jona söin 2850/pv ei kai paino noussu yhtään, siksi lisäsin, mutta eipä se yksi viikko varmaan kerro tarpeeks.

Noista kalorilaskureista on hyvä lähteä, mutta kuten jo sanoin se päivittäinen kaloritarve on niin yksilöllistä että ei noihin laskureihin kannata luottaa. Noi laskurit antaa vaan sellasen lukeman mikä on se tavallisin. Oot varmaan kuullu et ihimisillä on erilaiset aineenvaihdunnat jne. Lisäät vaan kaloreita nii kauan kunnes paino nousee sen 0,5kg viikossa niin sitten tiedät että syöt keskimäärin 500kcal yli kulutuksen/päivä.

Jep, jos tuo 3000 kcal sinulla toimii, eikä laardia näytä kertyvän haitaksi asti, niin ei sitä pelkän laskurin takia kannata mennä muuttamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom