Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon huomannut kans ton kiertelyn ja kaartelun, mut tätä on kyllä tosi viihdyttävää seurata, mihinkään ei olla vielä vastausta saatu mutta matteuksen evankeliumin verran on tekstiä tullut Jartzulta..
Minun silmääni videolla olevat metsässä hiiviskelyt ja puissa kiipeilyt, heittotähdet, voltit, tetsubishit, yllätyshyökkäykset puusta, hyppypotkut jne. näyttävät tekniikoilta, joita voisi jo kutsua vähän erikoisemmiksi tekniikoiksi. Jos ne sinun mielestäsi ovat peruskauraa, niin ok, mutta minä en ole törmännyt niihin missään muualla, kuin bujinkanissa.
Mistä voin tietää, ettei joku tekniikka toimi oikeassa tilanteessa? Eihän sitä kukaan varmuudella voikaan tietää, mutta todennäköisyys on sitten asia erikseen. Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin, niin kokeilemallahan se selviää, toimiiko tekniikka todennäköisesti vai ei. Laitat kaverille hanskat käteen ja käsket häntä hyökkäämään. Ei muuta kuin ichimonji no kataa peliin! Itse en ainakaan saanut toimimaan, eikä moni muukaan. Tai sitten me oltiin niin huonoja (itselläni 5 kyu, eli ei vissiin ollut muodon rikkominen vielä ajankohtaista?)
Minä nyt suoraan sanottuna vähän petyin, kun ensin kirjoitat verratessasi bujinkania thainyrkkeilyyn: "Tavarahissivertaus, olen samaa mieltä hissi on hidas ja jopa kivinen, mutta pakkiin tulee "erikoistyökaluja" joita ei esim thai nyrkkeilijällä ole, siellä on pelkästään perustyökalut, mutta osaa varmasti hyvin ruuvvata sillä ruuvarilla ruuveja...", mutta et sitten millään voi kertoa mitä ne erikoistyökalut ovat (poislukien se filosofia).
Se on kyllä pakko myöntää, että yksi asia, missä bujinkanistit ovat aivan ylivoimaisia verrattuna keneen tahansa, on lajiaan koskevien kysymysten kiertely ja kaartelu :D
Eikä tämä koske pelkästään tätä ketjua ja Jartzua. Aika paljon tulee luettua Potku.nettiä ja siellä ihan sama meininki. Bujinkanistilta kun kysyy esimerkiksi, että treenataanko lajissanne mattokamppailua, on vastaus tyyliin: jo muinaiset japanialaiset mokusossa mietiskellessään saivat näyn rikotusta muodosta, jossa vastustajan paha karma leijaili shishis shinkanin syvimmän olemuksen kosmokseen jne jne...
Perus MMA ukolle kun heittää saman kyssärin, on vastaus tyyliin: joo.
...tai sitten olen vain liian tyhmä keskustelemaan bujinkanista.
Tää oli hyvä kommentti lajivertaluun.-- Huonoa lajia ei olekkaan, mutta on vain huonoja ja hyviä harrastajia. Toiselle sopii toinen ja jollee toiselle jokin muu laji, tää pitää vain hyväksyä--
Tää oli hyvä kommentti lajivertaluun.
Näitä keskusteluja on hauska lukea. Tämän keskustelun viihdyttävyyttä lisää kummasti, että Jartzu on niin tosissaan. Näitä on aina ollut ja tulee aina olemaan, kun harrastajat kehuvat posket punaisina sitä omaansa muiden suhtautuessa tähän hieman hymyillen. Sinänsä ei ole väliä, mitä ihmiset harrastavat, hyvä että reenaavat, etteivät vain löhöä sohvalla pädi kädessä MW2:sta verkossa pelaten.