Bugatti Chiron

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

TML

Works for me.
VIP
Liittynyt
3.12.2006
Viestejä
22 728
Ikä
40
Veyronilla oli oma ketju, olihan se överi, nyt tuli manttelinperijä. Bugatti Chiron. :hyper:
Eiköhän tämäkin aivan järjetön monsteri saa oman ketjunsa?

bugattichironleadbrmarch2016.jpg


Hinta vain 2.4M€ ilman kaikkia varusteita, joista jo 120 on myyty. Tuotanto rajoitettu 500 kappeleeseen.
  • 8.0-litre quad-turbo W16
  • 1479 bhp
  • 1600 N m (1180lb ft)
  • 0-100 km/h 2.5s
  • 0-200 km/h alle 6.5
  • 0-300 km/h alle 13.6
  • Max 420 km/h (rajoitettu)
0-200 6.5s? :D

Muutama poiminta:

"The specially-developed, wider Michelins can take more, Bugatti says, and will be used for a Chiron’s record-setting attempt, which is expected to surpass 270mph, but the limiter is a “safety measure for road-travel”. Euro NCAP will be delighted."

"Key to the engine’s swollen power reserves are four larger turbos that work in tandem to deliver maximum torque from 2000 to 6000rpm – that’s across 70 per cent of the engine’s full operating range. The two-stage system only calls on two turbos up to 3800rpm, to improve throttle response, and all four beyond that."

"An improved charge air cooling system means 60,000 litres of air per minute are pumped through the engine, while the coolant pump can circulate 800-litres in the same time."

"Oh, and at a constant top speed the Veyron could drain its 100-litre fuel tank in 12 minutes, the Chiron can do it in 9."

Pitempi artikkeli ja lisää tietoa: http://www.topgear.com/car-news/big-reads/all-hail-new-bugatti-chiron

Testiajojen videoita odotellessa! :D


2bugattichironcarouselbrmarch2016.jpg 5bugattichironcarouselbrmarch2016.jpg 2bugattichirongeneralbrmarch2016.jpg 1bugattichirongeneralbrmarch2016.jpg 6bugattichirongeneralbrmarch2016.jpg 5bugattichirongeneralbrmarch2016.jpg 4bugattichirongeneralbrmarch2016.jpg bugattichironsingleimagebrmarch2016.jpg 4bugattichironcarouselbrmarch2016.jpg 3bugattichironcarouselbrmarch2016.jpg 1bugattichironcarouselbrmarch2016.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juuri tavasin saman jutun. Koskahan tulee supersport versio, koska 1400 heppaa ei vaan riitä..

- Which brings us to the type of person who actually buys a Bugatti Chiron – after all, 120 (two years’ worth of production) of the strict 500 unit run are already accounted for. Durheimer describes them as “extraordinary people” and “not standard car enthusiasts.” On average they own “64 cars, 3 jets, 3 helicopters, and a yacht, and drive 2,500 kilometres per year in the car.”

:D
 
Zone-sarja -42%
Ruottalaisten kampe on silti miltei 2 sekkaa nopeempi 0-300.
Mikä niistä, aika monta mallia niitäkin? :) One:1?
Vai puhutaanko Koenigseggistä?

Ripeä on joo.

Painossa vähän eroa kans, One:1 1360kg vs Chiron 1996kg. :D
 
Mikähän perkeleen rengas välittää sen voiman tiehen mikä kiihdyttää värkin 0-400 11 sekunnissa?

Tuo Toroidion muutenkin niin täynnä tyhjää hehkutusta ja perusteettomia lupauksia, että ei jumalauta.
 
Nitrodragsteri, takaveto vetää 0-500km/h 5 sekunttiin. Liimaa toki on, mutta silti neliveto on neliveto.
 
Väite: ”Kiihtyvyys on saavutettu lämpöisillä katurenkailla kuivalla asvaltilla."

Niin. Varmaan. Ja jokseenkin eriasia kuin top fuel dragsterin renkaat ja liimarata.

Sanotaanko että olen aavistuksen skeptinen että nuo suorituskykyväitteet olisi edes sinnepäin. No mutta tämä ei ole ketju Toroidionista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo uudelleen stailattu Veyronin kori ei ainakaan kuvissa säväytä. Vaikka Veyron vähän kupla onkin, niin silti jotenkin sopusuhtaisempi omaan silmään kuin tämä uusi tulkinta.
 
Nitrodragsteri, takaveto vetää 0-500km/h 5 sekunttiin. Liimaa toki on, mutta silti neliveto on neliveto.

Pikkasen pilkunviilausta mutta nopeimmat TopFuel-dragsterit ajoivat matalia nelosen aikoja silloin kun vielä varttimailia ajoivat. Nykyäänhän ne ajavat lyhyempää 1000 jalan matkaa jossa ajat on kolmosella alkavia.
 
Mielenkiintoista miten WV-konserni aikoo saada Chironia kannattavaksi valmistaa kun jokainen Veyron tuotti tappiota yli 4 miljoonaa Euroa kappaleelta!! Uskomattoman paljon. No tappiot kuitattiin muiden mallien tekemällä voitolla.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2...omallit-tekivat-miljarditappiot/201314291/304

Mitäs mielenkiintoista siinä on? Vastaus on kohtuullisella varmuudella "ei mitenkään".
On erittäin yleistä, että tuotteita myydään persnetolla ja after sales-puolella sitten tehdään tulosta. Aivan turha tuijottaa myyntihintoja. Tässä nyt ei kovin nopeasti tappio kuittaannu, koska se ei liene edes tarkoitus. Lainaus postaamastasi taloussanomien jutusta tuon selittääkin: "Se on turbomoottorilla varustettu miljoona euroa maksanut superauto, jonka oli tarkoitus kohentaa koko malliston teknistä laatumielikuvaa. Sen ei ole oletettukaan myyvän valtavia määriä."

Myydäänhän niitä Skodan CITYGO:ta sitten ihan huikeesti enemmän kun isoveljen isoveljen jne. isoveli on Bugatti ;)


Ps. Konserni on Volkswagen, ei WV.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo C:n muotoinen ylikorostettu sivuscooppi näyttää kyllä melkoiselta kököstykseltä. Ei ole hääppöinen muotoilu tuohon hyper-hintaluokkaan.

eughndelwlvvscggmexx.jpg
 
Köenisgeggsgsggsgsgihän teki myös uuden kivan pikku kiitäjän kisaamaan uuden bugatin kans ja tais olla melkein puolet halvempi mutta abuut saman tehonen.
 
Veyron on kyllä aina ollut ihan saatanan ruma auto. Ainoa joka tekee siitä "hienon", on se asia, että tietää sen maksavan ihan vitusti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom